Yeterlilik Kodu | TR0030222357 | |||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstinye Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstinye Üniversitesi Vadi Kampüsü, Ayazağa Mah. Azerbaycan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Blok No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | |||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.istinye.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Mimarlık Lisans Programı, güncel tasarım sorunlarına eleştirel ve yaratıcı çözümler üretebilen; mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alan; güncel teknik/teknolojik imkanları mimarlık açısından değerlendiren; kent ve mimarlık ilişkileri ile bütünleştirebilen; küresel ve yerel bağlamda mimarlık düşüncesi üretebilen ve uygulayabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 - Bilgi Kuramsal - Olgusal 1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 2) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. 2 - Beceriler Bilişsel - Uygulamalı 1) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 2) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. 3) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 2) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 3) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. Öğrenme Yetkinliği 1) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 2) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. Alana Özgü Yetkinlik 1) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 2) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır. MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. (2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir. (3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir: 1) DE; devam eden çalışma. 2) DZ; devamsız. 3) DÇ; dersten çekilme. 4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç. (4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir. | |||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan TYT, AYT veya DGS sınavlarına girip, Yüksek Öğretim Kurumu’nun tanımladığı başarı sıralaması gözetilerek, yeterli puanı aldıktan sonra tercihte bulunmakta ve ÖSYM tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış veya lisans eğitimine devam eden adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilmektedir. Ayrıca, İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nce belirtilen esaslara göre yatay geçiş yapılabilir. | |||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Hazırlık sınıfı hariç dört yarıyıllık ön lisans programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilere ön lisans diploması, en az sekiz yarıyıllık bir programı başarı ile tamamlayan öğrencilere lisans diploması verilir. Mezuniyet için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. Bir öğrenci kayıtlı olduğu bölümün/programın müfredatta belirtilen tüm derslerini başardığı halde ağırlıklı genel not ortalaması 2,00’ın altında ise, şartlı geçer not aldığı derslerinin en az birini yükselterek ağırlıklı genel not ortalamasını 2,00 ve üzerine çıkarması gerekir. Kayıtlı olduğu programı başarı ile tamamlamış ve disiplin cezası almamış öğrencilerden ağırlıklı genel not ortalaması 3,00- 3,49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3,50 ve üzeri olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır. | |||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler; meslek odasına (TMMOB Mimarlar Odası) kayıt yaptırarak, mimarlık ve danışmanlık hizmeti verebilirler; mimarlık hizmeti veren resmi veya özel kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler; eğitim ve araştırma kurumlarında öğretim elemanı ve araştırmacı olarak görev alabilirler; ulusal ve uluslararası mimari proje yarışmalarına katılabilirler. | |||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Süresizdir. | |||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222357
ISCO-08
ISCO-08
Mimarlık Lisans Programı, güncel tasarım sorunlarına eleştirel ve yaratıcı çözümler üretebilen; mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alan; güncel teknik/teknolojik imkanları mimarlık açısından değerlendiren; kent ve mimarlık ilişkileri ile bütünleştirebilen; küresel ve yerel bağlamda mimarlık düşüncesi üretebilen ve uygulayabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki atölyelerde iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
2) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
3) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
2) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
3) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
2) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
2) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
3) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından İSÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2020 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 29 uygulanır.
MADDE 29 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, yarıyıl/yıl başında ilgili öğretim elemanı tarafından otomasyon üzerinden ağırlıkları ve koşulları ilan edilen tüm sınavlar, ödev, proje, uygulama ve benzeri çalışmalarda öğrencinin gösterdiği başarının değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl/yıl sonu sınavının, ders başarı notuna etkisi en az %30, en çok %70 olacak şekilde uygulanır ve başarı notuna ilişkin diğer hususlar ilgili birim kurulunca belirlenebilir. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde ve tek ders sınavında, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür.
(2) Üniversitede ders başarı durumu mutlak ve/veya bağıl sistem üzerinden değerlendirilir.
