Yeterlilik Kodu

TR0030012281

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın amacı; çağdaş, demokrat, eleştirel düşünme yeteneğine sahip, insan ve insan haklarına saygılı, eğitim ilke ve esaslarına bağlı, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve mesleğin önemini kavramış Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir. 

Öğrenme Ortamları

Türkçe:
Türkçe öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğrenme ortamları genellikle çeşitli bileşenleri içerir. Bu öğrenciler genellikle şu ortamlarda öğrenim görürler:

Üniversite Derslikleri: Türkçe öğretmenliği lisans programı öğrencileri, derslerini genellikle üniversite dersliklerinde alırlar. Dilbilgisi, edebiyat, dilbilim ve eğitim odaklı dersler bu ortamlarda işlenir.

Eğitim Fakültesi Kütüphanesi: Öğrenciler, kaynaklara erişim sağlamak ve araştırma yapmak için eğitim fakültesi kütüphanesini kullanabilirler.

Uygulama Okulları: Türkçe öğretmenliği öğrencileri, öğretmenlik becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli okullarda staj yapabilirler. Bu uygulama okulları, öğrencilere gerçek sınıf deneyimi kazandırır.

Sosyal Medya ve Online Platformlar: Öğrenciler, dilbilgisi kuralları, öğretim stratejileri ve öğretmenlikle ilgili diğer konularda bilgi edinmek için çeşitli sosyal medya grupları ve online platformları kullanabilirler.

Seminer ve Atölye Çalışmaları: Eğitim fakülteleri genellikle öğrencilere yönelik seminerler ve atölye çalışmaları düzenler. Bu etkinlikler öğrencilere ek bilgi ve deneyim kazandırabilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk dili ve edebiyatı başta olmak üzere, Türk kültür ve sanatını geliştirir; Türk dilinin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini edinir ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarır.
  • Alandaki çağdaş bilgilerlerin edinilmesine zemin hazırlar, bilimsel araştırmalarda ve mesleki faaliyetlerde çağdaş yöntem ve teknolojilerden yararlanır.
  • Yaratılacak değerlerin evrensel boyutlarda bilimsel temelinin oluşması için çaba harcar.
  • Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyetimizin temel niteliklerinin kazanılıp benimsenmesi için ortam oluşturur, bütün bu faaliyetleri yurt ve ulus sevgisi temeline dayandırır ve aynı nitelikleri taşıyan bireylerin yetişmesi için çaba harcar.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenir, bunları dili kullanırken davranış haline dönüştürür.
  • Dilin ve edebiyatın Türk kültürünün temeli olduğunu bilir ve bu temeli koruyup kollamak için çalışır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir;

Öğrencilere Türkçe dil eğitimi alanında başarılı olmalarını sağlayacak kapsamlı bir beceri setine sahip olmalarına yardımcı olmak. Dil öğrenme ve öğretme kavramları ve süreçlerini araştırma ve anlama becerilerini geliştirmek; özel öğretim stratejilerini, yöntemlerini kullanma yeteneklerini kazanmak; öğrencilerin gelişimsel özelliklerini ve konuyla ilgili talepleri karşılamak için etkili bilgi teknolojilerini kullanmak. Türkçe öğretim alanındaki gelişmeleri değerlendirme becerilerini geliştirmek. Öğrencilerinde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini teşvik etmek.
 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar kısa süreli sınav, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, muafiyet ve mezuniyet AGNO baraj sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Her türlü sınav ve etkinlik 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Değerlendirmeye Katma Limiti(DKL) altındaki puanlar bağıl değerlendirme yapılırken dikkate alınmaz. DKL ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. DKL 100 üzerinden 30’u geçemez. DKL uygulaması sonunda, değerlendirme dışı kalan öğrenci sayısı dersten devam alan öğrenci sayısının %30’unu aşamaz. Ham başarı notu, Alt Limit(AL)’in altında ancak 30’un üzerinde ise FD, 30’un altında ise FF olarak değerlendirilir. Eğer DD harf notu alt sınırı AL’nin üzerindeyse, DD notu alt sınırı ile 30 arasındaki bu notlara da FD notu verilir. AL’nin değeri, 35-45 arasında olmak şartı ile ilgili kurulca belirlenir. Harfle başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:

Sözel Harf Notu Ağırlık Katsayısı :

Pekiyi AA 4,00 İyi-Pekiyi BA 3,50 İyi BB 3,00 Orta-İyi CB 2,50 Orta CC 2,00 Zayıf-Orta DC 1,50 Zayıf DD 1,00 Başarısız FD 0,50 Başarısız FF 0,00 Muaf M - Geçer G - Kalır K - Devamsız DZ -

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Erzincan Eğitim Fakültesi çatısı altından hizmet sürdüren Türkçe Öğretmenliği Eğitimi ABD, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından; 010/046 sayı ve 03.05.2024 tarihinde 3+2 yıllığına akredite edilmiştir. 

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :01.05.2024-01.05.2027

Giriş Şartı

Öğrenci işleri MADDE 5 – (1) Birimlerde eğitim almaya hak kazanan öğrenci ile ilgili kesin kayıt, kimlik kartı tanzimi ve tasdiki, askerliğin tecili, öğrenci belgesi verilmesi, öğrenci kişisel dosyasının tutulması, diploma düzenlenmesi ve benzeri işlemler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı veya gerekli hâllerde yetki verilen ilgili birimler tarafından yürütülür. (2) Öğrencilere ilişkin kayıt yenileme, ilişik kesme, nakil yoluyla kabul edilme, intibak, diploma programı değiştirme, derse yazılma, yatay ve dikey geçişler, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, notlandırma ve benzeri her türlü işlemler kayıt oldukları birimce yapılır.

Başarma ŞartlarıYükseköğretim Yeterlilikleri ve de Millî Eğitim Bakanlığının Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri çerçevesinde bölümün yeterlilikleri belirlenmiştir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ülkemizde Türkçe Öğretmenliği lisans mezunları, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında Türkçe Öğretmeni olarak çalışabilmekte ve eğitim kurumlarında yönetici pozisyonunda görev alabilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030012281


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın amacı; çağdaş, demokrat, eleştirel düşünme yeteneğine sahip, insan ve insan haklarına saygılı, eğitim ilke ve esaslarına bağlı, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve mesleğin önemini kavramış Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir. 


Öğrenme Ortamları

Türkçe:
Türkçe öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin öğrenme ortamları genellikle çeşitli bileşenleri içerir. Bu öğrenciler genellikle şu ortamlarda öğrenim görürler:

Üniversite Derslikleri: Türkçe öğretmenliği lisans programı öğrencileri, derslerini genellikle üniversite dersliklerinde alırlar. Dilbilgisi, edebiyat, dilbilim ve eğitim odaklı dersler bu ortamlarda işlenir.

Eğitim Fakültesi Kütüphanesi: Öğrenciler, kaynaklara erişim sağlamak ve araştırma yapmak için eğitim fakültesi kütüphanesini kullanabilirler.

Uygulama Okulları: Türkçe öğretmenliği öğrencileri, öğretmenlik becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli okullarda staj yapabilirler. Bu uygulama okulları, öğrencilere gerçek sınıf deneyimi kazandırır.

Sosyal Medya ve Online Platformlar: Öğrenciler, dilbilgisi kuralları, öğretim stratejileri ve öğretmenlikle ilgili diğer konularda bilgi edinmek için çeşitli sosyal medya grupları ve online platformları kullanabilirler.

Seminer ve Atölye Çalışmaları: Eğitim fakülteleri genellikle öğrencilere yönelik seminerler ve atölye çalışmaları düzenler. Bu etkinlikler öğrencilere ek bilgi ve deneyim kazandırabilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk dili ve edebiyatı başta olmak üzere, Türk kültür ve sanatını geliştirir; Türk dilinin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini edinir ve edinilen bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarır.
  • Alandaki çağdaş bilgilerlerin edinilmesine zemin hazırlar, bilimsel araştırmalarda ve mesleki faaliyetlerde çağdaş yöntem ve teknolojilerden yararlanır.
  • Yaratılacak değerlerin evrensel boyutlarda bilimsel temelinin oluşması için çaba harcar.
  • Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyetimizin temel niteliklerinin kazanılıp benimsenmesi için ortam oluşturur, bütün bu faaliyetleri yurt ve ulus sevgisi temeline dayandırır ve aynı nitelikleri taşıyan bireylerin yetişmesi için çaba harcar.
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenir, bunları dili kullanırken davranış haline dönüştürür.
  • Dilin ve edebiyatın Türk kültürünün temeli olduğunu bilir ve bu temeli koruyup kollamak için çalışır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda belirtilen anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir;

Öğrencilere Türkçe dil eğitimi alanında başarılı olmalarını sağlayacak kapsamlı bir beceri setine sahip olmalarına yardımcı olmak. Dil öğrenme ve öğretme kavramları ve süreçlerini araştırma ve anlama becerilerini geliştirmek; özel öğretim stratejilerini, yöntemlerini kullanma yeteneklerini kazanmak; öğrencilerin gelişimsel özelliklerini ve konuyla ilgili talepleri karşılamak için etkili bilgi teknolojilerini kullanmak. Türkçe öğretim alanındaki gelişmeleri değerlendirme becerilerini geliştirmek. Öğrencilerinde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini teşvik etmek.
 


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar kısa süreli sınav, ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, muafiyet ve mezuniyet AGNO baraj sınavlarından oluşur. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. Her türlü sınav ve etkinlik 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde bağıl değerlendirme sistemi kullanılır. Değerlendirmeye Katma Limiti(DKL) altındaki puanlar bağıl değerlendirme yapılırken dikkate alınmaz. DKL ilgili öğretim elemanı tarafından belirlenir. DKL 100 üzerinden 30’u geçemez. DKL uygulaması sonunda, değerlendirme dışı kalan öğrenci sayısı dersten devam alan öğrenci sayısının %30’unu aşamaz. Ham başarı notu, Alt Limit(AL)’in altında ancak 30’un üzerinde ise FD, 30’un altında ise FF olarak değerlendirilir. Eğer DD harf notu alt sınırı AL’nin üzerindeyse, DD notu alt sınırı ile 30 arasındaki bu notlara da FD notu verilir. AL’nin değeri, 35-45 arasında olmak şartı ile ilgili kurulca belirlenir. Harfle başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:

Sözel Harf Notu Ağırlık Katsayısı :

Pekiyi AA 4,00 İyi-Pekiyi BA 3,50 İyi BB 3,00 Orta-İyi CB 2,50 Orta CC 2,00 Zayıf-Orta DC 1,50 Zayıf DD 1,00 Başarısız FD 0,50 Başarısız FF 0,00 Muaf M - Geçer G - Kalır K - Devamsız DZ -


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Erzincan Eğitim Fakültesi çatısı altından hizmet sürdüren Türkçe Öğretmenliği Eğitimi ABD, Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından; 010/046 sayı ve 03.05.2024 tarihinde 3+2 yıllığına akredite edilmiştir. 

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :01.05.2024-01.05.2027


Giriş Şartı

Öğrenci işleri MADDE 5 – (1) Birimlerde eğitim almaya hak kazanan öğrenci ile ilgili kesin kayıt, kimlik kartı tanzimi ve tasdiki, askerliğin tecili, öğrenci belgesi verilmesi, öğrenci kişisel dosyasının tutulması, diploma düzenlenmesi ve benzeri işlemler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı veya gerekli hâllerde yetki verilen ilgili birimler tarafından yürütülür. (2) Öğrencilere ilişkin kayıt yenileme, ilişik kesme, nakil yoluyla kabul edilme, intibak, diploma programı değiştirme, derse yazılma, yatay ve dikey geçişler, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, notlandırma ve benzeri her türlü işlemler kayıt oldukları birimce yapılır.


Başarma Şartları
Yükseköğretim Yeterlilikleri ve de Millî Eğitim Bakanlığının Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri çerçevesinde bölümün yeterlilikleri belirlenmiştir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ülkemizde Türkçe Öğretmenliği lisans mezunları, özel veya devlete bağlı eğitim kurumlarında Türkçe Öğretmeni olarak çalışabilmekte ve eğitim kurumlarında yönetici pozisyonunda görev alabilmektedirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora yaparak çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012281

Qualification Title
Bachelor of Turkish Language Teaching
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim of the program is to train Turkish teachers who are modern, democratic, capable of critical thinking, respectful to human and human rights, committed to the principles and principles of education, able to keep up with technological changes and understand the importance of the profession..

Learning Environments

The learning environments for Turkish language teaching undergraduate program students typically involve various components. These students generally experience learning in the following environments:

University Classrooms: Turkish language teaching undergraduate program students usually attend their classes in university classrooms. Subjects such as grammar, literature, linguistics, and education-focused courses are taught in these environments.

Education Faculty Library: Students can use the education faculty library to access resources and conduct research.

Practice Schools: Turkish language teaching students may engage in internships at various schools to enhance their teaching skills. These practice schools provide students with real classroom experience.

Social Media and Online Platforms: Students can use various social media groups and online platforms to acquire information on grammar rules, teaching strategies, and other aspects related to teaching.

Seminars and Workshops: Education faculties often organize seminars and workshops for students. These events can provide students with additional knowledge and hands-on experience.

Description
  • Develops Turkish culture and art, especially Turkish language and literature; acquires the characteristics of Turkish language and literary works created in this language and transfers these acquired characteristics to the studies to be carried out.
  • Prepares the ground for the acquisition of contemporary information in the field, utilizes contemporary methods and technologies in scientific research and professional activities.
  • Strives for the formation of a scientific basis of the values ​​to be created in universal dimensions.
  • Creates an environment for the acquisition and adoption of Atatürk's principles and the basic characteristics of our Republic, bases all these activities on the love of country and nation and strives for the training of individuals with the same qualities.
  • Knows the Turkish National Education system, the teaching profession and the field of educational sciences in all aspects.
  • Knows different learning approaches in line with the developmental characteristics of students.
  • Establishes oral and written communication; follows information in the field of information and communication technologies using at least one foreign language and communicates with colleagues.
  • Learns the structure and general characteristics of Turkish as a language and transforms these into behaviors while using the language.
  • Knows that language and literature are the basis of Turkish culture and works to protect and preserve this basis.
Key Competencies

Has the following key competencies at an advanced level;

To help students acquire a comprehensive skill set that will enable them to be successful in the field of Turkish language education. To develop their skills in researching and understanding language learning and teaching concepts and processes; to gain the ability to use special teaching strategies and methods; to use effective information technologies to meet students' developmental characteristics and related demands. To develop their skills in evaluating developments in the field of Turkish language education. To encourage critical thinking, creative thinking and problem solving skills in students.

Further Info

Exams consist of short-term exams, midterm exams, final exams, single course exams, make-up exams, exemption and graduation CGPA threshold exams. These exams can be written, oral or both written and oral and/or applied. All exams and activities are evaluated out of 100 points. A relative evaluation system is used in the calculation of the success grade within the framework of the principles determined by the Senate. Scores below the Addition Limit to Evaluation (DKL) are not taken into account in the relative evaluation. DKL is determined by the relevant faculty member. DKL cannot exceed 30 out of 100. At the end of the DKL application, the number of students excluded from the evaluation cannot exceed 30% of the number of students continuing the course. If the raw success grade is below the Lower Limit (AL) but above 30, it is evaluated as FD, and if it is below 30, it is evaluated as FF. If the lower limit of the DD letter grade is above AL, the FD grade is also given to these grades between the lower limit of the DD grade and 30. The value of AL is determined by the relevant board, provided that it is between 35 and 45.

Letter grades are defined as follows:

Verbal Letter Grade Weight Coefficient Excellent AA 4.00 Good-Excellent BA 3.50 Good BB 3.00 Average-Good CB 2.50 Average CC 2.00 Weak-Average DC 1.50 Weak DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 Exempt M - Pass G - Fail K - Absent DZ -

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Turkish Language Teaching Education Department, which provides services under the roof of Erzincan Faculty of Education, was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs with the number 010/046 and on 03.05.2024 for 3+2 years.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)

Accreditation Start/End Date: 01.05.2024-01.05.2027

Access Requirements

ARTICLE 5 – (1) The procedures regarding the final registration, issuance and verification of identity cards, postponement of military service, issuance of student certificates, keeping of student personal files, issuance of diplomas and similar procedures regarding students who are entitled to receive education in the units are carried out by the Student Affairs Department or the relevant authorized units in necessary cases. (2) The procedures regarding the renewal of registration, termination of affiliation, acceptance through transfer, adaptation, change of diploma program, enrollment in a course, horizontal and vertical transfers, measurement and evaluation practices, grading and all similar procedures regarding students are carried out by the unit they are registered to. Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK)

Conditions for SuccessIt is necessary to be a graduate from secondary education and take adequate score from The Transition to Higher Education Examination-5 (YGS-5).
Progression Paths (Relationship Type)

Turkish Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or goverment instutions as a Turkish education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a master's and a doctorate degrees in various üniversities.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030012281


Qualification Title
Bachelor of Turkish Language Teaching

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim of the program is to train Turkish teachers who are modern, democratic, capable of critical thinking, respectful to human and human rights, committed to the principles and principles of education, able to keep up with technological changes and understand the importance of the profession..


Learning Environments

The learning environments for Turkish language teaching undergraduate program students typically involve various components. These students generally experience learning in the following environments:

University Classrooms: Turkish language teaching undergraduate program students usually attend their classes in university classrooms. Subjects such as grammar, literature, linguistics, and education-focused courses are taught in these environments.

Education Faculty Library: Students can use the education faculty library to access resources and conduct research.

Practice Schools: Turkish language teaching students may engage in internships at various schools to enhance their teaching skills. These practice schools provide students with real classroom experience.

Social Media and Online Platforms: Students can use various social media groups and online platforms to acquire information on grammar rules, teaching strategies, and other aspects related to teaching.

Seminars and Workshops: Education faculties often organize seminars and workshops for students. These events can provide students with additional knowledge and hands-on experience.


Description
  • Develops Turkish culture and art, especially Turkish language and literature; acquires the characteristics of Turkish language and literary works created in this language and transfers these acquired characteristics to the studies to be carried out.
  • Prepares the ground for the acquisition of contemporary information in the field, utilizes contemporary methods and technologies in scientific research and professional activities.
  • Strives for the formation of a scientific basis of the values ​​to be created in universal dimensions.
  • Creates an environment for the acquisition and adoption of Atatürk's principles and the basic characteristics of our Republic, bases all these activities on the love of country and nation and strives for the training of individuals with the same qualities.
  • Knows the Turkish National Education system, the teaching profession and the field of educational sciences in all aspects.
  • Knows different learning approaches in line with the developmental characteristics of students.
  • Establishes oral and written communication; follows information in the field of information and communication technologies using at least one foreign language and communicates with colleagues.
  • Learns the structure and general characteristics of Turkish as a language and transforms these into behaviors while using the language.
  • Knows that language and literature are the basis of Turkish culture and works to protect and preserve this basis.

Key Competencies

Has the following key competencies at an advanced level;

To help students acquire a comprehensive skill set that will enable them to be successful in the field of Turkish language education. To develop their skills in researching and understanding language learning and teaching concepts and processes; to gain the ability to use special teaching strategies and methods; to use effective information technologies to meet students' developmental characteristics and related demands. To develop their skills in evaluating developments in the field of Turkish language education. To encourage critical thinking, creative thinking and problem solving skills in students.


Further Info

Exams consist of short-term exams, midterm exams, final exams, single course exams, make-up exams, exemption and graduation CGPA threshold exams. These exams can be written, oral or both written and oral and/or applied. All exams and activities are evaluated out of 100 points. A relative evaluation system is used in the calculation of the success grade within the framework of the principles determined by the Senate. Scores below the Addition Limit to Evaluation (DKL) are not taken into account in the relative evaluation. DKL is determined by the relevant faculty member. DKL cannot exceed 30 out of 100. At the end of the DKL application, the number of students excluded from the evaluation cannot exceed 30% of the number of students continuing the course. If the raw success grade is below the Lower Limit (AL) but above 30, it is evaluated as FD, and if it is below 30, it is evaluated as FF. If the lower limit of the DD letter grade is above AL, the FD grade is also given to these grades between the lower limit of the DD grade and 30. The value of AL is determined by the relevant board, provided that it is between 35 and 45.

Letter grades are defined as follows:

Verbal Letter Grade Weight Coefficient Excellent AA 4.00 Good-Excellent BA 3.50 Good BB 3.00 Average-Good CB 2.50 Average CC 2.00 Weak-Average DC 1.50 Weak DD 1.00 Fail FD 0.50 Fail FF 0.00 Exempt M - Pass G - Fail K - Absent DZ -


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Turkish Language Teaching Education Department, which provides services under the roof of Erzincan Faculty of Education, was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs with the number 010/046 and on 03.05.2024 for 3+2 years.

Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)

Accreditation Start/End Date: 01.05.2024-01.05.2027


Access Requirements

ARTICLE 5 – (1) The procedures regarding the final registration, issuance and verification of identity cards, postponement of military service, issuance of student certificates, keeping of student personal files, issuance of diplomas and similar procedures regarding students who are entitled to receive education in the units are carried out by the Student Affairs Department or the relevant authorized units in necessary cases. (2) The procedures regarding the renewal of registration, termination of affiliation, acceptance through transfer, adaptation, change of diploma program, enrollment in a course, horizontal and vertical transfers, measurement and evaluation practices, grading and all similar procedures regarding students are carried out by the unit they are registered to. Acceptence and registration procedures to this programme is made within the limits of the law defined by The Council of Higher Education (YOK)


Conditions for Success
It is necessary to be a graduate from secondary education and take adequate score from The Transition to Higher Education Examination-5 (YGS-5).

Progression Paths (Relationship Type)

Turkish Teacher Education Bachelar's Degrees in the private or goverment instutions as a Turkish education teacher or a director in our country. Moreover, they became an instructor within doing a master's and a doctorate degrees in various üniversities.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode