Yeterlilik Kodu

TR0030045061

Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı’nın amacı küresel ticaret sistemini, lojistik süreçlerini ve tedarik zinciri yönetimini bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirebilen, ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilir bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim-öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, lojistik sektörü başta olmak üzere uluslararası ticaret faaliyeti yürüten iş yerlerinde iş yeri uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili temel kavram ve kuramlara hâkim olup edindiği bilgileri uygulamada kullanır.
  • Güncel ticaret ve lojistik politikalarını takip ederek akademik çalışma disiplini ve etik değerler çerçevesinde ortaya çıkan sorunları analiz edebilir.
  • Derslerde edinilen bilgiyi uygulamada deneyimleyip kazanılan becerileri bütünleştirerek iş hayatında karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirir ve strateji geliştirir.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili paket programlara, güncel pazarlama ve satış tekniklerine, uluslararası kuruluşlara, tedarik zinciri yönetimi ve alana ilişkin mevzuatlara hâkim olur.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki bilgi ya da becerileri yazılı/sözlü olarak aktarabilecek ve alandaki gelişmeleri izleyebilecek bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili faaliyetlerde sürdürülebilirliği, kaliteyi, meslek etiğini, iş sağlığı ve güvenliğini benimser.
  • Sürekli öğrenme bakış açısı ile farklı disiplinlerde yenilikçi çalışmalar yürütür ve bu çalışmalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Temel istatistik bilgisine sahip olur ve karar almada nicel ya da nitel yöntemleri kullanır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetlerinde stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde planlar yapar, projelendirme, ekip kurma ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
  • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi sistemlerini içeren teknolojileri kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda Kastamonu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği maddelerine göre ölçme ve değerlendirme ölçütleri esas alınmaktadır. Bu kapsamda tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu sınavı (yarıyıl/yılsonu), bütünleme sınavı, mazeret sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Öğrencilerin aldıkları derslerde gösterdikleri başarı notları harf ile gösterilir. Ders başarı notu, dönem içi ve dönem sonu sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dönem içi sınav notunun %40’ı dönem sonu sınav notunun %60’ı alınarak hesaplama yapılır ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı durumunu gösterir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. DD, FD, FF notları öğrencinin dersten başarısız olduğunu gösterir. Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere D notu verilir. D notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtildiği gibidir;

Başarı Notu                         Harfli Başarı Notu                Katsayı

90,00-100,00                                           AA                                          4.00

85,00-89,00                                             BA                                          3.50

75,00-84,00                                             BB                                          3.00

65,00-74,00                                             CB                                          2.50

60,00-64,00                                             CC                                          2.00

55,00-59,00                                             DC                                          1.50

50,00-54,00                                             DD                                          1.00

40,00-49,00                                             FD                                           0.50

0-39,00                                                     FF                                           0.00

Devamsız                                                 D                                             0.00

Sınava Girmedi                                       GR                                          0.00

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu bağlamda Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı’nın kalite güvencesi süreçleri, üniversitenin stratejik planı, iç kalite güvence sistemi ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile uyumlu olarak yürütülmektedir. Program, paydaş temelli sürekli iyileştirme anlayışı çerçevesinde yapılandırılmış olup, öğrenme çıktıları, ders içerikleri ve eğitim-öğretim faaliyetleri düzenli olarak gözden geçirilmektedir. Programın tasarımı ve uygulanmasında; Bologna Süreci ilkeleri (AKTS, öğrenci merkezli öğrenme, öğrenme çıktıları temelli yapı), TYÇ’nin kalite güvence döngüsü ve YÖKAK’ın program düzeyinde kalite güvencesi ölçütleri esas alınmaktadır. Öğrenci başarısı, mezun yeterlilikleri ve istihdam verileri gibi performans göstergeleri; izleme, değerlendirme ve raporlama süreçleriyle sürekli takip edilmektedir. İç paydaşlar (öğrenciler, öğretim elemanları) ve dış paydaşlar (mezunlar, işverenler, sektör temsilcileri) ile yürütülen anketler, odak grup görüşmeleri ve istişare toplantıları aracılığıyla elde edilen geri bildirimler, program çıktılarının ve öğretim süreçlerinin iyileştirilmesinde etkin olarak kullanılmaktadır. Eğitim-öğretim sürecinin yürütülmesinde görev alan öğretim elemanlarının akademik ve mesleki gelişimleri desteklenmekte, ders içerikleri sektörel güncellemeler doğrultusunda yenilenmektedir. Programın kalite güvence faaliyetleri, Birim Kalite Komisyonu koordinasyonunda ve Üniversite Kalite Güvencesi Sistemi ile entegre şekilde sürdürülmektedir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 06.03.2025 / 06.03.2028

Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü EA puan türüyle öğrenci almaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı, SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Kastamonu Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için, almakla yükümlü olduğu tüm derslerden başarılı olması, iş yeri uygulamasından başarılı olması, 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not Ortalamasının (GNO) 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. GNO’su en az 2.00 olan öğrenciler koşullu başarılı derslerden de başarılı kabul edilirler. Öğrencinin mezuniyetine ilgili akademik birimlerin bölüm kurullarının kararları doğrultusunda alınan ilgili Yönetim Kurulunca karar verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, gerekli sınavları başardıktan sonra üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik kariyer yapma imkânına sahip olabilirler. Öğrenciler lisansüstü programlara başvuru sürecinde, ilgili enstitülerin belirlediği ALES puanı, lisans başarı not ortalaması ve varsa yabancı dil yeterliliği gibi kriterler esas alınmaktadır. Ayrıca, bazı yüksek lisans programları bilimsel hazırlık eğitimi talep edebilir. Mezunlar, akademik kariyerlerine devam etmek istemeleri durumunda, yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra doktora programlarına başvurma hakkına da sahiptirler. Ayrıca mezunlar ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, dış ticaret sermaye şirketleri, yabancı ortaklı üretim ve yatırım şirketleri, ulusal ve uluslararası perakende şirketleri, taşıma ve lojistik gibi firmalarda çalışma imkânına sahip olabilirler. Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı mezunları, sahip oldukları alan bilgisi, dış ticaret bilgisi, lojistik ve mevzuat yetkinliği sayesinde Ticaret Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında uzman yardımcısı, denetmen yardımcısı, müfettiş yardımcısı veya memur olarak görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030045061


Yeterlilik Adı
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı’nın amacı küresel ticaret sistemini, lojistik süreçlerini ve tedarik zinciri yönetimini bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirebilen, ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilir bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış bireyler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim-öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, lojistik sektörü başta olmak üzere uluslararası ticaret faaliyeti yürüten iş yerlerinde iş yeri uygulaması olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili temel kavram ve kuramlara hâkim olup edindiği bilgileri uygulamada kullanır.
  • Güncel ticaret ve lojistik politikalarını takip ederek akademik çalışma disiplini ve etik değerler çerçevesinde ortaya çıkan sorunları analiz edebilir.
  • Derslerde edinilen bilgiyi uygulamada deneyimleyip kazanılan becerileri bütünleştirerek iş hayatında karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri getirir ve strateji geliştirir.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili paket programlara, güncel pazarlama ve satış tekniklerine, uluslararası kuruluşlara, tedarik zinciri yönetimi ve alana ilişkin mevzuatlara hâkim olur.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki bilgi ya da becerileri yazılı/sözlü olarak aktarabilecek ve alandaki gelişmeleri izleyebilecek bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili faaliyetlerde sürdürülebilirliği, kaliteyi, meslek etiğini, iş sağlığı ve güvenliğini benimser.
  • Sürekli öğrenme bakış açısı ile farklı disiplinlerde yenilikçi çalışmalar yürütür ve bu çalışmalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Temel istatistik bilgisine sahip olur ve karar almada nicel ya da nitel yöntemleri kullanır.
  • Uluslararası ticaret ve lojistik faaliyetlerinde stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde planlar yapar, projelendirme, ekip kurma ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
  • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi sistemlerini içeren teknolojileri kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda Kastamonu Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği maddelerine göre ölçme ve değerlendirme ölçütleri esas alınmaktadır. Bu kapsamda tüm dersler için kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemlerinde sınavlar; kısa sınav, dönem içi sınav (ara sınav), dönem sonu sınavı (yarıyıl/yılsonu), bütünleme sınavı, mazeret sınavı, uygulama sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı ve ek sınav olarak belirlenir. Öğrencilerin aldıkları derslerde gösterdikleri başarı notları harf ile gösterilir. Ders başarı notu, dönem içi ve dönem sonu sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Dönem içi sınav notunun %40’ı dönem sonu sınav notunun %60’ı alınarak hesaplama yapılır ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı durumunu gösterir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC notlarından birini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır. DD, FD, FF notları öğrencinin dersten başarısız olduğunu gösterir. Derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları sağlamadığı için başarısız olan öğrencilere D notu verilir. D notu, not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür. Dönem sonu sınavına girmeyen öğrenciye, dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. Başarı düzeyine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtildiği gibidir;

Başarı Notu                         Harfli Başarı Notu                Katsayı

90,00-100,00                                           AA                                          4.00

85,00-89,00                                             BA                                          3.50

75,00-84,00                                             BB                                          3.00

65,00-74,00                                             CB                                          2.50

60,00-64,00                                             CC                                          2.00

55,00-59,00                                             DC                                          1.50

50,00-54,00                                             DD                                          1.00

40,00-49,00                                             FD                                           0.50

0-39,00                                                     FF                                           0.00

Devamsız                                                 D                                             0.00

Sınava Girmedi                                       GR                                          0.00


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu bağlamda Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı’nın kalite güvencesi süreçleri, üniversitenin stratejik planı, iç kalite güvence sistemi ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile uyumlu olarak yürütülmektedir. Program, paydaş temelli sürekli iyileştirme anlayışı çerçevesinde yapılandırılmış olup, öğrenme çıktıları, ders içerikleri ve eğitim-öğretim faaliyetleri düzenli olarak gözden geçirilmektedir. Programın tasarımı ve uygulanmasında; Bologna Süreci ilkeleri (AKTS, öğrenci merkezli öğrenme, öğrenme çıktıları temelli yapı), TYÇ’nin kalite güvence döngüsü ve YÖKAK’ın program düzeyinde kalite güvencesi ölçütleri esas alınmaktadır. Öğrenci başarısı, mezun yeterlilikleri ve istihdam verileri gibi performans göstergeleri; izleme, değerlendirme ve raporlama süreçleriyle sürekli takip edilmektedir. İç paydaşlar (öğrenciler, öğretim elemanları) ve dış paydaşlar (mezunlar, işverenler, sektör temsilcileri) ile yürütülen anketler, odak grup görüşmeleri ve istişare toplantıları aracılığıyla elde edilen geri bildirimler, program çıktılarının ve öğretim süreçlerinin iyileştirilmesinde etkin olarak kullanılmaktadır. Eğitim-öğretim sürecinin yürütülmesinde görev alan öğretim elemanlarının akademik ve mesleki gelişimleri desteklenmekte, ders içerikleri sektörel güncellemeler doğrultusunda yenilenmektedir. Programın kalite güvence faaliyetleri, Birim Kalite Komisyonu koordinasyonunda ve Üniversite Kalite Güvencesi Sistemi ile entegre şekilde sürdürülmektedir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 06.03.2025 / 06.03.2028


Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü EA puan türüyle öğrenci almaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı, SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Kastamonu Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için, almakla yükümlü olduğu tüm derslerden başarılı olması, iş yeri uygulamasından başarılı olması, 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not Ortalamasının (GNO) 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. GNO’su en az 2.00 olan öğrenciler koşullu başarılı derslerden de başarılı kabul edilirler. Öğrencinin mezuniyetine ilgili akademik birimlerin bölüm kurullarının kararları doğrultusunda alınan ilgili Yönetim Kurulunca karar verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, gerekli sınavları başardıktan sonra üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik kariyer yapma imkânına sahip olabilirler. Öğrenciler lisansüstü programlara başvuru sürecinde, ilgili enstitülerin belirlediği ALES puanı, lisans başarı not ortalaması ve varsa yabancı dil yeterliliği gibi kriterler esas alınmaktadır. Ayrıca, bazı yüksek lisans programları bilimsel hazırlık eğitimi talep edebilir. Mezunlar, akademik kariyerlerine devam etmek istemeleri durumunda, yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra doktora programlarına başvurma hakkına da sahiptirler. Ayrıca mezunlar ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, dış ticaret sermaye şirketleri, yabancı ortaklı üretim ve yatırım şirketleri, ulusal ve uluslararası perakende şirketleri, taşıma ve lojistik gibi firmalarda çalışma imkânına sahip olabilirler. Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programı mezunları, sahip oldukları alan bilgisi, dış ticaret bilgisi, lojistik ve mevzuat yetkinliği sayesinde Ticaret Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarında uzman yardımcısı, denetmen yardımcısı, müfettiş yardımcısı veya memur olarak görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030045061

Qualification Title
Bachelor of International Trade and Logistics
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The objective of the International Trade and Logistics Program is to educate individuals who are equipped with the knowledge, skills, and competencies necessary to be competitive at both national and international levels, and who can evaluate the global trade system, logistics processes, and supply chain management from a holistic perspective.

Learning Environments

Education and training are conducted either through formal (on-campus) education or distance learning. In addition, practical training is provided through workplace practice, particularly in businesses engaged in international trade, with a focus on the logistics sector.

Description
  • They have a solid understanding of the fundamental concepts and theories related to international trade and logistics and apply the knowledge they have acquired in practice.
  • They are able to analyze emerging problems by following current trade and logistics policies within the framework of academic discipline and ethical values.
  • They apply the knowledge gained in courses through practical experience, integrate acquired skills, and develop strategies and solution proposals for problems encountered in professional life.
  • They gain proficiency in software related to international trade and logistics, current marketing and sales techniques, international organizations, supply chain management, and relevant regulations.
  • They possess foreign language skills sufficient to communicate knowledge and skills in international trade and logistics both in written and oral form, and to follow developments in the field.
  • They adopt principles of sustainability, quality, professional ethics, and occupational health and safety in activities related to international trade and logistics.
  • With a perspective of lifelong learning, they carry out innovative studies in various disciplines and take responsibility in these studies either individually or as a team member.
  • They possess basic knowledge of statistics and use quantitative or qualitative methods in decision-making.
  • They plan at strategic, tactical, and operational levels in international trade and logistics activities, and carry out project development, team building, and necessary guidance.
  • They use technologies required by the field, including computer software and information systems.
Key Competencies

They possess the following key competencies at an advanced level

  • Literacy competence
  • Digital competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The assessment and evaluation criteria in the program are based on the provisions of Kastamonu University's Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this context, the assessment methods used for all courses include: quizzes, midterm exams, final exams (semester/year-end), make-up exams, excuse exams, practical exams, exemption exams, single-course exams, and additional exams. The grades students receive in their courses are expressed in letters. The course success grade is determined by evaluating both the midterm and final exam scores. The final grade is calculated by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam score, and this result reflects the student’s academic performance. A student who receives one of the following grades is considered successful in the course: AA, BA, BB, CB, CC, or DC. Grades of DD, FD, and FF indicate failure. Students who fail due to non-attendance or not meeting course application requirements are given a grade of "D", which is treated as an "FF" in GPA calculations. Students who do not take the final exam receive a "GR" grade, regardless of their coursework during the term. The letter grades and their corresponding grade point coefficients are as follows:

