Yeterlilik Kodu

TR0030023775

Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumPamukkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale
Sorumlu Kurum URLhttp://www.pau.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 (2635)

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı; ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık (dört yıllık) bir yükseköğretim programı olup, bireylerin gelişimsel, önleyici ve iyileştirici rehberlik hizmetlerine yönelik bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış psikolojik danışmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim; örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Uygulamalı eğitimler, üniversite bünyesindeki birey ve grupla danışma odalarında, rehberlik araştırma merkezlerinde, eğitim kurumlarında veya ilgili kamu/özel sektör kuruluşlarında gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Öğrenci, psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını tanımlar ve bu kavramları örneklerle açıklar.
  2. Öğrenci, psikolojik danışma ilke ve tekniklerini kullanarak uygun psikolojik yardım süreçlerini uygular.
  3. Öğrenci, farklı psikolojik danışma kuramlarını karşılaştırır ve uygun durumlarda kuramlara dayalı yaklaşımlar geliştirir.
  4. Öğrenci, bireyin ihtiyaçlarını analiz ederek ne zaman, kime ve ne tür psikolojik danışma hizmeti sunulacağına karar verir.
  5. Öğrenci, bireylerin kariyer gelişim süreçlerini destekleyen uygulamaları tasarlar ve uygular.
  6. Öğrenci, süpervizyon ve konsültasyonun gerekli olduğu durumları tanır ve uygun süreçleri başlatır.
  7. Öğrenci, bireyi tanıma tekniklerini kullanarak bireyin kendini tanıma sürecine katkı sağlar.
  8. Öğrenci, psikolojik danışma sürecinde bireyin ve toplumun kültürel özelliklerini dikkate alır.
  9. Öğrenci, rehberlik hizmetlerini bireyin gelişim dönemlerine ve bireysel farklılıklarına göre planlar ve yürütür.
  10. Öğrenci, bireysel ve gruba yönelik müdahale programlarını geliştirir ve uygular.
  11. Öğrenci, özel eğitime gereksinim duyan bireyler ve aileleri için bilgilendirici ve yönlendirici hizmetler sunar.
  12. Öğrenci, psikolojik danışma süreçlerini etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun biçimde yürütür.
  13. Öğrenci, psikolojik danışmanlık mesleğinin önemini savunur ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır.
  14. Öğrenci, eğitim sistemi, programı ve okulun örgütsel yapısını açıklar.
  15. Öğrenci, normal ve normal dışı davranışların nedenlerini analiz eder ve açıklamalarda bulunur.
  16. Öğrenci, psikolojik danışma mesleğinin tarihsel gelişimini, felsefesini ve güncel durumunu değerlendirir.
  17. Öğrenci, sunulan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini değerlendirir.
  18. Öğrenci, bireylere yönelik kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik hizmetlerini planlı ve organize bir şekilde sunar.
  19. Öğrenci, bilimsel araştırma süreçlerini ve istatistiksel çözümleme tekniklerini açıklar ve uygular.
Anahtar Yetkinlikler

1-Alan Bilgisi Yetkinliği

2-Psikolojik Danışma Becerisi Yetkinliği

3-Değerlendirme ve Karar Verme Yetkinliği

4-Kariyer Rehberliği ve Gelişimsel Destek Yetkinliği

5-Etik ve Yasal Farkındalık Yetkinliği

6-Birey Tanıma ve Kültürel Duyarlılık Yetkinliği

7-Araştırma ve Bilimsel Düşünce Yetkinliği

8-Süpervizyon ve Konsültasyon Bilinci Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu Pamukkale Üniversitesinin Ön lisans, Lisans Eğitim ve Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Bu program EPDAD tarafından 15.05.2020 - 15.05.2025 tarihleri arasında

 5 yıllığına Akredite edilmiştir. Ayrıca ikinci kez 15.05.2025-15.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) Akredite edilmiştir.

 EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun

 https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir.

Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır. Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.

