Yeterlilik Kodu | TR0030012187 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Finansman (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Arel Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Arel Üniversitesi Türkoba, Erguvan Sk. No:26, 34537 Tepekent/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.arel.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Toptan ve perakende satışlar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Temel amaç, giderek küreselleşen iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilecek disiplinlerarası bir eğitim ve öğretim müfredatının öğrencilere sunulmasıdır. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü aşağıdaki özelliklere sahip girişimci ve yönetici adaylarını yetiştirmeyi amaçlar: | |
Öğrenme Ortamları | Öğretim örgün ve uzaktan yapılır. Staj ve iş yerinde uygulama faaliyetleri sahada gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne başvurulabilir. İstanbul Arel Üniversitesi tarafından kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri de aşağıda belirtilmiştir ki bu yöntemlerin çoğu programın amaç ve hedefleri doğrultusunda belirlenmiştir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihleri: 11.07.2023 - 11.07.2027 | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre, bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedirler. | |
Başarma Şartları | Aşağıdaki şartları sağlayan öğrencilere mezniyet diploması verilir; - Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile bitirerek lisansta 240 AKTS’yi tamamlayan, - GNO’su en az 2,00 olan, - Staj yükümlülüğünü yerine getiren Mezuniyetlerine ilgili yönetim kurullarınca karar verilen öğrencilere, diploması ile birlikte diploma eki verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, bazı başka alanlarda da lisansüstü programlara başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030012187
ISCO 08
ISCO 08
Temel amaç, giderek küreselleşen iş dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilecek disiplinlerarası bir eğitim ve öğretim müfredatının öğrencilere sunulmasıdır. Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü aşağıdaki özelliklere sahip girişimci ve yönetici adaylarını yetiştirmeyi amaçlar:
- uluslararası ticaret ve finansmanın ilke ve kuralları ile ihracat ve ithalat mevzuatını bilir.
- ulusal ve uluslararası işletmecilik bilgisine sahip, uluslararası ekonomik ilişkileri analiz eder.
- yoğun rekabet ortamında çağdaş yönetim tekniklerini bilişim dünyasının sunduğu yeniliklerle hayata geçirerek bilişim teknolojilerini kullanır.
Öğretim örgün ve uzaktan yapılır. Staj ve iş yerinde uygulama faaliyetleri sahada gerçekleştirilir.
- Küresel finans sistemi, uluslararası ekonomi, uluslararası para sistemi, ödemeler dengesi, döviz kurları, doğrudan yabancı yatırım ve bunların uluslararası ticaret ile ilişkisi gibi uluslararası finansman alanının temel konularını kavrar.
- Uluslararası ticaretin tarihsel seyri, kavramları, modelleri ve kuramları ile İşletme, Finans ve Ekonomi disiplinlerinin temel konuları hakkında ileri düzeyde kuramsal ve/veya uygulamalı bilgileri yorumlar.
- Alanı ile ilgili temel fonksiyonların bir bütünlük içerisinde yürütülmesinde alanında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi ve beceriyi kullanır.
- İşletmenin fonksiyonlarının yürütülmesiyle ilgili ortaya çıkan öngörülemeyen karmaşık problemleri analiz ederek araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Uluslararası ticaretin altında yatan temel motivasyonları anlayabilir ve günümüz küresel ticaretini biçimleyen temel değişkenleri yorumlar.
- Uluslararası sermaye hareketlerinin doğasını anlar ve ulusal makroekonomik politikaların rolünü analiz eder.
- Alanındaki var olan uygulamaları değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesine yönelik öneriler ortaya koyar.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, bir proje kapsamında sorumluluğu altında çalışanlara aktarır.
- Alanı ile ilgili öngörülemeyen çeşitli karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk ve risk alır, inovatif girişimlerde bulunur.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
- Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
- Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
Sınav yönetmeliği ile ölçme ve değerlendirme süreçlerine ilişkin genel bilgiler için Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'ne başvurulabilir. İstanbul Arel Üniversitesi tarafından kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri de aşağıda belirtilmiştir ki bu yöntemlerin çoğu programın amaç ve hedefleri doğrultusunda belirlenmiştir.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
Ara Sınav
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Belge Sunma
Final Sınavı
Gözlem Raporu
Kısa SınavÖdev Değerlendirme
Rapor Sunma
Sözlü Değerlendirme
Tez SunmaUzman / Jüri Değerlendirmesi
Vaka Sunma
Yarışma
Staj Değerlendirme
Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Laboratuvar
Sınavlar
Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne iletilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim üyesi/görevlisi tarafından Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim edilir.
Notlar
Öğrencilere aldıkları her ders için, öğretim elemanı tarafından dönem sonunda takdir edilen ham not, bağıl değerlendirme, öğretim üyesi takdiri ve doğrudan not dönüşümü değerlendirme sisteminden biri esas alınarak aşağıdaki eşdeğer harf notuna dönüştürülür.
AKTS ve harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
Puan Harf Notu Not Katsayısı
90 – 100 AA 4.0
85 – 89 BA 3.5
80 – 84 BB 3.0
75 – 79 CB 2.5
70 – 74 CC 2.0
60 – 69 DC 1.5
50 – 59 DD 1.0
0 – 49 FF 0.0
İstanbul Arel Üniversitesi notlarını AKTS notlarına dönüştürülürken aşağıdaki tablo kullanılır:
Istanbul Arel University
Grade ECTS
Grade
AA A
BA
BB B
CB
CC C
DC D
DD E
FF F
AKTS notlarını İstanbul Arel Üniversitesi notlarına dönüştürülürken aşağıdaki tablo kullanılır::
ECTS Grade İstanbul Arel University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
F FF
Başarı Notları
Bir dersten başarı notu AA, BA, BB, CB ve CC olan öğrenciler o dersten doğrudan geçmiş olur. Herhangi bir dersten DC ve DD notu alan öğrencilerin o dersi koşullu başarmış sayılır.
Ders Tekrarı
Öğrenciler, yarıyıl başında öncelikle, bir önceki akademik yılın yarıyıl sonu sınavlarında FF alarak başarısız oldukları dersleri almak zorundadır. Devamsızlıktan kalınmayan dersler için devam zorunluluğu yoktur. Ancak, bu durumdaki öğrenciler, dersin uygulama, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalarına devam etmek zorundadır.
Başarılı Öğrenciler
Bulundukları akademik yılın sonu itibarıyla bütün derslerini almış ve başarmış olan öğrencilerden, Senatonun belirlediği ölçütlere göre üstün başarılı olanlar, onur ve yüksek onur öğrencisi sayılır. Bu öğrencilerin listesi akademik yıl sonunda ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir.
I Eksik notu (Incomplete); yarıyıl içinde başarılı olduğu halde ders için devam hariç gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten I notu aldığı takdirde notların ilan tarihinden itibaren iki hafta içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre ilgili yönetim kurulu kararı ile uzatılabilir. Aksi halde, I notu FF notu haline dönüştürülür.
E Muaf notu (Exempted); muafiyet sınavında başarılı olanlar ile yatay ve dikey geçiş ile gelenler ve daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda okurken alınıp başarılan derslere verilir. E notları ortalama hesaplarına katılmaz.
NA Devamsız notu (Not Attended); devam koşullarını yerine getiremeyen öğrencilere verilir. Değerlendirmelerde FF notu gibi işlem görür.
S Başarılı notu (Succesful); tez çalışmalarında başarılı olan öğrencilere verilir. S notu ayrıca; dönem projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarılı olma durumunda da kullanılır. S notu genel not ortalamasına katılmaz.
U Başarısız notu (Unsuccesful); tez çalışmalarında başarısız olan öğrencilere verilir. U notu ayrıca; dönem projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. U notu genel not ortalamasına katılmaz.
Sınav Sonuçlarına İtiraz
İstanbul Arel Üniversitesi’nde sınav sonuçlarına itiraz etmek isteyen öğrenciler sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren en geç üç iş günü içerisinde ilgili fakültenin dekanlığına bu konu ile ilgili bir itiraz dilekçesi yazmalıdır. Dilekçenin iletilmesinden sonra itiraz edilen kâğıdı okuyan dersin hocası cevabını beş iş günü içerisinde ilgili dekanlığa yazılı olarak ibraz edilmelidir. Mevcut olan yeni sonuç dekanlıkça öğrenci işleri ofisine düzeltilmesi için gönderilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihleri: 11.07.2023 - 11.07.2027
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre, bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedirler.
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir.
Değişim öğrencilerinin kabulü, AREL ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Bu bölümünün lisans programını başarı ile tamamlayanlar aynı bölümde yüksek lisans ve/veya doktora yapabilecekleri gibi, bazı başka alanlarda da lisansüstü programlara başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030012187 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in International Trade and Finance (English) | |
Awarding Body | İstanbul Arel University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.arel.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Wholesale and retail sales | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main purpose is to provide students with an interdisciplinary education and training curriculum that can meet the needs of the increasingly globalized business world. The Department of International Trade and Finance aims to train prospective entrepreneurs and managers who; | |
Learning Environments | Education is provided through formal and distance education. Internships and workplace practice activities are carried out in the field. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Information regarding examination regulations, assessment and grading can be found in full text at Istanbul Arel University’s The Regulations on the Undergraduate Education, Examination, Assessment and Grading (Section 4). Assessment methods together with teaching and training methods most frequently used at the educational programmes of the University are given below. Programmes utilize most of these methods as appropriate in order to intended learning outcomes in accordance with their educational aims and objectives to be achieved. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs, The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues. 1.2. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation. Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Accreditation start/end dates: 11.07.2023 - 11.07.2027 | |
Access Requirements | The admissions of students to this programme is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (YÖK). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programme they would like to study at, students are placed in the related programme according to their scores they got from the exam. | |
Conditions for Success | Students who meet the following conditions are granted a diploma of graduation; - Successfully completing all the courses of the program in which they are registered and completing 240 ECTS in their undergraduate program, - A minimum GPA of 2.00, - Fulfilling the internship obligation Diploma supplement is given to students whose graduation is decided by the relevant administrative boards. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Upon successful completion of this programme, students may apply to second cycle (master's) and in some cases, to third cycle (doctorate) degree programmes in or related fields of. According to the National Regulations on Graduate Education, students are admitted to second cycle (master’s) degree programmes taking into account their first cycle degree CGPA achievement and/or the score obtained from the subject-specific "Academic and Graduate Education Entry Examination (ALES)" centrally administered nation-wide by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Within the framework of the national regulations, regulations endorsed by the senate of each university stipulate the weight of ALES Examination results in the overall evaluation of candidates. Depending on the institutions' regulations, for some programmes to be accessed, a certain level of foreign language proficiency is also required. In the overall evaluation of candidates, scores obtained from ALES Examination are allotted a minimum score of 55 and a weight of 50% for the second cycle (master's) programmes, which require a thesis work. ALES score is not compulsory and may not be taken into account for accessing to the second cycle (master's) programmes, which do not require a thesis work. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030012187
ISCO 08
ISCO 08
The main purpose is to provide students with an interdisciplinary education and training curriculum that can meet the needs of the increasingly globalized business world. The Department of International Trade and Finance aims to train prospective entrepreneurs and managers who;
- know the principles and rules of international trade and finance as well as export and import legislation
- have national and international business knowledge,
- can monitor international economic relations, and can use information technologies by implementing contemporary management techniques with innovations offered by the information world in an intense competitive environment.
Education is provided through formal and distance education. Internships and workplace practice activities are carried out in the field.
- Comprehend advanced level of theoretical and factual knowledge of basic functions of trade and finance, export and import managemet, international logistics and tranportation, international economy, finacial management, international trade law, international trade and investment, foreign trade regulations, production, finance, foreign trade accounting, and marketing.
- Explain the relations and interactions between the basic functions of Trade and Finance transactions.
- Use advanced level knowledge in the field of international trade and finance in order to provide that the functions of the trade and finance are carried out in unity.
- Analyze unforeseen complex problems faced within the trade and finance activities and develops proposals for solutions based on research and current evidence.
- Hold the necassary knowledge and skills in order to manage the operation of national and international companies regarding the provision of goods and capital.
- Understand the nature of international capital movements and analyze the role of national macroeconomic policies.
- Anticipate potential problems in new practices in the field of international trade and finace, and develops preventive strategies.
- Transfer acquired knowledge and skills on team mates under her/his responsibility within the scope of a project.
- Take risks and undertake innovative developments in order to solve unseen problems for his/her field.
- Take responsibility both as a team member and individually in order to provide that unforeseen complex activities faced in the practices in his/her field are carried out.
- Conduct advanced studies in his/her field independently.
- Manage activities for the development of his/her subordinates within the framework of a project.
- Take risk and responsibility for the actualization of knowledge, ideas, practices or technologies that bring innovation to his/her field.
- Take responsibility to provide that his/her knowledge and skills are transformed into ideas/approaches/practices/technologies/products that have a strong social/cultural/economic value assessing risks and opportunities in his/her field; develop entrepreneurial competence as a team member and individually.
- Evaluate the advanced knowledge and skills s/he has acquired in his/her field with a critical approach.
- Plan and manage activities to improve his/her work performance and that of his/her subordinates in line with the learning objectives determining his/her learning needs and those of his/her subordinates.
- Inform people and institutions on issues related to his/her field expressing his/her ideas and solution proposals for problems in writing and verbally.
- Share his/her ideas and solution proposals for problems related to the issues in his/her field with professionals and non-professionals with the support of qualitative and quantitative data.
- Keep up with the developments in his/her field and communicate with colleagues by using a foreign language (English) at least at the level of European Language Portfolio B1 General Level.
- Use information and communication technologies as required by the field on the basis of his/her acquired computer competency at Advanced Level of European Computer Driving License.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Entrepreneurial competence
Information regarding examination regulations, assessment and grading can be found in full text at Istanbul Arel University’s The Regulations on the Undergraduate Education, Examination, Assessment and Grading (Section 4). Assessment methods together with teaching and training methods most frequently used at the educational programmes of the University are given below. Programmes utilize most of these methods as appropriate in order to intended learning outcomes in accordance with their educational aims and objectives to be achieved.
The assessment methods applied for assessment of the achievement of the expected programme learning outcomes for the entire programme of Department of Computer Engineering , in particular, are ticked in the list below and those for each individual course unit are given in the relevant section of the course descriptions with their contribution to the final grades.
Assessment Methods
Mid-Term Exam
Peer Evaluation
Computer Based Presentation
Document Presentation
Final Exam
Observation Report
Short Exam
Homework Assessment
Report Presentation
Oral Assessment
Thesis Presentation
Expert/Jury Assessment
Case Presentation
Competition
Training Assessment
Work Placement Assessment
Laboratory
Examination
Students are subject to a final exam, other than the exams they have taken and the studies they have been involved in. Each semester, students are given at least one mid-term examination. Apart from mid-term examinations, quizzes can be given without announcing a specific date. The criteria (quiz, mid-term, assignment, final exam, etc.) and the ratio taken into consideration for success assessment in the courses are stated in the syllabi distributed to the students at the beginning of each semester and/or published on the web site. Final examinations are made in dates, places and times determined and announced by the University. The students’ final semester grade is given by their instructors based on mid-term and final examination results, semester studies, and compliance with attendance regulations.
Courses, which do not require mid-term and/or final examinations, are determined by the related Heads of Departments/ School Directors, and the Registrar’s Office is informed accordingly. Final grades for such courses are given based on their coursework throughout the term. The end of semester course grade is submitted to the Registrar’s Office by the lecturer with success evaluation criteria. The semester grades become final after being announced by the Registrar’s Office.
Grades
For each course that the students take, the raw grade appreciated by the instructor at the end of the term is transformed into the following equivalent letter grade by being based on one of the relative evaluation, instructor appreciation and directly grade transformation evaluation system.
ECTS and letter grades’ coefficients and their provisions over 100 points have been shown below:
Score Letter Grade Score (Coefficient)
90 – 100 AA 4.0
85 – 89 BA 3.5
80 – 84 BB 3.0
75 – 79 CB 2.5
70 – 74 CC 2.0
60 – 69 DC 1.5
50 – 59 DD 1.0
0 – 49 FF 0.0
While transforming the İstanbul Arel University grades to ECTS grades, the following table is used:
Istanbul Arel University
Grade ECTS
Grade
AA A
BA
BB B
CB
CC C
DC D
DD E
FF F
While transforming the ECTSS grades to the grades of İstanbul Arel University, the following table is used:
ECTS Grade İstanbul Arel University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
F FF
Success Grades
The students whose success grade is AA, BA, BB, CB and CC from a course pass that course directly. Students who get DC or DD grades in a course are deemed to have conditionally passed that course.
Succesful Students
Students who obtain a GPA of 3.00-3.49, at the end of the semester with at least a normal semester course load, are considered "Honor Students" and those who obtain a GPA of 3.50-4.00 are considered "High Honor Students".
Also, from the letter grades;
I Grade incomplete (Incomplete); is given to the students who have not completed the required conditions excluding the attendance for the course in which they are successful in the semester. In case the student takes the grade of I from any course, s/he is obliged to get a grade by completing his/her deficiencies within two weeks as of the announcement date of the grades. This duration can be extended with the decision of the management board. Otherwise, the grade of I is transformed into the grade of FF.
E Grade of exemption (Exempted); is given to the ones being successful in the exemption examination and the ones coming with the lateral and vertical transfer and the courses which have been taken and have been successfully completed while getting education in another higher education institution previously. The grades of E are not included to the average calculations.
NA
Grade of absenteeism (Not Attended); is given to the students who cannot realize the attendance conditions. In the evaluations, it is processed as the grade of FF.
S Grade of being successful (Successful); is given to the students who are successful in the thesis studies. Also the grade of S is used in the situation of being successful for the courses taken without credit such as the term project, field, clinic and laboratory studies and seminars. The grade of S is not included to the general grade average.
U Grade of being unsuccessful (Unsuccessful); is given to the students who are unsuccessful in the thesis studies. Also the grade of U is used in the situation of being unsuccessful for the courses taken without credit such as the term project, field, clinic and laboratory studies and seminars. The grade of U is not included to the general grade average.
Objection To The Exam Results
In İstanbul Arel University, students can raise their objection to any exam results with a petition to be filled and submitted to the relevant Dean's office and directorate in three working days following announcement date of the exam results at the latest. The objection shall be evaluated by the relevant lecturer in five working days following the announcement of objection to him/her. Result of the re-evaluation shall be reported to the relevant dean’s office or directorate with a justified and written report. Dean's office and directorate shall transfer the result of objection to the Registrar's Office in written.
In order to monitor the quality of higher education programs,
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Design and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.
1.2. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.
Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Accreditation start/end dates: 11.07.2023 - 11.07.2027
The admissions of students to this programme is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (YÖK). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programme they would like to study at, students are placed in the related programme according to their scores they got from the exam.
International (foreign) students are accepted to this undergraduate programme according to the score of one of internationally acceptable exams they take such as SAT, ACT etc. or according to their high school diploma score.
Exchange student admission is accepted according to the requirements determined by bilateral agreements signed by İstanbul Arel University and the partner university. Guest students may enroll into the courses in this programme, if the related academic unit approves all requirements. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.
Upon successful completion of this programme, students may apply to second cycle (master's) and in some cases, to third cycle (doctorate) degree programmes in or related fields of. According to the National Regulations on Graduate Education, students are admitted to second cycle (master’s) degree programmes taking into account their first cycle degree CGPA achievement and/or the score obtained from the subject-specific "Academic and Graduate Education Entry Examination (ALES)" centrally administered nation-wide by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Within the framework of the national regulations, regulations endorsed by the senate of each university stipulate the weight of ALES Examination results in the overall evaluation of candidates. Depending on the institutions' regulations, for some programmes to be accessed, a certain level of foreign language proficiency is also required. In the overall evaluation of candidates, scores obtained from ALES Examination are allotted a minimum score of 55 and a weight of 50% for the second cycle (master's) programmes, which require a thesis work. ALES score is not compulsory and may not be taken into account for accessing to the second cycle (master's) programmes, which do not require a thesis work.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The document is valid continuously.