Yeterlilik Kodu

TR0030018577

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiZeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.fsm.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak.
  • Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak.
  • Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak.
  • Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
  • Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
  • Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Teorik sınavlarda ders içeriğine uygun olarak çoktan seçmeli,boşluk doldurma,doğru yanlış ifadeli,karşılaştırmalı ve açık uçlu olacak şekilde yapılmaktadır. Uygulamalı dersler ise uygulama sınavı ile değerlendirilmektedir.Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adalet Programına giriş için ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya ulusal üniversite sınavında yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajını (1 ay) tamamlaması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olanlar okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında öğretmen asistanı olarak sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018577


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Zeyrek Mah. Büyükkaraman Cad. No:53 Fatih /İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Tam burslu eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak; verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm geliştirebilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilme becerisine sahip olmak.
  • Alanı ile ilgili çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, doküman ve bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak.
  • Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeterliliğine sahip olmak.
  • Tarihi değerlere saygılı bireyler olmak.
  • Sosyal sorumluluk, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
  • Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak.
  • Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak.
  • Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak.
  • Çocukların eğitimi ve yaşam kalitesini arttırmak için uygun rol modelleri geliştirmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Teorik sınavlarda ders içeriğine uygun olarak çoktan seçmeli,boşluk doldurma,doğru yanlış ifadeli,karşılaştırmalı ve açık uçlu olacak şekilde yapılmaktadır. Uygulamalı dersler ise uygulama sınavı ile değerlendirilmektedir.Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adalet Programına giriş için ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya ulusal üniversite sınavında yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.


Başarma Şartları
Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve stajını (1 ay) tamamlaması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olanlar okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında öğretmen asistanı olarak sektörün eleman ihtiyacının karşılamaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018577

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate
Awarding BodyFatih Sultan Mehmet Vakif University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Reaching theoretical applied basic information concerning the spesific fieldUsing basic information skills; having the skills to analyze discuss on data, defining analyzing problems proper problem-solvingReaching the ability to prepare programs, design apply activites proper for childrens cognitive, sensory psycho-motor developmentReaching the ability to use instruments, documents, information tools technologies concerning the fieldReaching effective communication skillsReaching sufficient foreign language skills to keep the track of innovations in the specific fieldBecoming an individual respectful to historical valuesHaving social responsibility, social vocational ethical awarenessReaching the skills to keep the track of national international agenda, defining, modeling analyzing problemsReaching the skills of using initiative steps in between disciplines, creativeness good team work To involve in vocational education activities, following quality studies technological developments, having informational, experimental applied skills Developing proper role models for raising childrens educational life qualities

Key Competencies-
Further Info

Theoretical examinations in accordance with course content, multiple choice, fill in the blanks, true false worded, to be carried out comparative and open-ended. Applied courses are evaluated by practice exams.A student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.

Quality Assurance-
Access Requirements

Justice Program for entry into secondary education completed or in the national university entrance exam ,are required to have received enough points

Conditions for SuccessA student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.In order to graduate, students have; a) To complete totally 120 ECTS ,b) To complete 30 days (1 month) compulsory trainings successfully, c) To complete successfully all program courses, d) To have at least 2,00 general grade point average over 4,00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students meet the need for assistant teacher positions in pre-school and private education institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018577


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate

Awarding Body
Fatih Sultan Mehmet Vakif University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Reaching theoretical applied basic information concerning the spesific fieldUsing basic information skills; having the skills to analyze discuss on data, defining analyzing problems proper problem-solvingReaching the ability to prepare programs, design apply activites proper for childrens cognitive, sensory psycho-motor developmentReaching the ability to use instruments, documents, information tools technologies concerning the fieldReaching effective communication skillsReaching sufficient foreign language skills to keep the track of innovations in the specific fieldBecoming an individual respectful to historical valuesHaving social responsibility, social vocational ethical awarenessReaching the skills to keep the track of national international agenda, defining, modeling analyzing problemsReaching the skills of using initiative steps in between disciplines, creativeness good team work To involve in vocational education activities, following quality studies technological developments, having informational, experimental applied skills Developing proper role models for raising childrens educational life qualities


Key Competencies
-

Further Info

Theoretical examinations in accordance with course content, multiple choice, fill in the blanks, true false worded, to be carried out comparative and open-ended. Applied courses are evaluated by practice exams.A student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Justice Program for entry into secondary education completed or in the national university entrance exam ,are required to have received enough points


Conditions for Success
A student is required to complete 120 ECTS credits and achieve a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades.In order to graduate, students have; a) To complete totally 120 ECTS ,b) To complete 30 days (1 month) compulsory trainings successfully, c) To complete successfully all program courses, d) To have at least 2,00 general grade point average over 4,00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students meet the need for assistant teacher positions in pre-school and private education institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address