Yeterlilik Kodu | TR0030023908 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Finansman Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Pamukkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.pau.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Uluslararası Ticaret ve Finansman programının amacı; öğrencilerini evrensel ölçüler ışığında, öğrencilerine ekonomi, finans ve işletme alanında uzmanlık kazandırarak uluslararası ekonomik gelişmeleri yorumlayabilecek, uluslararası piyasalardaki fırsatları gözlemleyip analiz ederek dış ticaret faaliyetlerini yürütebilecek, finansal piyasaların işleyişini kavrayabilecek ve finansal araçları kullanabilecek niteliklere ve donanıma sahip olmasını sağlamak ve uluslararası ticaret ve finans alanındaki verileri yorumlayarak bu alanda sayısal analiz yapabilecek, takım çalışması niteliklerine sahip, yaratıcı ve girişimci mezunlar yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Programda eğitim ve öğretim faaliyetleri; örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Programın eğitim öğretim faaliyetlerinin örgün eğitim yoluyla yürütülmesi esastır. Ancak, YÖK’ün belirlediği oran içerisinde kalmak kaydıyla sektör temsilcilerinin verdiği dersler vb. bazı hallerde uzaktan eğitim yöntemi de kullanılabilir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri, yükseköğretim kurumu bünyesindeki dersliklerde, anfilerde ve bilgisayar laboratuarlarında gerçekleştirilir. Bunun yanı sıra, bilgisayar laboratuarlarında, finans laboratuarında, endüstride, firmalarda ve kamu kurumları ile meslek odaları ve örgütlerinde mesleki eğitim ve staj olarak uygulamalı eğitimle yapılabilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Genel olarak ifade etmek gerekirse;
Programdaki öğrencilerin ölçme, değerlendirme ve notlandırma ile ilgili esasları Pamukkale Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nin dördüncü bölümünde düzenlenmiştir. Tüm bu esasların yanında PAÜ not sistemi özetle şöyle işlemektedir; - Her türlü yarıyıl içi ve genel sınav değerlendirmeleri, 100 tam puan üzerinden tam sayı esasına göre notlandırılır. Madde 32’ye göre öğrencinin aldığı puanların başarı puanı, başarı notu katsayısı ve bunlara karşılık gelen başarı notu hesaplanmaktadır. Dersin sorumlu öğretim elemanı, dersin yarıyıl sonu sınavının yapıldığı tarihi izleyen yedi gün içinde, derse kayıtlı öğrencilerin 100’lük sisteme göre belirlenmiş başarı puanını otomasyon sistemine girer. Madde 30 değerlendirmeye dair esasları içerir. Başarı puanının içeriğinde yarıyıl içindeki çalışmalardan alınan puanlar ve yarıyıl sonu sınav puanı bulunur. Her dersin değerlendirme kriteri dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir ve otomasyon sistemine işlenir. Ayrıca bu değerlendirme yöntemi her ders için programın eğitim bilgi sistemi sayfasındaki katalog altında da görülebilmektedir. - Yarıyıl dönem içi notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenen nitelikte ve sayıda ödev, proje, seminer, rapor, uygulama vb. ile küçük sınav ve ara sınavlardan oluşabilmektedir. En az bir ara sınav her ders için yapılır. Dönem içi çalışmalarının ders başarı puanına katkısı yarıyıl sonu sınavın katkısını aşamaz. Her ders için bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Bu sınavın başarı puanına katkısı %50-%70 aralığında olmalıdır. Bu çalışmalardan alınan başarı puanları yarıyıl sınavından önce olmak koşulu ile en geç 15 gün içinde sonuçlandırılarak ilan edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu: Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 02.04.2025/02.04.2029 | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından kazanılmış ortaöğretim diplomasına sahip olmaları ve YÖK tarafından usül ve esasları belirlenen ve ÖSYM tarafından yapılan yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekmektedir. Ayrıca, YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmeleri için Pamukkale Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği'nde mezuniyetle ilgili belirtilen şartları sağlamaları gerekmektedir. Bu şartlar asgari 240 AKTS ders kredisini başarıyla sağlamak ve ilgili mevzuatta yer alan (varsa) diğer şartları sağlamaktır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı tamamlayan öğrenciler özel sektördeki işletmelerin dış ticaret, pazarlama ve finans departmanları başta olmak üere tüm departmanlarında çalışma imkanına sahiptir. Bununla birlikte, program alanına giren Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı, AB Bakanlığı ve Merkez Bankası gibi kamu kurumlarında ve özel ve sektördeki faaliyet göteren bankalarda çalışabilirler. Programı bitiren öğrenciler, program boyunca edindikleri teorik ve uygulamalı bilgileri, program sonrasında özel sektörde girişimci olarak da kullanabilmektedir. Ayrıca programı bitiren öğrenciler yüksek lisans ve doktora eğitimine devam edebilmektedir. 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023908
ISCO 08
ISCO 08
Uluslararası Ticaret ve Finansman programının amacı; öğrencilerini evrensel ölçüler ışığında, öğrencilerine ekonomi, finans ve işletme alanında uzmanlık kazandırarak uluslararası ekonomik gelişmeleri yorumlayabilecek, uluslararası piyasalardaki fırsatları gözlemleyip analiz ederek dış ticaret faaliyetlerini yürütebilecek, finansal piyasaların işleyişini kavrayabilecek ve finansal araçları kullanabilecek niteliklere ve donanıma sahip olmasını sağlamak ve uluslararası ticaret ve finans alanındaki verileri yorumlayarak bu alanda sayısal analiz yapabilecek, takım çalışması niteliklerine sahip, yaratıcı ve girişimci mezunlar yetiştirmektir.
