Yeterlilik Kodu

TR0030014105

Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

 

Bu program matematik öğretmenlerine, özel olarak alanlarında, genel olarak eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma becerileri kazandırmayı hedefler. Bununla birlikte adayların, alanlarındaki güncel pratikleri takip ederek, bunların eğitim ortamına uygunluğu ve gerekirse uyarlanması üzerine araştırma ve üretim yapacak düzeye ulaşması amaçlanır. Programın nihai hedefi, öğrencilerin yeni bilgi üretebilecek düzeye ulaşmasıdır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir.
  • Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
  • Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler.
  • Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler.
  • Matematik eğitiminin sosyal ve felsefi temelleri ışığında, alanın geleceğiyle ilgili öngörülerde bulunur.
  • Alanın ihtiyacına yönelik yeni bilgi üretimine katkıda bulunur.
  • Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur.
  • Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır.
  • Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur.
  • Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir.
  • Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar.
  • Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür.
  • Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır.
  • Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıDoktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi dört krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak şartıyla en az sekiz ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar özel ve devlet okullarında öğretmenliğin yanı sıra, çeşitli eğitim kurumlarında araştırmacı olarak da çalışabilmektedir. Mezunlar çoğunlukla üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014105


Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

 

Bu program matematik öğretmenlerine, özel olarak alanlarında, genel olarak eğitim bilimlerinde bilimsel araştırma becerileri kazandırmayı hedefler. Bununla birlikte adayların, alanlarındaki güncel pratikleri takip ederek, bunların eğitim ortamına uygunluğu ve gerekirse uyarlanması üzerine araştırma ve üretim yapacak düzeye ulaşması amaçlanır. Programın nihai hedefi, öğrencilerin yeni bilgi üretebilecek düzeye ulaşmasıdır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik ve matematik eğitimi alanlarında olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Araştırma yöntemleri ve istatistiksel analizlerde olgusal, kavramsal ve işlemsel bilgi edinir.
  • Matematik eğitimi alanının sosyal ve felsefi temeller üzerinde gelişimi bilgisi edinir.
  • Bilimsel araştırma deseni oluşturur.
  • Bilimsel araştırmaya temel veriyi eleştirel olarak inceler.
  • Araştırma problemlerine bilimsel olarak verilen cevapların sınırlılıklarını belirler.
  • Matematik eğitiminin sosyal ve felsefi temelleri ışığında, alanın geleceğiyle ilgili öngörülerde bulunur.
  • Alanın ihtiyacına yönelik yeni bilgi üretimine katkıda bulunur.
  • Bağımsız ve eleştirel düşünceyle ulaştığı bulguları paylaşma ve savunma sorumluluğuna sahip olur.
  • Öğrenmenin psikolojik ve fizyolojik yapısını bilir, kullanır.
  • Araştırma sonuçlarını bilimsel ve kamusal alanlarda toplum faydasına olacak şekilde iletme beceri ve sorumluluğuna sahip olur.
  • Matematik öğreniminde genelde dünyada, özelde Türkiye'de öğrencilerin yaşadıkları zorlukları bilir.
  • Matematik öğrenmedeki güçlüklerin aşılmasına katsı sağlayacak düzenlemeler yapar.
  • Araştırma problemine uygun olarak nitel ve/veya nicel temelli bilimsel araştırma tasarlayıp yürütür.
  • Verilerin betimlenmesi ve yorumlanması için uygun teknik ve yöntemleri kullanır.
  • Ölçme ve değerlendirme sürecini öğrencilerin gelişimini desteklemek üzere kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi dört krediden ve bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak şartıyla en az sekiz ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar özel ve devlet okullarında öğretmenliğin yanı sıra, çeşitli eğitim kurumlarında araştırmacı olarak da çalışabilmektedir. Mezunlar çoğunlukla üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014105

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields mathematics and mathematics education.
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields statistical analysis and research methods.
  • Knowledge of the development of the field of mathematics education on the social and philosophical foundations.
  • Develops scientific research designs.
  • Critically evaluates data as the basis of scientific research.
  • Determines the limitations of answers to scientific research problems.
  • Develops a foresight of the field of mathematics education, in the light of the social and philosophical foundations.
  • Contributes to the production of new information for the specific needs of the field.
  • Have the responsibility of sharing and defending the findings of independent and critical studies.
  • Know and use the psychological and physiological structure of learning. Have the ability and responsibility to communicate their research results in the scientific and public areas as to benefit society.
  • Know the global and local challenges faced by students in learning mathematics.
  • Make arrangements to overcome difficulties in learning mathematics.
  • Design and conduct qualitative and / or quantitative based scientific research in accordance with the research problem.
  •  Use appropriate techniques and methods to describe and interpret data.
  • Use measurement and evaluation process to further support the development of students.

 

Key Competencies-
Further Info

In the program, measurement and evaluation methods aiming to reveal research skills of students are used. However, classical examinations are also used to check basic knowledge and skills.

Quality Assurance-
Access Requirements

The admission and enrollment conditions of the program have been determined by the Abant Izzet Baysal University Graduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette No. 29957.

Conditions for SuccessThe doctoral program requires a minimum of 240 ECTS credits including at least eight courses, seminar, proficiency exam, thesis proposal and dissertation study, provided that it is not less 60 ECTS for one academic year.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in private and public schools, as well as researchers in various educational institutions. Graduates are mostly working as researchers at universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014105


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields mathematics and mathematics education.
  • Factual, conceptual and operational knowledge in the fields statistical analysis and research methods.
  • Knowledge of the development of the field of mathematics education on the social and philosophical foundations.
  • Develops scientific research designs.
  • Critically evaluates data as the basis of scientific research.
  • Determines the limitations of answers to scientific research problems.
  • Develops a foresight of the field of mathematics education, in the light of the social and philosophical foundations.
  • Contributes to the production of new information for the specific needs of the field.
  • Have the responsibility of sharing and defending the findings of independent and critical studies.
  • Know and use the psychological and physiological structure of learning. Have the ability and responsibility to communicate their research results in the scientific and public areas as to benefit society.
  • Know the global and local challenges faced by students in learning mathematics.
  • Make arrangements to overcome difficulties in learning mathematics.
  • Design and conduct qualitative and / or quantitative based scientific research in accordance with the research problem.
  •  Use appropriate techniques and methods to describe and interpret data.
  • Use measurement and evaluation process to further support the development of students.

 


Key Competencies
-

Further Info

In the program, measurement and evaluation methods aiming to reveal research skills of students are used. However, classical examinations are also used to check basic knowledge and skills.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The admission and enrollment conditions of the program have been determined by the Abant Izzet Baysal University Graduate Education and Examination Regulation published in the Official Gazette No. 29957.


Conditions for Success
The doctoral program requires a minimum of 240 ECTS credits including at least eight courses, seminar, proficiency exam, thesis proposal and dissertation study, provided that it is not less 60 ECTS for one academic year.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in private and public schools, as well as researchers in various educational institutions. Graduates are mostly working as researchers at universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address