 

Grade Range                                  Letter Grade                               Coefficient

90,00-100,00                                           AA                                          4.00

85,00-89,00                                             BA                                          3.50

75,00-84,00                                             BB                                          3.00

65,00-74,00                                             CB                                          2.50

60,00-64,00                                             CC                                          2.00

55,00-59,00                                             DC                                          1.50

50,00-54,00                                             DD                                          1.00

40,00-49,00                                             FD                                           0.50

0-39,00                                                     FF                                           0.00

Absenteeism                                              D                                           0.00

Not Attended Exam                                GR                                          0.00

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:


• The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of educational, instructional, and other activities carried out within higher education institutions.
• Within the framework of the criteria set by CoHE, annual “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are published. Based on these reports, CoHE shares both quantitative and qualitative evaluations of the institutions with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Development and Approval of Academic Programs:
    1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs within higher education institutions.
    1.2. The curricula of undergraduate programs and the expected learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by CoHE.
    1.3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions upon approval by CoHE.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes to be acquired by students in each undergraduate program are carried out in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the core principles set by CoHE.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successful completion of the required course credits and other academic obligations determined by the higher education institution.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions submit their annual "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC). The “Institutional Feedback Report” prepared by THEQC for the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also serve as indicators that the qualifications of programs are assured. Regular review activities related to identified qualifications are conducted in accordance with THEQC legislation.

In this context, the quality assurance processes of the International Trade and Logistics Program are carried out in alignment with the university’s strategic plan, the internal quality assurance system, and the Turkish Qualifications Framework (TQF). The program is structured within the framework of stakeholder-based continuous improvement and is regularly reviewed in terms of learning outcomes, course contents, and educational activities. In the design and implementation of the program, the principles of the Bologna Process (ECTS, student-centered learning, outcome-based education), the quality assurance cycle of TQF, and the program-level quality assurance criteria set by THEQC are taken as the basis. Performance indicators such as student achievement, graduate qualifications, and employment data are continuously monitored, evaluated, and reported. Feedback obtained through surveys, focus group interviews, and consultation meetings with internal stakeholders (students, academic staff) and external stakeholders (alumni, employers, industry representatives) is effectively used to improve program outcomes and teaching processes. The academic and professional development of the teaching staff involved in the educational process is supported, and course contents are updated in line with sectoral developments. The program’s quality assurance activities are carried out under the coordination of the Unit Quality Commission and in integration with the University Quality Assurance System.

Name of the Accreditation Body: Association for Accreditation and Rating of Social, Human, and Basic Sciences (STAR)
Start/End Dates: 06.03.2025 / 06.03.2028

Access Requirements

Student admission to this program is carried out through the centralized examination system called YKS, in accordance with the regulations set by the Council of Higher Education (CoHE). The International Trade and Logistics Department admits students based on the EA (Equal Weight) score type. International students are admitted to this program with results from internationally recognized exams such as the Foreign Student Exam, SAT, ACT, or based on high school graduation grades. Admission of exchange students is conducted within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between Kastamonu University and the partner universities.

Conditions for SuccessTo graduate from the program in which the student is enrolled, the student must successfully complete all the required courses, successfully complete the workplace practice, earn 240 ECTS credits, and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. Students with a CGPA of at least 2.00 are considered to have passed conditionally passed courses as well. Graduation decisions are made by the relevant academic units' departmental boards and approved by the relevant Administrative Board.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who successfully complete the program may pursue an academic career in related departments of universities upon meeting the required exam criteria. For graduate program applications, criteria such as Academic Staff and Postgraduate Education Entrance Exam score, undergraduate GPA, and language proficiency (if applicable) as determined by the relevant institutes are taken into account. Some graduate programs may require preparatory scientific education. Graduates who wish to pursue an academic career may also apply to doctoral programs after completing their master's degree. In addition, graduates have the opportunity to work in institutions such as chambers of commerce and industry, exporters’ unions, foreign trade capital companies, foreign-partnered production and investment firms, national and international retail companies, and logistics and transportation firms. Thanks to their expertise in the field, international trade knowledge, logistics skills, and understanding of relevant regulations, graduates of the International Trade and Logistics undergraduate program may also work as assistant experts, assistant inspectors, assistant auditors, or civil servants in various public institutions and organizations, particularly the Ministry of Trade and the Ministry of Transport and Infrastructure.

