Yeterlilik Kodu

TR0030024516

Yeterlilik Adı
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması
Sorumlu KurumKapadokya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMustafapaşa Yerleşkesi 50420 - Mustafapaşa, Ürgüp / Nevşehir T: (384) 353 5009 pbx F: (384) 353 5125 info@kapadokya.edu.tr
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kapadokya.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Otel, restoranlar ve catering
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Kapadokya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünün öğretim amacı; ulusal ve uluslararası standartlara dayalı mesleki bilgi ve beceri ile donanmış, ekip çalışmalarında etkili görev alabilen, problem çözme becerileri gelişmiş, meslek etiği bilincine ve turizm işletmecisi donanımına sahip gastronomi uzmanı yetiştirebilmek için, bölümün misyonu ile uyumlu 4 program eğitim amacı belirlenmiştir.

  • Yiyecek-içecek sektöründeki ve turizm işletmelerindeki gelişmeleri takip eden, araştıran ve uygulayan, mesleki güncel bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olan, alanında uzmanlaşmaya olanak sağlayan, sorumluluk almaktan kaçınmadan mesleğini yerine getiren mezunlar yetiştirmek.
  • Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan mezunlar yetiştirmek.
  • Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip mezunlar yetiştirmek.
  • Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, uluslararası mesleki standartlarda turizm işletmecisi donanıma sahip şef-yönetici şef- gastronomi uzamanı yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları
  • Kapadokya Üniversitesi Uçhisar Sanat Yerleşkesinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü bulunmatadır. Gastronomi  ve Mutfak Sanatları bölümüne ait yerleşkede 3 adet uygulama mutfağı, 1 adet pastane, 1 adet restoran, uygulama mutfaklarına bağlı 3 adet depo, uygulama mutfaklarına ait 2 adet bulaşıkhane, 1 adet konferans salonu, 2 adet demonstrasyon sınıfı, 1 adet soğuk hava deposu, demonstrasyon sınıflarına ait 2 adet kuru gıda deposu bulunmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü program kazanımlarının oluşturulması sürecinde TYYÇ, Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) lisans düzeyi ortak çıktı ölçütleri ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları program çıktı ölçütleri dikkate alınmıştır. 

  • Gastronomi ve mutfak sanatları alanında, gıda bilimi,turizm bilgisi ve beslenme ilkeleri gibi yakın disiplinlerde kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, etik değerler, İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları vb hakkında bilgi sahibidir.
  • Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği standartları, hukuki düzenlemeler ve mutfak yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir.
  • İçinde bulunduğu ortamlarda diğer bireylerle ve meslekdaşları ile iyi iletişim kurar; kendi alanındaki etik ve toplumsal değerlere uygun davranır
  • Bir yabancı dilde kendini ifade edebilir, yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
  • Kaliteli malzemelerleri seçerek hijyenik koşullarda, güvenilir her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir.
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Çeşitli pişirme yöntemlerini tanır ve uygular.
  • Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
  • Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapabilir.
  • Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
  • Bilgi ve becerilerinin katma değeri yüksek düşünceye,yaklaşıma veya ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır.
  • Çalıştığı ve sorumluluğu altındaki alanlarda gıda ve iş güvenliği açısından gerekli önlemleri alır ve kontrol edebilir; kalite kontrolünü yapabilir.
  • Tarihi, sosyal, kültürel ve hukuksal sorumlulukları kavrar; etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimser ve uygulayabilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Kuramsal Bilgi,
  • Uygulamalı Beceri ve Alana Özgü Yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav (Vize)
Devam (Dönem İçi)
Küçük Sınav (Kuiz)
Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem İçi)
Proje (Dönem İçi)
Sunum (Dönem İçi)
Uygulama Çalışmaları
Diğer (İş yeri uygulaması, Staj vb.)
Dönem Sonu Sınavı (Final)
Çizim (Dönem İçi)
Seminer (Dönem İçi)
Katılım (Dönem İçi)
Video (Dönem İçi)
Sözlü Sınav (Dönem İçi)
Alan Çalışması (Dönem İçi)
Sunum (Dönem İçi)
Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü) (%15'ten büyük)
Deney (Dönem İçi)
Portfolyo
Katılım (Dönem Sonu)
Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem Sonu)
Sözlü Sınav (Dönem Sonu)
Proje (Dönem Sonu)
Çizim (Dönem Sonu)
Alan Çalışması (Dönem Sonu)
Sunum (Dönem Sonu)
Seminer (Dönem Sonu)
Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü)
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) tarafından Gastronomi ve Mutfak Sanatları 01.01.2024-31.12.2025 tarihine kadar akredite olmuştur.