(3) Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a) Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:
Başarı Notu |
Katsayı |
AA |
4,00 |
BA |
3,50 |
BB |
3,00 |
CB |
2,50 |
CC |
2,00 |
DC |
1,50 |
DD |
1,00 |
FF |
0,0 |
BI |
Başarılı |
BZ |
Başarısız |
b) Not dökümünde kullanılan diğer notlar aşağıda belirtilmiştir:
1) DE; devam eden çalışma.
2) DZ; devamsız.
3) DÇ; dersten çekilme.
4) MU; muaf, AKTS dahil, ortalama hariç.
(4) Bir dersin geçer başarı notu CC’dir. DD ve DC notları şartlı geçer olarak kabul edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan TYT, AYT veya DGS sınavlarına girip, Yüksek Öğretim Kurumu’nun tanımladığı başarı sıralaması gözetilerek, yeterli puanı aldıktan sonra tercihte bulunmakta ve ÖSYM tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış veya lisans eğitimine devam eden adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilmektedir. Ayrıca, İstinye Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nce belirtilen esaslara göre yatay geçiş yapılabilir.
Programdan mezun olan öğrenciler; meslek odasına (TMMOB Mimarlar Odası) kayıt yaptırarak, mimarlık ve danışmanlık hizmeti verebilirler; mimarlık hizmeti veren resmi veya özel kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler; eğitim ve araştırma kurumlarında öğretim elemanı ve araştırmacı olarak görev alabilirler; ulusal ve uluslararası mimari proje yarışmalarına katılabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- İSÜ Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği
- Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Süresizdir.
Qualification Code | TR0030222357 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Architecture (English) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstinye University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İstinye University Vadi Campus, Ayazağa Mah. Azerbaijan Cad. (Vadi İstanbul 4A) Block No: 3H Sarıyer/İSTANBUL | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Architecture Undergraduate Program graduates are able to; produce critical and creative solutions to current design problems; deal with architectural thought with an interdisciplinary approach; evaluate current technical/technological opportunities in terms of architecture; integrate with urban and architectural relations; produce and apply architectural thought in a global and local context. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training in workplaces in workshops within higher education institutions. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied. ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%. (2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system. (3) Grades and coefficients are evaluated as stated below: a) Success grades and coefficients are given in the table below:
b) Other grades used in the transcript are given below: 1) DE; work in progress. 2) DZ; absent. 3) DÇ; withdrawal from the course. 4) MU; exempt, including ECTS, excluding average. (4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students take the TYT, AYT or DGS exams conducted by ÖSYM, and they are placed based on the rankings and assessment criterias held by the Higher Education Institution. Candidates who have completed their high school education or continue their undergraduate education abroad are also accepted to the program if they meet the conditions determined by the University. In addition, horizontal transfers can be made according to the principles specified in Istinye University Associate Degree and Undergraduate Education Regulations. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who successfully complete a four-semester associate degree program, excluding the preparatory class, are awarded an associate degree diploma, and students who successfully complete a program of at least eight semesters are awarded a bachelor's degree. For graduation, the weighted grade point average must be at least 2.00. If a student succeeds in all the courses of the department/program he/she is enrolled in, but his/her weighted GPA is below 2.00, he/she must raise his/her weighted GPA to 2.00 and above by raising at least one of his/her conditionally passed courses. Students who have successfully completed the program they are enrolled in and have not received any disciplinary penalties, those with a weighted GPA between 3.00 and 3.49 are considered honor students, and those with a GPA of 3.50 and above are considered high honor students. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students graduating from the program; can provide architectural and consultancy services by registering to the professional chamber (TMMOB Chamber of Architects); can work in public or private institutions and organizations that provide architectural services; can work as lecturers and researchers in education and research institutions; can participate in national and international architectural project competitions. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Indefinite. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222357
ISCO-08
ISCO-08
Architecture Undergraduate Program graduates are able to; produce critical and creative solutions to current design problems; deal with architectural thought with an interdisciplinary approach; evaluate current technical/technological opportunities in terms of architecture; integrate with urban and architectural relations; produce and apply architectural thought in a global and local context.
Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical trainings are carried out as internship or workplace training in workplaces in workshops within higher education institutions.
