Yeterlilik Kodu | TR0030001816 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Yüksek lisans derecesi olan öğrenciler için toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması; lisans derecesi olan öğrenciler için en az 105 ECTS kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi, uzmanlık alan dersi ile 60 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde harf notu alması gerekmektedir. Bu programda öğrencinin genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümün amacı, öğrencilerini her türlü kamu kuruluşlarında, özel sektör işletmelerinde ve sivil toplum örgütlerinde; reklam, halkla ilişkiler ile ilgili sorumluluklar üstlenebilecek profesyoneller olarak yetiştirmektir. Bölüm mezunlarından, çeşitli örgütlerdeki iletişimle ilgili sorunları çözümlemeleri, bu sorunlara işlevsel çözümler üretmeleri, çözüme yönelik uygun ortamlar geliştirmeleri, geliştirdikleri iletişim stratejilerini uygulamaları ve uygulamaların etkililik ve verimliliğini değerlendirmeleri beklenmektedir. Mezuniyetten sonra, öğrenciler doktor sıfatıyla reklam, halkla ilişkiler ve ilgili alanlarda bilimsel bilgi üretirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001816
ISCO: 08
ISCO: 08
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirme ve özgün düşünce üretme bilgisine sahiptir.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili çeşitli disiplinlerarasında ilişkiler kurma; analiz sentez ve değerlendirmede gerekli uzmanlık bilgisine sahiptir.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki yeni bilgilere ve kavramlara sistematik biçimde yaklaşabilmek, ileri düzey araştırma yapma becerisine sahiptir.
- Bilime yenilik getirebilme, yeni bir bilimsel yöntem ve-veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce ya da yöntemi farklı bir alana uygulama gibi özgün bir araştırmayı tasarlar ve sonuçlandırır.
- Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
- Yeni fikirlerin, güncel eğilimlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
- Bilime katkı sağlayan bir düşünce, yöntem, tasarım ve-veya uygulamayı özgün bir çalışma olarak üstlenir.
- Bilimsel çalışmalarda bağımsız ve ekip üyesi olarak çalışır ve yönlendirici rol üstlenir.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili bir bilimsel çalışmayı, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak ve/veya sempozyum/konferans/çalıştaylarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili düşünce ve yöntemler geliştirir, öğrenme gereksinimlerini yönetir.
- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir ve tartışabilir.
- Ulusal ve uluslararası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve yönlendirir.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak, ilgili çevrelerle işlevsel etkileşim kurar.
- Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu konudaki değerlerin ulusal ve uluslararası düzeyde gelişimini destekler.
Bölümün amacı, öğrencilerini her türlü kamu kuruluşlarında, özel sektör işletmelerinde ve sivil toplum örgütlerinde; reklam, halkla ilişkiler ile ilgili sorumluluklar üstlenebilecek profesyoneller olarak yetiştirmektir. Bölüm mezunlarından, çeşitli örgütlerdeki iletişimle ilgili sorunları çözümlemeleri, bu sorunlara işlevsel çözümler üretmeleri, çözüme yönelik uygun ortamlar geliştirmeleri, geliştirdikleri iletişim stratejilerini uygulamaları ve uygulamaların etkililik ve verimliliğini değerlendirmeleri beklenmektedir. Mezuniyetten sonra, öğrenciler doktor sıfatıyla reklam, halkla ilişkiler ve ilgili alanlarda bilimsel bilgi üretirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001816 | |
Qualification Title | Doctoral Diploma in Advertising and Public Relations | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | The purpose of the department is to train students as professionals who will undertake advertising and PR-related responsibilities in a wide variety of public institutions, private corporations, and non-governmental organizations. The graduates of the department are expected to analyze communication problems in various organizations, produce functional solutions for them, develop appropriate media toward the solution, implement integrated communication strategies, and evaluate the effectiveness of applications as well as their efficiency.After the graduation, students can produce various kind of scientific information about PR & Advertising and related areas as a doctor of PR and Advertising. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001816
ISCO: 08
ISCO: 08
- Research theoretical and practical information related to field.
- Have an adequate expertise knowledge for the analysis, evaluation.
- Research the new developments related to the field systematically.
- Design and conclude an original new research.
- Contribute to the information society.
- Analyze, synthesize and assess new ideas and current developments.
- Assume an idea, method, design and/or application as an original studyas acontribution to the science.
- Work independently or as amember ofa teamin research studies andassume aguidance role.
- Present their works at the symposiums/conferences/workshops or publish scientific study about public relations and advertising in international/naional journals to expand current knowledge.
- Develop ideasand methods for the public relations and advertising andmanage learning requirements using creative and critical thinking, problem solving and decision-making processes.
- Defend their original arguments within a group of professionals and communicate effectively using their competency in their field.
- Communicate and participate in discussionsin at least one foreign language both in written and oral forms (European Language Portfolio Global Scale Level C1).
- Communicate in national/international studies with an awareness of intercultural differences.
- Analyze, eloborate and direct social relations and norms with a critical approach.
- Interact with related peopleto solve the problems in their field using strategical decision making processes.
- Develop solutions for the social, scientific and ethical problems countered in professional life and in the field of public relations and advertising and support such efforts in national and international environments.
The purpose of the department is to train students as professionals who will undertake advertising and PR-related responsibilities in a wide variety of public institutions, private corporations, and non-governmental organizations. The graduates of the department are expected to analyze communication problems in various organizations, produce functional solutions for them, develop appropriate media toward the solution, implement integrated communication strategies, and evaluate the effectiveness of applications as well as their efficiency.After the graduation, students can produce various kind of scientific information about PR & Advertising and related areas as a doctor of PR and Advertising.
Qualification is valid indefinetely.