Yeterlilik Kodu

TR0030001711

Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnadolu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.anadolu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik eğitimi alanında teori ve uygulamalara yönelik sahip olduğu yüksek lisans düzeyindeki bilgi, deneyim ve araştırma yeterliklerine dayalı olarak yeni bakış açıları geliştirir, alana ilişkin bilgilerini derinleştirerek alandaki sorunları tanımlar.
  • Matematik eğitimi alanına ilişkin güncel sorunlara farklı açılımlar sağlayacak bilimsel yöntemleri kullanır, farklı disiplinlerde geliştirilen yöntemleri alana uyarlar ve matematik eğitimine ilişkin araştırma sonuçlarını değerlendirerek özgün sentezlere ulaşır.
  • Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla ele alır, ileri düzeyde araştırma yapar.
  • Yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı alanlara uygular.
  • Alana sorunlarının çözümünü düşünür, bilimsel yöntemlerle araştırma yapar.
  • Elde edilen araştırma sonuçlarının eleştirel analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
  • Matematik eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapar.
  • Matematik eğitimi alanında ve/veya disiplinler arası çalışmaların yürütülebilmesi için ekip olarak çalışır.
  • Matematik eğitimi ile ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir.
  • Etik ilkeleri benimser ve yaptığı araştırmalarda uygular.
  • Matematik eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerine rehberlik eder.
  • Matematik eğitimi alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
  • Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur.
  • Matematik eğitimi alanında geliştirdiği özgün düşünce ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda ve uzmanlar önünde savunur.
  • Bir yabancı dili en az avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Matematik eğitimi alanına ilişkin sorunların çözümünde araştırmacılar ve uygulayıcılar arasında etkileşim ve iş birliği geliştirir.
  • Matematik eğitimine yön veren ulusal politikaları değerlendirerek uluslararası gelişmeler doğrultusunda bu politikaların tartışılmasına ve geliştirilmesine öncülük eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları eğitim sektöründe uzman ve akademisyen olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030001711


Yeterlilik Adı
Matematik Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Anadolu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik eğitimi alanında teori ve uygulamalara yönelik sahip olduğu yüksek lisans düzeyindeki bilgi, deneyim ve araştırma yeterliklerine dayalı olarak yeni bakış açıları geliştirir, alana ilişkin bilgilerini derinleştirerek alandaki sorunları tanımlar.
  • Matematik eğitimi alanına ilişkin güncel sorunlara farklı açılımlar sağlayacak bilimsel yöntemleri kullanır, farklı disiplinlerde geliştirilen yöntemleri alana uyarlar ve matematik eğitimine ilişkin araştırma sonuçlarını değerlendirerek özgün sentezlere ulaşır.
  • Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla ele alır, ileri düzeyde araştırma yapar.
  • Yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı alanlara uygular.
  • Alana sorunlarının çözümünü düşünür, bilimsel yöntemlerle araştırma yapar.
  • Elde edilen araştırma sonuçlarının eleştirel analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
  • Matematik eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapar.
  • Matematik eğitimi alanında ve/veya disiplinler arası çalışmaların yürütülebilmesi için ekip olarak çalışır.
  • Matematik eğitimi ile ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir.
  • Etik ilkeleri benimser ve yaptığı araştırmalarda uygular.
  • Matematik eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerine rehberlik eder.
  • Matematik eğitimi alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
  • Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur.
  • Matematik eğitimi alanında geliştirdiği özgün düşünce ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda ve uzmanlar önünde savunur.
  • Bir yabancı dili en az avrupa dil portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Matematik eğitimi alanına ilişkin sorunların çözümünde araştırmacılar ve uygulayıcılar arasında etkileşim ve iş birliği geliştirir.
  • Matematik eğitimine yön veren ulusal politikaları değerlendirerek uluslararası gelişmeler doğrultusunda bu politikaların tartışılmasına ve geliştirilmesine öncülük eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları eğitim sektöründe uzman ve akademisyen olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030001711

Qualification Title
Education Doctoral Diploma in Mathematics
Awarding BodyCouncil Of Higher Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Develop new perspectives using their theoretical and practical knowledge from their graduate studies and identify problems by deepening the knowledge related to mathematics education.
  • Use scientific methods to provide explanations for current problems in mathematics education and adapt different scientific methods from other disciplines to mathematics education and analyze research results.
  • Deal with field knowledge systematically, carry out advance research.
  • Develop a new scientific method or apply known method to different areas.
  • Think in solving field problems, make research using scientific methods.
  • Analyze, synthesize and evaluate the results of a research.
  • Write articles related to field in international, national journals.
  • Work in teams to conduct research studies in mathematics education and/or interdisciplinary areas.
  • Develop new ideas and methods related to mathematics education.
  • Internalize ethical rules and obey them while researching.
  • Guide educational activities in the area of mathematics education.
  • Develop and implement effective teaching strategies to provide their students with knowledge and skills in mathematics education.
  • Examine social and cultural norms in professional environments and attempt to develop and improve those norms.
  • Present their research studies conducted in the area of mathematics education in conferences.
  • Communicate in at least one foreign language at european language portfolio C1 general level.
  • Carry out studies in national and international environments considering cultural differences.
  • Introduce technological, social and cultural improvements to the society in the academic and professional contexts.
  • Develop interaction and cooperation between researchers and practitioners to find solutions for the problems encountered in mathematics education.
  • Evaluate national educational policies directing mathematics education and take part in discussions to improve those policies in the direction of international improvements.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030001711


Qualification Title
Education Doctoral Diploma in Mathematics

Awarding Body
Council Of Higher Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Develop new perspectives using their theoretical and practical knowledge from their graduate studies and identify problems by deepening the knowledge related to mathematics education.
  • Use scientific methods to provide explanations for current problems in mathematics education and adapt different scientific methods from other disciplines to mathematics education and analyze research results.
  • Deal with field knowledge systematically, carry out advance research.
  • Develop a new scientific method or apply known method to different areas.
  • Think in solving field problems, make research using scientific methods.
  • Analyze, synthesize and evaluate the results of a research.
  • Write articles related to field in international, national journals.
  • Work in teams to conduct research studies in mathematics education and/or interdisciplinary areas.
  • Develop new ideas and methods related to mathematics education.
  • Internalize ethical rules and obey them while researching.
  • Guide educational activities in the area of mathematics education.
  • Develop and implement effective teaching strategies to provide their students with knowledge and skills in mathematics education.
  • Examine social and cultural norms in professional environments and attempt to develop and improve those norms.
  • Present their research studies conducted in the area of mathematics education in conferences.
  • Communicate in at least one foreign language at european language portfolio C1 general level.
  • Carry out studies in national and international environments considering cultural differences.
  • Introduce technological, social and cultural improvements to the society in the academic and professional contexts.
  • Develop interaction and cooperation between researchers and practitioners to find solutions for the problems encountered in mathematics education.
  • Evaluate national educational policies directing mathematics education and take part in discussions to improve those policies in the direction of international improvements.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address