Yeterlilik Kodu | TR0030001710 | |
Yeterlilik Adı | Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program mezunları eğitim sektöründe uzman ve akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001710
ISCO: 08
ISCO: 08
- Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
- Matematik eğitimi alanında bağımsız çalışma yürütebilecek araştırma yöntem bilgilerine sahiptir.
- Matematik eğitimiyle ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
- Matematik alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
- Alan ilişkin bilgileri kullanarak karşılaşılan sorunları gözlemleyip tanımlar.
- Matematik eğitimindeki sorunlara çözüm önerileri getirir.
- Matematik eğitimi alanında karşılaşılan bir sorunun çözümü için, bağımsız olarak, bilimsel bir araştırmayı planlar, uygular, elde edilen verileri analiz edip sonuçlarını değerlendirir.
- Matematik eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Matematik eğitimi ile ilgili grup çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
- Alan bilgisini eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir.
- Matematik eğitimi alanında ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı olarak ileri düzeyde yaralanır.
- Bir yabancı dili en az avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Matematik eğitimi ile ilgili geliştirilen ulusal ve uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçları değerlendirir.
- Matematik eğitimi ve disiplinlerarası yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.
- Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur.
- Matematik eğitimi alanına ilişkin çalışmaları takip eder, ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını paylaşır.
- Matematik eğitimi alanında edindiği bilgileri, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarını analiz eder.
- Matematik eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Matematiksel düşünür ve matematik dilinde düşüncelerini ifade eder.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bu program mezunları eğitim sektöründe uzman ve akademisyen olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001710 | |
Qualification Title | Master's Diploma with Thesis in Mathematics Education | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Studentsgraduated from this programme canbe employed asexperts andacademicians in the education sector. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001710
ISCO: 08
ISCO: 08
- Enhance knowledge about mathematics education on a master degree.
- Use research methods to do independent research in mathematics education.
- Analyze issues related to interdisciplinary studies in mathematics education.
- Form new knowledge by integrating their knowledge of mathematics education and information from different disciplines.
- Identify problems in mathematics education using knowledge of field.
- Offer solutions to problems in mathematics education.
- Plan and implement a scientific research in mathematics education independently and analyze the results of the study.
- Develop new strategical approaches for the unforeseen complex situations in the application of mathematics education and offer solutions by taking responsibility.
- Work actively or take a leadership role in group projects in mathematics education.
- Evaluate mathematics education knowledge critically, direct learning.
- Have awareness of life-long learning and personal development in the field of mathematics education.
- Use information and communication technology actively for professional development and to do research.
- Communicate in at least one foreign language at european language portfolio B2 general level.
- Evaluate and asses national and international educational policies and applications regarding mathematics education.
- Comply with and follow social, scientific and ethical values when doing research in mathematics education and interdisciplinary areas.
- Examine social and cultural norms of professional environments critically and attempt to develop and change those norms.
- Follow the studies in mathematics education, take part in national and international scientific research groups and share their studies with research groups.
- Use their knowledge they have acquired in mathematics education in the interdisciplinary areas.
- Analyze the international education policies.
- Develop strategies, policies and application plans regarding mathematics education and evaluate the results in the framework of quality processes.
- Think mathematically and express ideas in mathematical language.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Studentsgraduated from this programme canbe employed asexperts andacademicians in the education sector.
Qualification is valid indefinetely.