Yeterlilik Kodu | TR0030022810 | |
Yeterlilik Adı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Marmara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fahrettin Kerim Gökay Cd., 34722 Kadıköy/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.marmara.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Matematik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İlköğretim ABD Matematik eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1. Yüksek lisans programına başvuran adayların ALES sınavından asgari 60 standart puanı almış olması gerekmektedir. 2. Fen Edebiyat Fakültelerinin Matematik Bölümü ve Matematik Mühendisliği Bölümleri; Eğitim Fakültelerinin Orta Öğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalları, İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalları ve Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinden mezun olmak gerekmektedir. 3. Lisans derecesini başvurdukları Yüksek Lisans programından farklı alanda almış olan adaylar Anabilim Dalı ve Enstitü Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği Bilimsel Hazırlık Programına katılırlar. Bilimsel Hazırlık Programı için 30 kredi saatinden fazlasını gerektiren öğrenciler Lisansüstü Programlara kabul edilmezler. | |
Başarma Şartları | ilköğretim Matematik Öğretmenliği Ana bilim Dalı Başkanlığı her öğrenci için en geç 2 inci yarıyılın sonuna kadar bir tez danışmanı önerir ve bu danışmanının Enstitü Yönetim kurulu tarafından onaylanmış olması gerekir. Öğrenci bu tez danışmanının gözetiminde en geç 3 üncü yarıyıl kayıt dönemi sonuna kadar, ilgili yönetim kurulunca tespit edin esaslar çerçevesinde tez konusu belirler ve tez önerisi hazırlayarak Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bildirmek zorundadır. Bu önerinin Enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanmasını takiben tez danışmana uygun bir çalışma programı sunması ve bu programı düzenli olarak yürütmesi gerekir. Her yarıyıl sonunda öğrenci tez danışmanının onayı ile teze dair yaptığı çalışmaları izleme raporu formatında hazırlar ve danışmanına yazılı olarak sunar. Tez danışmanı bu raporu başarılı/başarısız olarak değerlendirip anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye göndermek zorundadır. Tezli yüksek lisans programındaki öğrenci belirlenen süre ve kurallara uygun olarak yazmış olduğu tezi sözlü olarak jüri önünde savunmak zorundadır. Her tamamlanan tez için Ana bilim dalı başkanlığı tarafından bir jüri önerisi Enstitüye sunulur ve yönetim kurulu tarafından onaylanır. Atanan jüri üyeleri tezin kendilerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç 1 ay içinde toplanır adayı sözlü tez savunmasına alırlar. Savunma sonunda oy birliği veya oy çokluğu ile "kabul" kararı verilen imzalı jüri raporu en geç 3 gün içinde Enstitüye teslim edilmelidir. Tez sınavı ve diğer koşulları başarı ile geçen öğrencinin ciltlenmiş 2 nüsha tez kopyasını ve 3 adet elektronik tezini (Türkçe ve Yabancı dildeki özetleri de içerecek şekilde) savunma sınavından itibaren en geç 1 ay içinde enstitüye teslim etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında "matematik öğretmeni " kadrosunda ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf matematik derslerine girmektedirler.Dershanelerde yine matematik öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Özel ve kamu kurumlarında matematik programlarında eğitim danışmanı olarak çalışabilmektedirler. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans ve lisans üstü seviyede ders verebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030022810
- Matematiksel kavramları fonksiyonel olarak sorgulayabilmek.
- Matematik öğrenmenin psikolojisini sentezleyerek zengin bir zihinsel şemanın nasıl oluşturabileceğini bilmek.
- Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilmek.
- Matematiksel kavramları bilimsel sorgulama çerçevesinde eleştirel bakış açısı ile yorumlayabilmek.
- Biliş ve bilişüstü (metacognition) kavramlarının hayatımızdaki önemini bilerek öğrenme ortamında bu kavramların yapılandırılmasını takip edebilmek.
- Hipotez oluşturarak çözüm önerme ve çözümünü bilimsel yöntemlerle analiz ederek savunabilmek.
- İstatistiksel işlemlerle analiz ve sentez yaparak tüme varım ve tümden gelim düşünme becerilerine sahip olmak.
- Matematik ve matematik eğitimi tarihi bilgilerine hakim olarak önceki-sonraki Türk matematik müfredatlarının analizini yaparak yeni gelişmelerle sentezini oluşturabilmek.
- Öğretim sürecini ve çalışmalarını planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
- Proje üretme ve yönetme becerilerine sahip olmak.
- Ana dilde bilimsel materyal hazırlama yazılı ve sözlü sunum yapma yeteneği kazanır.
- Bilimsel çalışma yeterliliğe, öz güvene ve öz düzenleme becerilerine sahip olmak.
- Yurt içi ve yurt dışında matematik eğitimi alanında doktora yapabilme yeteneğine sahip olur.
- Bilimsel Araştırma ve akademik çalışmalarda sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli ve sorumlu olma özelliklerini geliştirebilmek.
- “Hayat boyu öğrenme” ilkesinin önemini fark ederek araştırmacı bir ruhla öz güveni yüksek bir birey olma çabası gösterebilme inancına sahip olmak.
İlköğretim ABD Matematik eğitimi, yüksek lisans eğitiminde çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü yüksek lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
1. Yüksek lisans programına başvuran adayların ALES sınavından asgari 60 standart puanı almış olması gerekmektedir. 2. Fen Edebiyat Fakültelerinin Matematik Bölümü ve Matematik Mühendisliği Bölümleri; Eğitim Fakültelerinin Orta Öğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalları, İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalları ve Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri Eğitimi Bölümlerinden mezun olmak gerekmektedir. 3. Lisans derecesini başvurdukları Yüksek Lisans programından farklı alanda almış olan adaylar Anabilim Dalı ve Enstitü Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği Bilimsel Hazırlık Programına katılırlar. Bilimsel Hazırlık Programı için 30 kredi saatinden fazlasını gerektiren öğrenciler Lisansüstü Programlara kabul edilmezler.
Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında "matematik öğretmeni " kadrosunda ilköğretim 6-7 ve 8. sınıf matematik derslerine girmektedirler.Dershanelerde yine matematik öğretmeni olarak çalışmaktadırlar. Özel ve kamu kurumlarında matematik programlarında eğitim danışmanı olarak çalışabilmektedirler. Devlet ve Vakıf üniversitelerinde lisans ve lisans üstü seviyede ders verebilmektedirler.
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022810 | |
Qualification Title | Elementary Mathematics Education Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | - | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Mathematics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030022810
Qualification is continious.