Yeterlilik Kodu

TR0030024517

Yeterlilik Adı
Zootekni Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hayvan Yetiştirme, Besleme ve Biyometri ve Genetik konularında yeterli altyapıya sahip olur.
  • Özgün düşünce yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • Zooteknide ilgili anabilim dalından (Yetiştirme, Besleme, Biyometri-genetik) mezun olan öğrenciler ilgili alandaki teorik ve uygulamalı bilgileri, çeşitli problemlerin çözümü için kullanır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bir problemi analiz ederek çözüm üretebilir.
  • Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri belirler ve kullanır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili yaratıcı düşünceye sahip olur.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bir problemi çözmek için kullanılan yöntemi başka problemlerin çözümü için de kullanır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili problemi belirleyebilir, yeterli araştırmayı yapacak bilgilere ulaşabilir.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bir problemi inceleyebilir çözüm üreten yöntemler belirleyebilir.
  • Problem çözümüne yönelik yöntemler belirleyebilir ve uygulayabilir.
  • Bağımsız olarak ya da bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alarak araştırma yapabilir.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapabilir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ve alanını yakından ilgilendiren diğer alanlarda da bilgi sahibi olması gerektiğinin farkında olarak, yayın ve diğer gelişmeleri yakından takip edebilir.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olmak için yeni öğrenme stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
  • Bireysel ya da bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alabilir ve etkin çalışabilir.
  • Paydaşları ile sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bilimsel çalışma yapabilmek için uygun araştırma altyapısına sahip olur.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili araştırma sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak paylaşarak konu hakkında bilgi toplumu olma sürecinde etkin görev alır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili araştırma sonuçlarını ulusal/uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayarak evrensel bilime katkıda bulunur.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programdan mezun olan öğrenciler, hayvancılık alanında araştırmalar planlayabilir, yürütebilir ve sonuçlarını bilimsel ilkeler çerçevesinde yorumlayabilir, sonuçları yazılı ya da sözlü olarak paylaşarak konu hakkında bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversite öğretim elemanı olarak üniversitelerde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın çeşitli birimlerinde, Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK)’te, özel besi ya da süt sığırcılığı işletmelerinde, koyun-keçi yetiştiren işletmelerde, yumurta ya da et tavukçuluğu işletmelerinde, damızlık koyun-keçi ve sığır yetiştiricileri il birliklerinde, yem fabrikalarında, arıcılık işletmelerinde, tarım danışmanı olarak tarımsal danışmanlık faaliyeti gösteren danışmanlık şirketlerinde ya da kendi hayvancılık işletmesini kurarak kendi işletmesinde çalışma olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024517


Yeterlilik Adı
Zootekni Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hayvan Yetiştirme, Besleme ve Biyometri ve Genetik konularında yeterli altyapıya sahip olur.
  • Özgün düşünce yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bilimsel araştırma mantığı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
  • Zooteknide ilgili anabilim dalından (Yetiştirme, Besleme, Biyometri-genetik) mezun olan öğrenciler ilgili alandaki teorik ve uygulamalı bilgileri, çeşitli problemlerin çözümü için kullanır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bir problemi analiz ederek çözüm üretebilir.
  • Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri belirler ve kullanır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili yaratıcı düşünceye sahip olur.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bir problemi çözmek için kullanılan yöntemi başka problemlerin çözümü için de kullanır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili problemi belirleyebilir, yeterli araştırmayı yapacak bilgilere ulaşabilir.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bir problemi inceleyebilir çözüm üreten yöntemler belirleyebilir.
  • Problem çözümüne yönelik yöntemler belirleyebilir ve uygulayabilir.
  • Bağımsız olarak ya da bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alarak araştırma yapabilir.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapabilir.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ve alanını yakından ilgilendiren diğer alanlarda da bilgi sahibi olması gerektiğinin farkında olarak, yayın ve diğer gelişmeleri yakından takip edebilir.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olmak için yeni öğrenme stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
  • Bireysel ya da bir ekibin üyesi olarak sorumluluk alabilir ve etkin çalışabilir.
  • Paydaşları ile sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilir.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili bilimsel çalışma yapabilmek için uygun araştırma altyapısına sahip olur.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili araştırma sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak paylaşarak konu hakkında bilgi toplumu olma sürecinde etkin görev alır.
  • Zootekni’nin ilgili anabilim dalıyla ilgili araştırma sonuçlarını ulusal/uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayarak evrensel bilime katkıda bulunur.
  • Araştırmayı rapor haline getirir.
  • Araştırma raporunu savunur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programdan mezun olan öğrenciler, hayvancılık alanında araştırmalar planlayabilir, yürütebilir ve sonuçlarını bilimsel ilkeler çerçevesinde yorumlayabilir, sonuçları yazılı ya da sözlü olarak paylaşarak konu hakkında bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Üniversite öğretim elemanı olarak üniversitelerde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın çeşitli birimlerinde, Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK)’te, özel besi ya da süt sığırcılığı işletmelerinde, koyun-keçi yetiştiren işletmelerde, yumurta ya da et tavukçuluğu işletmelerinde, damızlık koyun-keçi ve sığır yetiştiricileri il birliklerinde, yem fabrikalarında, arıcılık işletmelerinde, tarım danışmanı olarak tarımsal danışmanlık faaliyeti gösteren danışmanlık şirketlerinde ya da kendi hayvancılık işletmesini kurarak kendi işletmesinde çalışma olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024517

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024517


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address