Yeterlilik Kodu

TR0030014176

Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Bu program matematik öğretmenlerine, özel olarak alanlarında, genel olarak eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma becerileri kazandırmayı hedefler. Bununla birlikte adayların, alanlarındaki güncel pratikleri takip ederek, bunların içinde bulundukları eğitim ortamına uygunluğu ve gerekirse uyarlanması üzerine araştırma ve üretim yapacak düzeye ulaşması amaçlanır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir.
  • Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
  • Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler.
  • Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler.
  • Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur.
  • Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır.
  • Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur.
  • Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir.
  • Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar.
  • Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür.
  • Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır.
  • Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıMezuniyet koşulları 29957 sayılı resmi gazetede yayımlanan Abant Izzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sinav Yönetmeliği'nce belirlenmiştir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar özel ve devlet okullarında öğretmenliğin yanı sıra, çeşitli eğitim kurumlarında araştırmacı olarak da çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014176


Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Bu program matematik öğretmenlerine, özel olarak alanlarında, genel olarak eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma becerileri kazandırmayı hedefler. Bununla birlikte adayların, alanlarındaki güncel pratikleri takip ederek, bunların içinde bulundukları eğitim ortamına uygunluğu ve gerekirse uyarlanması üzerine araştırma ve üretim yapacak düzeye ulaşması amaçlanır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir.
  • Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
  • Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler.
  • Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler.
  • Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur.
  • Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır.
  • Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur.
  • Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir.
  • Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar.
  • Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür.
  • Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır.
  • Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Mezuniyet koşulları 29957 sayılı resmi gazetede yayımlanan Abant Izzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sinav Yönetmeliği'nce belirlenmiştir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar özel ve devlet okullarında öğretmenliğin yanı sıra, çeşitli eğitim kurumlarında araştırmacı olarak da çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014176

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields mathematics and mathematics education.
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields statistical analysis and research methods.
  • Knowledge of the development of the field of mathematics education on the social and philosophical foundations.
  • Develops scientific research designs. Critically evaluates data as the basis of scientific research.
  • Determines the limitations of answers to scientific research problems.
  • Have the responsibility of sharing and defending the findings of independent and critical studies.
  • Know and use the psychological and physiological structure of learning.
  • Have the ability and responsibility to communicate their research results in the scientific and public areas as to benefit society.
  • Know the global and local challenges faced by students in learning mathematics.
  • Make arrangements to overcome difficulties in learning mathematics.
  • Design and conduct qualitative and / or quantitative based scientific research in accordance with the research problem.
  • Use appropriate techniques and methods to describe and interpret data.
  • Use measurement and evaluation process to further support the development of students.

 

Key Competencies-
Further Info

In the program, measurement and evaluation methods aiming to reveal research skills of students are used. However, classical examinations are also used to check basic knowledge and skills.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admission and enrollment conditions of the program have been determined by the Abant Izzet Baysal University Graduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette No. 29957.

Conditions for SuccessStudents enrolled in the program receive at least seven lessons not less than a total of twenty-one credits, one seminar course and a thesis study.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in private and public schools, as well as researchers in various educational institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014176


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields mathematics and mathematics education.
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields statistical analysis and research methods.
  • Knowledge of the development of the field of mathematics education on the social and philosophical foundations.
  • Develops scientific research designs. Critically evaluates data as the basis of scientific research.
  • Determines the limitations of answers to scientific research problems.
  • Have the responsibility of sharing and defending the findings of independent and critical studies.
  • Know and use the psychological and physiological structure of learning.
  • Have the ability and responsibility to communicate their research results in the scientific and public areas as to benefit society.
  • Know the global and local challenges faced by students in learning mathematics.
  • Make arrangements to overcome difficulties in learning mathematics.
  • Design and conduct qualitative and / or quantitative based scientific research in accordance with the research problem.
  • Use appropriate techniques and methods to describe and interpret data.
  • Use measurement and evaluation process to further support the development of students.

 


Key Competencies
-

Further Info

In the program, measurement and evaluation methods aiming to reveal research skills of students are used. However, classical examinations are also used to check basic knowledge and skills.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admission and enrollment conditions of the program have been determined by the Abant Izzet Baysal University Graduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette No. 29957.


Conditions for Success
Students enrolled in the program receive at least seven lessons not less than a total of twenty-one credits, one seminar course and a thesis study.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in private and public schools, as well as researchers in various educational institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address