Yeterlilik Kodu

TR0030014278

Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması
Sorumlu KurumTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSöğütözü, Söğütözü Cd. No:43, 06510 Çankaya/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.etu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

1. Ülkemiz ve dünyanın koşul, olanak, ihtiyaç ve geleceğine duyarlı, hem bu olanaklar ve koşullar hem de küreselleşen dünya için uluslararası standartlarda araştırma, tasarım ve uygulama yapabilen mimarlar yetiştirmek;

2. Bu bağlamda, yenilikçi, özgün ve esnek, içsel motivasyona odaklı, bireysel farklılıkları ve duyarlılıkları önemseyen, toplumsal sorumluk bilinci ve birlikte çalışma beceri ve yetkinliği kazandırabilen, yeni teknolojilere ve geleceğe yönelik yeni perspektifler sunabilen bir öğrenme ve gelişim ortamı sağlamak;

3. ulusal ve uluslararası ölçekte araştırma, tasarım ve proje çalışma ve çalıştayları ile mimar adaylarının kazandıkları bilgi, beceri ve yetkinlikleri farklı araştırma, tasarım ve uygulama olanakları ile sınamayabilmelerini ve geliştirmelerini sağlamak.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün ve tam zamanlı olarak gerçekleştirilir.
  • Ayrıca, üniversitenin anlaşmalı olduğu kurum/ kuruluşlarda 3,5 aylık periyotlarda olmak üzere 3 ayrı Ortak Eğitim uygulaması gerçekleştirilmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlgili temel alanda, mimarı tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğü sağlama becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kuramsal/ kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Alternatif endüstriyel tasarım kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Disiplinler arası etkileşimli endüstriyel tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık endüstriyel tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.
  • Bir endüstriyel tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir.
  • Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinlerarası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
  • Bir endüstriyel tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.
  • Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
  • Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
  • Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
  • Meslek alanında, mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Endüstriyel tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
  • İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültüre haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder.
  • Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı sahiptir.
  • Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.
Anahtar Yetkinlikler
  • İlgili temel alanda, mimarı tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğü sağlama becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kuramsal/ kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Alternatif endüstriyel tasarım kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Disiplinler arası etkileşimli endüstriyel tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık endüstriyel tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.
  • Bir endüstriyel tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir.
  • Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinlerarası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
  • Bir endüstriyel tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.
  • Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
  • Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
  • Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
  • Meslek alanında, mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Endüstriyel tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
  • İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültüre haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder.
  • Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı sahiptir.
  • Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.

(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.

(2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:

Notlar

AA

    BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Katsayı

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Sayısal Karşılık

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:

a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu.

b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu.

c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir.

ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.

d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür.

e) T notu: Tekrar notu; Öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir.

f) İ notu: İzinli notu; Öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir.

g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir.

ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir.

h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu.

ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu.

i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu.

j) HB notu : Hazırlık programını bıraktı notu.

k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu.

l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu.

(4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve
    denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait "Üniversite izleme ve Değerlendirme Raporları" yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren "Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu" yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YOK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi "Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar" a göre sağlanır.

Giriş Şartı

Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alınarak başarılı olmak gerekmektedir. Yurt içi ve dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıt olabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler "Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi" çerçevesinde öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; minimum 292 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 3 dönem zorunlu Ortak eğitim Programlarını tamamlamaları ve başarılı olarak değerlendirilmiş olmaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 GNO 'ya sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başvurulan programın ilgili yönetmelik ve yönergelerinde ve/veya ilanlarında belirtilen başvuru ve giriş koşullarını sağlayan öğrenciler kabul edilmeleri halinde bu alanda veya bu alan mezunlarını kabul eden diğer alanlardaki yüksek lisans/bütünleşik doktora/ doktora programlarına Derse Katılım edebilirler.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında On lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına ilişkin Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) Yönetmeliği

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014278


Yeterlilik Adı
Mimarlık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Söğütözü, Söğütözü Cd. No:43, 06510 Çankaya/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO-08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

