Yeterlilik Kodu | TR0030032565 | |
Yeterlilik Adı | Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Toros Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bahçelievler Kampüsü, 1857 Sokak, No:12, 33140 Yenişehir/Mersin, Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.toros.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Mimarlık Yüksek Lisans Programı, mekan ve kent kapsamında tasarım alanlarında ihtiyaç duyulan araştırma ve tez çalışmalarıyla bölgesel ihtiyaçlara yanıt verebilmek; özel ve kamu sektörü ile eğitim alanlarında gelişme sağlayıcı düşünce ve kültür yapısına katkı koyabilmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Program, en az 21 krediden koşuluyla 7 adet ders, seminer çalışması ve tez çalışması ile oluşmaktadır. Ayrıca tez çalışması için kurulan sözlü jüriden başarılı olma şartı aranmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olunan yüksek lisans dalına ya da konusuna göre, kişilere mimarlık alanında düşünsel ve uygulama ile ilgili faydalar sağlayacaktır. Mimarlık mesleği ile ilintili olarak daha ileri bilgi ve görgü birikimi sağlamış yurttaşlar olarak, mimarlık alanında uygulamalarda, belediyelerde, meslek kuruluşlarında ve akademik alanlarda –her bir alanın geçerli kurallarına uygun olarak- bu unvanın getirdiği bilgi ve yetkinliği kullanabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032565
Mimarlık Yüksek Lisans Programı, mekan ve kent kapsamında tasarım alanlarında ihtiyaç duyulan araştırma ve tez çalışmalarıyla bölgesel ihtiyaçlara yanıt verebilmek; özel ve kamu sektörü ile eğitim alanlarında gelişme sağlayıcı düşünce ve kültür yapısına katkı koyabilmeyi hedeflemektedir.
- Eleştirel Düşünme Becerisi: Mimarlık alanında yapılan akademik bilgi, kuram ve çalışmaları eleştirel düşünce ile kavrayabilme, geliştirme ve yorumlayabilme becerisine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yüksek Lisans Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Araştırma ve Değerlendirme Becerisi: Akademik bilgi ve tasarım süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme yapabilme, uygun metodoloji ve teknikleri kullanabilme becerisine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Analitik Düşünme Becerisi: Mimarlık kavramları çerçevesinde mimarlık ürünlerini analiz, sentez ve değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Yüksek Lisans Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Sunum ve İfade Becerisi: Mimarlık alanında, bireysel ve/veya grup içinde yapılmış bir çalışmayı gereken bilgisayar programlarını kullanarak sözlü, yazılı ve görsel, sistemli bir biçimde, gerekirse yabancı bir dilde aktarabilme yetkinliğine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Yüksek Lisans Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Yüksek Lisans Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Etik Bilimsel Davranış: Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanarak etik ilkeler doğrultusunda davranış sergileme bilgi ve yetkinliğine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Özgün ve bağımsız çalışma yapabilmek: Mimarlık alanında bilimsel alanda ortaya çıkan birikimleri destekleyici, yerel sorunlara değinen, tez konularının seçilmesi yoluyla özgün ve bağımsız, ulusal / uluslarası ölçekte kabul edilebilir akademik standartları sağlayabilecekakademik / bilimsel çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Disiplinler-arası Çalışma: Mimarlık alanındaki kuramsal ve uygulama problemlerinin, kent ve bölge planlama, kentsel tasarım, planlama, ekonomi, sosyoloji gibi diğer çalışma alanlarından edinilen bilgi ve deneyimi yeni alanlara yönlendirebilme ve stratejiler üretebilme becerisine ve yetkinliğine sahip olma.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Yüksek Lisans Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve / veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
- Yüksek Lisans Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- İnsan-Toplum-Çevre İlişkisi: İnsanın gerek psikolojik gerek toplumsal davranışlarının etki alanı olan sosyal çevre ile, doğal ve yapılı çevre olguları arakesitinde ortaya çıkan sorunların mimarlık ve insan yerleşmeleri ile ilişkilendirmeside bilgi, beceri ve yetkinliği sahip olma.
- Yüksek Lisans Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Yüksek Lisans Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Yüksek Lisans Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
Mezun olunan yüksek lisans dalına ya da konusuna göre, kişilere mimarlık alanında düşünsel ve uygulama ile ilgili faydalar sağlayacaktır. Mimarlık mesleği ile ilintili olarak daha ileri bilgi ve görgü birikimi sağlamış yurttaşlar olarak, mimarlık alanında uygulamalarda, belediyelerde, meslek kuruluşlarında ve akademik alanlarda –her bir alanın geçerli kurallarına uygun olarak- bu unvanın getirdiği bilgi ve yetkinliği kullanabileceklerdir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032565 | |
Qualification Title | Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Architecture and town planning | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |