Yeterlilik Kodu | TR0030001593 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Anadolu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü 26470 Tepebaşı / ESKİŞEHİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.anadolu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030001593
ISCO: 08
ISCO: 08
- Etkileşimli öğretim yazılımları geliştirebilme.
- Eğitim amaçlı web ortamları geliştirebilme.
- Bir programlama dili kullanarak veritabanı uygulamalarını kapsayan gereksinime uygun program yazabilme.
- Veritabanı uygulamalarını kapsayan bir web sunucusu kurabilme.
- Ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak öğrenci başarısını değerlendirebilme.
- Ofis yazılımlarını (MS-Word, MS-Excel, MS-PowerPoint.) ileri düzeyde kullanabilme.
- Bilgisayar ağ sisteminde karşılaşılan sorunları çözebilme.
- Bir sistem yazılımını (Windows, Linux, Pardus vb.) ileri düzeyde kullanabilme.
- Bir grafik işleme yazılımını (PhotoShop, Fireworks, Freehand vb.) ileri düzeyde kullanabilme.
- Bir öğrenme yönetim sistemi yazılımını (Moodle, WebCT, Jumla vb.) ileri düzeyde kullanabilme.
- Bir bilgisayar ağ sistemini yapılandırabilme.
- Bilgisayar donanımına ilişkin karşılaşılan sorunları çözebilme.
- Öğrenen gereksinimlerine yönelik güvenli öğrenme ortamları tasarlayabilme.
- Eğitim alanındaki teknolojilerin yaygınlaşmasına ve alanındaki konularda liderlik edebilme.
- Öğrenme-öğretme sürecini güncel BİT ile bütünleştirebilme.
- Konu alanı öğretimine uygun öğretim materyalleri geliştirebilme.
- Konu alanı öğretimine uygun yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri etkili bir şekilde kullanabilme.
- Konu alanı öğretimine yönelik etkinlikler düzenleyebilme.
- Edindiği bilgileri bütüncül biçimde kullanarak konu alanı öğretimine yönelik öğretim planı hazırlayabilme.
- Bir araştırmayı bilimsel araştırma sürecine uygun olarak gerçekleştirebilme.
- Farklı kaynaklardan ulaşılan bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirebilme.
- Mesleğiyle ilgili temel düzeyde yabancı dil kullanabilme.
- Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretebilme.
- Kişisel ve mesleki gelişime açık olma.
- Mesleğiyle ilgili konularda toplumla ve meslektaşlarıyla bilgi paylaşabilme.
- Mesleki ve etik kurallara uyabilme.
- İş birliğine dayalı uygulamalarda görev alabilme.
- Disiplinler ve kültürler arası çalışabilme.
- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme.
- Toplumsal duyarlılığa sahip olma.
- Bilgi okuryazarı olma.
- Toplam kalite yönetimi yaklaşımına yönelik farkındalık geliştirebilme.
- Sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip edebilme.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030001593 | |
Qualification Title | Bachelor's Diploma in Computer Education and Inst. Tech. | |
Awarding Body | Council Of Higher Education | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, DZ or YZ grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030001593
ISCO: 08
ISCO: 08
- Develop interactive teaching software.
- Develop instructional web environments.
- Use a programming language to create a computer programme appropriate for current needs.
- Install a web server covering database applications.
- Evaluate a student’s success through appropriate measurement and evaluation techniques.
- Use office software suite (MS-Word, Excel, PowerPoint .) at an advanced level.
- Solve problems encountered at computer networks.
- Use one system software, such as Windows, Linux, Pardus at an advanced level.
- Use one graphic operation software, such as PhotoShop, Fireworks, Freehand at an advanced level.
- Use one learning management system, such as Moodle, WebCT, Jumla at an advanced level.
- Structure a computer network system.
- Solve problems related to computer hardware.
- Design safe learning environments appropriate for learners’ needs.
- Serve as a pioneer in the field and help the spread of instructional technologies.
- Integrate current ICT into learning-teaching process.
- Develop instructional materials appropriate for teaching a subject-matter.
- Effectively use the methods, techniques, equipment and materials appropriate for subject-matter teaching.
- Organize the activities appropriate for subject-matter teaching.
- Prepare an instructional plan to teach a subject-matter through a holistic approach.
- Conduct a study following the stages of scientific research processes.
- Evaluate the accuracy and currency of the information obtained from different sources.
- Use a foreign language related to the profession at a basic level.
- Produce projects to solve current problems of society.
- Embrace personal and professional development.
- Share information about their profession with colleagues and society.
- Keep professional and ethical rules.
- Participate in collaborative tasks.
- Work in interdisciplinary and intercultural context.
- Adopt life-long learning.
- Show sensitivity for the society.
- Have information literacy.
- Develop awareness regarding total quality management.
- Pursue artistic and cultural activities.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters.
Graduate students of the department can be employed as teachers or instructional technologists in public or private schools affiliated with The Ministry of National Education, or as academicians in the universities.
Qualification is valid indefinetely.