Yeterlilik Kodu

TR0030025440

Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Ayvansaray Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAyvansaray, Ayvansaray Cd. No:45 D:45, 34662 Fatih/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ayvansaray.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilmek.
  • İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilmek.
  • Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olmak.
  • Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilmek.
  • Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
  • İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olmak.
  • İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilmek.
  • Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilmek.
  • Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilmek.
  • Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilmek.
  • Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilmek.
  • İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilmek.
  • Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilmek.
  • Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
  • Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
  • Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
  • Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
  • Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
  • Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Medya ve İletişim Programına, YGS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Medya ve İletişim Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

Başarma Şartlarıİlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır: Medya ve İletişim Programında öğrencilerin toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız; araştırmacı, iletişim uzmanı, gazeteci, görüntü yönetmeni, senarist, kurgucu, televizyon programcısı, sinema yazarı, film yapımcısı, reklam yönetmeni olarak prodüksiyon şirketlerinde, medya kuruluşlarında, firmalarda, televizyon kanallarında, gazetelerde ve sosyal medya alanlarında çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030025440


Yeterlilik Adı
Medya ve İletişim Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Ayvansaray Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ayvansaray, Ayvansaray Cd. No:45 D:45, 34662 Fatih/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilmek.
  • İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilmek.
  • Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olmak.
  • Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilmek.
  • Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak.
  • İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olmak.
  • İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilmek.
  • Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilmek.
  • Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilmek.
  • Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilmek.
  • Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilmek.
  • İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilmek.
  • Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilmek.
  • Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
  • Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
  • Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
  • Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
  • Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
  • Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
  • Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Meslek Yüksekokulu programlarına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Medya ve İletişim Programına, YGS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Medya ve İletişim Programına yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.


Başarma Şartları
İlgili programdan mezun olacak öğrenci aşağıdaki şartları yerine getirmek durumundadır: Medya ve İletişim Programında öğrencilerin toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız; araştırmacı, iletişim uzmanı, gazeteci, görüntü yönetmeni, senarist, kurgucu, televizyon programcısı, sinema yazarı, film yapımcısı, reklam yönetmeni olarak prodüksiyon şirketlerinde, medya kuruluşlarında, firmalarda, televizyon kanallarında, gazetelerde ve sosyal medya alanlarında çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030025440

Qualification Title
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030025440


Qualification Title

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address