Yeterlilik Kodu

TR0030022571

Yeterlilik Adı
Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMarmara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.marmara.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenme öğretme sürecine uygun planlama yapabilmek.
  • Görsel Sanatlar öğrenme öğretme sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilmek.
  • Öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirebilmek.
  • Öğrenme ve öğretme sürecinde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilmek.
  • Atatürk’ ün sanata ve sanatçıya verdiği önem ile ilgili düşünce ve görüşlerini öğrenme öğretme sürecindeki uygulamalara yansıtabilmek.
  • Öğrencilerin sanat ve sanatçının önemini kavramalarında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile işbirliği yapabilmek.
  • Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilmek.
  • Çağın gereksinimlerine uygun öğretmen profili oluşturabilmek.
  • Bilgiyi oluşturan, bilgiye oluşma yollarını öğreten eğitim anlayışına sahip olabilmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve sanat etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilmek.
  • Görsel sanatlar öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilmek.
  • Araştıran, düşünen, yeni fikirler üretebilen bireyler yetiştirmeyi kendine ilke edinebilmek.
  • Görsel sanatlar öğrenme öğretme sürecindeki gelişimlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilmek.
  • Sözlü ve yazılı iletişim bilgilerine sahip olabilmek.
  • Türk Eğitim Sistemi hakkında gerekli bilgileri (Türk Milli eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri) kazanabilmek.
  • Milli Eğitim Bakanlığı merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatının yapı ve fonksiyonlarını öğrenebilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı; estetik beceri ve beğenileri gelişmiş, edindiği bilgileri topluma yansıtabilen, çağını izleyip yorumlayan, sanatsal gelişmelere katkıda bulunabilecek, yaratıcı resim öğretmeni yetiştirmek amacıyla deneysel eğitim öğretim programı uygulayan bir program uygulamaktadır. Temel ilkesi, sanat eğitiminin temel kavramları ve ana sanat atölyelerinde araştırmalarla yaratıcı kişiliği geliştirmektir. Öğrencinin bilgi, beceri, bilimsel düşünme ve yaratıcı yeteneklerinin gelişmesini sağlayan deneysel çalışmalar; genel kültür, eğitim formasyonu ve gezi, gözlemle desteklenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin yaratıcı yetenekleri izlenerek II. sınıftan itibaren resim, grafik, heykel, seramik, tekstil, özgün baskı, endüstri ürünleri tasarımı, geleneksel Türk el sanatları, fotoğraf ana sanat atölyelerinden birinde kişisel gelişmelerine olanak verilmeye çalışılmaktadır. Eğitim ve Öğretim: Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı lisans programı; alan bilgisi, genel kültür ve pedagojik formasyona ilişkin derslerden oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim 4 yıl süreli olup dersler teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. Olanaklar: Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı bünyesinde öğrencilerin uygulama yapabilmeleri için resim, özgün baskı, grafik, bilgisayar, fotoğraf, seramik, heykel, tekstil, endüstri ürünleri tasarımı, desen, temel tasarım, perspektif ve yazı atölyeleri ile seramik pişirme fırını, okuma salonu ve sanat kitapları kitaplığı, sergi salonları bulunmaktadır. Çalışma Alanları: Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı mezunları ilk ve ortaöğretim kurumlarında görsel sanatlar ve resim-iş öğretmenliği yapabilmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir ve M.Ü. A.E.F. Özel Yetenek ile ilgili Giriş Sınavını başarmış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıBölümümüze başlayan öğrencilerin 8 dönemlik programın tüm derslerini alması ve başarılı olması beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin lisan diploması alabilmeleri için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4 üzerinden en az 2 olması gerekmektedir. Bu konuda detaylı bilgi için Marmara Üniversitesi'nin ilgili mevzuatına bakınız.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

KPSS'den gereken puanı almaları durumunda Resim-İş ve Görsel Sanatlar öğretmeni olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atanmaktadırlar, ayrıca mezunlarımız Resim-İş ve Görsel Sanatlar öğretmeni olarak ücretli veya sözleşmeli olarak görev yapmaktadırlar. Öğrencilerin, yaratıcı yetenekleri izlenerek II. Sınıftan itibaren resim, grafik, heykel, seramik, tekstil, özgün baskı, endüstri ürünleri tasarımı, geleneksel Türk el sanatları, fotoğraf anasanat atölyelerinden birinde kişisel gelişmeleriyle bu alanlarda özel çalışmalar yapabilmekte, sanat dallarının iş olanaklarını kullanabilmektedirler; bulundukları Sanat alanlarında kamu veya özel sektörde çalışma imkanına sahiptirler. Sanatçı olarak kişisel atölyelerinde çalışmalarını sürdürebilirler. Sergiler açarak sanatlarını icra edebilirler, Sanat Danışmanlıkları ve küratöryel çalışmalar yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022571


