Yeterlilik Kodu

TR0030018724

Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması
Sorumlu KurumHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHatay Mustafa Kemal Üniversitesi , Hatay Tayfur Sökmen kampüsü, 31070 Hatay Merkez/Hatay
Sorumlu Kurum URLhttps://www.mku.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmelerin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları işlevlerine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde görev alabilir ve takım çalışması yapabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde problemleri tespit edebilir ve çözümleyebilir.
  • İşletmenin pazarlama bölümünde sorumluluk alabilir, öneri geliştirebilir, pazarlama araştırması yapabilir.
  • İşletmenin muhasebe-finansman bölümünde finansal planlama, analiz ve değerlendirme yapabilir, yönetimin karar alma sürecine yardımcı olabilecek finansal bilgi üretebilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde yer aldığı takım çalışmalarında her türlü iletişim yöntemini ve yönetim bilişim sistemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde ihtiyaç duyulan temel ekonomi bilgilerini kullanabilir ve matematik, istatistik ve yöneylem araştırmaları ile ilgili yöntemleri uygulayabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde profesyonel gelişim ve rekabet avantajı sağlamak için yenilikleri takip etme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
  • İşletmenin hukuka uygun davranmasını sağlayacak tespitlerde bulunabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
  • İşletme genelinde maliyet tasarrufu sağlamaya, kaliteyi ve işçi güvenliğini artırmaya ve çevreyi korumaya yönelik öneriler geliştirebilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde görevini yerine getirirken kendini ifade edebilir ve düşüncelerini yazıya aktarabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde görevini icra ederken gerektiğinde orta düzeyde İngilizce yabancı dil kullanabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslere %70 ve uygulamalara %80 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır. Seminerler teorik veya uygulamalı ev ödevi olarak verilmektedir. Seminer notları ara sınav notu olarak değerlenmektedir. Her ders için en az bir ara sınav yapılması zorunludur. Seminerler ikinci bir ara sınav notu yerine geçmektedir. Öğrencilerin bir dersten başarılı kabul edilmeleri için dersin teori ve uygulamalarına devam etmiş ve başarı notunun en az CC olması gerekir. Başarı notu ara sınav notunun veya ortalamasının %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60’ının toplamı ile bulunur. Her dönem 14 hafta olup dersler dönemliktir. Dönem sonunda yarıyıl sonu sınavları yapılır. Bu sınavlarda başarılı olamayan öğrenciler Bahar Döneminin sonunda tüm derslerden bütünleme sınavına girerler. Bu sınavlarda da başarılı olamayan öğrenciler izleyen yılda o dersleri kendi dönemlerinde tekrar alırlar. Ancak bu kez derslere devam koşulu aranmaz.Bölümde ders geçme sistemi uygulanmakta olup mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi dersten başarılı olmak gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıBölümde ders geçme sistemi uygulanmakta olup mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi dersten başarılı olmak gerekmektedir.Bölümde ders geçme sistemi uygulanmakta olup mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi dersten başarılı olmak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarında müfettişlik, hesap uzmanlığı, kontrolörlük vb. görevler yanında işletmelerin çeşitli departmanlarında meslek elemanı ve yönetici olarak çalışma imkânına sahiptirler. Bağımsız iş kurabilme nitelikleri kazanan bölüm mezunlarının serbest muhasebeci ve mali müşavir olarak da çalışmaları mümkündür.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018724


Yeterlilik Adı
İşletme Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi , Hatay Tayfur Sökmen kampüsü, 31070 Hatay Merkez/Hatay

