Yeterlilik Kodu

TR0030024747

Yeterlilik Adı
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBilecik Şeyh Edebali Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiPelitözü Mah. Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:27 11230 Merkez/BİLECİK
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bilecik.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sekreterlik ve büro çalışması
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi öncelikle temel hukuk kavramlarına hâkim olur.
  • Temel Hukuk Kavramları, Anayasa Hukuku, Ceza Yargılama Hukuku, Medeni Yargılama Hukuku, Medeni Hukuk, Ceza Hukuku, İdari Yargılama, Kalem Mevzuatı, Adli yazışmalar, Avukatlık Hukuku bilgilerine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bilgisayar kullanma, Türkçe’yi doğru kullanma ve etkili sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi büro içerisindeki işlerin organizasyonunu yapma, sekreterlik, planlama, kayıt tutma, raporlama, dosyalama ve arşivleme gibi işlerin yapılmasında bilgi ve beceri sahibi olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Türk yargı örgütünü bilir.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Adli hizmetler alanında kullanılan UYAP sistemi konusunda bilgi sahibi ve kullanabilme becerisi olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi organizasyon ve yönetme yeteneğine sahip olur ve bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
  • Programdan mezun bir kişi alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olma becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincinde olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Söğüt Meslek Yüksekokulu Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı; 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında ilk öğrencilerini alarak eğitim vermeye başlamıştır. İki yıllık önlisans düzeyinde eğitim vermektedir. Programın eğitim dili Türkçedir. Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programında 40 öğrenci eğitimine devam etmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT sınavında en az 150 puan alarak yerleştirilen lise veya dengi okul diplomasına sahip adaylar kabul edilmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine veya YÖS Puanına sahip olmaları gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için en az 120 AKTS olan zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca varsa zorunlu stajlarını başarması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları, kamu ve özel sektör avukatlık, adalet sarayları, noterler ve çeşitli kurum ve kuruluşların icra birimlerinde çalışabilirler. Ayrıca özel ve kamu işletmelerinin Hukuk Müşavirliği departmanında da iş bulabileceklerdir. Kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçlarına paralel olarak bireyler, alanında istihdam edileceklerdir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024747


Yeterlilik Adı
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Pelitözü Mah. Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:27 11230 Merkez/BİLECİK

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi öncelikle temel hukuk kavramlarına hâkim olur.
  • Temel Hukuk Kavramları, Anayasa Hukuku, Ceza Yargılama Hukuku, Medeni Yargılama Hukuku, Medeni Hukuk, Ceza Hukuku, İdari Yargılama, Kalem Mevzuatı, Adli yazışmalar, Avukatlık Hukuku bilgilerine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bilgisayar kullanma, Türkçe’yi doğru kullanma ve etkili sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi büro içerisindeki işlerin organizasyonunu yapma, sekreterlik, planlama, kayıt tutma, raporlama, dosyalama ve arşivleme gibi işlerin yapılmasında bilgi ve beceri sahibi olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Türk yargı örgütünü bilir.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi Adli hizmetler alanında kullanılan UYAP sistemi konusunda bilgi sahibi ve kullanabilme becerisi olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi bir yabancı dili alanla ilgili konularda bilgi sahibi olacak şekilde yazılı olarak anlayabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi organizasyon ve yönetme yeteneğine sahip olur ve bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
  • Programdan mezun bir kişi alanla ilgili konularda edindirdiği bilgi ve becerileri sürekli geliştirerek ve alanla ilgili yenilik ve gelişmeleri takip ederek ömür boyu öğrenmeye açık olma becerisine sahip olur.
  • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik programından mezun bir kişi dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincinde olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Söğüt Meslek Yüksekokulu Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı; 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında ilk öğrencilerini alarak eğitim vermeye başlamıştır. İki yıllık önlisans düzeyinde eğitim vermektedir. Programın eğitim dili Türkçedir. Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programında 40 öğrenci eğitimine devam etmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT sınavında en az 150 puan alarak yerleştirilen lise veya dengi okul diplomasına sahip adaylar kabul edilmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine veya YÖS Puanına sahip olmaları gerekmektedir.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için en az 120 AKTS olan zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Ayrıca varsa zorunlu stajlarını başarması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları, kamu ve özel sektör avukatlık, adalet sarayları, noterler ve çeşitli kurum ve kuruluşların icra birimlerinde çalışabilirler. Ayrıca özel ve kamu işletmelerinin Hukuk Müşavirliği departmanında da iş bulabileceklerdir. Kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçlarına paralel olarak bireyler, alanında istihdam edileceklerdir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024747

Qualification Title
Law Office Management and Secretariat Associate's Degree Diploma
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level1
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 1
Thematic AreasSecretarial and office work
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qulification is continious.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024747


Qualification Title
Law Office Management and Secretariat Associate's Degree Diploma

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
1

TQF Level
1
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qulification is continious.


Url
Open Address