Yeterlilik Kodu

TR0030022566

Yeterlilik Adı
Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMarmara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.marmara.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, işleyişi, amaç ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir ve matematik eğitimine ilişkin uygulamalarda bu amaç ve ilkeleri kullanır.
  • Ortaöğretim matematik öğretim programlarında yer alan temel konu ve kavramlar hakkında alan bilgisine sahip olup bunların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimini analiz edebilir.
  • Matematikteki temel kavram ve konuların diğer disiplinlerde ve gerçek hayat durumlarında uygulama örneklerini bilir ve bunları öğretim sürecinde uygulayabilir.
  • Ortaöğretim matematik öğretimi programının vizyonu ve kuramsal dayanakları ile uyumlu olacak şekilde matematik öğretim sürecini planlayıp uygulayabilir.
  • Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilir ve geliştirebilir.
  • Ortaöğretim öğrencilerinin ihtiyaçlarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir ve matematik öğrenmeye teşvik edici sınıf ortamı oluşturabilir.
  • Matematiğe ve matematik öğretimine yönelik olumlu tutum ve değerlere sahip olur.
  • Matematik eğitimini ve kültürünü geliştirmek için ilgili paydaşlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği yapabilir.
  • Görev aldığı okullarda ve toplumda matematik kültürünü destekleme ve izleme etkinlikleri yapabilir.
  • Ortaöğretim öğrencilerinin matematik öğrenim sürecini izler ve uygun ölçme araçlarını kullanarak değerlendirme yapar.
  • Bilimsel düşünme becerilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanında karşılaşılan sorunları çözmek için bağımsız veya işbirlikli çalışmalar/araştırmalar yürütebilir.
  • Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir.
  • Mesleki etik değerlerini gözetir, demokratik değerlere ve insan haklarına saygılı olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Türkçe eğitim verilen ana bilim dalımızın vizyonu, güçlü alan bilgisine ve pedagojik formasyona sahip, araştırmacı, eleştirel düşünebilen, özgüvenli ve evrensel öğretmen yeterliliklerini taşıyan öğretmenler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan ve teknolojik gelişmelerden haberdar olup bunları en etkili biçimde kullanıp öğretim faaliyetlerini düzenleyebilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma hayatında öğrenmiş olduğu farklı öğretim yöntem ve stratejilerini bulunduğu koşullara uygun şekilde düzenleyip öğretime sürecinde uygulayabilmesi hedeflenmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1. Lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak.

2. Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavından (YGS) veya dengi sınavlardan yeterli puanı almış olmak.

Başarma ŞartlarıKayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, proje ve staj gibi tüm gereklerini yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan ve GANO’su 2,00 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik öğretmeni unvanı alarak mezun olan öğrenciler Kamu Personeli Seçme ve Yerleştirme (KPSS) sınavından almış oldukları puana bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda çalışabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel okullarda ve etüt eğitim merkezlerinde çalışabilmektedirler. Mezun öğrencilerimizden bazıları ise akademik kariyerine yurt içi veya yurt dışında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak devam etmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030022566


Yeterlilik Adı
Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Marmara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, işleyişi, amaç ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir ve matematik eğitimine ilişkin uygulamalarda bu amaç ve ilkeleri kullanır.
  • Ortaöğretim matematik öğretim programlarında yer alan temel konu ve kavramlar hakkında alan bilgisine sahip olup bunların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimini analiz edebilir.
  • Matematikteki temel kavram ve konuların diğer disiplinlerde ve gerçek hayat durumlarında uygulama örneklerini bilir ve bunları öğretim sürecinde uygulayabilir.
  • Ortaöğretim matematik öğretimi programının vizyonu ve kuramsal dayanakları ile uyumlu olacak şekilde matematik öğretim sürecini planlayıp uygulayabilir.
  • Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilir ve geliştirebilir.
  • Ortaöğretim öğrencilerinin ihtiyaçlarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir ve matematik öğrenmeye teşvik edici sınıf ortamı oluşturabilir.
  • Matematiğe ve matematik öğretimine yönelik olumlu tutum ve değerlere sahip olur.
  • Matematik eğitimini ve kültürünü geliştirmek için ilgili paydaşlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği yapabilir.
  • Görev aldığı okullarda ve toplumda matematik kültürünü destekleme ve izleme etkinlikleri yapabilir.
  • Ortaöğretim öğrencilerinin matematik öğrenim sürecini izler ve uygun ölçme araçlarını kullanarak değerlendirme yapar.
  • Bilimsel düşünme becerilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanında karşılaşılan sorunları çözmek için bağımsız veya işbirlikli çalışmalar/araştırmalar yürütebilir.
  • Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir.
  • Mesleki etik değerlerini gözetir, demokratik değerlere ve insan haklarına saygılı olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Türkçe eğitim verilen ana bilim dalımızın vizyonu, güçlü alan bilgisine ve pedagojik formasyona sahip, araştırmacı, eleştirel düşünebilen, özgüvenli ve evrensel öğretmen yeterliliklerini taşıyan öğretmenler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan ve teknolojik gelişmelerden haberdar olup bunları en etkili biçimde kullanıp öğretim faaliyetlerini düzenleyebilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma hayatında öğrenmiş olduğu farklı öğretim yöntem ve stratejilerini bulunduğu koşullara uygun şekilde düzenleyip öğretime sürecinde uygulayabilmesi hedeflenmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1. Lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak.

2. Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavından (YGS) veya dengi sınavlardan yeterli puanı almış olmak.


Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, proje ve staj gibi tüm gereklerini yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan ve GANO’su 2,00 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik öğretmeni unvanı alarak mezun olan öğrenciler Kamu Personeli Seçme ve Yerleştirme (KPSS) sınavından almış oldukları puana bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda çalışabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel okullarda ve etüt eğitim merkezlerinde çalışabilmektedirler. Mezun öğrencilerimizden bazıları ise akademik kariyerine yurt içi veya yurt dışında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak devam etmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030022566

Qualification Title
Mathematics Teaching Bachelors Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030022566


Qualification Title
Mathematics Teaching Bachelors Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continious.


Url
Open Address