1. Ülkemiz ve dünyanın koşul, olanak, ihtiyaç ve geleceğine duyarlı, hem bu olanaklar ve koşullar hem de küreselleşen dünya için uluslararası standartlarda araştırma, tasarım ve uygulama yapabilen mimarlar yetiştirmek;

2. Bu bağlamda, yenilikçi, özgün ve esnek, içsel motivasyona odaklı, bireysel farklılıkları ve duyarlılıkları önemseyen, toplumsal sorumluk bilinci ve birlikte çalışma beceri ve yetkinliği kazandırabilen, yeni teknolojilere ve geleceğe yönelik yeni perspektifler sunabilen bir öğrenme ve gelişim ortamı sağlamak;

3. ulusal ve uluslararası ölçekte araştırma, tasarım ve proje çalışma ve çalıştayları ile mimar adaylarının kazandıkları bilgi, beceri ve yetkinlikleri farklı araştırma, tasarım ve uygulama olanakları ile sınamayabilmelerini ve geliştirmelerini sağlamak.


Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün ve tam zamanlı olarak gerçekleştirilir.
  • Ayrıca, üniversitenin anlaşmalı olduğu kurum/ kuruluşlarda 3,5 aylık periyotlarda olmak üzere 3 ayrı Ortak Eğitim uygulaması gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlgili temel alanda, mimarı tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğü sağlama becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kuramsal/ kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Alternatif endüstriyel tasarım kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Disiplinler arası etkileşimli endüstriyel tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık endüstriyel tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.
  • Bir endüstriyel tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir.
  • Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinlerarası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
  • Bir endüstriyel tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.
  • Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
  • Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
  • Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
  • Meslek alanında, mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Endüstriyel tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
  • İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültüre haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder.
  • Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı sahiptir.
  • Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.

Anahtar Yetkinlikler
  • İlgili temel alanda, mimarı tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğü sağlama becerisine sahiptir.
  • Endüstriyel tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili kuramsal/ kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Alternatif endüstriyel tasarım kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Disiplinler arası etkileşimli endüstriyel tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık endüstriyel tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır.
  • Bir endüstriyel tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir.
  • Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinlerarası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir.
  • Bir endüstriyel tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür.
  • Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir.
  • Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder.
  • Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.
  • En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
  • Meslek alanında, mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder.
  • Endüstriyel tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar.
  • Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır.
  • İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültüre haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder.
  • Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı sahiptir.
  • Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği" esas alınarak yürütülür.

(1) Ders başarı notu; dönem içinde yapılan kısa ve ara sınavların, ödevlerin, proje ve diğer uygulamalı çalışmaların ve dönem sonu sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda elde edilir.

(2) Değerlendirmede kullanılan harf notlarının anlamları, katsayıları ve 100 üzerinden sayısal karşılıkları aşağıda belirtilmiştir:

Notlar

AA

    BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Katsayı

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Sayısal Karşılık

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:

a) G notu: Kredisiz dersten geçti notu.

b) K notu: Kredisiz dersten kaldı notu.

c) V notu: Dersten vazgeçti notu; bu Yönetmeliğin 20’nci maddesi kapsamında öğrencinin almaktan vazgeçtiği derse verilir.

ç) M notu: Muaf notu; başka bir bölüm, fakülte ya da üniversiteden ilgili fakülte yönetim kurulunca transfer edilen ve not ortalamasına katılmayan dersler için veya ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucuna göre Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere, evvelce almış oldukları ve denkliği bölümün önerisi üzerine fakülte yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir.

d) E notu: Eksik notu; hastalık veya diğer zorunlu sebeplerle proje, sunum, ödev gibi dönem içi çalışmalarını tamamlayamamış veya dönem sonu sınavına girememiş öğrencilere verilir. E harf notunu alan öğrencinin eksikliklerini tamamlaması ve varsa mazeret sınavına girmesi için ders başarı notlarının Üniversite Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim son tarihini takip eden on iş gününün, Cumartesi hariç, sonuna kadar süre tanınır. Süre sonunda E notu nihai nota dönüştürülür.

e) T notu: Tekrar notu; Öğrencinin tekrar ettiği veya saydırdığı derse, aldığı notun yanında, parantez içinde önceki dersin kodu ile birlikte gösterilmek üzere verilir.

f) İ notu: İzinli notu; Öğrencinin kayıt yaptırdıktan sonra izin aldığı durumda o dönemde almış olduğu derslere verilir.

g) DA notu: Dinleyici öğrenci olarak aldı notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği dersin devam gereklerini yerine getirdiği durumlarda verilir.

ğ) DV notu: Dinleyici öğrencilikten vazgeçti notu; Öğrencinin dinleyici olarak girdiği ders için devam gereklerini yerine getirmediği durumlarda verilir.

h) DM notu: Diğer üniversitelerin hazırlık programından alınan başarı belgesi ile muaf notu.

ı) HM notu: Hazırlık programından muaf notu.

i) HD notu: Hazırlık programına devam etti notu.

j) HB notu : Hazırlık programını bıraktı notu.

k) HG notu: Hazırlık programından geçti notu.

l) HK notu: Hazırlık programından kaldı notu.

(4) Bir dersin yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak için; AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G veya M notlarından birini almak gerekir. Öğrenci, FF veya K notu aldığı dersten başarısız sayılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve
    denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait "Üniversite izleme ve Değerlendirme Raporları" yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren "Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu" yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YOK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi "Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar" a göre sağlanır.


Giriş Şartı

Programa kayıt yaptırabilmek için ÖSYM tarafından düzenlenen sınavlarda belirlenen taban puanı alınarak başarılı olmak gerekmektedir. Yurt içi ve dışında eş değer bir programda öğrenim gören bir öğrenci üniversite tarafından kontenjan açıldığı takdirde yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrenci kabulü, başvuruda bulunan öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesi sonucu gerçekleşir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler kayıt yaptırabilirler. Öğrencilerin programa kayıt olabilmesi için İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Uluslararası öğrenciler "Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yönergesi" çerçevesinde öğrenci kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; minimum 292 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 3 dönem zorunlu Ortak eğitim Programlarını tamamlamaları ve başarılı olarak değerlendirilmiş olmaları; 4.00 üzerinden en az 2.00 GNO 'ya sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Başvurulan programın ilgili yönetmelik ve yönergelerinde ve/veya ilanlarında belirtilen başvuru ve giriş koşullarını sağlayan öğrenciler kabul edilmeleri halinde bu alanda veya bu alan mezunlarını kabul eden diğer alanlardaki yüksek lisans/bütünleşik doktora/ doktora programlarına Derse Katılım edebilirler.


Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
    1. Yükseköğretim Kurumlarında On lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına ilişkin Yönetmelik
  2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) Yönetmeliği

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014278

Qualification Title
Bachelor’s Degree
Awarding BodyTOBB ETÜ
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification

 ISCO-08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

1. To train architects who are sensitive to the conditions, opportunities, needs, and future of both our country and the world, and who can conduct research, design, and application at international standards in response to these opportunities, conditions, and the globalizing world;

2. In this context, to provide a learning and development environment that is innovative, original, and flexible, focusing on intrinsic motivation, valuing individual differences and sensitivities, fostering social responsibility awareness, collaborative skills and competencies, and offering new perspectives on emerging technologies and the future;

3. To enable architecture students to test and enhance their acquired knowledge, skills, and competencies through national and international research, design, and project-based studies and workshops, integrating various research, design, and application opportunities.

Learning Environments

Education and training are provided on a formal and full-time basis. In addition, 3 separate Cooperative Education applications are carried out in 3.5-month periods in institutions/organizations with which the university has agreements.