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
 1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education Programs to Bachelor’s Degree Education

  1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030045061


Qualification Title
Bachelor of International Trade and Logistics

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The objective of the International Trade and Logistics Program is to educate individuals who are equipped with the knowledge, skills, and competencies necessary to be competitive at both national and international levels, and who can evaluate the global trade system, logistics processes, and supply chain management from a holistic perspective.


Learning Environments

Education and training are conducted either through formal (on-campus) education or distance learning. In addition, practical training is provided through workplace practice, particularly in businesses engaged in international trade, with a focus on the logistics sector.


Description
  • They have a solid understanding of the fundamental concepts and theories related to international trade and logistics and apply the knowledge they have acquired in practice.
  • They are able to analyze emerging problems by following current trade and logistics policies within the framework of academic discipline and ethical values.
  • They apply the knowledge gained in courses through practical experience, integrate acquired skills, and develop strategies and solution proposals for problems encountered in professional life.
  • They gain proficiency in software related to international trade and logistics, current marketing and sales techniques, international organizations, supply chain management, and relevant regulations.
  • They possess foreign language skills sufficient to communicate knowledge and skills in international trade and logistics both in written and oral form, and to follow developments in the field.
  • They adopt principles of sustainability, quality, professional ethics, and occupational health and safety in activities related to international trade and logistics.
  • With a perspective of lifelong learning, they carry out innovative studies in various disciplines and take responsibility in these studies either individually or as a team member.
  • They possess basic knowledge of statistics and use quantitative or qualitative methods in decision-making.
  • They plan at strategic, tactical, and operational levels in international trade and logistics activities, and carry out project development, team building, and necessary guidance.
  • They use technologies required by the field, including computer software and information systems.

Key Competencies

They possess the following key competencies at an advanced level

  • Literacy competence
  • Digital competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The assessment and evaluation criteria in the program are based on the provisions of Kastamonu University's Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this context, the assessment methods used for all courses include: quizzes, midterm exams, final exams (semester/year-end), make-up exams, excuse exams, practical exams, exemption exams, single-course exams, and additional exams. The grades students receive in their courses are expressed in letters. The course success grade is determined by evaluating both the midterm and final exam scores. The final grade is calculated by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam score, and this result reflects the student’s academic performance. A student who receives one of the following grades is considered successful in the course: AA, BA, BB, CB, CC, or DC. Grades of DD, FD, and FF indicate failure. Students who fail due to non-attendance or not meeting course application requirements are given a grade of "D", which is treated as an "FF" in GPA calculations. Students who do not take the final exam receive a "GR" grade, regardless of their coursework during the term. The letter grades and their corresponding grade point coefficients are as follows:

 

Grade Range                                  Letter Grade                               Coefficient

90,00-100,00                                           AA                                          4.00

85,00-89,00                                             BA                                          3.50

75,00-84,00                                             BB                                          3.00

65,00-74,00                                             CB                                          2.50

60,00-64,00                                             CC                                          2.00

55,00-59,00                                             DC                                          1.50

50,00-54,00                                             DD                                          1.00

40,00-49,00                                             FD                                           0.50

0-39,00                                                     FF                                           0.00

Absenteeism                                              D                                           0.00

Not Attended Exam                                GR                                          0.00


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:


• The Council of Higher Education (CoHE) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of educational, instructional, and other activities carried out within higher education institutions.
• Within the framework of the criteria set by CoHE, annual “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are published. Based on these reports, CoHE shares both quantitative and qualitative evaluations of the institutions with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Development and Approval of Academic Programs:
    1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs within higher education institutions.
    1.2. The curricula of undergraduate programs and the expected learning outcomes of each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by CoHE.
    1.3. The curricula of National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions upon approval by CoHE.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes to be acquired by students in each undergraduate program are carried out in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the core principles set by CoHE.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successful completion of the required course credits and other academic obligations determined by the higher education institution.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions submit their annual "Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC). The “Institutional Feedback Report” prepared by THEQC for the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also serve as indicators that the qualifications of programs are assured. Regular review activities related to identified qualifications are conducted in accordance with THEQC legislation.

In this context, the quality assurance processes of the International Trade and Logistics Program are carried out in alignment with the university’s strategic plan, the internal quality assurance system, and the Turkish Qualifications Framework (TQF). The program is structured within the framework of stakeholder-based continuous improvement and is regularly reviewed in terms of learning outcomes, course contents, and educational activities. In the design and implementation of the program, the principles of the Bologna Process (ECTS, student-centered learning, outcome-based education), the quality assurance cycle of TQF, and the program-level quality assurance criteria set by THEQC are taken as the basis. Performance indicators such as student achievement, graduate qualifications, and employment data are continuously monitored, evaluated, and reported. Feedback obtained through surveys, focus group interviews, and consultation meetings with internal stakeholders (students, academic staff) and external stakeholders (alumni, employers, industry representatives) is effectively used to improve program outcomes and teaching processes. The academic and professional development of the teaching staff involved in the educational process is supported, and course contents are updated in line with sectoral developments. The program’s quality assurance activities are carried out under the coordination of the Unit Quality Commission and in integration with the University Quality Assurance System.

Name of the Accreditation Body: Association for Accreditation and Rating of Social, Human, and Basic Sciences (STAR)
Start/End Dates: 06.03.2025 / 06.03.2028


Access Requirements

Student admission to this program is carried out through the centralized examination system called YKS, in accordance with the regulations set by the Council of Higher Education (CoHE). The International Trade and Logistics Department admits students based on the EA (Equal Weight) score type. International students are admitted to this program with results from internationally recognized exams such as the Foreign Student Exam, SAT, ACT, or based on high school graduation grades. Admission of exchange students is conducted within the framework of bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between Kastamonu University and the partner universities.


Conditions for Success
To graduate from the program in which the student is enrolled, the student must successfully complete all the required courses, successfully complete the workplace practice, earn 240 ECTS credits, and have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. Students with a CGPA of at least 2.00 are considered to have passed conditionally passed courses as well. Graduation decisions are made by the relevant academic units' departmental boards and approved by the relevant Administrative Board.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who successfully complete the program may pursue an academic career in related departments of universities upon meeting the required exam criteria. For graduate program applications, criteria such as Academic Staff and Postgraduate Education Entrance Exam score, undergraduate GPA, and language proficiency (if applicable) as determined by the relevant institutes are taken into account. Some graduate programs may require preparatory scientific education. Graduates who wish to pursue an academic career may also apply to doctoral programs after completing their master's degree. In addition, graduates have the opportunity to work in institutions such as chambers of commerce and industry, exporters’ unions, foreign trade capital companies, foreign-partnered production and investment firms, national and international retail companies, and logistics and transportation firms. Thanks to their expertise in the field, international trade knowledge, logistics skills, and understanding of relevant regulations, graduates of the International Trade and Logistics undergraduate program may also work as assistant experts, assistant inspectors, assistant auditors, or civil servants in various public institutions and organizations, particularly the Ministry of Trade and the Ministry of Transport and Infrastructure.


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transfers Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
 1.2. Regulation on the Continuation of Associate Degree Graduates of Vocational Schools and Open Education Programs to Bachelor’s Degree Education

  1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address