Programda eğitim ve öğretim faaliyetleri; örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Programın eğitim öğretim faaliyetlerinin örgün eğitim yoluyla yürütülmesi esastır. Ancak, YÖK’ün belirlediği oran içerisinde kalmak kaydıyla sektör temsilcilerinin verdiği dersler vb. bazı hallerde uzaktan eğitim yöntemi de kullanılabilir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri, yükseköğretim kurumu bünyesindeki dersliklerde, anfilerde ve bilgisayar laboratuarlarında gerçekleştirilir. Bunun yanı sıra, bilgisayar laboratuarlarında, finans laboratuarında, endüstride, firmalarda ve kamu kurumları ile meslek odaları ve örgütlerinde mesleki eğitim ve staj olarak uygulamalı eğitimle yapılabilir.
- Mikro ve makro ekonomi konusundaki temel kavramları öğrenip bunlar aracılığı ile olguları açıklar ve bu doğrultuda uluslararası ekonomiyi yorumlar
- İşletme fonksiyonlarını öğrenip bunları uluslararası işletme boyutunda değerlendirir.
- Uluslararası finansal piyasaların özellikleri, işleyişi ve araçları konusunda donanıma sahip olur.
- Uluslararası ticarete ilişkin yasal düzenlemeler ve dış ticaret uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur.
- Uluslararası ticareti makroekonomik, finansal ve yönetimsel bakış açılarıyla ele alarak, interdisipliner bir vizyon geliştirir.
- Sayısal çözümleme yöntemlerini uluslararası ticaret ve finansman konularına uygular.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Genel olarak ifade etmek gerekirse;
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Programdaki öğrencilerin ölçme, değerlendirme ve notlandırma ile ilgili esasları Pamukkale Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nin dördüncü bölümünde düzenlenmiştir. Tüm bu esasların yanında PAÜ not sistemi özetle şöyle işlemektedir;
- Sınıf mevcudu 20’den az ise mutlak değerlendirme, 20 ve üzeri ise sınıf başarı ortalaması dikkate alınmaktadır. İkinci durumda, sınıf ortalaması 60 ve üzeri ise mutlak değerlendirme, 60’tan düşük ise bağıl değerlendirme (ÇAN sistemi) uygulanmaktadır.
- Ayrıca diğer hangi durumlarda mutlak değerlendirme sisteminin kullanılacağı da ayrıca düzenlenmiştir.
Mutlak not sistemi ve Bağıl (Çan) sisteminin detaylı bilgileri ve Bağıl (Çan) sisteminin işleyişine dair bir hesaplama örneği de fakülte web sayfasında yer almaktadır. Pamukkale Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği madde 29 notlandırma esaslarını içermektedir. Bu esaslara göre özetle;
- Her türlü yarıyıl içi ve genel sınav değerlendirmeleri, 100 tam puan üzerinden tam sayı esasına göre notlandırılır. Madde 32’ye göre öğrencinin aldığı puanların başarı puanı, başarı notu katsayısı ve bunlara karşılık gelen başarı notu hesaplanmaktadır.
Dersin sorumlu öğretim elemanı, dersin yarıyıl sonu sınavının yapıldığı tarihi izleyen yedi gün içinde, derse kayıtlı öğrencilerin 100’lük sisteme göre belirlenmiş başarı puanını otomasyon sistemine girer.
- Dersin sorumlu öğretim elemanı, yarıyıl sınavının tarihini takip eden 7 gün içinde derse kayıtlı öğrencilerin notlarını 100’lük puan sistemine göre EDS üzerinden yayımlar. Bu işlem ile birlikte tüm öğrencilerin başarı puanının öğrenci sayısına bölümünden oluşan
şube başarı puanı ortalaması da oluşur.