1 - Knowledge |
Theoretical - Conceptual |
1) She/he gains knowledge of and develops values on technical, aesthetic, cultural, historical, social and ethical dimensions of architecture with a scientific and critical approach. |
2) Has knowledge on and comprehension of professional ethics and codes of conduct, legal and managerial regulations, standards, rights and responsibilities and processes in the field of architecture. |
3) She/he has the knowledge and responsibility to design solidly built structures and takes into account of the risks of natural disaster. |
2 - Skills |
Cognitive - Practical |
1) She/he integrates architectural practice with environmental, economic and social sustainability principles. |
2) She/he has the knowledge and ability to provide and implement interactions between urban planning, urban design and architectural projects. |
3) She/he is able to interrelate theory, design and construction practices. |
Communication and Social Competence |
1) In addition to traditional methods, she/he interactively uses the emerging information technologies required by the field. |
2) She/he takes responsibility for the improvement of social consciousness in the field of architecture, and for the endorsement and defense of ecological and urban rights. |
3) Has architectural communication skills in a foreign language. |
Learning Competence |
1) Can produce design, know-how and knowledge for the improvement of different and changing social needs, and fort he enhancement of life quality. |
2) She/he monitors new developments in architectural theory and practice and is open to lifelong learning. |
Field Specific Competence |
1) Gains the ability to identify architectural potentials and problems based on data collection, analysis, interpretation and critical thinking, in order to cultivate concepts and determine strategies for action. |
2) She/he will be able to produce architectural design, presentation, implementation, management and supervision stages both independently and collectively for different contexts and scales and through a responsive approach to social, functional, technical and aesthetic requirements. |
3) To analyze and document the historical and conservation characteristics of the built environment; taking into account of the balance between protection and use, she/he has the ability and necessary knowledge in renovation and restoration issues. |
Competence to Work Independently and Take Responsibility |
1) She / he gains the ability to cooperate with different disciplines on the conception and design of the built environment, as an individual and/or as a team member. |
The measurement and evaluation methods used for each course are updated by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the ISU Syllabus program. Regarding course grades, Article 29 of Istinye University Associate and Undergraduate Education Regulations, which was published in the Official Gazette on 16.08.2020, is applied.
ARTICLE 29 - (1) Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in all exams, homework, projects, applications and similar studies whose weights and conditions are announced by the relevant instructor via automation at the beginning of the semester / year. The effect of the semester / year-end exam on the course success grade is applied to be at least 30% and at most 70%, and other issues regarding the success grade can be determined by the relevant unit board. In applied courses where only the semester/term final exam is held and in single course exams, the contribution of the semester/term final exam to the success grade is 100%.
(2) At the University, course success is evaluated on absolute and/or relative system.
(3) Grades and coefficients are evaluated as stated below:
a) Success grades and coefficients are given in the table below:
Success Grade |
Coefficient |
|
AA |
4,00 |
|
BA |
3,50 |
|
BB |
3,00 |
|
CB |
2,50 |
|
CC |
2,00 |
|
DC |
1,50 |
|
DD |
1,00 |
|
FF |
0,0 |
|
BI |
Successful |
|
BZ |
Fail |
b) Other grades used in the transcript are given below:
1) DE; work in progress.
2) DZ; absent.
3) DÇ; withdrawal from the course.
4) MU; exempt, including ECTS, excluding average.
(4) The passing grade for a course is CC. DD and DC grades are considered conditionally passing.
To oversee the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students take the TYT, AYT or DGS exams conducted by ÖSYM, and they are placed based on the rankings and assessment criterias held by the Higher Education Institution. Candidates who have completed their high school education or continue their undergraduate education abroad are also accepted to the program if they meet the conditions determined by the University. In addition, horizontal transfers can be made according to the principles specified in Istinye University Associate Degree and Undergraduate Education Regulations.
Students graduating from the program; can provide architectural and consultancy services by registering to the professional chamber (TMMOB Chamber of Architects); can work in public or private institutions and organizations that provide architectural services; can work as lecturers and researchers in education and research institutions; can participate in national and international architectural project competitions.
- Law No. 2547 on Higher Education
- ISU Associate and Undergraduate Education Regulations
- Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
- Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Indefinite.