Giriş Şartı
  • Herhangi bir yükseköğretim kurumundan daha önce alınıp başarılı olunan ders, staj vb.nin transfer başvuruları Kapadokya Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Talep edilen ders, staj vb.nin transfer edilebilmesi için, daha önce alınan ders ile transfer edilecek Kapadokya Üniversitesi dersi kredilerinin eşit veya Kapadokya Üniversitesi dersi kredisinden yüksek olması; dersten başarılı olması ve devam koşulunu yerine getirmesi şartı aranır.
Başarma Şartları Öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının 2.00 ve daha yukarı olması, 240 AKTS kredilik eğitim öğretim faaliyetini başarı ile tamamlamış olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yiyecek içecek işletmelerinde şef ve yönetici şef olma, alanındaki eğitim kurumlarında uygulamalı derslerde usta öğretici olarak ders verebilme, Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans yapan mezun öğrenciler için ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma, Kendi işlerini kurabilme ve gıda işletmelerinin ürün geliştirme bölümlerinde (AR-GE) çalışma imkanları bulunmaktadır. Ayrıca isteyen öğrencilerin akademik kariyer yapma fırsatları da bulunmaktadır.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030024516


Yeterlilik Adı
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kapadokya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Mustafapaşa Yerleşkesi 50420 - Mustafapaşa, Ürgüp / Nevşehir T: (384) 353 5009 pbx F: (384) 353 5125 info@kapadokya.edu.tr

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Kapadokya Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünün öğretim amacı; ulusal ve uluslararası standartlara dayalı mesleki bilgi ve beceri ile donanmış, ekip çalışmalarında etkili görev alabilen, problem çözme becerileri gelişmiş, meslek etiği bilincine ve turizm işletmecisi donanımına sahip gastronomi uzmanı yetiştirebilmek için, bölümün misyonu ile uyumlu 4 program eğitim amacı belirlenmiştir.

  • Yiyecek-içecek sektöründeki ve turizm işletmelerindeki gelişmeleri takip eden, araştıran ve uygulayan, mesleki güncel bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olan, alanında uzmanlaşmaya olanak sağlayan, sorumluluk almaktan kaçınmadan mesleğini yerine getiren mezunlar yetiştirmek.
  • Mesleki etik kurallarını ve düzenleyici kurum/kuruluşların düzenlemelerini uygulayan mezunlar yetiştirmek.
  • Ekip çalışmasına yatkın, ekipte etkili görev alabilen, güçlü iletişim becerilerine sahip mezunlar yetiştirmek.
  • Bilim ve teknolojideki yenilikleri izleyen ve kendisini geliştirip sürekli yenileyebilen, uluslararası mesleki standartlarda turizm işletmecisi donanıma sahip şef-yönetici şef- gastronomi uzamanı yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları
  • Kapadokya Üniversitesi Uçhisar Sanat Yerleşkesinde Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü bulunmatadır. Gastronomi  ve Mutfak Sanatları bölümüne ait yerleşkede 3 adet uygulama mutfağı, 1 adet pastane, 1 adet restoran, uygulama mutfaklarına bağlı 3 adet depo, uygulama mutfaklarına ait 2 adet bulaşıkhane, 1 adet konferans salonu, 2 adet demonstrasyon sınıfı, 1 adet soğuk hava deposu, demonstrasyon sınıflarına ait 2 adet kuru gıda deposu bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü program kazanımlarının oluşturulması sürecinde TYYÇ, Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) lisans düzeyi ortak çıktı ölçütleri ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları program çıktı ölçütleri dikkate alınmıştır. 

  • Gastronomi ve mutfak sanatları alanında, gıda bilimi,turizm bilgisi ve beslenme ilkeleri gibi yakın disiplinlerde kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
  • Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, etik değerler, İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları vb hakkında bilgi sahibidir.
  • Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği standartları, hukuki düzenlemeler ve mutfak yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir.
  • İçinde bulunduğu ortamlarda diğer bireylerle ve meslekdaşları ile iyi iletişim kurar; kendi alanındaki etik ve toplumsal değerlere uygun davranır
  • Bir yabancı dilde kendini ifade edebilir, yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
  • Kaliteli malzemelerleri seçerek hijyenik koşullarda, güvenilir her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir.
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
  • Çeşitli pişirme yöntemlerini tanır ve uygular.
  • Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
  • Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması yapabilir.
  • Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
  • Bilgi ve becerilerinin katma değeri yüksek düşünceye,yaklaşıma veya ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır.
  • Çalıştığı ve sorumluluğu altındaki alanlarda gıda ve iş güvenliği açısından gerekli önlemleri alır ve kontrol edebilir; kalite kontrolünü yapabilir.
  • Tarihi, sosyal, kültürel ve hukuksal sorumlulukları kavrar; etik, eşitlik ve çevresel değerleri benimser ve uygulayabilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Kuramsal Bilgi,
  • Uygulamalı Beceri ve Alana Özgü Yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav (Vize)
Devam (Dönem İçi)
Küçük Sınav (Kuiz)
Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem İçi)
Proje (Dönem İçi)
Sunum (Dönem İçi)
Uygulama Çalışmaları
Diğer (İş yeri uygulaması, Staj vb.)
Dönem Sonu Sınavı (Final)
Çizim (Dönem İçi)
Seminer (Dönem İçi)
Katılım (Dönem İçi)
Video (Dönem İçi)
Sözlü Sınav (Dönem İçi)
Alan Çalışması (Dönem İçi)
Sunum (Dönem İçi)
Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü) (%15'ten büyük)
Deney (Dönem İçi)
Portfolyo
Katılım (Dönem Sonu)
Ödev (Afiş, poster, rapor vb.) (Dönem Sonu)
Sözlü Sınav (Dönem Sonu)
Proje (Dönem Sonu)
Çizim (Dönem Sonu)
Alan Çalışması (Dönem Sonu)
Sunum (Dönem Sonu)
Seminer (Dönem Sonu)
Uygulama Çalışmaları (Performans Ölçümü)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurumu (TURAK) tarafından Gastronomi ve Mutfak Sanatları 01.01.2024-31.12.2025 tarihine kadar akredite olmuştur.


Giriş Şartı
  • Herhangi bir yükseköğretim kurumundan daha önce alınıp başarılı olunan ders, staj vb.nin transfer başvuruları Kapadokya Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır. Talep edilen ders, staj vb.nin transfer edilebilmesi için, daha önce alınan ders ile transfer edilecek Kapadokya Üniversitesi dersi kredilerinin eşit veya Kapadokya Üniversitesi dersi kredisinden yüksek olması; dersten başarılı olması ve devam koşulunu yerine getirmesi şartı aranır.

Başarma Şartları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının 2.00 ve daha yukarı olması, 240 AKTS kredilik eğitim öğretim faaliyetini başarı ile tamamlamış olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yiyecek içecek işletmelerinde şef ve yönetici şef olma, alanındaki eğitim kurumlarında uygulamalı derslerde usta öğretici olarak ders verebilme, Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans yapan mezun öğrenciler için ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma, Kendi işlerini kurabilme ve gıda işletmelerinin ürün geliştirme bölümlerinde (AR-GE) çalışma imkanları bulunmaktadır. Ayrıca isteyen öğrencilerin akademik kariyer yapma fırsatları da bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024516

Qualification Title
Bachelor of Science in Gastronomy and Culinary Arts
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasHotel, restaurants and catering
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The educational purpose of the Gastronomy and Culinary Arts Department of Cappadocia University School of Applied Sciences is to train gastronomy specialists equipped with professional knowledge and skills based on national and international standards, who can effectively take part in teamwork, have developed problem-solving skills, have professional ethics awareness and are equipped with tourism management skills. 4 program educational objectives compatible with the mission of the department have been determined.

  • To train graduates who follow, research and apply developments in the food and beverage sector and tourism businesses, have up-to-date professional knowledge, skills and competence, enable specialization in their field, and fulfill their profession without avoiding responsibility.
  • To train graduates who apply professional ethics rules and the regulations of regulatory institutions/organizations.
  • To train graduates who are prone to teamwork, can effectively take part in teams, and have strong communication skills.
  • To train chefs-manager chefs-gastronomy specialists who follow innovations in science and technology and can develop and renew themselves, and have tourism management skills in international professional standards.
Learning Environments
  • The Gastronomy and Culinary Arts Department is located in the Cappadocia University Uçhisar Art Campus. The Gastronomy and Culinary Arts Department campus has 3 practice kitchens, 1 patisserie, 1 restaurant, 3 warehouses connected to the practice kitchens, 2 dishwashing areas belonging to the practice kitchens, 1 conference hall, 2 demonstration classrooms, 1 cold storage, and 2 dry food warehouses belonging to the demonstration classrooms.
Description

In the process of creating the Gastronomy and Culinary Arts Department program outcomes, TYYÇ, Tourism Education Evaluation and Accreditation Agency (TURAK) undergraduate level common output criteria and Gastronomy and Culinary Arts program output criteria were taken into consideration.

  • In the field of gastronomy and culinary arts, he/she has knowledge about concepts, theories, principles and facts in close disciplines such as food science, tourism information and nutrition principles.
  • He/she has knowledge about legal regulations, professional standards, ethical values, work safety, worker health, social security rights etc. in the field of gastronomy and culinary arts.
  • He/she has knowledge about national and international food safety standards, legal regulations and kitchen management practices.
  • He/she has knowledge about national and international cuisines and can apply them.
  • He/she communicates well with other individuals and colleagues in the environments he/she is in; behaves in accordance with the ethical and social values ​​in his/her field.
  • He/she can express himself/herself in a foreign language, communicate in writing and verbally.
  • He/she can prepare, present and design new products in hygienic conditions by selecting quality ingredients and can prepare menus according to different nutrition styles.
  • Recognizes, uses and maintains the physical environment, tools and technologies related to his/her field.
  • Recognizes and applies various cooking methods.
  • Takes care of personal care, hygiene, clothing and appearance as required by his/her field.
  • Can perform cost analysis, control and menu pricing in food and beverage businesses.
  • Continuously updates and develops knowledge, skills and competencies related to gastronomy and culinary arts with the awareness of lifelong learning.
  • Takes responsibility for transforming his/her knowledge and skills into a high value-added thought, approach or product.
  • Takes and controls the necessary precautions in terms of food and work safety in the areas he/she works and is responsible for; can perform quality control.
  • Understands historical, social, cultural and legal responsibilities; adopts and applies ethical, equality and environmental values.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Theoretical Knowledge,
  • Applied Skills and Field Specific Competence
Further Info

Midterm Exam (Midterm)
Continue (In-term)
Quiz (Quiz)
Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
Project (In-term)
Presentation (In-term)
Practical Studies
Other (Workplace application, Internship etc.)
Final Exam (Final)
Drawing (In-term)
Seminar (In-term)
Participation (In-term)
Video (In-term)
Oral Exam (In-term)
Field Study (In-term)
Presentation (In-term)
Practical Studies (Performance Measurement) (greater than 15%)
Experiment (In-term)
Portfolio
Participation (In-term)
Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
Oral Exam (End of Term)
Project (End of Term)
Drawing (End of Term)
Field Study (End of Term)
Presentation (End of Term)
Seminar (End of Term)
Application Studies (Performance Measurement)

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

· The “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

· The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Gastronomy and Culinary Arts has been accredited by the Tourism Education Evaluation and Accreditation Agency (TURAK) until 01.01.2024-31.12.2025.

Access Requirements

Transfer applications for previously taken and successfully completed courses, internships, etc. from any higher education institution are evaluated and decided by the Cappadocia University Board of Directors. In order for the requested course, internship, etc. to be transferred, the credits of the previously taken course and the Cappadocia University course to be transferred must be equal or higher than the credits of the Cappadocia University course; the student must be successful in the course and must meet the attendance requirement.

Conditions for SuccessIn order for students to graduate, they must have a GPA of 2.00 or higher and successfully complete 240 ECTS credits of education and training activities.
Progression Paths (Relationship Type)

There are opportunities to become chefs and executive chefs in food and beverage businesses, to teach practical courses as master instructors in educational institutions in the field, to become vocational course teachers in secondary schools for graduates who have a master's degree in Educational Sciences, to establish their own businesses and to work in the product development departments (R&D) of food businesses. There are also opportunities for students who want to pursue an academic career.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024516


Qualification Title
Bachelor of Science in Gastronomy and Culinary Arts

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The educational purpose of the Gastronomy and Culinary Arts Department of Cappadocia University School of Applied Sciences is to train gastronomy specialists equipped with professional knowledge and skills based on national and international standards, who can effectively take part in teamwork, have developed problem-solving skills, have professional ethics awareness and are equipped with tourism management skills. 4 program educational objectives compatible with the mission of the department have been determined.

  • To train graduates who follow, research and apply developments in the food and beverage sector and tourism businesses, have up-to-date professional knowledge, skills and competence, enable specialization in their field, and fulfill their profession without avoiding responsibility.
  • To train graduates who apply professional ethics rules and the regulations of regulatory institutions/organizations.
  • To train graduates who are prone to teamwork, can effectively take part in teams, and have strong communication skills.
  • To train chefs-manager chefs-gastronomy specialists who follow innovations in science and technology and can develop and renew themselves, and have tourism management skills in international professional standards.