Description
  • Able to acquire multidimensional knowledge, including discursive, theoretical, factual and professional service sensitivities, in a variety of contexts and to reflect them in academic sharing environments in the local, regional, national and global context for the relevant basic field, industrial design activities and research have the necessary knowledge and insight.
  • In this framework, graduate has the knowledge of the necessary knowledge, intellectual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic historical and cultural background.
  • Has knowledge and understanding about the industrial design research methods that are sensitive to the environment (natural and built) and related to the human and community oriented area.
  • Has multidimensional knowledge and understanding on disaster related issues and standards of economic, environmental and social sustainability in the relevant area.
  • Has knowledge about the principles, laws, regulations and standards related to his field.
  • Has knowledge and understanding about the institutional and ethical values ​​related to his / her field.
  • Has knowledge and understanding about the place / importance of the related field in its historical, geographical, social and cultural context.
  • Has concept development skills in industrial design areas.
  • Has the ability to provide discourse, theory and practice integrity for industrial design activities and research.
  • Has the ability to identify cases, potentials and problems in industrial design issues and the necessary research for them.
  • Uses theoretical / conceptual knowledge related to their field, cognitive and executive skills, research methods and techniques.
  • Has the ability to develop alternate architectural design, planning fiction and solutions.
  • Gains skills in interdisciplinary interactive industrial design.The knowledge, understanding and skills that he/she possesses are used in the interpretation of data, in the definition of problems, in the development of alternate industrial design design decisions / projects / solutions exhibiting mastery and innovation.
  • Independently runs an industrial design project, plans and conducts research projects for these processes, and produces new syntheses.
  • Independently conducts individual studies on the field and takes individual and collective responsibility in multidisciplinary, interdisciplinary and interdisciplinary studies. The graduate has the necessary confidence and competence for this.
  • Undertakes collaborative plans, responsibilities and conduct in an industrial design project.
  • Learns his knowledge and skills in a critical and dialectical way (he can produce critical thesis and synthesis).
  • Is oriented towards the future, has the motivation and learning skills necessary for personal and professional development, determines the learning needs, makes plans for it and applies them.
  • Acts with lifelong learning consciousness.
  • Informs the related persons and institutions about the issues that are relevant to his / her field, transfers suggestions of solutions to problems and problems in writing, verbally and visually, and supports the students with quantitative and qualitative data and shares them with experts and non-experts.
  • Organizes and implements projects, collaborations and events for the social environment in which they are aware of social responsibility.
  • Tracks developments in their field using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level and communicate effectively with colleagues.
  • Uses the information (communication and communication) technologies that are required by the field with the computer software at least at the European Computer Use License Advanced level.
  • Works in the profession, in professional researches, with the understanding of ethical and behavioral rules, behavioral habits and social responsibility.
  • Collects, evaluates and comments on the data that will be necessary for decision making considering the possible social, environmental and ethical consequences in industrial design processes.
  • Sshould be able to assess the current knowledge in his / her field with a critical and dialectical approach, taking into account the possible social, environmental and ethical consequences, in line with professional codes of conduct, criteria and standards and legal frameworks in the light of the ethical principles required by the discipline's knowledge, it uses.
  • Decides and acts with the awareness of justice with the knowledge of human worth, human rights, and in this respect, respect for social and cultural rights, showing the necessary sensitivity to the protection of the natural environment and cultural heritage.
  • Is well aware of the ethical principles and principles of social justice, quality culture, protection of natural and cultural values, environmental protection, occupational health and safety, professional services and legal frameworks in the knowledge that his profession is beneficial to human rights and society and produces social services.
  • Is knowledgeable and conscious about the local, regional, national and global general and professional problems in the historical period he lived.
  1.  
Key Competencies
  • The ability to create innovative and original architectural designs, either individually or as part of a team, that meet technical, aesthetic, and ethical requirements.
  • Knowledge of architectural history and theories and the ability to apply this knowledge in the architectural design process, along with awareness and sufficient knowledge of philosophy, related art disciplines, technologies, and the humanities.
  • Sufficient knowledge of urban design, planning, and the planning process, including upper-scale planning, zoning and integration processes, industrial institutions and organizations, legal regulations, and procedures.
  • The ability to understand, develop, and manage the sustainable physical, social, cultural, historical, and economic relationships between people, architectural spaces, and their surroundings with architectural design awareness and knowledge.
  • The ability to comprehend the role of the architecture profession and architects in society, as well as their ethical responsibilities, and to incorporate these considerations into designs that particularly address social factors.
  • Awareness of the research, processes, and procedures required to transform architectural design into a well-documented and informed project proposal.
  • Understanding of structural design and engineering and construction challenges related to architectural structures.
  • Adequate knowledge of building physics and technologies in relation to the social, cultural, and architectural functions of a building, aiming to create balanced and harmonious living environments within and around the structure in the context of sustainability and climate adaptation.
  • The ability and responsibility to address user demands, cost factors, legal and regulatory constraints, the right to healthy housing and living conditions, sustainability, and technical, ethical, and aesthetic considerations in architectural design.
  • The ability to understand and utilize contemporary design and representation tools and methods with a broad perspective focused on the future of architecture and architectural spaces.
Further Info

Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations"

(1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam.

