Yeterlilik Kodu | TR0030014156 | |
Yeterlilik Adı | Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Doğal ortamlar ve yaban hayvanları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği Bölümü’nden mezun olabilmek için 240 AKTS’lik ders almaları ve stajlarını tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ziraat mühendisleri; kamu kuruluşlarında (Gıda, Tarım ve Hayvancılık ile Orman ve Su İşleri Bakanlıkları, İl Özel İdareleri, Belediyeler vb.), üniversitelerde (öğretim elemanı olarak), kanatlı hayvancılığa yönelik ekipman sanayinde, tarımsal danışmanlık kuruluşlarında, kanatlı hayvancılığa dayalı kooperatiflerde, kamu ve özel bankalarda, kanatlı sektörüyle ilgili müteahhitlik firmalarında, mühendislik ve danışmanlık bürolarında, teknoloji geliştirme bölgelerinde, kanatlı yetiştiriciliği ile ilgili uluslararası şirketlerde, gıda sanayinde ve ulusal ve ulaslararası tarımsal işletmelerin yetiştirme çiftlikleri, damızlık çiftlikleri, ıslah birimleri, yem fabrikaları, kesimhaneleri, paketleme ve pazarlama birimleri, satış birimleri ve diğer çalışma alanlarında kanatlı hayvanların ve ürünlerinin yönetim, kontrol ve uygulamalarına dayalı birçok sektörde istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014156
- Her ortamda ve halde, mesleğini en iyi şekilde gerçekleştirmeye çalışan, uluslararası standartlarda ziraat mühendisleri yetiştirmek amaçlanmaktadır.
- Uygulama becerisi yüksek mühendis mezun etmek.
- Ders içeriğinin tam alnaşılabilir olduğu yenilikçi ders teknikleri kullanmak.
- Yenilikçi ve inovatif mühendislik kavramlarını hayatına katmış, sahaya tam hazı bireyler yetiştirmek.
- Donanım seviyesi ülke standartlarının üzerinde, kendine güvenli, uygulama anlamında çeşitli çalışmalarda bulunmuş, meslek sahibi gençler yetiştirmek.
- Sorunlarla karşılaştığında ve yeni zorlayıcı durumlarda strese girmeden, hızlı şekilde tepki verebilen, işini ve mevcut durumun geleceğini planlama konusunda yetkin birey olma becerisinin kazandırılması.
- Bireysel çalışmalarda tam yetkin ve becerikli olma.
- Görsel, işitsel ve duyusal anlamda kendini geliştirebilen, beceri düzeyi yüksek bireyler olma.
- İletişim becerileri yüksek, sosyal becerileri olan bulunan ortama uyum sağlayabilen karakterli bireyler yetiştirmek.
- Bölüm mezunlarında aranan vasıfta, klifiye, kaliteli, yüksek ahlak seviyeli, yenilikçi ve innovatif bireyler olması.
- Girişimci ve daima yenilikçi bir yapı kazanma.
- Takım ruhu ve ekip çalışmasını başarabilme.
- Mesleki bilgilerde tam donanımlı olabilme.
- Sorumluluk alan, işini sahiplenen, en iyi şekilde işini yapmaya çalışan vatansever birey olabilme.
Ziraat mühendisleri; kamu kuruluşlarında (Gıda, Tarım ve Hayvancılık ile Orman ve Su İşleri Bakanlıkları, İl Özel İdareleri, Belediyeler vb.), üniversitelerde (öğretim elemanı olarak), kanatlı hayvancılığa yönelik ekipman sanayinde, tarımsal danışmanlık kuruluşlarında, kanatlı hayvancılığa dayalı kooperatiflerde, kamu ve özel bankalarda, kanatlı sektörüyle ilgili müteahhitlik firmalarında, mühendislik ve danışmanlık bürolarında, teknoloji geliştirme bölgelerinde, kanatlı yetiştiriciliği ile ilgili uluslararası şirketlerde, gıda sanayinde ve ulusal ve ulaslararası tarımsal işletmelerin yetiştirme çiftlikleri, damızlık çiftlikleri, ıslah birimleri, yem fabrikaları, kesimhaneleri, paketleme ve pazarlama birimleri, satış birimleri ve diğer çalışma alanlarında kanatlı hayvanların ve ürünlerinin yönetim, kontrol ve uygulamalarına dayalı birçok sektörde istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014156 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Natural environments and wildlife | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | 1 Mid-term Exam 1 Final Exam With slight changes between classes; Continued status Application success Oral examination Presentation of project preparation Report preparation presentation Presenting homework Participation in the course Article writing Browsing sources Collaboration (team) Brainstorming Technical tour Internship Implementation and participation Practice and success Also other assesment and evaluation criteria may be applied. The details will be given by the academician via digital access system of the faculty. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have a diploma from high school. The legal announced minimum points to be achieved from the actual examinations or approval of the criteria announced by YOK. | |
Conditions for Success | Poultry Breeding Department continues its education in Agriculture and Natural Sciences faculty with a curriculum that can continue teaching without undermining other programs academic structure. In addition, the curriculum has many courses of use. Programme ws basd on a TUNING programme approach. - Learning-oriented and output-centered curriculum prepared - Academic and professional profiles are defined - Learning outputs are defined - Focused and determined on general and domain specific competencies In this respect, further problems in the accreditation of the program it is predicted not to be lived. Considering many similar examples of overseas program exports, international level. Bologna process; education and training which are the basis of their educational programs. Increases comparability and transparency, promotes continuous improvement and quality assurance