Yeterlilik Kodu | TR0030001911 | |
Yeterlilik Adı | Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kamuya sağlanan hizmetler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001911
ISCO: 08
ISCO: 08
- Çağrı merkezi hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
- Çağrı merkezi hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir.
- Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir.
- Çağrı merkezi hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
- Çağrı merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir.
- Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir.
- Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Alanının gerektirdiği en az avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001911 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Call Center Services | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Domestic services | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Associate Degree Program in Call Center Services will gain qualifications that they can use in various sectors, including call center management, customer relationship management, and consumer behaviours. The graduates can be employed in all customer contact centers, particularly in call centers, a fast-growing sector in our country. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001911
ISCO: 08
ISCO: 08
- To have the basic knowledge about the call center services.
- To have analytical thinking and decision making skills in problematic situations of call center services field.
- To have effective communication and persuasion skills.
- To put into practice their knowledge about the call center services.
- To have the knowledge about basic technology and work processes
- To remain calm and cool-headed in stressful situations.
- To have foreign language skills at CEF A2 level (which is enough to follow the latest developments in the field and to communicate with the colleagues).
- To use information and communication technologies and computer software, at least at the basic level of european computer driving license.
- To show that they developed awareness of lifelong learning.
- To fulfill assigned duties and responsibilities.
- To be conscious about the universality of social rights, social justice, environment protection with quality and cultural values, and occupational health and safety.
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades.
Graduates of the Associate Degree Program in Call Center Services will gain qualifications that they can use in various sectors, including call center management, customer relationship management, and consumer behaviours. The graduates can be employed in all customer contact centers, particularly in call centers, a fast-growing sector in our country.
Qualification is valid indefinetely.