Yeterlilik Kodu | TR0030008200 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, lisans düzeyinde dört yıllık bir program uygulamaktadır. Bölümümüz derslerinin yüzde otuzu seçmeli derslerden oluşmaktadır. Bu derslerin ad ve içerikleri oluşturulurken Türkoloji biliminin gerektirdiği azami kapsamın yanı sıra farklı disiplinlerle işbirliğine ve ayrıca alanın uygulamaya dönük yönlerinin vurgulanmasına dikkat edilmiştir. Öğrenciler ilgi alanlarına göre farklı bölümlerden ders alabildikleri gibi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün seçmeli ders havuzundan lisans sonrası çalışma alanlarına yönelik dersler de seçebileceklerdir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Türk Dili ve Edebiyatı alanında ileri düzeyde teorik ve teknik bilgileri öğrenmiş ve altyapısını kavramış birey olma yetkinliği etik değerleri özümsemiş, bilimsel araştırma ve geliştirmeye önem verme yetkinliği hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini benimsemiş dünyadaki paydaşları ile ortak bir dile sahip uzman bireyler yetiştirme yetkinliği Temel ve beşeri bilimler alanında ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, araştırma ve uygulama yapma yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ders sorumlusu tarafından kararlaştırılarak yıl içi başarı notunun %40 veya %50'si, yıl sonu genel sınavlarının ise %50 veya %60'ı dikkate alınarak vize ve final notlarının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Her ders için yıl içi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yıl sonu sınavları yapılmaktadır. Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Türk Dili ve Edebiyatı Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2025 tarihleri arasında akredite edilmiştir. | |
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN | |
Başarma Şartları | Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008200
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, lisans düzeyinde dört yıllık bir program uygulamaktadır. Bölümümüz derslerinin yüzde otuzu seçmeli derslerden oluşmaktadır. Bu derslerin ad ve içerikleri oluşturulurken Türkoloji biliminin gerektirdiği azami kapsamın yanı sıra farklı disiplinlerle işbirliğine ve ayrıca alanın uygulamaya dönük yönlerinin vurgulanmasına dikkat edilmiştir. Öğrenciler ilgi alanlarına göre farklı bölümlerden ders alabildikleri gibi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünün seçmeli ders havuzundan lisans sonrası çalışma alanlarına yönelik dersler de seçebileceklerdir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanında edindiği bilgileri ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Günün koşullarına bağlı olarak bu bilgileri yeniler.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
- Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirir, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
- Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar.
- Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
- Türk Dili ve Edebiyatı Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Türk Dili ve Edebiyatı alanında ileri düzeyde teorik ve teknik bilgileri öğrenmiş ve altyapısını kavramış birey olma yetkinliği
etik değerleri özümsemiş, bilimsel araştırma ve geliştirmeye önem verme yetkinliği
hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini benimsemiş dünyadaki paydaşları ile ortak bir dile sahip uzman bireyler yetiştirme yetkinliği
Temel ve beşeri bilimler alanında ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim, araştırma ve uygulama yapma yetkinliği
Ders sorumlusu tarafından kararlaştırılarak yıl içi başarı notunun %40 veya %50'si, yıl sonu genel sınavlarının ise %50 veya %60'ı dikkate alınarak vize ve final notlarının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Her ders için yıl içi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yıl sonu sınavları yapılmaktadır.
Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türk Dili ve Edebiyatı Programı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından 02.06.2023 – 30.09.2025 tarihleri arasında akredite edilmiştir.
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, ZBEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir
LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Adaylar, BEUN web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler BEUN Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030008200 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Turkish Language and Literature | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession. The Department of Turkish Language and Literature has a four-year undergraduate program. Elective courses contain thirty percent of the courses in the department. While writing the contents of these courses, instructors also pay attention to the requirements of Turcology,as well as practical aspects of different disciplines and interdisciplinary cooperation. Just as students can elect courses from different departments according to their interests, they can also select other courses that they need after their bachelor’s degree from the total elective courses of Turkish Language and Literature department. | |
Learning Environments | Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats. | |
Description |
| |
Key Competencies | The purpose of Turkish Language and Literature is to educate students and researchers as people who are capable of analysing the structure and development of Turkish language; are well-informed about periods, literary figures, literary works, features of Turkish Literature and Turkish Culture; are familiar with universal culture, have creative thought and a discipline in research methods and able to create solutions for problems. It is to be a department conducting education, research and application in the field of basic and human sciences nationally and internationally. | |
Further Info | Decided by the course instructor, mid-term and term examination marks are calculated as follows: 40% or 50% of mid-term examination and homeworks-projects activitiy, and 50% or 60% of final examination of the lessons. For each course, term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the final exams are performed. Success Level Success Grade Coefficient Score | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Turkish Language and Literature Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2025. | |
Access Requirements | FOR TURKISH STUDENTS In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient. FOR EXCHANGE STUDENTS Exchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEUN and the partner university. FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English. FOR MASTER’S DEGREE Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination. | |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (total of 240 ECTS) and obtain a cumulative grade point average of at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have successfully completed their Bachelor’s Degree can study at postgraduate level (Master’s or Doctorate) on condition that they attain an acceptable score at ALES and have sufficient proficiency in foreign language. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Turkish Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008200
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.
The Department of Turkish Language and Literature has a four-year undergraduate program. Elective courses contain thirty percent of the courses in the department. While writing the contents of these courses, instructors also pay attention to the requirements of Turcology,as well as practical aspects of different disciplines and interdisciplinary cooperation. Just as students can elect courses from different departments according to their interests, they can also select other courses that they need after their bachelor’s degree from the total elective courses of Turkish Language and Literature department.
Education and training are conducted in formal, open, or distance learning formats.
- Has advanced theoretical and applied knowledge in a way to prioritize the scientific approach supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Turkish Language and Literature.
- Adapts and transfers the knowledge gained in the field of Turkish Language and Literature to secondary education.
- Uses advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Turkish Language and Literature.
- It refreshes this information depending on the conditions of the day.
- Using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Turkish Language and Literature, it interprets and evaluates data, defines and analyzes problems in parallel with current technological developments, and develops solutions based on research and evidence.
- Have the ability to conceptualize events and facts related to Turkish Language and Literature; examines with scientific methods and techniques.
- Designs and performs experiments to examine problems, collects data, analyzes and interprets results.
- Conducts an advanced study on Turkish Language and Literature independently.
- Takes responsibility, individually and as a team member, to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to the field of Turkish Language and Literature.
- It plans and manages activities for the development of employees under its responsibility within the framework of a project.
- It plays a role in the decision-making process in the problems encountered in different disciplines.
- Students uses time effectively in the process of drawing conclusions with his analytical thinking ability.
- Evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the field of Turkish Language and Literature with a critical approach.
- Determines learning needs and directs learning.
- It would develop a positive approach for learning all life long.
- To be aware of the necessity of lifelong learning and continuously improve their professional knowledge and skills.
- Informs relevant persons and institutions on issues related to the field of Turkish Language and Literature; express their thoughts and solutions to problems in written and verbal form.
- He/she shares his/her thoughts on the issues related to Turkish Language and Literature and solutions to the problems with the experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
- With the awareness of social responsibility, it organizes and implements projects and activities for the social environment in which it lives.
- Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- Uses information and communication technologies together with computer software with at least the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Turkish Language and Literature Field.
- Students uses his knowledge on human health and environmental awareness in the field of Turkish Language and Literature for the benefit of society.
- It acts in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Turkish Language and Literature.
- Students has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality management and compliance with and participation in (instead of quality culture) and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
The purpose of Turkish Language and Literature is to educate students and researchers as people who are capable of analysing the structure and development of Turkish language; are well-informed about periods, literary figures, literary works, features of Turkish Literature and Turkish Culture; are familiar with universal culture, have creative thought and a discipline in research methods and able to create solutions for problems. It is to be a department conducting education, research and application in the field of basic and human sciences nationally and internationally.
Decided by the course instructor, mid-term and term examination marks are calculated as follows: 40% or 50% of mid-term examination and homeworks-projects activitiy, and 50% or 60% of final examination of the lessons. For each course, term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the final exams are performed.
Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -
In order to monitor the quality of higher education programs;
-
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Turkish Language and Literature Program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Curriculums of Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) between 02.06.2023 and 30.09.2025.
FOR TURKISH STUDENTS
In the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.
FOR EXCHANGE STUDENTS
Exchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEUN and the partner university.
FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.
FOR MASTER’S DEGREE
Students must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.
Students who have successfully completed their Bachelor’s Degree can study at postgraduate level (Master’s or Doctorate) on condition that they attain an acceptable score at ALES and have sufficient proficiency in foreign language.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Turkish Higher Education Quality Council
Qualification is continuous