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletmelerin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları işlevlerine ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde görev alabilir ve takım çalışması yapabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde problemleri tespit edebilir ve çözümleyebilir.
  • İşletmenin pazarlama bölümünde sorumluluk alabilir, öneri geliştirebilir, pazarlama araştırması yapabilir.
  • İşletmenin muhasebe-finansman bölümünde finansal planlama, analiz ve değerlendirme yapabilir, yönetimin karar alma sürecine yardımcı olabilecek finansal bilgi üretebilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde yer aldığı takım çalışmalarında her türlü iletişim yöntemini ve yönetim bilişim sistemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde ihtiyaç duyulan temel ekonomi bilgilerini kullanabilir ve matematik, istatistik ve yöneylem araştırmaları ile ilgili yöntemleri uygulayabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde profesyonel gelişim ve rekabet avantajı sağlamak için yenilikleri takip etme ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
  • İşletmenin hukuka uygun davranmasını sağlayacak tespitlerde bulunabilir ve çözüm önerileri geliştirebilir.
  • İşletme genelinde maliyet tasarrufu sağlamaya, kaliteyi ve işçi güvenliğini artırmaya ve çevreyi korumaya yönelik öneriler geliştirebilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde görevini yerine getirirken kendini ifade edebilir ve düşüncelerini yazıya aktarabilir.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
  • İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe-finansman ve insan kaynakları bölümlerinde görevini icra ederken gerektiğinde orta düzeyde İngilizce yabancı dil kullanabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Derslere %70 ve uygulamalara %80 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır. Seminerler teorik veya uygulamalı ev ödevi olarak verilmektedir. Seminer notları ara sınav notu olarak değerlenmektedir. Her ders için en az bir ara sınav yapılması zorunludur. Seminerler ikinci bir ara sınav notu yerine geçmektedir. Öğrencilerin bir dersten başarılı kabul edilmeleri için dersin teori ve uygulamalarına devam etmiş ve başarı notunun en az CC olması gerekir. Başarı notu ara sınav notunun veya ortalamasının %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60’ının toplamı ile bulunur. Her dönem 14 hafta olup dersler dönemliktir. Dönem sonunda yarıyıl sonu sınavları yapılır. Bu sınavlarda başarılı olamayan öğrenciler Bahar Döneminin sonunda tüm derslerden bütünleme sınavına girerler. Bu sınavlarda da başarılı olamayan öğrenciler izleyen yılda o dersleri kendi dönemlerinde tekrar alırlar. Ancak bu kez derslere devam koşulu aranmaz.Bölümde ders geçme sistemi uygulanmakta olup mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi dersten başarılı olmak gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Bölümde ders geçme sistemi uygulanmakta olup mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi dersten başarılı olmak gerekmektedir.Bölümde ders geçme sistemi uygulanmakta olup mezun olabilmek için 240 AKTS kredisi dersten başarılı olmak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarında müfettişlik, hesap uzmanlığı, kontrolörlük vb. görevler yanında işletmelerin çeşitli departmanlarında meslek elemanı ve yönetici olarak çalışma imkânına sahiptirler. Bağımsız iş kurabilme nitelikleri kazanan bölüm mezunlarının serbest muhasebeci ve mali müşavir olarak da çalışmaları mümkündür.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018724

Qualification Title
İşletme License
Awarding BodyHatay Mustafa Kemal University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

define basic concepts relating to the production, marketing, management, accounting, finance and human resources management functions of businesses,participate in teamwork and serve in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,diagnose and solve problems in production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,take responsibility, develop proposals and conduct marketing research in the marketing department of a company,do financial planning, analysis and evaluation in the accounting and finance departments of a company and prepare financial data that could help in the decision making processes of the management,communicate using management information systems and various communication techniques within a teamwork environment in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,use fundamental economics knowledge and apply mathematics, statistics and operations management methods necessary in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,be conscious about lifelong learning and following innovations in order to gain professional development and competitive advantage in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,identify problems and develop solution suggestions in helping a company adjust its conduct along the lines of law,develop suggestions on quality improvements, workers’ safety, environment protection and cost savings throughout a company,express him/herself orally and written when serving in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,behave according to the business ethics and understanding of social responsibility in the departments of production, marketing, management, accounting, finance and human resources of a company,in the case of a need, use intermediate level English when serving in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,

Key Competencies-
Further Info

Students must attend 70% of each course and 80% of each laboratory. Seminars are given in the form of theoretical or applied homework. The seminar grades are evaluated as midterm examination grade. At least one midterm examination is necessary for each course. Seminar grade can be evaluated as second midterm examination if a midterm examination will be used for the course. In order to be successful in a course, students must attend both the theoretical and laboratory lessons and take at least CC grade in average. The passing grade is calculated by the sum of 40% of midterm and 60% of final examination. The seminar grades can be either evaluated as a midterm examination instead of an examination or as a second midterm examination if an examination is to be used. Each education semester composed of 14 weeks. The final examinations are taken at the end of education semester. Students who are not successful in these examinations take make-up examination at the end of spring semester. Students who do not pass from make-up examination have to take the same lessons in following year. However, the attendance is not compulsory for these courses.Successful completion of all degree requirement 240 ECTS credit courses is mandatory in order to receive a diploma from the Department of Business Administration.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies in The MKU according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. More information about general admission requirements can be found in the catalogue of Information on the Institution. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enroll any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram.

Conditions for SuccessSuccessful completion of all degree requirement 240 ECTS credit courses is mandatory in order to receive a diploma from the Department of Business Administration.Successful completion of all degree requirement 240 ECTS credit courses is mandatory in order to receive a diploma from the Department of Business Administration.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students have opportunity working in public and private institutions as inspector, account expert and as executive at the other fields of companies. They also can work as Independent accountant and financial consultant independently.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018724


Qualification Title
İşletme License

Awarding Body
Hatay Mustafa Kemal University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

define basic concepts relating to the production, marketing, management, accounting, finance and human resources management functions of businesses,participate in teamwork and serve in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,diagnose and solve problems in production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,take responsibility, develop proposals and conduct marketing research in the marketing department of a company,do financial planning, analysis and evaluation in the accounting and finance departments of a company and prepare financial data that could help in the decision making processes of the management,communicate using management information systems and various communication techniques within a teamwork environment in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,use fundamental economics knowledge and apply mathematics, statistics and operations management methods necessary in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,be conscious about lifelong learning and following innovations in order to gain professional development and competitive advantage in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,identify problems and develop solution suggestions in helping a company adjust its conduct along the lines of law,develop suggestions on quality improvements, workers’ safety, environment protection and cost savings throughout a company,express him/herself orally and written when serving in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,behave according to the business ethics and understanding of social responsibility in the departments of production, marketing, management, accounting, finance and human resources of a company,in the case of a need, use intermediate level English when serving in the production, marketing, management, accounting, finance and human resources departments of a company,


Key Competencies
-

Further Info

Students must attend 70% of each course and 80% of each laboratory. Seminars are given in the form of theoretical or applied homework. The seminar grades are evaluated as midterm examination grade. At least one midterm examination is necessary for each course. Seminar grade can be evaluated as second midterm examination if a midterm examination will be used for the course. In order to be successful in a course, students must attend both the theoretical and laboratory lessons and take at least CC grade in average. The passing grade is calculated by the sum of 40% of midterm and 60% of final examination. The seminar grades can be either evaluated as a midterm examination instead of an examination or as a second midterm examination if an examination is to be used. Each education semester composed of 14 weeks. The final examinations are taken at the end of education semester. Students who are not successful in these examinations take make-up examination at the end of spring semester. Students who do not pass from make-up examination have to take the same lessons in following year. However, the attendance is not compulsory for these courses.Successful completion of all degree requirement 240 ECTS credit courses is mandatory in order to receive a diploma from the Department of Business Administration.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies in The MKU according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations. Students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. More information about general admission requirements can be found in the catalogue of Information on the Institution. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enroll any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram.


Conditions for Success
Successful completion of all degree requirement 240 ECTS credit courses is mandatory in order to receive a diploma from the Department of Business Administration.Successful completion of all degree requirement 240 ECTS credit courses is mandatory in order to receive a diploma from the Department of Business Administration.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students have opportunity working in public and private institutions as inspector, account expert and as executive at the other fields of companies. They also can work as Independent accountant and financial consultant independently.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address