Madde 30 değerlendirmeye dair esasları içerir. Başarı puanının içeriğinde yarıyıl içindeki çalışmalardan alınan puanlar ve yarıyıl sonu sınav puanı bulunur. Her dersin değerlendirme kriteri dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenir ve otomasyon sistemine işlenir. Ayrıca bu değerlendirme yöntemi her ders için programın eğitim bilgi sistemi sayfasındaki katalog altında da görülebilmektedir.
- Yarıyıl dönem içi notları dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenen nitelikte ve sayıda ödev, proje, seminer, rapor, uygulama vb. ile küçük sınav ve ara sınavlardan oluşabilmektedir. En az bir ara sınav her ders için yapılır. Dönem içi çalışmalarının ders başarı puanına katkısı yarıyıl sonu sınavın katkısını aşamaz.
Her ders için bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Bu sınavın başarı puanına katkısı %50-%70 aralığında olmalıdır. Bu çalışmalardan alınan başarı puanları yarıyıl sınavından önce olmak koşulu ile en geç 15 gün içinde sonuçlandırılarak ilan edilir.
- Ders için gerekli çalışmalar, çalışmaların ve sınavların başarı puanına katkısı dersin sorumlu öğretim elemanı tarafında yarıyıl başında belirlenerek öğrencilere bildirilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu: Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 02.04.2025/02.04.2029
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından kazanılmış ortaöğretim diplomasına sahip olmaları ve YÖK tarafından usül ve esasları belirlenen ve ÖSYM tarafından yapılan yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekmektedir. Ayrıca, YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak gerekmektedir.
Programı tamamlayan öğrenciler özel sektördeki işletmelerin dış ticaret, pazarlama ve finans departmanları başta olmak üere tüm departmanlarında çalışma imkanına sahiptir. Bununla birlikte, program alanına giren Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı, AB Bakanlığı ve Merkez Bankası gibi kamu kurumlarında ve özel ve sektördeki faaliyet göteren bankalarda çalışabilirler. Programı bitiren öğrenciler, program boyunca edindikleri teorik ve uygulamalı bilgileri, program sonrasında özel sektörde girişimci olarak da kullanabilmektedir.
Ayrıca programı bitiren öğrenciler yüksek lisans ve doktora eğitimine devam edebilmektedir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023908 | |
Qualification Title | Baceholar's Degree in International Trade and Finance | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the International Trade and Finance program is to equip its students with the qualifications and equipment to interpret international economic developments, to carry out foreign trade activities by observing and analyzing opportunities in international markets, to comprehend the functioning of financial markets and to use financial instruments, to interpret data in the field of international trade and finance, to make numerical analysis in this field, to have teamwork qualities, to train creative and entrepreneurial graduates. | |
Learning Environments | Education and training activities in the program; It is carried out in the form of formal or distance education. It is essential that the education and training activities of the program are carried out through formal education. However, provided that it remains within the rate determined by YÖK, courses given by sector representatives, etc. distance education method can also be used in some cases. Education and training activities are carried out in classrooms, lecture halls and computer laboratories within the higher education institution. In addition to this, it can be done with applied education as vocational training and internship in computer laboratories, finance laboratories, industry, companies and public institutions and professional chambers and organizations. | |
Description | Learn the basic concepts of micro and macro economics, explain phenomena through them and interpret international economics in this direction Learn business functions and evaluate them in international business dimension. To be equipped with the characteristics, functioning and instruments of international financial markets. To have knowledge about legal regulations and foreign trade practices related to international trade. Develops an interdisciplinary vision by considering international trade from macroeconomic, financial and managerial perspectives. Apply quantitative analysis methods to international trade and finance issues. | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | f we need to express general principles;
| |
Quality Assurance | For monitoring the quality of higher education programs;
| |
Access Requirements | In order for students to be able to enroll in the program, they must have a secondary education diploma earned from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and must have sufficient points in the relevant score type from the placement exam for higher education institutions conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK. In addition, as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates must be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions. | |
Conditions for Success | In order for students to graduate, they must meet the requirements for graduation specified in Pamukkale University Associate Degree, Undergraduate Education and Training Regulations. These conditions are to successfully complete a minimum of 240 ECTS course credits and to meet other requirements (if any) in the relevant legislation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who complete the program have the opportunity to work in all departments, especially foreign trade, marketing and finance departments of enterprises in the private sector. In addition, they can work in public institutions such as the Ministry of Customs and Trade, the Ministry of Treasury and Finance, the Ministry of EU Affairs and the Central Bank, as well as private and sectoral banks. Students who complete the program can also use the theoretical and practical knowledge they have acquired during the program as entrepreneurs in the private sector after the program. In addition, students who complete the program can continue their master's and doctoral education. 1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030023908
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the International Trade and Finance program is to equip its students with the qualifications and equipment to interpret international economic developments, to carry out foreign trade activities by observing and analyzing opportunities in international markets, to comprehend the functioning of financial markets and to use financial instruments, to interpret data in the field of international trade and finance, to make numerical analysis in this field, to have teamwork qualities, to train creative and entrepreneurial graduates.
