Yeterlilik Kodu | TR0030022566 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Marmara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.marmara.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Türkçe eğitim verilen ana bilim dalımızın vizyonu, güçlü alan bilgisine ve pedagojik formasyona sahip, araştırmacı, eleştirel düşünebilen, özgüvenli ve evrensel öğretmen yeterliliklerini taşıyan öğretmenler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan ve teknolojik gelişmelerden haberdar olup bunları en etkili biçimde kullanıp öğretim faaliyetlerini düzenleyebilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma hayatında öğrenmiş olduğu farklı öğretim yöntem ve stratejilerini bulunduğu koşullara uygun şekilde düzenleyip öğretime sürecinde uygulayabilmesi hedeflenmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak. 2. Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavından (YGS) veya dengi sınavlardan yeterli puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu öğretim programının ders, uygulama, proje ve staj gibi tüm gereklerini yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan ve GANO’su 2,00 veya daha yüksek olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Matematik öğretmeni unvanı alarak mezun olan öğrenciler Kamu Personeli Seçme ve Yerleştirme (KPSS) sınavından almış oldukları puana bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda çalışabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel okullarda ve etüt eğitim merkezlerinde çalışabilmektedirler. Mezun öğrencilerimizden bazıları ise akademik kariyerine yurt içi veya yurt dışında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak devam etmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022566
- Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, işleyişi, amaç ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir ve matematik eğitimine ilişkin uygulamalarda bu amaç ve ilkeleri kullanır.
- Ortaöğretim matematik öğretim programlarında yer alan temel konu ve kavramlar hakkında alan bilgisine sahip olup bunların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimini analiz edebilir.
- Matematikteki temel kavram ve konuların diğer disiplinlerde ve gerçek hayat durumlarında uygulama örneklerini bilir ve bunları öğretim sürecinde uygulayabilir.
- Ortaöğretim matematik öğretimi programının vizyonu ve kuramsal dayanakları ile uyumlu olacak şekilde matematik öğretim sürecini planlayıp uygulayabilir.
- Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri kullanabilir ve geliştirebilir.
- Ortaöğretim öğrencilerinin ihtiyaçlarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilir ve matematik öğrenmeye teşvik edici sınıf ortamı oluşturabilir.
- Matematiğe ve matematik öğretimine yönelik olumlu tutum ve değerlere sahip olur.
- Matematik eğitimini ve kültürünü geliştirmek için ilgili paydaşlarla ulusal ve uluslararası düzeyde işbirliği yapabilir.
- Görev aldığı okullarda ve toplumda matematik kültürünü destekleme ve izleme etkinlikleri yapabilir.
- Ortaöğretim öğrencilerinin matematik öğrenim sürecini izler ve uygun ölçme araçlarını kullanarak değerlendirme yapar.
- Bilimsel düşünme becerilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanında karşılaşılan sorunları çözmek için bağımsız veya işbirlikli çalışmalar/araştırmalar yürütebilir.
- Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirebilir.
- Mesleki etik değerlerini gözetir, demokratik değerlere ve insan haklarına saygılı olur.
Türkçe eğitim verilen ana bilim dalımızın vizyonu, güçlü alan bilgisine ve pedagojik formasyona sahip, araştırmacı, eleştirel düşünebilen, özgüvenli ve evrensel öğretmen yeterliliklerini taşıyan öğretmenler yetiştirmektir. Öğrencilerimizin alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan ve teknolojik gelişmelerden haberdar olup bunları en etkili biçimde kullanıp öğretim faaliyetlerini düzenleyebilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma hayatında öğrenmiş olduğu farklı öğretim yöntem ve stratejilerini bulunduğu koşullara uygun şekilde düzenleyip öğretime sürecinde uygulayabilmesi hedeflenmektedir.
1. Lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak.
2. Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavından (YGS) veya dengi sınavlardan yeterli puanı almış olmak.
Matematik öğretmeni unvanı alarak mezun olan öğrenciler Kamu Personeli Seçme ve Yerleştirme (KPSS) sınavından almış oldukları puana bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi kurumlarda çalışabilmektedirler. Ayrıca mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel okullarda ve etüt eğitim merkezlerinde çalışabilmektedirler. Mezun öğrencilerimizden bazıları ise akademik kariyerine yurt içi veya yurt dışında yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak devam etmektedir.
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022566 | |
Qualification Title | Mathematics Teaching Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | - | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030022566
Qualification is continious.