Yeterlilik Kodu | TR0030025274 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve uluslararası ticaret ve lojistik öğrenme alanı, uluslararası ticaret ve lojistik mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Program Amaçları:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir. Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır. Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır: 1) B: Kredisiz dersler için başarılı, 2) K: Kredisiz dersler için kalır, 3) D: Devamsız, 4) G: Girmedi, 5) M: Muaf, 6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not. 2024-2025 Öğretim yılından itibaren Üniversite Senatosu’nun 25.09.2024 tarihli ve 2024/132 sayılı kararı gereğince fakültemizde öğrenci merkezli eğitim-öğretim doğrultusunda ölçme ve değerlendirme çeşitlendirilerek döneme yayılmış halde gerçekleştirilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonuçlandırılmıştır ve bölüme 2 Nisan 2025 tarihinden itibaren STAR Akreditasyon Ajansı tarafından 3 yıllık Ulusal Akreditasyon belgesi verilmiştir. | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet durumları Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak tespit edilmektedir. Buna göre Uluslararası Ticaret ve Lojistik programı öğrencileri yukarıda bahsedildiği gibi değerlendirmeye tabi tutulmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans derecesi alabilmek için öğrencinin 240 AKTS karşılığı zorunlu ve seçimlik dersleri başarıyla tamamlaması gerekmektedir ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın - hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır. Bu kapsamda düzenlenmiş olan koşullar Hitit Üniversitesi Eğitim Kataloğu üzerinden ilan edilmektedir. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 https://ubys.hitit.edu.tr/AIS/OutcomeBasedLearning/Home/Index?id=tFjgViRpL9eYEGijfXfFHA!xGGx!!xGGx!&culture=tr-TR | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarının uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili tüm birimlerinde uzman eleman ve yönetici konumunda çalışabilmektedirler. Ulusal ya da uluslararası lojistik firmalarında, şirketlerin üretim, lojistik, pazarlama ve dağıtım bölümlerinde, ithalat-ihracat birimlerinde, denizcilik şirketlerinde ya da sigorta, gümrükleme ve depolama hizmeti veren firmalarda çalışabilirler. Bölüm mezunları kamu kurumlarında kamu görevlisi olarak istihdam edilebilir, orta ve üst düzey yöneticilik yapabilirler. Giriş sınavlarında başarılı oldukları takdirde müfettiş, kontrolör, denetmen, uzman gibi görevlere atanabilirler. Bu kapsamda, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Gümrük Müsteşarlığı, Ticaret Müşavirlikleri, Eximbank, bankaların kambiyo birimleri, ihracatçı birlikleri, serbest bölgeler, dış ticaret sermaye şirketleri, liman işletmecilikleri ve araştırma merkezleri gibi kuruluşlarda istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030025274
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve uluslararası ticaret ve lojistik öğrenme alanı, uluslararası ticaret ve lojistik mesleğine yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Program Amaçları:
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanlarında görev alabilirler.
- Yenilikçi düşünme, yaratıcılık ve girişimcilik yeteneklerini geliştirebilirler ve bu becerilerini iş hayatında uygulayabilirler.
- En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilir, uluslararası süreçlerde görev alabilirler.
- Bilimsel bilgi ve akıl yürütme yeteneklerini kullanabilir, iş hayatında bağımsız ve etik değerlere uygun kararlar verebilir, yönetim süreçlerinde aktif olarak yer alabilirler.
- Etkili iletişim kurabilen, sosyal yönleri gelişmiş ve takım çalışmasına yatkın bir birey olarak, çeşitli sektörlerde başarılı bir şekilde çalışabilirler.
- Alanıyla ilgili ekonomik, toplumsal ve çevresel gelişmeleri ve sorunları, yaşam boyu öğrenme bilinciyle takip edebilir ve çözümler sunabilirler.
- Hitit Üniversitesi’nin Makine ve İmalat Teknolojileri ihtisas alanıyla ilgili projelerle kariyerini yönlendirebilirler.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kavramsal ve kuramsal bilgi kazandırmak
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında araştırma, veri toplama, uygulama yapma, analitik düşünme ve çözüm geliştirebilme becerisi kazandırmak
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarıp, raporlayıp, iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yapabilme becerisi kazandırmak
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile diğer sosyal bilimler arasında disiplinler arası ilişki kurarak yorumlama ve analiz yapabilme becerisi kazandırmak
- Karar verme ve problem çözmede nicel ve nitel yöntemleri kullanabilme becerisi kazandırmak
- Ulusal ve uluslararası işletmelerde sorumluluk alabilme, bireysel ve ekip çalışmasına yatkınlık ve liderlik vasıflarına sahip olma becerisi kazandırmak
- Tedarik zinciri ve üretim süreçlerine hâkim olup ve bu bakış açısı ile sorunları değerlendirerek çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazandırmak
- Dış ticaret mevzuatı, gümrükleme, stok yönetimi ve depolama gibi konulardaki bilgisini iş yaşamında etkili bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak
- Lojistikte iş sağlığı ve güvenliği, sosyal sorumluluk, kalite ve çevre bilincine sahip olmak
- Lojistik faaliyetleri kapsamında karar alma, planlama ve tasarım ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulayabilme becerisi kazandırmak
- Sanayi kuruluşları ile alanındaki sorunların çözümüne ilişkin sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilme becerisi kazandırmak
- En az bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanarak uluslararası pazarlarda iletişim ve etkileşim kurabilme becerisi kazandırmak
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi kazandırmak
- Yaşam boyu öğrenme felsefesini temel alarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki gelişmeleri takip edip, eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla yorumlayabilme becerisi kazandırmak
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kavramsal ve kuramsal bilgi kazanma yetkinliği
- Uluslararası ticaret, lojistik ve tedarik zinciri faaliyetlerinde karar alma, planlama, organize etme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol süreçlerini uygulama yetkinliği
- Ulusal ve uluslararası işletmelerde bireysel ve ekip çalışmasına yatkınlık ve liderlik vasıflarına sahip olma yetkinliği
- Sanayi kuruluşları ile alanındaki sorunların çözümüne ilişkin proje geliştirebilme yetkinliği
- Yaşam boyu öğrenme felsefesini temel alarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki gelişmeleri takip edip, eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla analiz etme yetkinliği
- En az bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanma yetkinliği
- Üretim ve tedarik zinciri bakış açısı ile sorunları değerlendirerek çözüm önerileri geliştirme yetkinliği
- Dış ticaret mevzuatı, gümrükleme, stok yönetimi ve depolama gibi konulardaki bilgisini iş yaşamında etkili bir şekilde kullanma yetkinliği
- Lojistikte iş sağlığı ve güvenliği, sosyal sorumluluk, kalite ve çevre bilinci ile standartları etkin şekilde uygulama yetkinliği
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.
Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.
Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.
Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:
1) B: Kredisiz dersler için başarılı,
2) K: Kredisiz dersler için kalır,
3) D: Devamsız,
4) G: Girmedi,
5) M: Muaf,
6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.
2024-2025 Öğretim yılından itibaren Üniversite Senatosu’nun 25.09.2024 tarihli ve 2024/132 sayılı kararı gereğince fakültemizde öğrenci merkezli eğitim-öğretim doğrultusunda ölçme ve değerlendirme çeşitlendirilerek döneme yayılmış halde gerçekleştirilmektedir.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde yapılan inceleme ve değerlendirmeler sonuçlandırılmıştır ve bölüme 2 Nisan 2025 tarihinden itibaren STAR Akreditasyon Ajansı tarafından 3 yıllık Ulusal Akreditasyon belgesi verilmiştir.
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hitit Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://oidb.hitit.edu.tr/ adresinden ulaşılabilir. Lise öğretiminden yükseköğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http:www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı, lise öğretimi başarı ile tamamlayan ve yükseköğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yükseköğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrenci grupları dışında kalan öğrencilerin kabulünde ise, uluslararası (yabancı uyruklu), yatay geçiş ile öğrenci kabulüne ilişkin yönetmelik, yönerge ve senato kararları uygulanmaktadır.
Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, başvuracakları yükseköğretim kurumunun ve programın gerekliliklerini sağlamak koşuluyla ulusal ve uluslararası yüksek öğrenim kurumlarında ikinci ve üçüncü düzey (yüksek lisans ve doktora) programlarına başvurabilirler. Hitit Üniversitesi Ders Eşdeğerlilik, Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi:
http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf
Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarının uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili tüm birimlerinde uzman eleman ve yönetici konumunda çalışabilmektedirler. Ulusal ya da uluslararası lojistik firmalarında, şirketlerin üretim, lojistik, pazarlama ve dağıtım bölümlerinde, ithalat-ihracat birimlerinde, denizcilik şirketlerinde ya da sigorta, gümrükleme ve depolama hizmeti veren firmalarda çalışabilirler. Bölüm mezunları kamu kurumlarında kamu görevlisi olarak istihdam edilebilir, orta ve üst düzey yöneticilik yapabilirler. Giriş sınavlarında başarılı oldukları takdirde müfettiş, kontrolör, denetmen, uzman gibi görevlere atanabilirler. Bu kapsamda, Dış Ticaret Müsteşarlığı, Gümrük Müsteşarlığı, Ticaret Müşavirlikleri, Eximbank, bankaların kambiyo birimleri, ihracatçı birlikleri, serbest bölgeler, dış ticaret sermaye şirketleri, liman işletmecilikleri ve araştırma merkezleri gibi kuruluşlarda istihdam edilebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025274 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in International Trade and Logistics Management | |
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for the international trade and logistics learning field and international trade and logistics profession. Program Objectives: • They can work in the fields of International Trade and Logistics. • They can develop their innovative thinking, creativity and entrepreneurial skills and apply these skills in business life. • They can use at least one foreign language effectively and take part in international processes. • They can use their scientific knowledge and reasoning skills, make independent and ethical decisions in business life, and actively participate in management processes. • They can work successfully in various sectors as individuals who can communicate effectively, have developed social skills and are prone to teamwork. • They can follow economic, social and environmental developments and problems related to their field with a lifelong learning awareness and offer solutions. • They can direct their careers with projects related to Hitit University's Machinery and Manufacturing Technologies specialization area. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | While evaluating students in line with the student-centered education approach, alternative measurement and evaluation tools and methods are used, which show their development during the course process and their achievement of outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach is adopted along with the student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out by the Hitit University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation, Hitit University Distance Education Procedures and Principles Regarding the Conduct of Courses and Conduct of Exams regulation/directive. The student's success status in a course is determined by the course success grade. The calculation principles of the success grade according to the absolute and/or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied in the University are regulated by the Senate. Letter grades with the expansions and coefficients specified below are used in the calculation of success grades. The following table is used for the procedures regarding letter grades and coefficients: Grades Coefficients AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0
Letter grades not shown on the chart are as follows: 1) B: Passing for non-credit courses, 2) K: Failing for non-credit courses, 3) D: Absentee, 4) G: Did not attend, 5) M: Exempt, 6) S: Ongoing, given at the end of the first semester (continued for two semesters) for Graduation Project/Thesis/Seminar/Project. Starting from the 2024-2025 academic year, under the decision of the University Senate dated 25.09.2024 and numbered 2024/132, measurement and evaluation in line with student-centered education and training are diversified and carried out throughout the term in our faculty. | |
Quality Assurance | The examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out by the International Trade and Logistics Department in line with the sustainable quality and competence targets have been concluded and the department has been granted a 3-year National Accreditation certificate by the STAR Accreditation Agency as of April 2, 2025. | |
Access Requirements | The registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education (YÖK) issued based on this law. Registration and admission procedures at Hitit University are carried out by the Student Affairs Department, and information on the regulations and guidelines can be accessed at http://oidb.hitit.edu.tr/. A two-stage examination system is applied in the transition from high school to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the exam system is a common and single exam called the Transition to Higher Education Exam (YGS). The Transition to Higher Education Exam is an exam that measures the qualifications for transition to higher education, which is taken by those who have completed high school education and want to receive higher education. In the acceptance of students other than the student groups that come with central placement, the regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign national), lateral transfer about student acceptance are applied. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47) | |
Conditions for Success | The graduation status of students is determined in accordance with the provisions of Hitit University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. Accordingly, students of the International Trade and Logistics program are subject to evaluation as mentioned above. To receive an International Trade and Logistics undergraduate degree, the student must successfully complete compulsory and elective courses equivalent to 240 ECTS and the General Weighted Grade Point Average (CGPA) must be at least 2.00 out of 4.00 - provided that no courses are failed. The conditions arranged within this scope are announced in the Hitit University Education Catalog. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 https://ubys.hitit.edu.tr/AIS/OutcomeBasedLearning/Home/Index?id=tFjgViRpL9eYEGijfXfFHA!xGGx!!xGGx!&culture=tr-TR | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates who complete their undergraduate education can apply to second and third level (master's and doctoral) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program. Hitit University Course Equivalence, Exemption and Adaptation Procedures Directive: http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf Graduates can work as expert personnel and managers in all units related to international trade and logistics in public and private sector organizations. They can work in national or international logistics companies, in the production, logistics, marketing and distribution departments of companies, in import-export units, in maritime companies or in companies that provide insurance, customs clearance and storage services. Graduates of the department can be employed as public servants in public institutions and can work in middle and senior management positions. If they are successful in the entrance exams, they can be appointed to positions such as inspectors, controllers, auditors and experts. In this context, they can be employed in organizations such as the Undersecretariat of Foreign Trade, the Undersecretariat of Customs, Trade Counselor's Offices, Eximbank, exchange units of banks, exporter unions, free zones, foreign trade capital companies, port managements and research centers. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030025274
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training for the international trade and logistics learning field and international trade and logistics profession.
Program Objectives:
• They can work in the fields of International Trade and Logistics.
• They can develop their innovative thinking, creativity and entrepreneurial skills and apply these skills in business life.
• They can use at least one foreign language effectively and take part in international processes.
• They can use their scientific knowledge and reasoning skills, make independent and ethical decisions in business life, and actively participate in management processes.
• They can work successfully in various sectors as individuals who can communicate effectively, have developed social skills and are prone to teamwork.
• They can follow economic, social and environmental developments and problems related to their field with a lifelong learning awareness and offer solutions.
• They can direct their careers with projects related to Hitit University's Machinery and Manufacturing Technologies specialization area.
Education and training are carried out in the form of formal education.
- To provide conceptual and theoretical knowledge in the field of international trade and logistics.
- To provide the skills to research, collect data, implement, think analytically and develop solutions in the field of international trade and logistics.
- To provide the ability to transfer, report, evaluate and apply the knowledge and skills acquired in the field of international trade and logistics in written and verbal form in business life.
- To provide the ability to interpret and analyze by establishing interdisciplinary relationships between the field of international trade and logistics and other social sciences.
- To provide the ability to use quantitative and qualitative methods in decision making and problem solving.
- To provide the ability to take responsibility in national and international businesses, to be prone to individual and teamwork, and to have leadership qualities.
- To gain the ability to master the supply chain and production processes and to evaluate problems from this perspective and develop solution suggestions.
- To provide the ability to use knowledge on issues such as foreign trade legislation, customs clearance, stock management and storage effectively in business life.
- To have occupational health and safety, social responsibility, quality and environmental awareness in logistics.
- To provide the ability to apply theoretical methods related to decision making, planning and design within the scope of logistics activities.
- To provide the ability to develop social responsibility projects regarding the solution of problems in the field with industrial organizations.
- To gain the ability to communicate and interact in international markets by using at least one foreign language to the extent required by the profession.
- To provide the ability to use information and communication technologies effectively.
- To provide the ability to follow developments in international trade and logistics and interpret from a critical and innovative perspective based on the philosophy of lifelong learning.
