Yeterlilik Kodu | TR0030218650 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Finansman Programı (İngilizce) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Toptan ve perakende satışlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ülkelerin ekonomik gücü ve rekabetçiliğinin, uluslararası ticarette ve uluslararası finans piyasalarındaki yetkinliği ve küresel sistemdeki payı ile ölçüldüğü günümüzde, uluslararası ticaret ve finans alanlarında nitelikli insan kaynağına duyulan ihtiyacın artması sebebiyle; ekonomi, finans ve işletme bölümlerinin kesişiminde disiplinlerarası bir eğitim alan ve aldığı eğitimi iş hayatında değerlendirebilen uzmanlar yetiştirmek hedeflenmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Başlangıç: 21.03.2019 / Bitiş: 4.09.2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TM1 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218650
ISCO 08
ISCO 08
Ülkelerin ekonomik gücü ve rekabetçiliğinin, uluslararası ticarette ve uluslararası finans piyasalarındaki yetkinliği ve küresel sistemdeki payı ile ölçüldüğü günümüzde, uluslararası ticaret ve finans alanlarında nitelikli insan kaynağına duyulan ihtiyacın artması sebebiyle; ekonomi, finans ve işletme bölümlerinin kesişiminde disiplinlerarası bir eğitim alan ve aldığı eğitimi iş hayatında değerlendirebilen uzmanlar yetiştirmek hedeflenmektedir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
- Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
- Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
- Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
- Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
- Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
- En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
- Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
- Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
- Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
AKTS Notu | Puanlar | Başarı Katsayısı | Harfli Başarı Notu | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Pekiyi |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Pekiyi | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Pekiyi | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | İyi |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | İyi |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | İyi | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Orta |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Orta |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Geçmez |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Başlangıç: 21.03.2019 / Bitiş: 4.09.2024
Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yükseköğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TM1 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Mezunlar, kamu kuruluşları, özel sektör, araştırma enstitüleri veya üniversitelerde görev yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.

Qualification Code | TR0030218650 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | International Trade and Finance (English) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Medipol University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Wholesale and retail sales | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | In today's world where the economic power and competitiveness of countries are measured by their competence in international trade and international financial markets and their share in the global system, due to the increasing need for qualified human resources in the fields of international trade and finance, it is aimed to train experts who receive an interdisciplinary education at the intersection of economics, finance and business administration and who can evaluate the education they receive in business life. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The success status in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student in midterm exams and assignments that replace midterm exams, practical studies, group work and similar studies during the semester and the final exam together. For all courses, students who do not receive at least 50 points from the final exam are considered to have failed the course. In order to pass the course, a minimum of 60 points or a 2.27 success coefficient is required at the end of the semester.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA) Start: 21.03.2019 / End: 4.09.2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In order to be accepted to this program, it is necessary to have completed high school or equivalent education and received a diploma and to have received a sufficient score in the Higher Education Institutions Exam (YKS). Students are accepted to the program according to the TM1 score type and the principles determined by the Council of Higher Education. Foreign Students are accepted within the framework of the success criteria determined by the Senate. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must successfully finish all courses and internships set by the program taking at least 240 ECTS credits in total, to be granted with the Bachelor's degree. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education is divided by the sum of ECTS values. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in public institutions, private sector, research institutes or universities. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification period is valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218650
ISCO 08
ISCO 08
In today's world where the economic power and competitiveness of countries are measured by their competence in international trade and international financial markets and their share in the global system, due to the increasing need for qualified human resources in the fields of international trade and finance, it is aimed to train experts who receive an interdisciplinary education at the intersection of economics, finance and business administration and who can evaluate the education they receive in business life.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Defines theoretical knowledge in the field of international trade and finance.
- Explains the necessary mathematical and statistical methods in the field of international trade and finance.
- Uses at least one computer program required in the field of international trade and finance.
- Shows the professional foreign language proficiency required in the field of international trade and finance.
- Prepares projects in the field of international trade and finance and manages teamwork.
- Conscious of the necessity of lifelong learning in the professional field, constantly renews himself by following the developments in science and technology and critically evaluates the knowledge and skills he has acquired.
- Uses theoretical and practical knowledge in the field of international trade and finance.
- Follows current technologies using at least an A1 level foreign language and establishes verbal / written communication.
- Adopts and uses organizational / institutional, business and social ethical values.
- Adopts social responsibility principles within the framework of community service sensitivity and takes initiative when necessary.
- Analyzes and uses basic knowledge and data in different disciplines (economics, finance, sociology, law, business) in order to conduct interdisciplinary studies.
- Students gain expertise in the fields of global trade, export-import transactions, customs transactions and foreign trade financing.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The success status in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student in midterm exams and assignments that replace midterm exams, practical studies, group work and similar studies during the semester and the final exam together. For all courses, students who do not receive at least 50 points from the final exam are considered to have failed the course. In order to pass the course, a minimum of 60 points or a 2.27 success coefficient is required at the end of the semester.
ECTS Grade | Points | Coefficient of Success | Letter Grade | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Very Good |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Very Good | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Very Good | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | Good |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | Good |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | Good | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Avarage |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Avarage |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Fail |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Foundation for International Business Administration Accreditation (FIBAA)
Start: 21.03.2019 / End: 4.09.2024
In order to be accepted to this program, it is necessary to have completed high school or equivalent education and received a diploma and to have received a sufficient score in the Higher Education Institutions Exam (YKS). Students are accepted to the program according to the TM1 score type and the principles determined by the Council of Higher Education. Foreign Students are accepted within the framework of the success criteria determined by the Senate.
Graduates can work in public institutions, private sector, research institutes or universities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification period is valid.
