Yeterlilik Kodu | TR0030013251 | |
Yeterlilik Adı | İşletme Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.yyu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | İşletme lisans derecesi alabilmek için, bölüm eğitim programında belirtilen biçimde 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik derslerin başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bu koşula ek olarak genel akademik not ortalamasının en az 2 olması şarttır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013251
- İşletmelerin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder.
- İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013251 | |
Qualification Title | DEPARTMENT OF BUSINESS BUSINESS ADMINISTRATION | |
Awarding Body | University of Van Yuzuncu Yil | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gains the required knowledge in production, marketing, management , accounting and finance. Can work in teams and share information with team members in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Contributes to projects, takes responsibility and conduct researches in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Questions the acquired knowledge in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Can transfer knowledge and recommendations in tasks of production, marketing, management, accounting and finance via using necessery communication tools and a foreign language effectively . Behaves in accordance with social and occupational ethic values in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Can define goals and objectives of organization in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Believes to adapting new situations and meets the requirements of new tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Open to occupational cooperation and sharing in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Analyses and carries out relations with stake holders in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Questions the position of the organization and offers suggestions in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | every student must have attended at least 70% of the courses in order to register for classes at the end of the semester and to be able to take the final exam. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. Midterm exam (grades obtained from homework, quizzes, etc. as midterm exam can also be taken into consideration) contribution is 40%, and contribution of 40% final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have high school and balanced school diploma and OSYM must have got enough points | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013251
Gains the required knowledge in production, marketing, management , accounting and finance. Can work in teams and share information with team members in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Contributes to projects, takes responsibility and conduct researches in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Questions the acquired knowledge in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Can transfer knowledge and recommendations in tasks of production, marketing, management, accounting and finance via using necessery communication tools and a foreign language effectively . Behaves in accordance with social and occupational ethic values in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Can define goals and objectives of organization in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Believes to adapting new situations and meets the requirements of new tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Open to occupational cooperation and sharing in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Analyses and carries out relations with stake holders in tasks of production, marketing, management, accounting and finance. Questions the position of the organization and offers suggestions in tasks of production, marketing, management, accounting and finance.
every student must have attended at least 70% of the courses in order to register for classes at the end of the semester and to be able to take the final exam. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam for each course. Midterm exam (grades obtained from homework, quizzes, etc. as midterm exam can also be taken into consideration) contribution is 40%, and contribution of 40% final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points
Candidates must have high school and balanced school diploma and OSYM must have got enough points
The document is valid continuously.