- Competence in gaining conceptual and theoretical knowledge in the field of international trade and logistics
- Competence in applying decision-making, planning, organizing, directing, coordination and control processes in international trade, logistics and supply chain activities
- Competence in individual and teamwork and leadership skills in national and international businesses
- Competence in developing projects to solve problems in the related field with industrial organizations
- Competence in following developments in the field of international trade and logistics and analyzing them with a critical and innovative perspective based on the philosophy of lifelong learning
- Competence in using at least one foreign language to the extent required by the profession
- Competence in developing solution suggestions by evaluating problems from a production and supply chain perspective
- Competence in effectively using knowledge on issues such as foreign trade legislation, customs clearance, stock management and storage in business life
- Competence in effectively implementing occupational health and safety, social responsibility, quality and environmental awareness and standards in logistics
While evaluating students in line with the student-centered education approach, alternative measurement and evaluation tools and methods are used, which show their development during the course process and their achievement of outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach is adopted along with the student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out by the Hitit University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation, Hitit University Distance Education Procedures and Principles Regarding the Conduct of Courses and Conduct of Exams regulation/directive.
The student's success status in a course is determined by the course success grade. The calculation principles of the success grade according to the absolute and/or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied in the University are regulated by the Senate.
Letter grades with the expansions and coefficients specified below are used in the calculation of success grades. The following table is used for the procedures regarding letter grades and coefficients:
Grades Coefficients
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Letter grades not shown on the chart are as follows:
1) B: Passing for non-credit courses,
2) K: Failing for non-credit courses,
3) D: Absentee,
4) G: Did not attend,
5) M: Exempt,
6) S: Ongoing, given at the end of the first semester (continued for two semesters) for Graduation Project/Thesis/Seminar/Project.
Starting from the 2024-2025 academic year, under the decision of the University Senate dated 25.09.2024 and numbered 2024/132, measurement and evaluation in line with student-centered education and training are diversified and carried out throughout the term in our faculty.
The examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out by the International Trade and Logistics Department in line with the sustainable quality and competence targets have been concluded and the department has been granted a 3-year National Accreditation certificate by the STAR Accreditation Agency as of April 2, 2025.
The registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education (YÖK) issued based on this law. Registration and admission procedures at Hitit University are carried out by the Student Affairs Department, and information on the regulations and guidelines can be accessed at http://oidb.hitit.edu.tr/.
A two-stage examination system is applied in the transition from high school to higher education. The exams are conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Detailed information about the exams can be found at http:www.osym.gov.tr. The first stage of the exam system is a common and single exam called the Transition to Higher Education Exam (YGS). The Transition to Higher Education Exam is an exam that measures the qualifications for transition to higher education, which is taken by those who have completed high school education and want to receive higher education. In the acceptance of students other than the student groups that come with central placement, the regulations, directives and senate decisions regarding international (foreign national), lateral transfer about student acceptance are applied. (http://mevzuat.hitit.edu.tr/goster.asp?id=47)
Graduates who complete their undergraduate education can apply to second and third level (master's and doctoral) programs in national and international higher education institutions, provided that they meet the requirements of the higher education institution and program. Hitit University Course Equivalence, Exemption and Adaptation Procedures Directive:
http://cdn.hitit.edu.tr/hitit/files/48758_2892015103923367.pdf
Graduates can work as expert personnel and managers in all units related to international trade and logistics in public and private sector organizations. They can work in national or international logistics companies, in the production, logistics, marketing and distribution departments of companies, in import-export units, in maritime companies or in companies that provide insurance, customs clearance and storage services. Graduates of the department can be employed as public servants in public institutions and can work in middle and senior management positions. If they are successful in the entrance exams, they can be appointed to positions such as inspectors, controllers, auditors and experts. In this context, they can be employed in organizations such as the Undersecretariat of Foreign Trade, the Undersecretariat of Customs, Trade Counselor's Offices, Eximbank, exchange units of banks, exporter unions, free zones, foreign trade capital companies, port managements and research centers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.