(2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:

Letter Grade

AA

BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Coefficient

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Score intervals

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Other letter grades are as follows:

  1. Grade G: passed a non-credit course.
  2. Grade K: failed a non-credit course.
  3. Grade V: withdrawn from a course.
  4. Grade M: exempt grade; it is given to students re-enrolled in the University for their previously taken courses that have been transferred from another department, faculty or university by the relevant faculty board of directors and recognized as equivalent by the Faculty Board upon the proposal of the department.
  5. Grade E: incomplete grade; it is given to students who have not completed their mid-term studies such as projects, presentations, or assignments due to illness or other serious reasons or who cannot take the final exam. In order to complete his/her deficiencies and enter the make-up exam if any, the student who takes the letter E is given ten working days, except Saturday, following the deadline of the submission of the course grades to the Directorate of Student Affairs. At the end of the period, the grade E is converted to the final grade.
  6. Grade T: repeat grade; it is given for the course the student repeats or has it counted, next to the grade s/he received shown in parentheses with the code of the previous lesson.
  7. Grade İ: On leave grade; if the student takes a leave after registration, the courses taken in that semester are graded with this letter grade.
  8. Grade DA: a grade received by a listener student; it is given when the student meets the requirements of the course s/he takes as a listener.
  9. Grade DV: a grade to the listener student that withdraws; it is given when the student does not fulfill the requirements for the course s/he enters as a listener.
  10. Grade DM: exemption grade received from the preparatory program of other universities with a certificate.
  11. Grade HM: exemption from the preparatory program.
  12. Grade HD: continued the preparatory program grade.
  13. Grade HB: dropped the preparatory program grade.
  14. Grade HG: passed the preparatory program.
  15. The grade HK: failed the preparatory program.

(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades.

Quality Assurance

 In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs".

Access Requirements

In order to register to the program the students have to pass the university entrance exam with the basic score required. Students in similar programs either in or outside Turkey can apply for the department if they meet the rules of the undergraduate transfer. Acceptance is possible only after the assessment of the students' transcripts. Further requirements are necessary for the language proficiency in English since the medium of instruction in the department is hundred percent English. International students are accepted within the framework of "Rules and regulations for the Acceptance of Foreign Students."

Conditions for SuccessThe students are expected to have minimum 292 ECTS credits together with 3 semestres of Cooperative Education with a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who meet the application and admission requirements specified in the relevant regulations, guidelines, and/or announcements of the applied program may, upon acceptance, pursue master's, integrated Ph.D., or doctoral programs in this field or in other fields that accept graduates from this discipline.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014278


Qualification Title
Bachelor’s Degree

Awarding Body
TOBB ETÜ

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO-08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

 ISCO-08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

1. To train architects who are sensitive to the conditions, opportunities, needs, and future of both our country and the world, and who can conduct research, design, and application at international standards in response to these opportunities, conditions, and the globalizing world;

2. In this context, to provide a learning and development environment that is innovative, original, and flexible, focusing on intrinsic motivation, valuing individual differences and sensitivities, fostering social responsibility awareness, collaborative skills and competencies, and offering new perspectives on emerging technologies and the future;

3. To enable architecture students to test and enhance their acquired knowledge, skills, and competencies through national and international research, design, and project-based studies and workshops, integrating various research, design, and application opportunities.


Learning Environments

Education and training are provided on a formal and full-time basis. In addition, 3 separate Cooperative Education applications are carried out in 3.5-month periods in institutions/organizations with which the university has agreements.


