Yeterlilik Kodu

TR0030013842

Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ibu.edu.tr/tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlköğretim matematik öğretimine ilişkin bilgiye sahip olma.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
  • İlköğretim matematik programı ve öğretim materyalleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranabilme.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde artırarak kendini geliştirebilme.
  • Bireysel olarak ve meslektaşlarıyla birlikte etkin bir şekilde çalışabilme.
  • Matematik düzeyde alan bilgisine sahip olma.
  • Öğrenme sürecini, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini dikkate alarak planlayabilme, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme.
  • Bilgi teknolojilerini, matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili olarak kullanabilme.
  • Meslektaşları, öğrenciler ve ailelerle etkili iletişim kurabilme.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilerini kullanabilme.
  • Matematiğin farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olabilme.
  • Matematik öğretiminin etkililiğini değerlendirebilme ve bu değerlendirme sonucunu öğretimi daha etkin bir hale getirmek için kullanabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıLisans programının normal eğitim süresi 4 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında matematik öğretmeni olarak çalışmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013842


Yeterlilik Adı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
BAİBÜ Gölköy Yerleşkesi, 14030 Merkez/Bolu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlköğretim matematik öğretimine ilişkin bilgiye sahip olma.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olabilme.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
  • İlköğretim matematik programı ve öğretim materyalleri hakkında bilgi sahibi olma.
  • Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranabilme.
  • Öğretmenlik mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde artırarak kendini geliştirebilme.
  • Bireysel olarak ve meslektaşlarıyla birlikte etkin bir şekilde çalışabilme.
  • Matematik düzeyde alan bilgisine sahip olma.
  • Öğrenme sürecini, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini dikkate alarak planlayabilme, materyal geliştirme ve uygulama yapabilme.
  • Bilgi teknolojilerini, matematik öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde etkili olarak kullanabilme.
  • Meslektaşları, öğrenciler ve ailelerle etkili iletişim kurabilme.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilerini kullanabilme.
  • Matematiğin farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olabilme.
  • Matematik öğretiminin etkililiğini değerlendirebilme ve bu değerlendirme sonucunu öğretimi daha etkin bir hale getirmek için kullanabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Lisans programının normal eğitim süresi 4 yıldır. Mezun olabilmek için öğrencilerin programdaki tüm dersleri almaları ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ilköğretim okullarında matematik öğretmeni olarak çalışmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013842

Qualification Title
Awarding BodyBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To know about teaching of mathematics in primary education.
  • To have foreign language knowledge related to the his/her subject and be able to read literature in that language.
  • To be able to use scientific methods and tecnics.
  • To have knowledge about primary school mathematics programme and materials.
  • Be able to act according to the professionsö statute about responsibilities and rights.
  • Be able to develope his/her teaching knowledge and skills within the frame of lifelong learning approach.
  • Be able work with his/her colleques in an effective way.
  • Have knowledge in the field of mathematics level.
  • To be able to plan teaching process according to the modern teaching methods and assesments, develope new materials and applications.
  • Be abel to use IT in teaching plans of mathematics as well as in assesment processes.
  • Be able to interact with colleques, students and their families.
  • To be able to use his/her skills about teacher profession and related pedagogic knowledge.
  • To have a general knowledge in fileds such as about history, geography, citizenship, environment and be able to relate those different fileds to mathematics.
  • To be able to asses effectiveness of teaching mathematics and use the results f
Key Competencies-
Further Info

According to lesson contents, students will be evaluated with 1 or 2 mid terms, projects, end-of-semester projects and final exams.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students for the program are chosen with an university enterance exam. The program gives education in Turkish for four years. 80 students are accepted on average each year.

Conditions for SuccessThere is 1 professor, 1 associate professor, 5 assistant professors, 2 teaching staffs and 1 research assistant in the Mathematics Education Program.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as mathematics teachers in schools affiliated by the Ministary of National Education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013842


Qualification Title

Awarding Body
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To know about teaching of mathematics in primary education.
  • To have foreign language knowledge related to the his/her subject and be able to read literature in that language.
  • To be able to use scientific methods and tecnics.
  • To have knowledge about primary school mathematics programme and materials.
  • Be able to act according to the professionsö statute about responsibilities and rights.
  • Be able to develope his/her teaching knowledge and skills within the frame of lifelong learning approach.
  • Be able work with his/her colleques in an effective way.
  • Have knowledge in the field of mathematics level.
  • To be able to plan teaching process according to the modern teaching methods and assesments, develope new materials and applications.
  • Be abel to use IT in teaching plans of mathematics as well as in assesment processes.
  • Be able to interact with colleques, students and their families.
  • To be able to use his/her skills about teacher profession and related pedagogic knowledge.
  • To have a general knowledge in fileds such as about history, geography, citizenship, environment and be able to relate those different fileds to mathematics.
  • To be able to asses effectiveness of teaching mathematics and use the results f

Key Competencies
-

Further Info

According to lesson contents, students will be evaluated with 1 or 2 mid terms, projects, end-of-semester projects and final exams.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students for the program are chosen with an university enterance exam. The program gives education in Turkish for four years. 80 students are accepted on average each year.


Conditions for Success
There is 1 professor, 1 associate professor, 5 assistant professors, 2 teaching staffs and 1 research assistant in the Mathematics Education Program.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as mathematics teachers in schools affiliated by the Ministary of National Education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address