Education and training activities in the program; It is carried out in the form of formal or distance education. It is essential that the education and training activities of the program are carried out through formal education. However, provided that it remains within the rate determined by YÖK, courses given by sector representatives, etc. distance education method can also be used in some cases. Education and training activities are carried out in classrooms, lecture halls and computer laboratories within the higher education institution. In addition to this, it can be done with applied education as vocational training and internship in computer laboratories, finance laboratories, industry, companies and public institutions and professional chambers and organizations.
Learn the basic concepts of micro and macro economics, explain phenomena through them and interpret international economics in this direction
Learn business functions and evaluate them in international business dimension.
To be equipped with the characteristics, functioning and instruments of international financial markets.
To have knowledge about legal regulations and foreign trade practices related to international trade.
Develops an interdisciplinary vision by considering international trade from macroeconomic, financial and managerial perspectives.
Apply quantitative analysis methods to international trade and finance issues.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
f we need to express general principles;
- Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to course achievement grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Higher Education Council (YÖK).
- Different methods such as homework, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter and/or number-based grading systems are used in evaluating student achievement. The principles regarding measurement, evaluation, and grading of students in the program are regulated in the fourth section of Pamukkale University's Associate and Undergraduate Education and Training Regulations. In addition to all these principles, the PAU grading system works briefly as follows;
- If the class size is less than 20, absolute evaluation is used; if it is 20 or more, the class average achievement is taken into consideration. In the second case, if the class average is 60 or above, absolute evaluation is applied; if it is below 60, relative evaluation (bell curve system) is implemented.
- Additionally, other situations where the absolute evaluation system will be used are also regulated separately. Article 29 of Pamukkale University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations contains the grading principles. According to these principles, in summary; - All semester and general exam evaluations are graded on a 100-point scale based on whole numbers. According to Article 32, the student's achievement score, achievement grade coefficient, and corresponding achievement status are calculated based on the points received. The instructor responsible for the course enters the achievement scores of enrolled students according to the 100-point system into the automation system within seven days following the date of the final exam. - The instructor responsible for the course publishes the grades of enrolled students on the EDS according to the 100-point system within 7 days following the date of the semester exam. With this process, the section achievement score average, which consists of dividing the sum of all students' achievement scores by the number of students, is also generated. Article 30 contains the principles regarding evaluation. The achievement score includes points obtained from work during the semester and the final exam score. The evaluation criteria for each course are determined by the instructor responsible for the course and entered into the automation system. Additionally, this evaluation method can be viewed under the catalog on the program's educational information system page for each course.
- Semester grades consist of homework, projects, seminars, reports, applications, etc., as well as quizzes and midterm exams, in the quality and number determined by the instructor responsible for the course. At least one midterm exam is conducted for each course. The contribution of semester work to the course achievement score cannot exceed the contribution of the final exam. A final exam is conducted for each course. The contribution of this exam to the achievement score should be in the range of 50-70%. The achievement scores obtained from these activities are finalized and announced within 15 days at the latest, provided that they are completed before the semester exam. - The necessary coursework, and the contribution of coursework and exams to the achievement score are determined by the instructor responsible for the course at the beginning of the semester and communicated to the students.
For monitoring the quality of higher education programs;
- The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK, are published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Formation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
- Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be conducted is carried out according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
- Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that quality assurance of program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined as required by its legislation. Social Sciences,
- Accreditation Body: Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
- Accreditation Start/End Date: 02.04.2025/02.04.2029
In order for students to be able to enroll in the program, they must have a secondary education diploma earned from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and must have sufficient points in the relevant score type from the placement exam for higher education institutions conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK. In addition, as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates must be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
Students who complete the program have the opportunity to work in all departments, especially foreign trade, marketing and finance departments of enterprises in the private sector. In addition, they can work in public institutions such as the Ministry of Customs and Trade, the Ministry of Treasury and Finance, the Ministry of EU Affairs and the Central Bank, as well as private and sectoral banks. Students who complete the program can also use the theoretical and practical knowledge they have acquired during the program as entrepreneurs in the private sector after the program.
In addition, students who complete the program can continue their master's and doctoral education.
1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant requirements, doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Law No. 2547 on Higher Education
Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.