Description
  • Able to acquire multidimensional knowledge, including discursive, theoretical, factual and professional service sensitivities, in a variety of contexts and to reflect them in academic sharing environments in the local, regional, national and global context for the relevant basic field, industrial design activities and research have the necessary knowledge and insight.
  • In this framework, graduate has the knowledge of the necessary knowledge, intellectual, discursive, scientific, technological, aesthetic, artistic historical and cultural background.
  • Has knowledge and understanding about the industrial design research methods that are sensitive to the environment (natural and built) and related to the human and community oriented area.
  • Has multidimensional knowledge and understanding on disaster related issues and standards of economic, environmental and social sustainability in the relevant area.
  • Has knowledge about the principles, laws, regulations and standards related to his field.
  • Has knowledge and understanding about the institutional and ethical values ​​related to his / her field.
  • Has knowledge and understanding about the place / importance of the related field in its historical, geographical, social and cultural context.
  • Has concept development skills in industrial design areas.
  • Has the ability to provide discourse, theory and practice integrity for industrial design activities and research.
  • Has the ability to identify cases, potentials and problems in industrial design issues and the necessary research for them.
  • Uses theoretical / conceptual knowledge related to their field, cognitive and executive skills, research methods and techniques.
  • Has the ability to develop alternate architectural design, planning fiction and solutions.
  • Gains skills in interdisciplinary interactive industrial design.The knowledge, understanding and skills that he/she possesses are used in the interpretation of data, in the definition of problems, in the development of alternate industrial design design decisions / projects / solutions exhibiting mastery and innovation.
  • Independently runs an industrial design project, plans and conducts research projects for these processes, and produces new syntheses.
  • Independently conducts individual studies on the field and takes individual and collective responsibility in multidisciplinary, interdisciplinary and interdisciplinary studies. The graduate has the necessary confidence and competence for this.
  • Undertakes collaborative plans, responsibilities and conduct in an industrial design project.
  • Learns his knowledge and skills in a critical and dialectical way (he can produce critical thesis and synthesis).
  • Is oriented towards the future, has the motivation and learning skills necessary for personal and professional development, determines the learning needs, makes plans for it and applies them.
  • Acts with lifelong learning consciousness.
  • Informs the related persons and institutions about the issues that are relevant to his / her field, transfers suggestions of solutions to problems and problems in writing, verbally and visually, and supports the students with quantitative and qualitative data and shares them with experts and non-experts.
  • Organizes and implements projects, collaborations and events for the social environment in which they are aware of social responsibility.
  • Tracks developments in their field using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level and communicate effectively with colleagues.
  • Uses the information (communication and communication) technologies that are required by the field with the computer software at least at the European Computer Use License Advanced level.
  • Works in the profession, in professional researches, with the understanding of ethical and behavioral rules, behavioral habits and social responsibility.
  • Collects, evaluates and comments on the data that will be necessary for decision making considering the possible social, environmental and ethical consequences in industrial design processes.
  • Sshould be able to assess the current knowledge in his / her field with a critical and dialectical approach, taking into account the possible social, environmental and ethical consequences, in line with professional codes of conduct, criteria and standards and legal frameworks in the light of the ethical principles required by the discipline's knowledge, it uses.
  • Decides and acts with the awareness of justice with the knowledge of human worth, human rights, and in this respect, respect for social and cultural rights, showing the necessary sensitivity to the protection of the natural environment and cultural heritage.
  • Is well aware of the ethical principles and principles of social justice, quality culture, protection of natural and cultural values, environmental protection, occupational health and safety, professional services and legal frameworks in the knowledge that his profession is beneficial to human rights and society and produces social services.
  • Is knowledgeable and conscious about the local, regional, national and global general and professional problems in the historical period he lived.
  1.  