Başarma ŞartlarıRehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programına kayıtlı öğrenciler, programından mezun olabilmek için öğrencilerin, program süresince asgari 240 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisini başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir. Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4,00 üzerinden en az 2,25 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar ilgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023775


Yeterlilik Adı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Pamukkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çamlaraltı, Kınıklı Yerleşkesi, Üniversite Cd. No:11, 20160 Pamukkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 (2635)


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 (2635)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı; ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık (dört yıllık) bir yükseköğretim programı olup, bireylerin gelişimsel, önleyici ve iyileştirici rehberlik hizmetlerine yönelik bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış psikolojik danışmanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim; örgün öğretim esaslarına göre yürütülmekte olup, gerektiğinde uzaktan öğretim destekli materyallerle de zenginleştirilmektedir. Uygulamalı eğitimler, üniversite bünyesindeki birey ve grupla danışma odalarında, rehberlik araştırma merkezlerinde, eğitim kurumlarında veya ilgili kamu/özel sektör kuruluşlarında gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Öğrenci, psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını tanımlar ve bu kavramları örneklerle açıklar.
  2. Öğrenci, psikolojik danışma ilke ve tekniklerini kullanarak uygun psikolojik yardım süreçlerini uygular.
  3. Öğrenci, farklı psikolojik danışma kuramlarını karşılaştırır ve uygun durumlarda kuramlara dayalı yaklaşımlar geliştirir.
  4. Öğrenci, bireyin ihtiyaçlarını analiz ederek ne zaman, kime ve ne tür psikolojik danışma hizmeti sunulacağına karar verir.
  5. Öğrenci, bireylerin kariyer gelişim süreçlerini destekleyen uygulamaları tasarlar ve uygular.
  6. Öğrenci, süpervizyon ve konsültasyonun gerekli olduğu durumları tanır ve uygun süreçleri başlatır.
  7. Öğrenci, bireyi tanıma tekniklerini kullanarak bireyin kendini tanıma sürecine katkı sağlar.
  8. Öğrenci, psikolojik danışma sürecinde bireyin ve toplumun kültürel özelliklerini dikkate alır.
  9. Öğrenci, rehberlik hizmetlerini bireyin gelişim dönemlerine ve bireysel farklılıklarına göre planlar ve yürütür.
  10. Öğrenci, bireysel ve gruba yönelik müdahale programlarını geliştirir ve uygular.
  11. Öğrenci, özel eğitime gereksinim duyan bireyler ve aileleri için bilgilendirici ve yönlendirici hizmetler sunar.
  12. Öğrenci, psikolojik danışma süreçlerini etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun biçimde yürütür.
  13. Öğrenci, psikolojik danışmanlık mesleğinin önemini savunur ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır.
  14. Öğrenci, eğitim sistemi, programı ve okulun örgütsel yapısını açıklar.
  15. Öğrenci, normal ve normal dışı davranışların nedenlerini analiz eder ve açıklamalarda bulunur.
  16. Öğrenci, psikolojik danışma mesleğinin tarihsel gelişimini, felsefesini ve güncel durumunu değerlendirir.
  17. Öğrenci, sunulan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini değerlendirir.
  18. Öğrenci, bireylere yönelik kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik hizmetlerini planlı ve organize bir şekilde sunar.
  19. Öğrenci, bilimsel araştırma süreçlerini ve istatistiksel çözümleme tekniklerini açıklar ve uygular.

Anahtar Yetkinlikler

1-Alan Bilgisi Yetkinliği

2-Psikolojik Danışma Becerisi Yetkinliği

3-Değerlendirme ve Karar Verme Yetkinliği

4-Kariyer Rehberliği ve Gelişimsel Destek Yetkinliği

5-Etik ve Yasal Farkındalık Yetkinliği

6-Birey Tanıma ve Kültürel Duyarlılık Yetkinliği

7-Araştırma ve Bilimsel Düşünce Yetkinliği

8-Süpervizyon ve Konsültasyon Bilinci Yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Öğrencilerin değerlendirme sonucundaki başarı durumu Pamukkale Üniversitesinin Ön lisans, Lisans Eğitim ve Öğretimi Yönetmenliği ve PAÜ Değerlendirme ve Notlandırma Yönergesi ile ilgili esaslar doğrultusunda mutlak ve bağıl notlandırma sistemi ile birlikte belirlenmektedir.
  2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Bu program EPDAD tarafından 15.05.2020 - 15.05.2025 tarihleri arasında

 5 yıllığına Akredite edilmiştir. Ayrıca ikinci kez 15.05.2025-15.05.2028 tarihleri arasında 3 yıllığına (3+2) Akredite edilmiştir.

 EPDAD : Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Detaylı bilgiye Akreditasyon kurumunun

 https://www.epdad.org.tr/ adresindeki web sitesinden ulaşılabilir.


Giriş Şartı

Lisans programlarının ilk yılına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınav sonuçlarına göre yapılır. Yabancı uyruklu adayların kabulü, Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu yönetmelikleri ve kararları çerçevesinde ve Senato tarafından belirlenen koşullara göre, ilgili yönetim kurulu kararı ile yapılır.


Başarma Şartları
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programına kayıtlı öğrenciler, programından mezun olabilmek için öğrencilerin, program süresince asgari 240 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisini başarıyla tamamlamış olmaları gerekmektedir. Programdan mezun olabilmek için programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamış olmak ve 4,00 üzerinden en az 2,25 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar ilgili şartları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023775

Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO-08 (2635)

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Psychological Counseling and Guidance undergraduate program is an eight-semester (four-year) higher education program based on secondary education qualifications. Its aim is to train psychological counselors equipped with the knowledge, skills and attitudes required to provide developmental, preventive, and remedial guidance services.

Learning Environments

Education is carried out in accordance with the principles of formal education and is enriched, when necessary, with materials supported by distance education. Practical training is conducted in individual and group counseling rooms within the university, in guidance research centers, educational institutions, or relevant public/private sector organizations.

Description

1. The student defines the basic concepts of psychological counseling and guidance and explains these concepts with examples.

2. The student applies appropriate psychological assistance processes using the principles and techniques of psychological counseling.

3. The student compares different psychological counseling theories and develops theory-based approaches in appropriate situations.

4. The student analyzes individual needs and decides when, to whom, and what type of psychological counseling service should be provided.

5. The student designs and implements practices that support individuals’ career development processes.

6. The student identifies situations where supervision and consultation are necessary and initiates appropriate processes.

7. The student contributes to the individual's self-recognition process by using techniques for understanding the individual.

8. The student considers the cultural characteristics of the individual and society in the psychological counseling process.

9. The student plans and conducts guidance services according to the individual's developmental stages and personal differences.

10. The student develops and implements intervention programs aimed at individuals and groups.

11. The student provides informative and guiding services for individuals with special needs and their families.

12. The student conducts psychological counseling processes in accordance with ethical principles and legal regulations.

13. The student advocates for the importance of the psychological counseling profession and participates in professional development activities.

14. The student explains the educational system, curriculum, and the organizational structure of the school.

15. The student analyzes and explains the causes of normal and abnormal behaviors.

16. The student evaluates the historical development, philosophy, and current status of the psychological counseling profession.

17. The student evaluates the effectiveness of psychological counseling and guidance services provided.

18. The student provides personal, educational, and vocational guidance services in a planned and organized manner.

19. The student explains and applies scientific research processes and statistical analysis techniques.

Key Competencies
  1. Subject Matter Competence
  2. Competence in Counseling Skills
  3. Competence in Assessment and Decision-Making
  4. Competence in Career Guidance and Developmental Support
  5. Competence in Ethical and Legal Awareness
  6. Competence in Understanding the Individual and Cultural Sensitivity Competence in Research and Scientific Thinking
  7. Competence in Supervision and Consultation Awareness
Further Info
  1. The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate degree, Undergraduate Education and Training Directive and PAU Evaluation and Grading Directive.
  2. Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used for assessment and evaluation.
  3. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student achievement.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs.

- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.

- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

5. This program was accredited by EPDAD for 5 years between 15.05.2020 - 15.05.2025.  It has also been accredited for 3 years (3+2) for the second time between 15.05.2025-15.05.2028.

 EPDAD is The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs

Detailed information can be found on the website of the accreditation body

 https://www.epdad.org.tr/

Access Requirements

Admission of students to the first year of undergraduate programs is made according to the results of the exam organized by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). The admission of foreign candidates is made within the framework of the Higher Education Law and the regulations and decisions of the Higher Education Council and according to the conditions determined by the Senate, with the decision of the relevant board.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the program, it is necessary to have successfully completed all the courses in the program and to have a GPA of at least 2.25 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who hold a bachelor’s degree may pursue postgraduate studies if they meet the necessary requirements.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs may take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, may receive two separate bachelor’s degrees.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

2. Higher Education Law No. 2547

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023775


Qualification Title
Guidance and Psychological Counseling Undergraduate Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO-08 (2635)


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO-08 (2635)


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Psychological Counseling and Guidance undergraduate program is an eight-semester (four-year) higher education program based on secondary education qualifications. Its aim is to train psychological counselors equipped with the knowledge, skills and attitudes required to provide developmental, preventive, and remedial guidance services.


Learning Environments

Education is carried out in accordance with the principles of formal education and is enriched, when necessary, with materials supported by distance education. Practical training is conducted in individual and group counseling rooms within the university, in guidance research centers, educational institutions, or relevant public/private sector organizations.


Description

1. The student defines the basic concepts of psychological counseling and guidance and explains these concepts with examples.

2. The student applies appropriate psychological assistance processes using the principles and techniques of psychological counseling.

3. The student compares different psychological counseling theories and develops theory-based approaches in appropriate situations.

4. The student analyzes individual needs and decides when, to whom, and what type of psychological counseling service should be provided.

5. The student designs and implements practices that support individuals’ career development processes.

6. The student identifies situations where supervision and consultation are necessary and initiates appropriate processes.

7. The student contributes to the individual's self-recognition process by using techniques for understanding the individual.

8. The student considers the cultural characteristics of the individual and society in the psychological counseling process.

9. The student plans and conducts guidance services according to the individual's developmental stages and personal differences.

10. The student develops and implements intervention programs aimed at individuals and groups.

11. The student provides informative and guiding services for individuals with special needs and their families.

12. The student conducts psychological counseling processes in accordance with ethical principles and legal regulations.

13. The student advocates for the importance of the psychological counseling profession and participates in professional development activities.

14. The student explains the educational system, curriculum, and the organizational structure of the school.

15. The student analyzes and explains the causes of normal and abnormal behaviors.

16. The student evaluates the historical development, philosophy, and current status of the psychological counseling profession.

17. The student evaluates the effectiveness of psychological counseling and guidance services provided.

18. The student provides personal, educational, and vocational guidance services in a planned and organized manner.

19. The student explains and applies scientific research processes and statistical analysis techniques.


Key Competencies
  1. Subject Matter Competence
  2. Competence in Counseling Skills
  3. Competence in Assessment and Decision-Making
  4. Competence in Career Guidance and Developmental Support
  5. Competence in Ethical and Legal Awareness
  6. Competence in Understanding the Individual and Cultural Sensitivity Competence in Research and Scientific Thinking
  7. Competence in Supervision and Consultation Awareness

Further Info
  1. The absolute and relative grading system determines the success status of the students in accordance with the principles of Pamukkale University's Associate degree, Undergraduate Education and Training Directive and PAU Evaluation and Grading Directive.
  2. Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used for assessment and evaluation.
  3. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student achievement.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs.

- CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.

- ‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CoHE are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

1. Construction and Approval of Curricula: CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes to be gained by the students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE. on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. Higher Education Quality Board shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by the Higher Education Quality Board also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. The Higher Education Quality Board carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

5. This program was accredited by EPDAD for 5 years between 15.05.2020 - 15.05.2025.  It has also been accredited for 3 years (3+2) for the second time between 15.05.2025-15.05.2028.

 EPDAD is The Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs

Detailed information can be found on the website of the accreditation body

 https://www.epdad.org.tr/


Access Requirements

Admission of students to the first year of undergraduate programs is made according to the results of the exam organized by the Measurement, Selection and Placement Centre (ÖSYM). The admission of foreign candidates is made within the framework of the Higher Education Law and the regulations and decisions of the Higher Education Council and according to the conditions determined by the Senate, with the decision of the relevant board.


Conditions for Success
In order to graduate from the program, it is necessary to have successfully completed all the courses in the program and to have a GPA of at least 2.25 out of 4.00. The minimum ECTS required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who hold a bachelor’s degree may pursue postgraduate studies if they meet the necessary requirements.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs may take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, may receive two separate bachelor’s degrees.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

2. Higher Education Law No. 2547

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode