Yeterlilik Kodu | TR0030001679 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin, toplam 52,5 ECTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 7 ders, bir seminer dersi ve uzmanlık alan dersi ile 30 ECTS kredisinden az olmamak koşulu ile tez çalışmasını başarmış olması, aldığı tüm derslerden en az YT, CC ya da bunun üzerinde not alması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001679
ISCO: 08
ISCO: 08
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini mesleki ve akademik yaşantısında etkili bir biçimde kullanabilme becerisi.
- Eğitim gereksinimine dayalı eğitim programı taslağı geliştirebilme.
- Etkili bir öğretmen eğitimi süreci için öneriler geliştirebilme.
- Eğitimde nicel ve nitel araştırma yöntemleri bilgisi.
- Alanı ile ilgili bilimsel araştırma becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanının disiplinlerarası temellerini kavrayabilme.
- Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgi ve becerileri çalışma alanına transfer edebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya konulan sorunların çözümü için öngörülen araştırma süreci tasarısını uygulayabilme becerisi.
- Program geliştirme sürecini tüm boyutlarıyla analiz edebilme.
- Yaşam boyu öğrenme becerisi.
- Farklı konu alanlarına ait uygulanmakta olan programları değerlendirme çalışmalarını yürütebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri izleme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili araştırma bulgularını analiz edip yorumlayabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirleyebilme ve ortaya koyabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanıyla ilgili sorunların çözümü için uygun araştırma sistematiği planlayabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanı ile eğitim bilimlerinin diğer alanları arasındaki etkileşimi yorumlayabilme becerisi.
- Çeşitli öğretme/öğrenme kuramlarına dayalı olarak öğrenme ve öğretmenin nasıl oluştuğu açıklayabilme becerisi.
- Etkili öğrenme-öğretme süreçleri geliştirebilme ve uygulayabilme.
- Türkiye ve çeşitli ülkelerin öğretmen yetiştirme sistemlerini ölçütlere dayalı olarak değerlendirebilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanında edindiği bilgileri çeşitli eğitsel sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
- Alanda edindiği bilgileri diğer alanlardaki uygulama etkinliklerinin geliştirilmesinde kullanabilme becerisi.
- Mesleki ve akademik gelişimini planlayabilme becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanında ortaya koyduğu ürün ya da ürünleri ilgili çevrelere sunabilme becerisi.
- En az bir yabancı dilde etkili bilgi okuryazarlığına sahip olma becerisi.
- Bilimsel etik ve değerlere sahip olma ve etik değerler doğrultusunda davranma becerisi.
- Eğitim programları ve öğretim alanındaki bilimsel gelişmeleri uygulamalarına yansıtabilme becerisi.
- Eğitsel konu ve sorunları yansıtıcı düşünme ilkeleri doğrultusunda, eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme becerisi.
- Eğitsel sorunlar ve durumlara yönelik yaratıcı çözümler geliştirebilme becerisi.
- Etkili iletişim kurabilme becerisi.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Herhangi bir özel kuruluşta ya da bir kamu kuruluşunda görev yapıyorken aynı zamanda Eğitim programları ve öğretim yüksek lisans programından mezun olanlar kurumsal koşulların elverişli olması durumunda, çalışma alanlarıyla ilgili daha üst düzey pozisyonlara atanabilmektedirler ya da kendilerinden uzman olarak yararlanılmaktadır. Bunun yanı sıra ilgili yasal düzenlemeler gereği kamu görevlisi olarak çalışıyorken yüksek lisans programını bitiren kişilerin hizmet yıllarına bir kademe, iki yıldan az olmayan öğrenim için ise bir derece yükselmesi uygulanmaktadır. Herhangi bir kurum ya da kuruluşta çalışmayan ve Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programından mezun olan bireyler ise özel öğretim kurumları başta olmak üzere birçok kurumda çeşitli pozisyonlarda değerlendirilmek amacıyla istihdam edilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001679 | |
Qualification Title | Master's Diploma in Curriculum Development and Instruction with Thesis | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who work for private organizations or public office, will have the opportunity to be assigned to higher positions in their institutions after completing the Master of Arts (MA) programme of educational programs and instruction,providing that the conditions are sufficient enough. In addition, the public officers who successfully graduate from a Master of Arts (MA) programme aregiven one level progress in their job career. The graduate students who do not work for any institution or organization will have the opportunity to be recruited for different positionsof various private or public organizations. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001679
ISCO: 08
ISCO: 08
- Use the knowledge and communication technologies in the professional and academic life effectively.
- Develop a draft curriculum based on the educational needs.
- Come up with suggestions for an effective teacher training process.
- Knowledge of quantitative and qualitative research methods in education.
- Skill of scientific research about study field.
- Comprehend interdiciplinary fundamentals of curriculum and Instruction.
- Transfer the knowledge and skills about curriculum and Instruction to the field of study.
- Practice the research process outline proposed to solve the problems regarding curriculum and Instruction field.
- Analyze all dimensions of curriculum development process.
- Have an awareness of life long learning and pursue it.
- Conduct curriculum evaluation practices regarding different fields of study.
- Follow the scientific developments in curriculum and instruction field.
- Analyze and interprete the research findings regarding curriculum and instruction field.
- Determine and put forth the problems regarding curriculum and instruction field.
- Plan a proper research systematics to solve the problems regarding curriculum and instruction field.
- Interprete the interaction between the field of curriculum and instruction with the other fields of educational sciences.
- Explain how learning and teaching occurs, based on various teaching/learning theories.
- Develop and apply effective learning-teaching processes.
- Evaluate the teacher training systems of Turkey and other countries based on some criteria.
- Use the knowledge obtained about curriculum and instruction field to solve various educational problems.
- Use the knowledge obtained in the field to develop the practice activities in the other fields.
- Plan professional and academic development.
- Present the product or products regarding curriculum and instruction field.
- Follow relevant publications and communicate effectively verbally and in writing with colleagues and other academic staff.
- Act in accordance with scientific and ethical values.
- Reflect the scientific developments in curriculum and instruction field to their practices.
- Evaluate educational issues and problems with a critical point of view, in line with reflective thinking skills.
- Develop creative solutions to educational problems and situations.
- Commucate effectively verbally and in writing.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Students who work for private organizations or public office, will have the opportunity to be assigned to higher positions in their institutions after completing the Master of Arts (MA) programme of educational programs and instruction,providing that the conditions are sufficient enough. In addition, the public officers who successfully graduate from a Master of Arts (MA) programme aregiven one level progress in their job career. The graduate students who do not work for any institution or organization will have the opportunity to be recruited for different positionsof various private or public organizations.
Qualification is valid indefinetely.