was handled as a process and all program preparations were carried out in this framework. Matter as stated in 6, the application-oriented training of Poultry Breeding Due to the large number of programs available in the world, future international cooperation, it is possible to achieve a rapid opening in terms of recognition and transition to the joint degree system will be. Quality assurance and culture are concepts intertwined in terms of meaning and content. Quality the objective that the security program is aiming at, the culture and the distance it is a living process. Sustainable quality in structuring training programs the provision of security is a very important issue. Successfully in a competitive world to be listed on the top of the quality indicators to be remembered, is one of the goals that you care about. The training to be carried out within the program depends on the graduation employment frequency it is necessary to check with the average income level. Detailed in the previous sections with the quality education model to be provided in the framework of the explanations, can be employed in technical and administrative duties focused on integrated process management and it is anticipated that they will be able to create A highly experienced academic with a multi-disciplinary understanding of the program infrastructure. Education with 1 Professor, 1 Associate Professor, 5 Assistant Professors activity. 2017 - 18 period, the program has 1st, 2nd and 3rd class students and next yea will have graduate students. A total of 33 Graduate and 20 Masters students are in the program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Agricultural engineers; public institutions (Food, Agriculture and Livestock, Forest and Water Ministries of Labor, Special Provincial Administrations, Municipalities etc.), universities (teaching staff), in the equipment industry for poultry farming, agricultural counseling in cooperatives based on poultry, public and private banks, poultry In engineering and consulting departments, in technology related contracting companies, technology development areas, poultry-growing international companies, food industry and breeding farms of national and international agricultural enterprises, breeding farms, breeding units, feed mills, mills, packaging and marketing units, sales units and management, control and management of poultry and their products in other they can be employed in many sectors based on their applications | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014156
- In every environment and situation, working in the best way to realize its profession, engineers.
- Applying to graduate high engineer Use innovative lesson techniques where the course content is fully relevant.
- To bring innovative and innovative engineering concepts to life and to train fully prepared individuals.
- The hardware level has been found to be over the country standards, self-confident, educate young people with profession.
- Can react quickly and quickly without having to enter the stras- Be competent and competent in individual work.
- Become highly skilled individuals who can develop themselves in the visual, auditory and sensory sense.
- To educate individuals with communication skills who are capable of adapting to the existing social skills.
- Entrepreneurial and always innovative structure.
- Girişimci ve daima yenilikçi bir yapı kazanma.
- Achieve team spirit and team work.
- The qualifications sought in departmental graduates are kýrýfiye, high quality, high moral level, innovative and innovative individuals.
- Be fully equipped with professional knowledge.
- Being a patriotic individual who takes responsibility, takes ownership of the business, and works to do the best job.
1 Mid-term Exam 1 Final Exam With slight changes between classes; Continued status Application success Oral examination Presentation of project preparation Report preparation presentation Presenting homework Participation in the course Article writing Browsing sources Collaboration (team) Brainstorming Technical tour Internship Implementation and participation Practice and success Also other assesment and evaluation criteria may be applied. The details will be given by the academician via digital access system of the faculty.
To have a diploma from high school. The legal announced minimum points to be achieved from the actual examinations or approval of the criteria announced by YOK.
Agricultural engineers; public institutions (Food, Agriculture and Livestock, Forest and Water Ministries of Labor, Special Provincial Administrations, Municipalities etc.), universities (teaching staff), in the equipment industry for poultry farming, agricultural counseling in cooperatives based on poultry, public and private banks, poultry In engineering and consulting departments, in technology related contracting companies, technology development areas, poultry-growing international companies, food industry and breeding farms of national and international agricultural enterprises, breeding farms, breeding units, feed mills, mills, packaging and marketing units, sales units and management, control and management of poultry and their products in other they can be employed in many sectors based on their applications
The document is valid continuously.