Yeterlilik Kodu

TR0030005942

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKafkas Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMerkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kafkas.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Okul öncesi öğretmenleri için eğitim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
  • Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
  • Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
  • Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
  • Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
  • Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
  • Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Çocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumunun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları esas alınarak öğrenci kabulü yapılır.

Başarma ŞartlarıÇocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk gelişimi programından mezun öğrenciler; Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvalarında, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığına bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde çocuk eğiticisi, Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam edilebilirler. Aynı zamanda radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev alabilirler, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ta çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005942


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kafkas Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Merkez, Kafkas Ünv. Rektörlüğü, 36000 Kars Merkez/Kars

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
  • Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
  • Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir.
  • Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
  • Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
  • Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
  • Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70ine, uygulamaların en az %80ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %30 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %70 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Çocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumunun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları esas alınarak öğrenci kabulü yapılır.


Başarma Şartları
Çocuk Gelişimi alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk gelişimi programından mezun öğrenciler; Özel kreş ve anaokullarında idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde idareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu ve ilköğretimlere bağlı anasınıflarında usta öğretici, Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde ana-baba eğitimcisi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu çocuk yuvalarında, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında, Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve hastanelerde, Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığına bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde çocuk eğiticisi, Çalışan anne – babaların çocuklarına çocuk bakım elemanı olarak istihdam edilebilirler. Aynı zamanda radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde görev alabilirler, çocuk yayınları ve oyuncakları sektörlerinde tasarımcı olarak ta çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005942

Qualification Title
Child Development Associates Degree Diploma
Awarding BodyKafkas University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTraining for pre-school teachers
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The preschool education institution supports childrens development areas (physical, mental, emotional, social) in the play rooms in the special education institution and childrens clinics.
  • Applies education and teaching methods using patience, compassion, and multi-intelligence-based education methods based on modern understanding in order to prepare children for life and to prepare for a higher education institution.
  • It observes the behaviors of the children to whom it is responsible, and organizes activities that promote and clarify its abilities.
  • To gain good habits for children, to take preventive measures against bad behavior to have the competence to make.
  • They can give drama, painting, music, computer and gymnastics training to the children they are responsible for and benefit from modern educational tools.
  • Knows the basic concepts of developmental and developmental periods, organizes activities as required by developmental psychology.
  • Knows the basic concepts related to mental development, can develop applications suitable for mental development periods.
  • Develops the concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
  • Understands the place and importance of the game in pre-school education, the child knows how to use the game as a tool to rehabilitate and express.
  • Comprehends the definition, types, reasons, developmental characteristics and educational principles of children in need of special education and has the equipment to guide the families of the children who can guide them.
  • Knows the importance of general human relations, healthy communication and personal development, has basic skills.
  • Students will be able to transfer the basic concepts that will prepare them for primary education or life, both emotionally and cognitively.
Key Competencies-
Further Info

For each student to register for the courses at the beginning of the semester and to take the final exam, students must have at least 70% of the courses and at least 80% of the applications. Students are subjected to at least 1 midterm and final exam for each course. The grade of the midterm exam (midterm grade, homework, laboratory exam, quiz etc. scores obtained from measurement tools can be evaluated) contribution of 30% of the final exam is 70%. All exams are evaluated over 100 points.In order to obtain a Associates degree in Child Development field, students have to complete all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) in the program and have to have at least 2.0 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

In accordance with the relevant legislation of the Higher Education Council, student admissions are made based on the results of the Examination for Higher Education Institutions (YKS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).

Conditions for SuccessIn order to obtain a Associates degree in Child Development field, students have to complete all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) in the program and have to have at least 2.0 out of 4.00.In order to complete the program successfully, it is required to pass all the courses available in the program (120 ECTS), and at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from child development program;Private nursery and kindergartens administrator, teacher and teacher assistant,Manager, teacher and teacher assistant in special education and rehabilitation centers,Master instructor in kindergarten and kindergartens attached to the Ministry of National Education,Parent-father educator in private research and consultancy companies,The Social Services and Child Protection Agency is a child educator in kindergartens, Family Counseling Centers and orphanages, Ministry of Health, Mother Child Health and Family Planning Centers and hospitals, Childrens hospitals and hospital schools, juvenile courts in the Ministry of Justice and childrens education centers.Working parents can be employed as child care staff.They can also work in the preparation and execution of children and youth programs and training programs on radio and television, and work as a designer in childrens publications and toys sectors.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005942


Qualification Title
Child Development Associates Degree Diploma

Awarding Body
Kafkas University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The preschool education institution supports childrens development areas (physical, mental, emotional, social) in the play rooms in the special education institution and childrens clinics.
  • Applies education and teaching methods using patience, compassion, and multi-intelligence-based education methods based on modern understanding in order to prepare children for life and to prepare for a higher education institution.
  • It observes the behaviors of the children to whom it is responsible, and organizes activities that promote and clarify its abilities.
  • To gain good habits for children, to take preventive measures against bad behavior to have the competence to make.
  • They can give drama, painting, music, computer and gymnastics training to the children they are responsible for and benefit from modern educational tools.
  • Knows the basic concepts of developmental and developmental periods, organizes activities as required by developmental psychology.
  • Knows the basic concepts related to mental development, can develop applications suitable for mental development periods.
  • Develops the concepts of creativity and creative thinking, supports original behavior.
  • Understands the place and importance of the game in pre-school education, the child knows how to use the game as a tool to rehabilitate and express.
  • Comprehends the definition, types, reasons, developmental characteristics and educational principles of children in need of special education and has the equipment to guide the families of the children who can guide them.
  • Knows the importance of general human relations, healthy communication and personal development, has basic skills.
  • Students will be able to transfer the basic concepts that will prepare them for primary education or life, both emotionally and cognitively.

Key Competencies
-

Further Info

For each student to register for the courses at the beginning of the semester and to take the final exam, students must have at least 70% of the courses and at least 80% of the applications. Students are subjected to at least 1 midterm and final exam for each course. The grade of the midterm exam (midterm grade, homework, laboratory exam, quiz etc. scores obtained from measurement tools can be evaluated) contribution of 30% of the final exam is 70%. All exams are evaluated over 100 points.In order to obtain a Associates degree in Child Development field, students have to complete all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) in the program and have to have at least 2.0 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In accordance with the relevant legislation of the Higher Education Council, student admissions are made based on the results of the Examination for Higher Education Institutions (YKS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).


Conditions for Success
In order to obtain a Associates degree in Child Development field, students have to complete all the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) in the program and have to have at least 2.0 out of 4.00.In order to complete the program successfully, it is required to pass all the courses available in the program (120 ECTS), and at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from child development program;Private nursery and kindergartens administrator, teacher and teacher assistant,Manager, teacher and teacher assistant in special education and rehabilitation centers,Master instructor in kindergarten and kindergartens attached to the Ministry of National Education,Parent-father educator in private research and consultancy companies,The Social Services and Child Protection Agency is a child educator in kindergartens, Family Counseling Centers and orphanages, Ministry of Health, Mother Child Health and Family Planning Centers and hospitals, Childrens hospitals and hospital schools, juvenile courts in the Ministry of Justice and childrens education centers.Working parents can be employed as child care staff.They can also work in the preparation and execution of children and youth programs and training programs on radio and television, and work as a designer in childrens publications and toys sectors.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address