Yeterlilik Kodu

TR0030034515

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumAfyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiZafer Sağlık Külliyesi Dörtyol Mah. 2078 Sokak, No: 3, A Blok, Pk. 03030, Afyonkarahisar
Sorumlu Kurum URLhttps://afsu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Fakültemizde tıp eğitiminin süresi 6 yıldır. Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin temel amacı; topluma sağlık hizmeti sunacak yetkinlikte, temel bilgi, mesleki beceri ve tutuma sahip, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip eden hekimler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıp alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi ileri düzeyde kavrama bilgisine sahiptir.
  • Amaca uygun program, planlama, yürütme ve değerlendirmede uluslararası standartlarda mesleki otonomisini kullanır, klinik uygulamalar yapacak yeterli deneyime sahiptir.
  • Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak sağlıkla ilgili sorunların çözümünü bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
  • Tıp alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Programın özüne ve amacına uygun olarak planlanmış, kendi alanında nitelikli yetkililer tarafından denetlenen yerlerde klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 (1) Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır.

(2) Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı veya ilgili sınıf koordinatörü tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Mutlak
Değerlendirme
Sistemindeki
Not Aralıkları
Başarı
Notu
Harf
Notu
Karşılığı
Açıklaması
90-100 4.0 AA Mükemmel
85-89 3.5 BA Pek iyi
75-84 3.0 BB İyi
70-74 2.5 CB Orta
60-69 2.0 CC Geçer
50-59 1.5 DC Başarısız
40-49 1.0 DD Başarısız
30-39 0.5 FD Başarısız
29 ve Altı 0 FF Başarısız

3) Aşağıdaki durumlarda, katsayı ile bağlantısı olmayan ve not ortalamalarına katılmayan YT (Yeterli), YZ (Yetersiz), DV (Devam ediyor), DZ (Devamsız) kodlu değerlemeler yapılır:

a) YT ve YZ notları; müfredatta not ortalamalarına katılması gerekli görülmeyen derslerde ve staj/iş yeri eğitiminde başarının gösterilmesi için kullanılır. Böyle bir derste yeterli başarı gösteren öğrenciye YT, gösteremeyen öğrenciye YZ notu verilir ve o dersi tekrar eder. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gördükten sonra merkezî yerleştirme sistemi ile Üniversiteye yerleşen öğrencilerin, önceki kurumda elde etmiş oldukları kazanımlardan harf notu karşılığı belli olmayan notlar için de YT harf notu kullanılır.

b) DV notu, bir yarıyıldan uzun süreli bir dersin henüz tamamlanmadığı yarıyılın sonunda, derse devam etmekte olan öğrencilere verilir.

c) DZ notu, devam koşulunu sağlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrenciler yarıyıl/yılsonu değerlendirilmesine alınmazlar. DZ notu, FF veya YZ notu ile eşdeğerdedir.

(4) Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersin başarı notunun YT, CC veya bunun üstünde olması gerekir.

(5) Bu Yönetmeliğin 18 inci maddesine göre hesaplanan YANO değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir.(Tıp Fakültesinde geçerli değildir.)

(6) Zorunlu veya seçmeli derslerin herhangi birinden DC, DD, FD, FF, YZ veya DZ notu alan öğrenci, bu dersi ilk verildiği yarıyılda tekrar almak zorundadır, danışmanının/koordinatörünün onayı ile seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli dersi alabilir; ancak bu yeni derse devam etme zorunluluğu vardır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması,
düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait
“Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre
hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren
raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren
“Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına
yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile
paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma
Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Tıp Lisans Diploması

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans
bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın
öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda
belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından
belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul
edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme
kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği
temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav
yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından
belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans
diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında,
her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite
Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim
kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu
kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon
kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite
güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin
düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
(TEPDAD)

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçiş yapmış olmak.
Başarma ŞartlarıTıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin 360 AKTS kredisi ders almaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve son yıl 12 ay süre ile intörn doktor olarak stajlarını yapmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları devlet ve özel kurumlarda Tıp Doktoru ünvanıyla pratisyen hekim olarak iş bulma imkanına sahiptir. Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek herhangi bir alanda uzmanlık eğitimine devam etme imkanı vardır. Bu eğitim sonrasında Uzman Hekim ünvanı kazanmaktadırlar. Ayrıca Yüksek Lisans diplomasına sahip olduklarından Üniversitelerin ilgili alanlarında Doktora programlarına başvurma hakkına sahiptirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1.  Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    1. 2.  Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2.  2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    2. 1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030034515


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Zafer Sağlık Külliyesi Dörtyol Mah. 2078 Sokak, No: 3, A Blok, Pk. 03030, Afyonkarahisar

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Fakültemizde tıp eğitiminin süresi 6 yıldır. Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin temel amacı; topluma sağlık hizmeti sunacak yetkinlikte, temel bilgi, mesleki beceri ve tutuma sahip, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip eden hekimler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tıp alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi ileri düzeyde kavrama bilgisine sahiptir.
  • Amaca uygun program, planlama, yürütme ve değerlendirmede uluslararası standartlarda mesleki otonomisini kullanır, klinik uygulamalar yapacak yeterli deneyime sahiptir.
  • Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak sağlıkla ilgili sorunların çözümünü bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
  • Tıp alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Programın özüne ve amacına uygun olarak planlanmış, kendi alanında nitelikli yetkililer tarafından denetlenen yerlerde klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 (1) Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır.

(2) Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı veya ilgili sınıf koordinatörü tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Mutlak
Değerlendirme
Sistemindeki
Not Aralıkları
Başarı
Notu
Harf
Notu
Karşılığı
Açıklaması
90-100 4.0 AA Mükemmel
85-89 3.5 BA Pek iyi
75-84 3.0 BB İyi
70-74 2.5 CB Orta
60-69 2.0 CC Geçer
50-59 1.5 DC Başarısız
40-49 1.0 DD Başarısız
30-39 0.5 FD Başarısız
29 ve Altı 0 FF Başarısız

3) Aşağıdaki durumlarda, katsayı ile bağlantısı olmayan ve not ortalamalarına katılmayan YT (Yeterli), YZ (Yetersiz), DV (Devam ediyor), DZ (Devamsız) kodlu değerlemeler yapılır:

a) YT ve YZ notları; müfredatta not ortalamalarına katılması gerekli görülmeyen derslerde ve staj/iş yeri eğitiminde başarının gösterilmesi için kullanılır. Böyle bir derste yeterli başarı gösteren öğrenciye YT, gösteremeyen öğrenciye YZ notu verilir ve o dersi tekrar eder. Daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gördükten sonra merkezî yerleştirme sistemi ile Üniversiteye yerleşen öğrencilerin, önceki kurumda elde etmiş oldukları kazanımlardan harf notu karşılığı belli olmayan notlar için de YT harf notu kullanılır.

b) DV notu, bir yarıyıldan uzun süreli bir dersin henüz tamamlanmadığı yarıyılın sonunda, derse devam etmekte olan öğrencilere verilir.

c) DZ notu, devam koşulunu sağlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrenciler yarıyıl/yılsonu değerlendirilmesine alınmazlar. DZ notu, FF veya YZ notu ile eşdeğerdedir.

(4) Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersin başarı notunun YT, CC veya bunun üstünde olması gerekir.

(5) Bu Yönetmeliğin 18 inci maddesine göre hesaplanan YANO değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir.(Tıp Fakültesinde geçerli değildir.)

(6) Zorunlu veya seçmeli derslerin herhangi birinden DC, DD, FD, FF, YZ veya DZ notu alan öğrenci, bu dersi ilk verildiği yarıyılda tekrar almak zorundadır, danışmanının/koordinatörünün onayı ile seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli dersi alabilir; ancak bu yeni derse devam etme zorunluluğu vardır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması,
düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait
“Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre
hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren
raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren
“Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına
yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile
paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma
Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

Tıp Lisans Diploması

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans
bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın
öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda
belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından
belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul
edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme
kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği
temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav
yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından
belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans
diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında,
her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite
Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim
kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu
kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon
kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite
güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin
düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
(TEPDAD)


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçiş yapmış olmak.

Başarma Şartları
Tıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin 360 AKTS kredisi ders almaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri ve son yıl 12 ay süre ile intörn doktor olarak stajlarını yapmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları devlet ve özel kurumlarda Tıp Doktoru ünvanıyla pratisyen hekim olarak iş bulma imkanına sahiptir. Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek herhangi bir alanda uzmanlık eğitimine devam etme imkanı vardır. Bu eğitim sonrasında Uzman Hekim ünvanı kazanmaktadırlar. Ayrıca Yüksek Lisans diplomasına sahip olduklarından Üniversitelerin ilgili alanlarında Doktora programlarına başvurma hakkına sahiptirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. 1.  Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
    1. 2.  Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2.  2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
    2. 1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresiz geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030034515

Qualification Title
Bachelor's of Medicine Degree
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

The duration of medical education in our faculty is 6 years. The main purpose of Afyonkarahisar Health Sciences University Faculty of Medicine is to train physicians who are competent to provide health services to the society, have basic knowledge, professional skills and attitudes, and follow technological and scientific developments.

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or online education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and multimedia education tools and other resources containing basic and current information in the field of medicine.
  • Has advanced knowledge of the structure, physiological functions and behaviors of healthy and sick individuals and the relationship between health and the physical and social environment.
  • Uses professional autonomy at international standards in appropriate programs, planning, execution and evaluation, has sufficient experience to perform clinical practices.
  • Independently carries out the solution of health-related problems using his advanced knowledge in the field of medicine and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
  • Has sufficient awareness and applies it on individual and public health, environmental protection and occupational safety issues, including infants and children.
  • Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual.
  • Develops a positive attitude towards lifelong learning and transforms it into behavior.
  • Provides health education for individuals, families and society using advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of medicine.
  • Monitors and evaluates events/developments on the agenda of society and the world in the field of health.
  • Takes responsibility as an individual and a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in practices related to the field of medicine.
  • Has sufficient clinical experience by performing clinical practices in places planned in accordance with the essence and purpose of the program and supervised by qualified authorities in their field.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) All exams are evaluated out of 100 points. The course success score is calculated out of 100 points depending on the contribution rates of mid-term/interannual and mid-term/end-of-year exams.

(2) The student's success grade for a course is determined by the instructor or the relevant class coordinator and is evaluated as a letter grade. For this purpose, the most appropriate method according to statistical criteria is used from the relative and absolute evaluation methods. The success degrees and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below:

Grade Ranges in the Absolute
Grading
System
Success
Grade
Letter
Grade
Equivalent
Description
90-100 4.0 AA Perfect
85-89 3.5 BA Very Good
75-84 3.0 BB Good
70-74 2.5 CB Middle
60-69 2.0 CC Passes
50-59 1.5 DC Fail
40-49 1.0 DD Fail
30-39 0.5 FD Fail
29 and under 0 FF Fail

3) In the following cases, evaluations with codes YT (Sufficient), YZ (Insufficient), DV (Continuing), DZ (Discontinued) that are not related to the coefficient and are not included in the grade point averages are made:

a) YT and YZ grades; It is used to show success in courses that are not required to be included in the grade point averages in the curriculum and in internship/workplace training. A student who shows sufficient success in such a course is given a YT grade, and a student who cannot show it is given a YZ grade and repeats that course. The YT letter grade is also used for students who have previously studied at another higher education institution and are placed in the University through the central placement system, for grades that do not have a letter grade equivalent from the achievements they have obtained at the previous institution.

b) The DV grade is given to students who are continuing the course at the end of a semester when a course that is longer than one semester has not yet been completed.

c) The DZ grade is given to students who cannot meet the attendance requirement. These students are not included in the semester/end-of-year evaluation. The DZ grade is equivalent to the FF or YZ grade.

(4) In order for a student to be considered successful in a course, the success grade of that course must be YT, CC or above.

(5) Students whose YANO value is 2.25 and above, calculated according to Article 18 of this Regulation, are considered successful in the semester/year courses in which they receive a DC letter grade, and this is indicated with DC+. (Not valid in the Faculty of Medicine.)

(6) Students who receive a DC, DD, FD, FF, YZ or DZ grade from any of the compulsory or elective courses must retake this course in the first semester it was given, and may take another elective course instead of the elective course with the approval of their advisor/coordinator; however, they are required to continue in this new course.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year.

The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK.

These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

Bachelor's Degree in Medicine

1. Creation and Approval of Educational Programs: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. Conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name; Medical Education Programs Evaluation and Accreditation Association
(TEPDAD)

Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • To have made a horizontal transfer in accordance with the provisions of the Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer.
Conditions for SuccessTo earn the title of Medical Doctor, students must take 360 ​​ECTS credits, obtain a Cumulative grade point average (GPA ) of at least 2.00 out of 4.00, and complete a 12-month internship as an intern doctor in the final year.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine have the opportunity to find a job as a general practitioner with the title of Medical Doctor in public and private institutions. They have the opportunity to continue their specialization training in any field by taking the Medical Specialization Exam. After this training, they gain the title of Specialist Physician. In addition, since they have a Master's degree, they have the right to apply to PhD programs in relevant fields at universities.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

     1. 1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

     1. 2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

     2. 1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030034515


Qualification Title
Bachelor's of Medicine Degree

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

The duration of medical education in our faculty is 6 years. The main purpose of Afyonkarahisar Health Sciences University Faculty of Medicine is to train physicians who are competent to provide health services to the society, have basic knowledge, professional skills and attitudes, and follow technological and scientific developments.


Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or online education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Has advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and multimedia education tools and other resources containing basic and current information in the field of medicine.
  • Has advanced knowledge of the structure, physiological functions and behaviors of healthy and sick individuals and the relationship between health and the physical and social environment.
  • Uses professional autonomy at international standards in appropriate programs, planning, execution and evaluation, has sufficient experience to perform clinical practices.
  • Independently carries out the solution of health-related problems using his advanced knowledge in the field of medicine and takes responsibility as a team member in cooperation with other professional groups working in this field.
  • Has sufficient awareness and applies it on individual and public health, environmental protection and occupational safety issues, including infants and children.
  • Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding his duties, rights and responsibilities as an individual.
  • Develops a positive attitude towards lifelong learning and transforms it into behavior.
  • Provides health education for individuals, families and society using advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field of medicine.
  • Monitors and evaluates events/developments on the agenda of society and the world in the field of health.
  • Takes responsibility as an individual and a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in practices related to the field of medicine.
  • Has sufficient clinical experience by performing clinical practices in places planned in accordance with the essence and purpose of the program and supervised by qualified authorities in their field.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

(1) All exams are evaluated out of 100 points. The course success score is calculated out of 100 points depending on the contribution rates of mid-term/interannual and mid-term/end-of-year exams.

(2) The student's success grade for a course is determined by the instructor or the relevant class coordinator and is evaluated as a letter grade. For this purpose, the most appropriate method according to statistical criteria is used from the relative and absolute evaluation methods. The success degrees and coefficients expressed by the success grades are shown in the table below:

Grade Ranges in the Absolute
Grading
System
Success
Grade
Letter
Grade
Equivalent
Description
90-100 4.0 AA Perfect
85-89 3.5 BA Very Good
75-84 3.0 BB Good
70-74 2.5 CB Middle
60-69 2.0 CC Passes
50-59 1.5 DC Fail
40-49 1.0 DD Fail
30-39 0.5 FD Fail
29 and under 0 FF Fail

3) In the following cases, evaluations with codes YT (Sufficient), YZ (Insufficient), DV (Continuing), DZ (Discontinued) that are not related to the coefficient and are not included in the grade point averages are made:

a) YT and YZ grades; It is used to show success in courses that are not required to be included in the grade point averages in the curriculum and in internship/workplace training. A student who shows sufficient success in such a course is given a YT grade, and a student who cannot show it is given a YZ grade and repeats that course. The YT letter grade is also used for students who have previously studied at another higher education institution and are placed in the University through the central placement system, for grades that do not have a letter grade equivalent from the achievements they have obtained at the previous institution.

b) The DV grade is given to students who are continuing the course at the end of a semester when a course that is longer than one semester has not yet been completed.

c) The DZ grade is given to students who cannot meet the attendance requirement. These students are not included in the semester/end-of-year evaluation. The DZ grade is equivalent to the FF or YZ grade.

(4) In order for a student to be considered successful in a course, the success grade of that course must be YT, CC or above.

(5) Students whose YANO value is 2.25 and above, calculated according to Article 18 of this Regulation, are considered successful in the semester/year courses in which they receive a DC letter grade, and this is indicated with DC+. (Not valid in the Faculty of Medicine.)

(6) Students who receive a DC, DD, FD, FF, YZ or DZ grade from any of the compulsory or elective courses must retake this course in the first semester it was given, and may take another elective course instead of the elective course with the approval of their advisor/coordinator; however, they are required to continue in this new course.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year.

The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK.

These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

Bachelor's Degree in Medicine

1. Creation and Approval of Educational Programs: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. Conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name; Medical Education Programs Evaluation and Accreditation Association
(TEPDAD)


Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • To have made a horizontal transfer in accordance with the provisions of the Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer.

Conditions for Success
To earn the title of Medical Doctor, students must take 360 ​​ECTS credits, obtain a Cumulative grade point average (GPA ) of at least 2.00 out of 4.00, and complete a 12-month internship as an intern doctor in the final year.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine have the opportunity to find a job as a general practitioner with the title of Medical Doctor in public and private institutions. They have the opportunity to continue their specialization training in any field by taking the Medical Specialization Exam. After this training, they gain the title of Specialist Physician. In addition, since they have a Master's degree, they have the right to apply to PhD programs in relevant fields at universities.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

     1. 1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

     1. 2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

     2. 1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address