Yeterlilik Kodu | TR0030043045 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Nişantaşı Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak Mahalesi, Taşyoncası Sokak, No: 1V ve No:1Y Sarıyer-İSTANBUL - Bina Kodu : 34481742 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.nisantasi.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 – 1411 – Otel ve Konaklama Yöneticileri | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel yetkinlikleri öğrencilere kazandırarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eden, kendini sürekli olarak yenileyen ve çözümleyici bireyler olmalarını amaçlayan bir ön lisans programıdır. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Turizm ve Otel İşletmeciliği programı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Meslek Yüksekokulu (MYO) kalite standartlarına uygun olarak yürütülmektedir. Müfredat, sektörün güncel ihtiyaçları doğrultusunda turizm ve konaklama işletmeciliği alanlarında faaliyet gösteren paydaşlarla iş birliği içinde düzenli olarak güncellenmektedir. Öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla zorunlu staj süreçleri titizlikle değerlendirilmekte, staj sonrası öğrenci geri bildirimleri ve işveren değerlendirmeleri göz önüne alınarak programın etkinliği sürekli izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Mezunların sektördeki istihdam durumu takip edilerek, eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. | |
Giriş Şartı | T.C. Vatandaşları: Programa, TYT puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrencilerin, ilan edilen kayıt tarihlerinde, mali yükümlülüklerini tamamlayarak kesin kayıt yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı Uyruklular: Yabancı uyruklu öğrenciler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kabul edilir. Lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 Yatay Geçiş: Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencinin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Lütfen ilgili mevzuatı inceleyiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Öğretimi Yatay Geçiş Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/TYTM-5-_onlisans_ve_lisans_ogretimi_yatay_gecis_yonergesi_-_23.10.2013.pdf Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Değişim Öğrencileri: Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile çerçevesi belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtiçi ve yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 120 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin stajlarını da başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. Nişantaşı Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Nişantaşı Üniversitesi Diploma, Diploma Eki ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge- 511959282.pdf | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Turizm ve Otel İşletmeciliği ön lisans programı mezunları, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Ekonomi ve Finans, İşletme, Rekreasyon Yönetimi, Turizm İşletmeciliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Uluslararası İşletme Yönetimi, Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği, ve Turizm Rehberliği gibi ilgili lisans programlarına geçiş yapabilirler. Mezunlar, konaklama işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, seyahat acenteleri ve tur operatörleri, havayolu şirketleri, turistik bilgilendirme merkezleri ve turistik çekicilik arz eden yerlerdeki kurum ve kuruluşlarda alanları doğrultusunda ilgili departman ve bölümlerde çalışma imkânı bularak kariyer yapabilir. Ayrıca, girişimcilik becerilerini kullanarak kendi turizm işletmelerini kurma veya turizm işletmelerinin yönetimi alanında uzmanlaşma fırsatına sahiptirler. Uluslararası geçerliliği olan sertifikalar ve mesleki gelişim programlarına katılarak turizm sektöründe daha üst düzey yönetici pozisyonlarına ilerleme şansına da sahiptirler. | |
Yasal Dayanağı | Yükseköğretim Kanunu ve MYO yönetmelikleri | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030043045
ISCO 08 – 1411 – Otel ve Konaklama Yöneticileri
ISCO 08 – 1411 – Otel ve Konaklama Yöneticileri
Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel yetkinlikleri öğrencilere kazandırarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eden, kendini sürekli olarak yenileyen ve çözümleyici bireyler olmalarını amaçlayan bir ön lisans programıdır.
- Teorik dersler
- Uygulamalı dersler
- Saha çalışmaları
- Zorunlu staj programı
- Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel kavramlar, kuramlar ve ilkeleri açıklar.
- Turizm alanında edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirerek turizm sektöründe kullanır.
- Okulda ve stajda kazandığı teorik ve pratik bilgilerle mesleki uygulamalarda karşılaştığı sorunları analiz eder ve gerektiğinde sorumluluk alarak bu sorunlara çözüm üretir.
- Mesleğe yönelik turizmin gerektirdiği etik ilkeleri dikkate alarak iş güvenliği, çevreyi koruma ve kalite bilinciyle hareket eder.
- Turizm ile ilgili görsel ve yazılı medyadan, resmi kurum ve kuruluşlardan bilgilere ulaşıp gelişmeleri takip eder.
- Turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki standartlar hakkında meslek etiği bilincine sahip olur.
- Turizm işletmelerinde ekip çalışmasına yatkın ve uzmanlık alanıyla (seyahat acentacılığı, yiyecek içecek servisi, konaklama vb.) ilgili bilgi edinir.
- Mesleki ve teknik bilgilerini kullanarak misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
- Kongre, toplantı ve banket gibi etkinlikleri planlama, organize etme ve uygulama yeterliliğine sahip olur.
- Mesleğin gerektirdiği asgari yazılım ve donanım teknolojilerini kullanır.
- Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip olur.
- İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
- Eleştirel düşünme ve problem çözme
- İletişim ve müşteri ilişkileri yönetimi
- Ekip çalışması ve liderlik
- Kültürel farkındalık
- Sınavlar (Ara sınav, final)
- Ödev ve projeler
- Uygulamalı sınavlar
- Staj değerlendirmesi
Turizm ve Otel İşletmeciliği programı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Meslek Yüksekokulu (MYO) kalite standartlarına uygun olarak yürütülmektedir. Müfredat, sektörün güncel ihtiyaçları doğrultusunda turizm ve konaklama işletmeciliği alanlarında faaliyet gösteren paydaşlarla iş birliği içinde düzenli olarak güncellenmektedir. Öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla zorunlu staj süreçleri titizlikle değerlendirilmekte, staj sonrası öğrenci geri bildirimleri ve işveren değerlendirmeleri göz önüne alınarak programın etkinliği sürekli izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Mezunların sektördeki istihdam durumu takip edilerek, eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
T.C. Vatandaşları: Programa, TYT puan türüne göre merkezi yerleştirme ile öğrenci alınmaktadır. ÖSYM tarafından programa yerleştirilen öğrencilerin, ilan edilen kayıt tarihlerinde, mali yükümlülüklerini tamamlayarak kesin kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Yabancı Uyruklular: Yabancı uyruklu öğrenciler Üniversite Senatosu tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kabul edilir. Lütfen ilgili web sayfasını inceleyiniz.
https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674
Yatay Geçiş: Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencinin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Lütfen ilgili mevzuatı inceleyiniz.
Nişantaşı Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Öğretimi Yatay Geçiş Yönergesi https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/TYTM-5-_onlisans_ve_lisans_ogretimi_yatay_gecis_yonergesi_-_23.10.2013.pdf
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
Değişim Öğrencileri: Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile çerçevesi belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtiçi ve yurtdışından gelen öğrenciler programda verilen dersleri alabilirler.
Turizm ve Otel İşletmeciliği ön lisans programı mezunları, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Ekonomi ve Finans, İşletme, Rekreasyon Yönetimi, Turizm İşletmeciliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Uluslararası İşletme Yönetimi, Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği, ve Turizm Rehberliği gibi ilgili lisans programlarına geçiş yapabilirler.
Mezunlar, konaklama işletmeleri, yiyecek-içecek işletmeleri, seyahat acenteleri ve tur operatörleri, havayolu şirketleri, turistik bilgilendirme merkezleri ve turistik çekicilik arz eden yerlerdeki kurum ve kuruluşlarda alanları doğrultusunda ilgili departman ve bölümlerde çalışma imkânı bularak kariyer yapabilir. Ayrıca, girişimcilik becerilerini kullanarak kendi turizm işletmelerini kurma veya turizm işletmelerinin yönetimi alanında uzmanlaşma fırsatına sahiptirler.
Uluslararası geçerliliği olan sertifikalar ve mesleki gelişim programlarına katılarak turizm sektöründe daha üst düzey yönetici pozisyonlarına ilerleme şansına da sahiptirler.
Yükseköğretim Kanunu ve MYO yönetmelikleri
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030043045 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ISTANBUL NISANTASI UNIVERSITY RECTORATE | |
Awarding Body Contact | Maslak District, Tasyoncasi Street, No: 1V and No: 1Y Sariyer-ISTANBUL - Building Code: 34481742 | |
Awarding Body Url | http://www.nisantasi.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 1 | 1 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 - 1411 - Hotel and Accommodation | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is an associate degree programme that aims to provide students with the basic competencies in the field of tourism and hotel management and to be individuals who follow the developments in the field, constantly renew themselves and become analytical individuals. | |
Learning Environments |
| |
Description | Students will be able to;
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | The Tourism and Hotel Management programme is carried out in accordance with the quality standards of the Council of Higher Education (YÖK) and Vocational School (MYO). The curriculum is regularly updated in line with the current needs of the sector in cooperation with stakeholders operating in the fields of tourism and hospitality management. In order to support the professional development of students, compulsory internship processes are meticulously evaluated, and the effectiveness of the programme is continuously monitored and improved by taking into account student feedback and employer evaluations after the internship. The employment status of graduates in the sector is monitored and improvement studies are carried out to increase the quality of education. | |
Access Requirements | Turkish Citizens: Students are admitted to the programme by central placement according to TYT score type. Students who are placed in the programme by OSYM are required to complete their financial obligations and register on the announced registration dates. Foreign Nationals: Foreign students are accepted in accordance with the criteria determined by the University Senate. Please see the relevant web page. https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674 Horizontal Transfer: A student who has started his/her education in an equivalent programme in Turkey or abroad can apply for transfer. The acceptance of the student is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree applied for. Please review the relevant legislation. Nişantaşı University Associate and Undergraduate Education Transfer Directive Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 Exchange Students: Students coming from Turkey and abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and the framework of which is determined by an agreement can take the courses given in the programme. | |
Conditions for Success | In order for students to be eligible for graduation, they must have successfully completed all of the courses in the curriculum (a total of at least 120 ECTS credits) and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 at the graduation stage. For graduation, the student must also have successfully completed the internships. You can review the relevant regulations and directives. Nişantaşı University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-on-lisans-ve-lisans-egitim-ogretim-ve-sinav-yonetmeligi-1544216789.pdf Nişantaşı University Directive on the Arrangement of Diploma, Diploma Supplement and Other Documents https://www.nisantasi.edu.tr/Images/Yonergeler/nisantasi-universitesi-diploma-diploma-eki-ve-diger-belgelerin-duzenlenmesine-iliskin-yonerge- 511959282. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of Tourism and Hotel Management associate degree programme can transfer to related undergraduate programmes such as Economics and Finance, Business Administration, Recreation Management, Tourism Management, Gastronomy and Culinary Arts, International Business Management, Food and Beverage Management, and Tourism Guidance by Vertical Transfer Examination (DGS). Graduates have the opportunity to work in accommodation establishments, food and beverage establishments, travel agencies and tour operators, airline companies, tourist information centres and institutions and organisations in places of tourist attraction in the relevant departments and departments in line with their fields. In addition, they have the opportunity to establish their own tourism enterprises or specialise in the management of tourism enterprises by using their entrepreneurial skills. They also have the opportunity to progress to more senior management positions in the tourism sector by participating in internationally recognised certificates and professional development programmes. | |
Legal Basis | Higher Education Law and Vocational School regulations | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030043045
ISCO 08 - 1411 - Hotel and Accommodation
ISCO 08 - 1411 - Hotel and Accommodation
It is an associate degree programme that aims to provide students with the basic competencies in the field of tourism and hotel management and to be individuals who follow the developments in the field, constantly renew themselves and become analytical individuals.
- Theoretical courses
- Practical courses
- Field work
- Compulsory internship programme
Students will be able to;
- Explain the basic concepts, theories and principles in the field of tourism and hotel management.
- Use the professional knowledge acquired in the field of tourism in the tourism sector by associating it with other disciplines.
- Analyse the problems encountered in professional practice with the theoretical and practical knowledge gained in school and internship and produces solutions to these problems by taking responsibility when necessary.
- Act with the awareness of occupational safety, environmental protection and quality, taking into account the ethical principles required by tourism for the profession.
- Access information from visual and written media, official institutions and organisations related to tourism and follow the developments.
- Have awareness of professional ethics about legal regulations and professional standards related to the field of tourism.
- Work in a team in tourism businesses and to gain knowledge about his/her field of expertise (travel agency, food and beverage service, accommodation, etc.).
- Communicate effectively with guests and collaborators using professional and technical knowledge in written and oral expression.
- Have the competence of planning, organising and implementing activities such as congresses, meetings and banquets.
- Use the minimum software and hardware technologies required by the profession.
- Have the awareness of lifelong learning and self-improvement.
- Demonstrate reading, comprehension, speaking and writing skills in English at least at the A2 level of the European Language Portfolio.
- Critical thinking and problem solving
- Communication and customer relationship management
- Teamwork and leadership
- Cultural awareness
- Exams (midterm, final)
- Homework and projects
- Practical exams
- Internship evaluation
The Tourism and Hotel Management programme is carried out in accordance with the quality standards of the Council of Higher Education (YÖK) and Vocational School (MYO). The curriculum is regularly updated in line with the current needs of the sector in cooperation with stakeholders operating in the fields of tourism and hospitality management. In order to support the professional development of students, compulsory internship processes are meticulously evaluated, and the effectiveness of the programme is continuously monitored and improved by taking into account student feedback and employer evaluations after the internship. The employment status of graduates in the sector is monitored and improvement studies are carried out to increase the quality of education.
Turkish Citizens: Students are admitted to the programme by central placement according to TYT score type. Students who are placed in the programme by OSYM are required to complete their financial obligations and register on the announced registration dates.
Foreign Nationals: Foreign students are accepted in accordance with the criteria determined by the University Senate. Please see the relevant web page.
https://international.nisantasi.edu.tr/sayfa/prospective-students-673674
Horizontal Transfer: A student who has started his/her education in an equivalent programme in Turkey or abroad can apply for transfer. The acceptance of the student is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree applied for. Please review the relevant legislation.
Nişantaşı University Associate and Undergraduate Education Transfer Directive
Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=13948&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
Exchange Students: Students coming from Turkey and abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and the framework of which is determined by an agreement can take the courses given in the programme.
Graduates of Tourism and Hotel Management associate degree programme can transfer to related undergraduate programmes such as Economics and Finance, Business Administration, Recreation Management, Tourism Management, Gastronomy and Culinary Arts, International Business Management, Food and Beverage Management, and Tourism Guidance by Vertical Transfer Examination (DGS).
Graduates have the opportunity to work in accommodation establishments, food and beverage establishments, travel agencies and tour operators, airline companies, tourist information centres and institutions and organisations in places of tourist attraction in the relevant departments and departments in line with their fields. In addition, they have the opportunity to establish their own tourism enterprises or specialise in the management of tourism enterprises by using their entrepreneurial skills.
They also have the opportunity to progress to more senior management positions in the tourism sector by participating in internationally recognised certificates and professional development programmes.
Higher Education Law and Vocational School regulations
The qualification is valid at all times.