Yeterlilik Adı
Resim-İş Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Marmara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenme öğretme sürecine uygun planlama yapabilmek.
  • Görsel Sanatlar öğrenme öğretme sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilmek.
  • Öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirebilmek.
  • Öğrenme ve öğretme sürecinde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilmek.
  • Atatürk’ ün sanata ve sanatçıya verdiği önem ile ilgili düşünce ve görüşlerini öğrenme öğretme sürecindeki uygulamalara yansıtabilmek.
  • Öğrencilerin sanat ve sanatçının önemini kavramalarında ilgili kurum, kuruluş ve kişiler ile işbirliği yapabilmek.
  • Bilişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve iletişim için yararlanabilmek.
  • Çağın gereksinimlerine uygun öğretmen profili oluşturabilmek.
  • Bilgiyi oluşturan, bilgiye oluşma yollarını öğreten eğitim anlayışına sahip olabilmek.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve sanat etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilmek.
  • Görsel sanatlar öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilmek.
  • Araştıran, düşünen, yeni fikirler üretebilen bireyler yetiştirmeyi kendine ilke edinebilmek.
  • Görsel sanatlar öğrenme öğretme sürecindeki gelişimlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilmek.
  • Sözlü ve yazılı iletişim bilgilerine sahip olabilmek.
  • Türk Eğitim Sistemi hakkında gerekli bilgileri (Türk Milli eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri) kazanabilmek.
  • Milli Eğitim Bakanlığı merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatının yapı ve fonksiyonlarını öğrenebilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı; estetik beceri ve beğenileri gelişmiş, edindiği bilgileri topluma yansıtabilen, çağını izleyip yorumlayan, sanatsal gelişmelere katkıda bulunabilecek, yaratıcı resim öğretmeni yetiştirmek amacıyla deneysel eğitim öğretim programı uygulayan bir program uygulamaktadır. Temel ilkesi, sanat eğitiminin temel kavramları ve ana sanat atölyelerinde araştırmalarla yaratıcı kişiliği geliştirmektir. Öğrencinin bilgi, beceri, bilimsel düşünme ve yaratıcı yeteneklerinin gelişmesini sağlayan deneysel çalışmalar; genel kültür, eğitim formasyonu ve gezi, gözlemle desteklenmektedir. Bu kapsamda öğrencilerin yaratıcı yetenekleri izlenerek II. sınıftan itibaren resim, grafik, heykel, seramik, tekstil, özgün baskı, endüstri ürünleri tasarımı, geleneksel Türk el sanatları, fotoğraf ana sanat atölyelerinden birinde kişisel gelişmelerine olanak verilmeye çalışılmaktadır. Eğitim ve Öğretim: Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı lisans programı; alan bilgisi, genel kültür ve pedagojik formasyona ilişkin derslerden oluşmaktadır. Eğitim ve öğretim 4 yıl süreli olup dersler teorik ve uygulamalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans ve doktora programları da yürütülmektedir. Olanaklar: Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı bünyesinde öğrencilerin uygulama yapabilmeleri için resim, özgün baskı, grafik, bilgisayar, fotoğraf, seramik, heykel, tekstil, endüstri ürünleri tasarımı, desen, temel tasarım, perspektif ve yazı atölyeleri ile seramik pişirme fırını, okuma salonu ve sanat kitapları kitaplığı, sergi salonları bulunmaktadır. Çalışma Alanları: Resim-İş Öğretmenliği Ana Bilim Dalı mezunları ilk ve ortaöğretim kurumlarında görsel sanatlar ve resim-iş öğretmenliği yapabilmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir ve M.Ü. A.E.F. Özel Yetenek ile ilgili Giriş Sınavını başarmış olması gerekir.


Başarma Şartları
Bölümümüze başlayan öğrencilerin 8 dönemlik programın tüm derslerini alması ve başarılı olması beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin lisan diploması alabilmeleri için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4 üzerinden en az 2 olması gerekmektedir. Bu konuda detaylı bilgi için Marmara Üniversitesi'nin ilgili mevzuatına bakınız.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

KPSS'den gereken puanı almaları durumunda Resim-İş ve Görsel Sanatlar öğretmeni olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atanmaktadırlar, ayrıca mezunlarımız Resim-İş ve Görsel Sanatlar öğretmeni olarak ücretli veya sözleşmeli olarak görev yapmaktadırlar. Öğrencilerin, yaratıcı yetenekleri izlenerek II. Sınıftan itibaren resim, grafik, heykel, seramik, tekstil, özgün baskı, endüstri ürünleri tasarımı, geleneksel Türk el sanatları, fotoğraf anasanat atölyelerinden birinde kişisel gelişmeleriyle bu alanlarda özel çalışmalar yapabilmekte, sanat dallarının iş olanaklarını kullanabilmektedirler; bulundukları Sanat alanlarında kamu veya özel sektörde çalışma imkanına sahiptirler. Sanatçı olarak kişisel atölyelerinde çalışmalarını sürdürebilirler. Sergiler açarak sanatlarını icra edebilirler, Sanat Danışmanlıkları ve küratöryel çalışmalar yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022571

Qualification Title
Art Education Bachelors Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022571


Qualification Title
Art Education Bachelors Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address