Yeterlilik Kodu

TR0030013213

Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van
Sorumlu Kurum URLhttps://www.yyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Programın amacı, ani hastalık ya da yaralanma durumlarında hastaların/kazazedelerin hayatlarını kurtarıcı acil tıbbi girişim ve bakımı verebilen sağlık personeli yetiştirmektir. Olay yerinde Temel Yasam Desteği ve İleri Yasam Desteği ile kendilerine verilen yetkiler çerçevesinde diğer acil tıbbi girişimleri uygularlar. Aynı zamanda, acil yardım aracı olan ambulansların kullanılmasından da sorumludurlar.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında, teorik bilgiye sahiptir.
  • Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
  • Alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir.
  • Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alan terminolojisini bilir.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında çözümleme için ekip üyesi olarak görev alır.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir.
  • Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilir.
  • İnsan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir.
  • İlk ve Acil Yardım alanında araç ve gereçlerinin kullanım bilgisine sahiptir.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilir.
  • Alanında sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıÇocuk gelişimi öğrencileri mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini başarıyla tamalamaları; 1. öğretim yılı sonunda 30 iş günü ve 2. öğretim yılı sonunda 30 iş günü olmak üzere toplamda 60 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezleri, anasınıfları, gündüz bakım evleri, çocuk yuvaları, kreşler ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri çocuk gelişimi mezunlarının çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013213


Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bardakçı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kampüsü, 65090 Tuşba/Van

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Programın amacı, ani hastalık ya da yaralanma durumlarında hastaların/kazazedelerin hayatlarını kurtarıcı acil tıbbi girişim ve bakımı verebilen sağlık personeli yetiştirmektir. Olay yerinde Temel Yasam Desteği ve İleri Yasam Desteği ile kendilerine verilen yetkiler çerçevesinde diğer acil tıbbi girişimleri uygularlar. Aynı zamanda, acil yardım aracı olan ambulansların kullanılmasından da sorumludurlar.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanında, teorik bilgiye sahiptir.
  • Alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
  • Alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
  • Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir.
  • Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir.
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alan terminolojisini bilir.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak herhangi bir sorun karşısında çözümleme için ekip üyesi olarak görev alır.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir.
  • Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilir.
  • İnsan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir.
  • İlk ve Acil Yardım alanında araç ve gereçlerinin kullanım bilgisine sahiptir.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilir.
  • Alanında sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi Önlisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Çocuk gelişimi öğrencileri mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri ve kredi saatlerini başarıyla tamalamaları; 1. öğretim yılı sonunda 30 iş günü ve 2. öğretim yılı sonunda 30 iş günü olmak üzere toplamda 60 iş günü staj çalışmalarında başarılı olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel ve resmi okulların okul öncesi eğitim merkezleri, anasınıfları, gündüz bakım evleri, çocuk yuvaları, kreşler ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri çocuk gelişimi mezunlarının çalışabilecekleri kurumlardan bazılarıdır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013213

Qualification Title
DEPARTMENT OF CHILD CARE AND YOUTH SERVICES CHILD DEVEOPMENT PR.
Awarding BodyUniversity of Van Yuzuncu Yil
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have basic skills related to the field To have basic skills related to the field To be able to analyze problems with basic knowledge and skills Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı

Key Competencies-
Further Info

The measurement and evaluation method for each course is detailed in "Course Plan-ECTS Credits".

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for SuccessThe Student Development Program is accepted to the Higher Education Entrance Examination (YGS) by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM).
Progression Paths (Relationship Type)

Pre-primary education centers, kindergartens, day-care centers, kindergartens, kindergartens and special education and rehabilitation centers of private and public schools are some of the institutions where child development graduates can work.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013213


Qualification Title
DEPARTMENT OF CHILD CARE AND YOUTH SERVICES CHILD DEVEOPMENT PR.

Awarding Body
University of Van Yuzuncu Yil

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have the basic level of theoretical knowledge about the field To have basic skills related to the field To have basic skills related to the field To be able to analyze problems with basic knowledge and skills Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı Yeni Program Çıktısı


Key Competencies
-

Further Info

The measurement and evaluation method for each course is detailed in "Course Plan-ECTS Credits".


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
The Student Development Program is accepted to the Higher Education Entrance Examination (YGS) by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM).

Progression Paths (Relationship Type)

Pre-primary education centers, kindergartens, day-care centers, kindergartens, kindergartens and special education and rehabilitation centers of private and public schools are some of the institutions where child development graduates can work.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address