Yeterlilik Kodu | TR0030014388 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Kent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir, Sıraselviler Cd. No:71, 34433 Beyoğlu/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.kent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Misyon: Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü'nün misyonu, öğrencilerine kapsamlı ve yenilikçi bir eğitim sunarak, onları uluslararası ticaret ve lojistik alanında yetkin, etik ve sürdürülebilir çözümler üretebilen profesyoneller olarak yetiştirmektir. Bölüm, teorik bilgi ile pratik deneyimi birleştirerek öğrencilerinin global iş dünyasında rekabet edebilmelerini sağlamak için çeşitli eğitim programları, araştırma faaliyetleri ve sektör iş birlikleri geliştirmeyi amaçlar. Vizyon: Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü'nün vizyonu, uluslararası düzeyde tanınan, saygın ve lider bir eğitim ve araştırma merkezi olmaktır. Bölüm, yenilikçi eğitim yöntemleri, güçlü akademik kadro ve global iş dünyası ile kurduğu iş birlikleri ile öğrencilerine üstün nitelikler kazandırmayı hedefler. Ayrıca, sektörel ihtiyaçlara duyarlı, sürdürülebilir ve etik değerleri gözeten bir yaklaşım ile bilimsel araştırmalar yaparak, ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi birikimine katkıda bulunmayı amaçlar. Amaç/Hedefler: İstanbul Kent Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programının amacı, güçlü bir uluslararası ticaret teorik altyapısına dayanan ve iş dünyası ile yakın bağlantılarla desteklenen temel uygulamalara ait bilgi ve becerileri gelişmiş, diğer disiplinlerdeki elemanlarla takım çalışması yapabilen, sürekli eğitim felsefesi ile kendini devamlı geliştiren, mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve yeni teknolojileri takip eden ve bunları en iyi şekilde kullanabilen, takım çalışmasına yatkın, araştırmacı ve geleceği okuyarak mevcut durumu yönetebilen bireyler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim, örgün olarak gerçekleştirilmektedir. Dersler, yüzyüze sınıf ortamında, çevrimiçi senkron ve asenkron olarak farklı ortamlarda verilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akretidasyon Başlangıç-Bitiş Tarihi 06/03/2025-06/03/2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin bir dersi başarıyla tamamlayabilmesi için yapması gereken çalışmaların tümü (teorik ders, uygulama, seminer, bireysel çalışma, sınavlar, ödevler vb.) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ile ifade edilir. Öğrenci mezun olduğunda başarı durumu Akademik Ortalama ile belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için AGNO'su en az 2.00 olmalıdır. Bir dersteki başarı durumu; ara sınav notu ile final veya bütünleme sınavının ortalamasının değerlendirilmesi ile belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için, ders programındaki asgari 240 AKTS kredisine sahip olan tüm derslerini başarmış olması gerekmektedir. Detaylı bilgi “İstanbul Kent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nde sunulmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014388
ISCO:08
ISCO:08
Misyon: Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü'nün misyonu, öğrencilerine kapsamlı ve yenilikçi bir eğitim sunarak, onları uluslararası ticaret ve lojistik alanında yetkin, etik ve sürdürülebilir çözümler üretebilen profesyoneller olarak yetiştirmektir. Bölüm, teorik bilgi ile pratik deneyimi birleştirerek öğrencilerinin global iş dünyasında rekabet edebilmelerini sağlamak için çeşitli eğitim programları, araştırma faaliyetleri ve sektör iş birlikleri geliştirmeyi amaçlar.
Vizyon: Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü'nün vizyonu, uluslararası düzeyde tanınan, saygın ve lider bir eğitim ve araştırma merkezi olmaktır. Bölüm, yenilikçi eğitim yöntemleri, güçlü akademik kadro ve global iş dünyası ile kurduğu iş birlikleri ile öğrencilerine üstün nitelikler kazandırmayı hedefler. Ayrıca, sektörel ihtiyaçlara duyarlı, sürdürülebilir ve etik değerleri gözeten bir yaklaşım ile bilimsel araştırmalar yaparak, ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi birikimine katkıda bulunmayı amaçlar.
Amaç/Hedefler: İstanbul Kent Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programının amacı, güçlü bir uluslararası ticaret teorik altyapısına dayanan ve iş dünyası ile yakın bağlantılarla desteklenen temel uygulamalara ait bilgi ve becerileri gelişmiş, diğer disiplinlerdeki elemanlarla takım çalışması yapabilen, sürekli eğitim felsefesi ile kendini devamlı geliştiren, mesleğiyle ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve yeni teknolojileri takip eden ve bunları en iyi şekilde kullanabilen, takım çalışmasına yatkın, araştırmacı ve geleceği okuyarak mevcut durumu yönetebilen bireyler yetiştirmektir.
Program Eğitim Amaçları:
1. Lisans mezunlarımız, uluslararası ticaret ve lojistik alanında, meslek etiği ve kurallarının farkında olarak, alanın güncel ihtiyaç ve gereklilikleri ile yenilikleri bilir; her türlü ayrımcılığa karşı ve farklılıklara saygılı olarak, mesleki ve sosyal sorumluluk çerçevesinde faaliyet yürütürler.
2. Mezunlarımız, uluslararası ticaret ve lojistik alanında ve ilgili alanlarda kamuda ya da bankalar, lojistik şirketleri, ihracat-ithalat şirketleri gibi ulusal ve uluslararası işletmelerde alanına hakim, etik değerleri ve takım çalışmasını önemseyen, iş sağlığı ve güvenliği kurallarını ve sorumluluklarını bilen uzman ve yöneticiler olarak görev alabilirler.
3. Programımızdan mezun olan öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik sektörlerinde kendi şirketlerini kurarak, geleceğe dönük gelişme hedeflerini planlayabilen ve risklere karşı önlem alabilen, sürdürülebilirlik ilkelerini benimseyerek ekonomik gelişime katkı sağlayan girişimciler olarak faaliyet yürütebilirler.
4. Mezunlarımız, gerekli ek koşulları da sağlayarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanında ihtiyaç duyulan uzmanlık ve güncel yenilikçi bilgi birikimini etik kurallara ve yasal düzenlemelere uygun şekilde paylaşarak danışmanlık ve müşavirlik hizmetleri yürütebilirler.
5. Uluslararası ticaret ve lojistik temel alanı ve ilgili diğer alanlarda yenilikçi ve araştırmacı bir yaklaşımla, ürettiği bilgi ve teknolojiyi toplumsal katkıya dönüştürme misyonuyla, Türkiye'de veya yurtdışında yüksek lisans ve doktora çalışmaları yaparak akademik kariyerlerine devam edebilirler.
Eğitim ve öğretim, örgün olarak gerçekleştirilmektedir. Dersler, yüzyüze sınıf ortamında, çevrimiçi senkron ve asenkron olarak farklı ortamlarda verilmektedir.
- Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar.
- Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar.
- Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder.
- Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder.
- Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır.
- Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
- Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır.
- Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir.
- Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler.
- Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır.
- Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur.
- Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur.
- Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur.
- En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
- Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için en az bir defa ara sınav yapılır. İlgili öğretim elemanı uygun gördüğü takdirde; uygulanabilecek ölçme değerlendirme yöntemlerinden ödev, laboratuvar, proje, kısa sınav, sunum ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Bu çalışmaların ara sınav notundaki ağırlıkları öğretim üyesi tarafından belirlenip dönem başında ders çıktılarına işlenerek duyurulur.
- Uygulanabilecek ölçme ve değerlendirme yöntemleri şu şekildedir: Ara sınav, alan çalışması, beyin fırtınası, derse özgü staj, devam, kanaat notu, katılım, kurul, küçük sınavlar, laboratuvar, makale kritik, makale yazma, modül grup çalışması, ödevler, ön çalışma-pekiştirme, portfolyo, proje hazırlama sunma, rapor hazırlama sunma, rapor teslimi, rol oynama, dramatize etme, logbook, sınıf dışı ders çalışma, sözlü sınav, sunum/seminer hazırlama sunma, take-home sınav, tartışma, uygulama, uygulama sınavı, uygulama tekrarı, yazma, ödev dosyası.
- Yarıyıl sonu sınavı; her öğretim yarıyılında, o yarıyılın öğretim planında yer alan ve açılan derslerden, yarıyıl dersleri tamamlandıktan sonra akademik takvimde belirlenen süre içinde yapılan sınavdır. Her ders için en az bir defa yarıyıl sonu sınavı yapılır. Proje, laboratuvar, atölye, uygulama ve staj dersleri gibi niteliği gereği ilgili yönetim kurulunca sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için yarıyıl sonunda final sınavı yapılır.
- Dönem başında ilgili derse kayıt yaptıran öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmesi için teorik derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az % 80’ine devam etmiş olmaları gerekmektedir.
- Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir.
- Öğrencilere, aldıkları her ders için ilgili öğretim elemanı tarafından yarıyıl içi değerlendirme çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavının sayısal değerlerinden oluşan başarı notu olarak bir harf notu verilir.
- Ders değerlendirmelerinde bağıl değerlendirme kullanılmaz, doğrudan etki oranlarına göre değerlendirme yöntemi kullanılır.
- Harf notlarının yüzlük ve dörtlük sistemdeki puan karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
Başarı Derecesi | Harf Notu | 100'lük Sistemde Karşılığı | Dörtlük Sistem Puanı |
Pekiyi | AA | 90-100 | 4,00 |
İyi-Pekiyi | BA | 85-89 | 3,50 |
İyi | BB | 80-84 | 3,00 |
Orta-İyi | CB | 70-79 | 2,50 |
Orta | CC | 60-69 | 2,00 |
Şartlı Geçer | DC | 55-59 | 1,50 |
Şartlı Geçer | DD | 50-54 | 1,00 |
Başarısız | FF | 00-49 | 0,00 |
Devamsızlıktan Başarısız | DZ | - | 0,00 |
Final Sınavına Girmedi | FG | - | 0,00 |
Tamamlanmamış/Eksik | E | - | 0,00 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akretidasyon Başlangıç-Bitiş Tarihi
06/03/2025-06/03/2027
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik programına öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından uygulanan yönetmelikler çerçevesinde, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan merkezi sınav ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Bununla birlikte programa, yatay geçiş, YÖS, Çift Anadal, Yandal öğrenci kabulü, gelişimi, tanıma ve sertifikalandırma işlemleri “Yükseköğretim Kurumları’nda Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ve İstanbul Kent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne dayandırılan “İstanbul Kent Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi” çerçevesinde yürütülmektedir.
- Yabancı uyruklu öğrenciler, programa YÖK tarafından kabul edilen ve üniversite giriş sınavı statüsünde olan son iki yıl içinde alınmış SAT, ACT, GCE, Attestat, YÖS gibi sınavların sonuçlarıyla veya YÖK tarafından onaylanan lise bitirme sınavlarına ilişkin resmi sınav sonuç belgesiyle başvuru yaparak kabul edilmektedir. Kontenjanların belirlenmesi, başvuru, başvuruların değerlendirilmesi ve kayıtlar ile ilgili süreçler, üniversitemizin Uluslararası Öğrenci ve Kayıt Kabul Yönergesi’ne göre yürütülür.
- Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan yükseköğretim programlarına yapılan başvurular, özel yetenek sınavı usul, esas ve ölçütlerine göre yapılır. Türkçe programlara yerleştirilen öğrencilerin Türkçe, İngilizce yürütülen programlara yerleştirilen öğrencilerin İngilizce düzeyi, üniversitenin düzenlediği dil yeterlik sınav sonucuna veya geçerliliği olan bir dil sınavının sonucuna göre belirlenir. Dil sınavında başarısız olan öğrenciler bir yıl süreli Türkçe ya da İngilizce Hazırlık sınıfına alınır.
- Değişim öğrencilerinin kabulü, ilgili mevzuat ve İstanbul Kent Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus veya Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilmektedirler. Değişim öğrencilerinin, programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulunu sağlaması beklenmektedir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014388 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in International Trade and Logistics | |
Awarding Body | Kent Üniversitesi | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kent.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Mission: The mission of the Department of International Trade and Logistics is to provide students with a comprehensive and innovative education, preparing them to become competent professionals capable of producing ethical and sustainable solutions in the fields of international trade and logistics. By integrating theoretical knowledge with practical experience, the department aims to develop various educational programs, research activities, and industry collaborations that enable students to compete in the global business world. Vision: The vision of the Department of International Trade and Logistics is to be a recognized, respected, and leading center for education and research at the international level. The department seeks to equip students with superior qualities through innovative teaching methods, a strong academic faculty, and partnerships with the global business community. Additionally, it aims to contribute to the national and international body of knowledge by conducting scientific research that addresses industry needs with a sustainable and ethical approach. Purpose/Objectives: The aim of the program is to follow the national and international developments and new technologies related to the profession, which is based on a strong international trade theoretical infrastructure and supported by close connections with the business world, has advanced knowledge and skills, can work in teams with staff from other disciplines, constantly develops itself with the philosophy of continuous education. Our aim is to raise individuals who can use them in the best way, are prone to teamwork, are researchers and can manage the current situation by reading the future. Program Educational Objectives: 1. Our undergraduate graduates are aware of the current needs and requirements of the field and innovations in the field of international trade and logistics, aware of professional ethics and rules; they operate against all kinds of discrimination and respectful of differences, within the framework of professional and social responsibility. 2. Our graduates can work in the field of international trade and logistics and related fields in the public sector or in national and international businesses such as banks, logistics companies, export-import companies as experts and managers who are competent in their fields, care about ethical values and teamwork, and know occupational health and safety rules and responsibilities. 3. Students who graduate from our program can establish their own companies in the international trade and logistics sectors, plan future development goals, take precautions against risks, and contribute to economic development by adopting sustainability principles. 4. Our graduates, by providing the necessary additional conditions, can provide consultancy and advisory services by sharing the expertise and current innovative knowledge required in the field of international trade and logistics in accordance with ethical rules and legal regulations. 5. They can continue their academic careers by doing master's and doctoral studies in Turkey or abroad, with an innovative and investigative approach in the basic field of international trade and logistics and other related fields, with the mission of transforming the knowledge and technology they produce into social contribution. | |
Learning Environments | Education and training are provided formally. Courses are given in different environments such as face-to-face classroom environment, online synchronous and asynchronous. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. “Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Accreditation Start-End Date 06/03/2025-06/03/2027 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | All the work that a student must do to successfully complete a course (theoretical course, practice, seminar, individual study, exams, homework, etc.) is expressed with the European Credit Transfer System (ECTS). When a student graduates, their success status is determined by the Academic Average. The success status in a course is determined by evaluating the midterm exam grade and the average of the final or make-up exam. In order for a student to graduate, they must have passed all courses in the curriculum that have a minimum of 240 ECTS credits. Detailed information is provided in the "Istanbul Kent University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation". | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board. | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014388
ISCO-08
ISCO-08
Mission: The mission of the Department of International Trade and Logistics is to provide students with a comprehensive and innovative education, preparing them to become competent professionals capable of producing ethical and sustainable solutions in the fields of international trade and logistics. By integrating theoretical knowledge with practical experience, the department aims to develop various educational programs, research activities, and industry collaborations that enable students to compete in the global business world.
Vision: The vision of the Department of International Trade and Logistics is to be a recognized, respected, and leading center for education and research at the international level. The department seeks to equip students with superior qualities through innovative teaching methods, a strong academic faculty, and partnerships with the global business community. Additionally, it aims to contribute to the national and international body of knowledge by conducting scientific research that addresses industry needs with a sustainable and ethical approach.
Purpose/Objectives: The aim of the program is to follow the national and international developments and new technologies related to the profession, which is based on a strong international trade theoretical infrastructure and supported by close connections with the business world, has advanced knowledge and skills, can work in teams with staff from other disciplines, constantly develops itself with the philosophy of continuous education. Our aim is to raise individuals who can use them in the best way, are prone to teamwork, are researchers and can manage the current situation by reading the future.
Program Educational Objectives:
1. Our undergraduate graduates are aware of the current needs and requirements of the field and innovations in the field of international trade and logistics, aware of professional ethics and rules; they operate against all kinds of discrimination and respectful of differences, within the framework of professional and social responsibility.
2. Our graduates can work in the field of international trade and logistics and related fields in the public sector or in national and international businesses such as banks, logistics companies, export-import companies as experts and managers who are competent in their fields, care about ethical values and teamwork, and know occupational health and safety rules and responsibilities.
3. Students who graduate from our program can establish their own companies in the international trade and logistics sectors, plan future development goals, take precautions against risks, and contribute to economic development by adopting sustainability principles.
4. Our graduates, by providing the necessary additional conditions, can provide consultancy and advisory services by sharing the expertise and current innovative knowledge required in the field of international trade and logistics in accordance with ethical rules and legal regulations.
5. They can continue their academic careers by doing master's and doctoral studies in Turkey or abroad, with an innovative and investigative approach in the basic field of international trade and logistics and other related fields, with the mission of transforming the knowledge and technology they produce into social contribution.
Education and training are provided formally. Courses are given in different environments such as face-to-face classroom environment, online synchronous and asynchronous.
- Comprehends the theoretical background of international trade and operational information such as import, export, foreign exchange, customs and logistics.
- Defines business culture and marketing interaction in globalizing capital, labor and goods trade.
- Follows the global and national basic regulations related to international trade.
- Analyzes international economic and commercial developments.
- Defines the problems related to logistics, gains the ability to offer solutions.
- Gain the ability to use computer and information systems and software used in international commercial operations and data analysis.
- Gain research skills and analytical thinking skills.
- Determines the processes and results of the projects to be taken, considers cause-effect relationships, develops a strategic approach
- Determines the vision, goals and objectives of the institution in the areas in which it is assigned.
- Obtains information from different sources and has the ability to analyze and uses initiative.
- He/she is focused on continuous improvement and innovative in his/her field.
- He/she communicates his/her thoughts in a way that others can understand, communicates horizontally and vertically, and has high persuasion power.
- Has leadership characteristics and is close to teamwork.
- Gains B2 level knowledge in at least one foreign language within the scope of European Language Portfolio Independent User and uses these qualifications in oral and written communication.
- Organizes and implements projects and activities for the social environment in which they live, with a sense of social responsibility.
- Acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in various fields of international trade.
- It analyzes the relations with the stakeholders, monitors the developments and innovations in the field, questions the position of the institution and offers suggestions.
- Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- There is at least one midterm exam for each course. If the relevant faculty member deems it appropriate, homework, laboratory, project, quiz, presentation and similar studies can be evaluated as midterm exams from the measurement and evaluation methods that can be applied. The weights of these studies in the midterm exam grade are determined by the faculty member and announced by being included in the course outputs at the beginning of the semester.
- In order to ensure consistency and reliability of measurement and evaluation practices across time and people, the ECTS information package is taken as the basis for course syllabuses and measurement and evaluation methods.
- The measurement and evaluation methods that can be applied are as follows: Midterm exam, field study, brainstorming, course-specific internship, attendance, opinion note, participation, board, quizzes, laboratory, article critique, article writing, module group work, assignments, pre-study-reinforcement, portfolio, project preparation and presentation, report preparation and presentation, report submission, role playing, dramatization, logbook, out-of-class study, oral exam, presentation/seminar preparation and presentation, take-home exam, discussion, application, application exam, application review, writing, homework file.
- The mid-term exam is an exam held within the period specified in the academic calendar after the completion of the mid-term courses in the courses included in the curriculum of that semester and opened in each academic semester. At least one mid-term exam is held for each course. A final exam is held at the end of the semester for all courses, except for courses that are deemed unnecessary by the relevant board of directors due to their nature, such as project, laboratory, workshop, practice and internship courses.
- In order for students who registered for the relevant course at the beginning of the semester to be able to take the mid-term exam, they must have attended at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical courses.
- Students are subjected to at least one mid-term exam and one end-of-semester exam for each course.
- The contribution of the mid-term exam (scores obtained from measurement tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into consideration as the mid-term exam grade) to the success grade is 40%, and the contribution of the end-of-semester exam is 60%.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Accreditation Start-End Date
06/03/2025-06/03/2027
- Student admission to the International Trade and Logistics program is carried out through a central exam conducted by the Student Selection and Placement (ÖSYS) Center within the framework of the regulations implemented by the Council of Higher Education (YÖK). After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the center according to the scores they receive from this exam. In addition, horizontal transfer, YÖS, Double Major, Minor student admission, development, recognition and certification procedures for the program are carried out within the framework of the “Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions” and the “Istanbul Kent University Associate, Undergraduate Exemption and Adaptation Procedures Directive” based on the Istanbul Kent University Associate and Undergraduate Education, Training and Examination Regulation.
- Foreign students are accepted to the program by applying with the results of exams such as SAT, ACT, GCE, Attestat, YÖS taken within the last two years, which are accepted by YÖK and have the status of a university entrance exam, or with official exam results of high school graduation exams approved by YÖK. The processes related to determining the quotas, application, evaluation of applications and registration are carried out in accordance with our university's International Student and Registration Admission Directive.
- Applications to higher education programs accepting students with special talent exams are made according to the procedures, principles and criteria of the special talent exam. The level of students placed in Turkish programs and the level of English placed in English programs are determined according to the results of the language proficiency exam organized by the university or the results of a valid language exam. Students who fail the language exam are admitted to a one-year Turkish or English Preparatory class.
- The acceptance of exchange students is carried out within the framework of the relevant legislation and bilateral agreements (Erasmus or General Academic Protocol) signed between Istanbul Kent University and the partner university. Guest students can register for the courses offered in this program, provided that the relevant academic unit approves. Exchange students are expected to have sufficient language proficiency to follow the program.
1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.
The document is valid continuously.