Key Competencies
  • The ability to create innovative and original architectural designs, either individually or as part of a team, that meet technical, aesthetic, and ethical requirements.
  • Knowledge of architectural history and theories and the ability to apply this knowledge in the architectural design process, along with awareness and sufficient knowledge of philosophy, related art disciplines, technologies, and the humanities.
  • Sufficient knowledge of urban design, planning, and the planning process, including upper-scale planning, zoning and integration processes, industrial institutions and organizations, legal regulations, and procedures.
  • The ability to understand, develop, and manage the sustainable physical, social, cultural, historical, and economic relationships between people, architectural spaces, and their surroundings with architectural design awareness and knowledge.
  • The ability to comprehend the role of the architecture profession and architects in society, as well as their ethical responsibilities, and to incorporate these considerations into designs that particularly address social factors.
  • Awareness of the research, processes, and procedures required to transform architectural design into a well-documented and informed project proposal.
  • Understanding of structural design and engineering and construction challenges related to architectural structures.
  • Adequate knowledge of building physics and technologies in relation to the social, cultural, and architectural functions of a building, aiming to create balanced and harmonious living environments within and around the structure in the context of sustainability and climate adaptation.
  • The ability and responsibility to address user demands, cost factors, legal and regulatory constraints, the right to healthy housing and living conditions, sustainability, and technical, ethical, and aesthetic considerations in architectural design.
  • The ability to understand and utilize contemporary design and representation tools and methods with a broad perspective focused on the future of architecture and architectural spaces.

Further Info

Examinations and assessment for each of the courses are to be in accordance with the " TOBB University of Economics and Technology Undergraduate Education and Examination Regulations"

(1) A course grade is obtained as a result of the evaluation of the quiz and midterm exams, homework assignments, projects and other applied studies and the final exam.

(2) The meanings, coefficients, the score intervals of the letter grades are indicated below:

Letter Grade

AA

BA

BB

CB

CC

DC

DD

FF

Coefficient

4,00

3,50

3,00

2,50

2,00

1,50

1,00

0,00

Score intervals

100-90

89-85

84-80

79-75

74-70

69-65

64-60

59-0

(3) Other letter grades are as follows:

  1. Grade G: passed a non-credit course.
  2. Grade K: failed a non-credit course.
  3. Grade V: withdrawn from a course.
  4. Grade M: exempt grade; it is given to students re-enrolled in the University for their previously taken courses that have been transferred from another department, faculty or university by the relevant faculty board of directors and recognized as equivalent by the Faculty Board upon the proposal of the department.
  5. Grade E: incomplete grade; it is given to students who have not completed their mid-term studies such as projects, presentations, or assignments due to illness or other serious reasons or who cannot take the final exam. In order to complete his/her deficiencies and enter the make-up exam if any, the student who takes the letter E is given ten working days, except Saturday, following the deadline of the submission of the course grades to the Directorate of Student Affairs. At the end of the period, the grade E is converted to the final grade.
  6. Grade T: repeat grade; it is given for the course the student repeats or has it counted, next to the grade s/he received shown in parentheses with the code of the previous lesson.
  7. Grade İ: On leave grade; if the student takes a leave after registration, the courses taken in that semester are graded with this letter grade.
  8. Grade DA: a grade received by a listener student; it is given when the student meets the requirements of the course s/he takes as a listener.
  9. Grade DV: a grade to the listener student that withdraws; it is given when the student does not fulfill the requirements for the course s/he enters as a listener.
  10. Grade DM: exemption grade received from the preparatory program of other universities with a certificate.
  11. Grade HM: exemption from the preparatory program.
  12. Grade HD: continued the preparatory program grade.
  13. Grade HB: dropped the preparatory program grade.
  14. Grade HG: passed the preparatory program.
  15. The grade HK: failed the preparatory program.

(4) To fulfill the obligation of a course, it is necessary to take one of AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, G or M letter grades.


Quality Assurance

 In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs".


Access Requirements

In order to register to the program the students have to pass the university entrance exam with the basic score required. Students in similar programs either in or outside Turkey can apply for the department if they meet the rules of the undergraduate transfer. Acceptance is possible only after the assessment of the students' transcripts. Further requirements are necessary for the language proficiency in English since the medium of instruction in the department is hundred percent English. International students are accepted within the framework of "Rules and regulations for the Acceptance of Foreign Students."


Conditions for Success
The students are expected to have minimum 292 ECTS credits together with 3 semestres of Cooperative Education with a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who meet the application and admission requirements specified in the relevant regulations, guidelines, and/or announcements of the applied program may, upon acceptance, pursue master's, integrated Ph.D., or doctoral programs in this field or in other fields that accept graduates from this discipline.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address