Learning Environments
  • The Gastronomy and Culinary Arts Department is located in the Cappadocia University Uçhisar Art Campus. The Gastronomy and Culinary Arts Department campus has 3 practice kitchens, 1 patisserie, 1 restaurant, 3 warehouses connected to the practice kitchens, 2 dishwashing areas belonging to the practice kitchens, 1 conference hall, 2 demonstration classrooms, 1 cold storage, and 2 dry food warehouses belonging to the demonstration classrooms.

Description

In the process of creating the Gastronomy and Culinary Arts Department program outcomes, TYYÇ, Tourism Education Evaluation and Accreditation Agency (TURAK) undergraduate level common output criteria and Gastronomy and Culinary Arts program output criteria were taken into consideration.

  • In the field of gastronomy and culinary arts, he/she has knowledge about concepts, theories, principles and facts in close disciplines such as food science, tourism information and nutrition principles.
  • He/she has knowledge about legal regulations, professional standards, ethical values, work safety, worker health, social security rights etc. in the field of gastronomy and culinary arts.
  • He/she has knowledge about national and international food safety standards, legal regulations and kitchen management practices.
  • He/she has knowledge about national and international cuisines and can apply them.
  • He/she communicates well with other individuals and colleagues in the environments he/she is in; behaves in accordance with the ethical and social values ​​in his/her field.
  • He/she can express himself/herself in a foreign language, communicate in writing and verbally.
  • He/she can prepare, present and design new products in hygienic conditions by selecting quality ingredients and can prepare menus according to different nutrition styles.
  • Recognizes, uses and maintains the physical environment, tools and technologies related to his/her field.
  • Recognizes and applies various cooking methods.
  • Takes care of personal care, hygiene, clothing and appearance as required by his/her field.
  • Can perform cost analysis, control and menu pricing in food and beverage businesses.
  • Continuously updates and develops knowledge, skills and competencies related to gastronomy and culinary arts with the awareness of lifelong learning.
  • Takes responsibility for transforming his/her knowledge and skills into a high value-added thought, approach or product.
  • Takes and controls the necessary precautions in terms of food and work safety in the areas he/she works and is responsible for; can perform quality control.
  • Understands historical, social, cultural and legal responsibilities; adopts and applies ethical, equality and environmental values.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Theoretical Knowledge,
  • Applied Skills and Field Specific Competence

Further Info

Midterm Exam (Midterm)
Continue (In-term)
Quiz (Quiz)
Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
Project (In-term)
Presentation (In-term)
Practical Studies
Other (Workplace application, Internship etc.)
Final Exam (Final)
Drawing (In-term)
Seminar (In-term)
Participation (In-term)
Video (In-term)
Oral Exam (In-term)
Field Study (In-term)
Presentation (In-term)
Practical Studies (Performance Measurement) (greater than 15%)
Experiment (In-term)
Portfolio
Participation (In-term)
Homework (Poster, poster, report etc.) (In-term)
Oral Exam (End of Term)
Project (End of Term)
Drawing (End of Term)
Field Study (End of Term)
Presentation (End of Term)
Seminar (End of Term)
Application Studies (Performance Measurement)


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

· The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.

· The “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

· The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Gastronomy and Culinary Arts has been accredited by the Tourism Education Evaluation and Accreditation Agency (TURAK) until 01.01.2024-31.12.2025.


Access Requirements

Transfer applications for previously taken and successfully completed courses, internships, etc. from any higher education institution are evaluated and decided by the Cappadocia University Board of Directors. In order for the requested course, internship, etc. to be transferred, the credits of the previously taken course and the Cappadocia University course to be transferred must be equal or higher than the credits of the Cappadocia University course; the student must be successful in the course and must meet the attendance requirement.


Conditions for Success
In order for students to graduate, they must have a GPA of 2.00 or higher and successfully complete 240 ECTS credits of education and training activities.

Progression Paths (Relationship Type)

There are opportunities to become chefs and executive chefs in food and beverage businesses, to teach practical courses as master instructors in educational institutions in the field, to become vocational course teachers in secondary schools for graduates who have a master's degree in Educational Sciences, to establish their own businesses and to work in the product development departments (R&D) of food businesses. There are also opportunities for students who want to pursue an academic career.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode