Yeterlilik Kodu | TR0030014117 | |
Yeterlilik Adı | İngilizce Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ibu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin program derslerini başarıyla tamamladıktan sonra danışman rehberliğinde yazdığı tezi oluşturulan bağımsız jüriye başarıyla sunması/savunması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız MEB'e bağlı ilköğretim ya da ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak; üniversite bünyesinde okutman, öğretim görevlisi veya asistan olarak yapmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014117
- Akademik çalışma ve makale yazma becerileri bilgisine sahip olma.
- Araştırma yöntemleri ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olma.
- Dil öğretimi konusundaki araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olma.
- Dil eğitimine ilişkin güncel yaklaşımlar ve sorunlarla ilgili kapsamlı bilgi sahibi olma.
- Yabancı dil eğitimine ilişkin özgün araştırma yapabilme.
- Yabancı dil eğitimine ilişkin bilmsel bilgi, kuram, yöntem vb. konuları analiz edebilme ve değerlendirebilme.
- Yabancı dil eğitimiyle ilgili bilmsel araştırma yürütebilme ve alan yazınına katkı sağlayabilme.
- Nicel ve nitel analiz yöntemleriyle dil eğitimi araştırmalarına katkı sağlayabilme.
- Yazılı ve sözlü olarak alan yazının sunmak ve tartışmak.
- Meslek etik ilkeleri çerçevesinde demokrasi, insan hakları, toplum, bilim ve kültürle ilgili araştırma yapmak.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanmak.
- Yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirmek.
- Disiplinler arası alanlarda bilgi ve beceri geliştirmek.
Mezunlarımız MEB'e bağlı ilköğretim ya da ortaöğretim kurumlarında öğretmen olarak; üniversite bünyesinde okutman, öğretim görevlisi veya asistan olarak yapmaktadır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014117 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Measurement and evaluation is acheived by means of student presentations, projects and assignments. There is a final examination at the end of the term. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | ALES 55; ÜDS/KPDS/YDS 90; Internet based TOEFL 100. | |
Conditions for Success | Students enrolled on the programme who have finished the courses succesfully are required to write a thesis in accordance with the regulations of the Institute of Educational Sciences. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as teachers at MoNE primary and secondary schools; they can also work as instructors or research assistants at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014117
- To have knowledge about academic research and writing academic articles.
- To have knowledge about research methods and techniques.
- To have knowledge about research on language teaching.
- To have knowledge about recent approaches and issues related to language teaching.
- To be able to carry out original research related to foreign language teaching.
- To be able to analyse matters related to foreign language teaching such as scientific knowledge, theory and methodology.
- To be able to contribute to the literature on research in the field of foreign language teaching.
- To be able to conduct quantitative and qualitative research on foreign language teaching.
- To be able to present research on foreign languıage teaching in oral and written format.
- To be able to carry out research on democracy, human rights, society, science and culture within the framework of professional ethics.
- To be able to use information and communications technologies effectively.
- To develop a positive attitude toward life long learning.
- To develop interdisciplinary knowledge and skills.
Measurement and evaluation is acheived by means of student presentations, projects and assignments. There is a final examination at the end of the term.
ALES 55; ÜDS/KPDS/YDS 90; Internet based TOEFL 100.
Graduates can work as teachers at MoNE primary and secondary schools; they can also work as instructors or research assistants at universities.
The document is valid continuously.