Yeterlilik Kodu | TR0030219752 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep İslam Bilim ve Teknoloji Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Küçükkızılhisar, 104001. Cd., 27260 Şahinbey/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.gibtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Hemşirelik alanında yeterli bilgiye sahip ve bu bilgileri başkalarına aktarabilen, bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim ve yabanı dil bilen, bilimsel olarak yaratıcı ve yenilikçi hemşireler yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında hemşire olarak çalışır. | |
Başarma Şartları | Hemşirelik programından başarı ile mezun olabilmek için öğrencinin ders kataloğunda belirlenen zorunlu ve seçmeli derslerden 120 ulusal ve 241 AKTS kredilik ders alması ve başarıyla tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tam zamanlı eğitim programı | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219752
ISCO 08
ISCO 08
Hemşirelik alanında yeterli bilgiye sahip ve bu bilgileri başkalarına aktarabilen, bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim ve yabanı dil bilen, bilimsel olarak yaratıcı ve yenilikçi hemşireler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla belirleyecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir.
- Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı bilgileri kullanarak hemşirelik sürecini uygular.
- Mesleki uygulama ve araştırmalarında güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Uluslararası ve ulusal boyutta sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına duyarlıdır.
- Etkili iletişim becerilerini kullanır.
- Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
- Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür.
- Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
- Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
- En az bir yabancı dili (en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
- Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencinin bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Bir dersin başarı notu, öğrencinin o derse ait yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavlar ve yarıyıl sonu veya yıl sonunda yapılan sınavda aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. Bu nota ara sınav notlarının katkısı %40 ve yarıyıl/yıl sonu sınavı notunun katkısı %60’tır. Ancak yarıyıl/yıl sonu sınavlarından en az 50 puan almak zorunludur.
- Bölümümüzde 1 Profesör 4 Doktor Öğretim Üyesi, ve 3 Araştırma Görevlisi eğitim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Uygulama ve Simülasyon laboratuvarlarımızda klinik öncesi pratik eğitim verilmektedir. Bölümümüz Uluslararasılaşmaya ve yurtdışı öğrenci hareketliliğine büyük önem vermektedir. Öğrencilerimiz eğitim müfredatında İngilizce dersi yer almasının avantajını kullanarak Erasmus ve benzeri değişim programları ile eğitimlerinin bir bölümünü yurtdışında tamamlayabilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında hemşire olarak çalışır.
Tam zamanlı eğitim programı
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030219752 | |
Qualification Title | Hemşirelik Bölümü/Hemşirelik Programı | |
Awarding Body | ||
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1) Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla belirleyecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir., 2) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. , 3) Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı bilgileri kullanarak hemşirelik sürecini uygular. , 4) Mesleki uygulama ve araştırmalarında güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. , 5) Uluslararası ve ulusal boyutta sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına duyarlıdır., 6) Etkili iletişim becerilerini kullanır. , 7) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır., 8) Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür., 9) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir., 10) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur., 11) En az bir yabancı dili (en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar., 12) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Bölümümüzde 1 Profesör 4 Doktor Öğretim Üyesi, ve 3 Araştırma Görevlisi eğitim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Uygulama ve Simülasyon laboratuvarlarımızda klinik öncesi pratik eğitim verilmektedir. Bölümümüz Uluslararasılaşmaya ve yurtdışı öğrenci hareketliliğine büyük önem vermektedir. Öğrencilerimiz eğitim müfredatında İngilizce dersi yer almasının avantajını kullanarak Erasmus ve benzeri değişim programları ile eğitimlerinin bir bölümünü yurtdışında tamamlayabilmektedir. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında hemşire olarak çalışır. | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Tam zamanlı eğitim programı | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030219752
ISCO 08
ISCO 08
1) Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla belirleyecek bilgi, beceri ve tutuma sahiptir., 2) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. , 3) Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı bilgileri kullanarak hemşirelik sürecini uygular. , 4) Mesleki uygulama ve araştırmalarında güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. , 5) Uluslararası ve ulusal boyutta sağlık, güvenlik ve çevre sorunlarına duyarlıdır., 6) Etkili iletişim becerilerini kullanır. , 7) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır., 8) Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinlikler yürütür., 9) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir., 10) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur., 11) En az bir yabancı dili (en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar., 12) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
Bölümümüzde 1 Profesör 4 Doktor Öğretim Üyesi, ve 3 Araştırma Görevlisi eğitim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Uygulama ve Simülasyon laboratuvarlarımızda klinik öncesi pratik eğitim verilmektedir. Bölümümüz Uluslararasılaşmaya ve yurtdışı öğrenci hareketliliğine büyük önem vermektedir. Öğrencilerimiz eğitim müfredatında İngilizce dersi yer almasının avantajını kullanarak Erasmus ve benzeri değişim programları ile eğitimlerinin bir bölümünü yurtdışında tamamlayabilmektedir.
Birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında hemşire olarak çalışır.
Tam zamanlı eğitim programı
-