Yeterlilik Kodu | TR0030026651 | |||
Yeterlilik Adı | Turizm Ve Otel İşletmeciliği (Anamur MYO) Ön Lisans Diploması
| |||
Sorumlu Kurum | Mersin Üniversitesi | |||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |||
Sorumlu Kurum URL | http://www.mersin.edu.tr/ | |||
Yönelim | Mesleki | |||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||
TYÇ Seviyesi | 5 | |||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 – 1411 – Otel ve Konaklama Yöneticileri | |||
Kategori | Ana | |||
Kredi Değeri | 120 | |||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |||
Program Profili (Amaç) |
| |||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Öğrenme şekline bağlı olarak öğrenme ortamları;
| |||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||
Anahtar Yetkinlikler | Mezunlarımız aşağıda yer alan anahtar yetkinliklere temel düzeyde sahiptir.
| |||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_Onlisans_ve_Sinav_Yonetmeligi.pdf
| |||
Kalite Güvencesi | Turizm ve Otel İşletmeciliği programı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Meslek Yüksekokulu (MYO) kalite standartlarına uygun olarak yürütülmektedir. Müfredat, sektörün güncel ihtiyaçları doğrultusunda turizm ve otel işletmeciliği alanlarında faaliyet gösteren paydaşlarla iş birliği içinde düzenli olarak güncellenmektedir. Öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla zorunlu staj süreçleri titizlikle değerlendirilmekte, staj sonrası öğrenci geri bildirimleri ve işveren değerlendirmeleri göz önüne alınarak programın etkinliği sürekli izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Mezunların sektördeki istihdam durumu takip edilerek, eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 31 Aralık 2024-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir. | |||
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı‟ndan yeterli puanı almış olması gerekir. | |||
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet hakkı elde edebilmesi için müfredatta yer alan derslerin (toplam en az 120 AKTS karşılığı) tamamını başarıyla tamamlamış olması ve mezuniyet aşamasındaki genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Mezuniyet için öğrencinin stajlarını da başarılı bir şekilde tamamlamış olması gerekmektedir. İlgili yönetmelik ve yönergeleri inceleyebilirsiniz. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_Onlisans_ve_Sinav_Yonetmeligi.pdf | |||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir. | |||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 31 Aralık 2024-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir. | |||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030026651
ISCO 08 – 1411 – Otel ve Konaklama Yöneticileri
ISCO 08 – 1411 – Otel ve Konaklama Yöneticileri
Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel yetkinlikleri öğrencilere kazandırarak alanıyla ilgili gelişmeleri takip eden, kendini sürekli olarak yenileyen ve çözümleyici bireyler olmalarını amaçlayan bir ön lisans programıdır. |
Eğitim ve öğretim programda öngörüldüğü şekilde örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Öğrenme şekline bağlı olarak öğrenme ortamları;
- Teorik dersler
- Uygulamalı dersler
- Saha çalışmaları
- Zorunlu staj programı şeklindedir.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanında temel kavramlar, kuramlar ve ilkeleri açıklar.
- Turizm alanında edindiği mesleki bilgiyi diğer disiplinler ile ilişkilendirerek turizm sektöründe kullanır.
- Okulda ve stajda kazandığı teorik ve pratik bilgilerle mesleki uygulamalarda karşılaştığı sorunları analiz eder ve gerektiğinde sorumluluk alarak bu sorunlara çözüm üretir.
- Mesleğe yönelik turizmin gerektirdiği etik ilkeleri dikkate alarak iş güvenliği, çevreyi koruma ve kalite bilinciyle hareket eder.
- Turizm ile ilgili görsel ve yazılı medyadan, resmi kurum ve kuruluşlardan bilgilere ulaşıp gelişmeleri takip eder.
- Turizm alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ve mesleki standartlar hakkında meslek etiği bilincine sahip olur.
- Turizm işletmelerinde ekip çalışmasına yatkın ve uzmanlık alanıyla (seyahat acentacılığı, yiyecek içecek servisi, konaklama vb.) ilgili bilgi edinir.
- Mesleki ve teknik bilgilerini kullanarak misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar.
- Kongre, toplantı ve banket gibi etkinlikleri planlama, organize etme ve uygulama yeterliliğine sahip olur.
- Mesleğin gerektirdiği asgari yazılım ve donanım teknolojilerini kullanır.
- Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip olur.
- İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
Mezunlarımız aşağıda yer alan anahtar yetkinliklere temel düzeyde sahiptir.
- Eleştirel düşünme ve problem çözme
- İletişim ve müşteri ilişkileri yönetimi
- Ekip çalışması ve liderlik
- Kültürel farkındalık
- Sınavlar (Ara sınav, final)
- Ödev ve projeler
- Uygulamalı sınavlar
- Staj değerlendirmesi
https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_Onlisans_ve_Sinav_Yonetmeligi.pdf
Turizm ve Otel İşletmeciliği programı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Meslek Yüksekokulu (MYO) kalite standartlarına uygun olarak yürütülmektedir. Müfredat, sektörün güncel ihtiyaçları doğrultusunda turizm ve otel işletmeciliği alanlarında faaliyet gösteren paydaşlarla iş birliği içinde düzenli olarak güncellenmektedir. Öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla zorunlu staj süreçleri titizlikle değerlendirilmekte, staj sonrası öğrenci geri bildirimleri ve işveren değerlendirmeleri göz önüne alınarak programın etkinliği sürekli izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Mezunların sektördeki istihdam durumu takip edilerek, eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 31 Aralık 2024-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı‟ndan yeterli puanı almış olması gerekir.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı’nda yeterli puanı almak koşuluyla alanıyla ilgili lisans programlarına ya da Uzaktan Eğitim Sistemleri’nin lisans tamamlama programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı 31 Aralık 2024-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Turizm Akademisyenleri Derneği (Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) (TUADER) tarafından akredite edilmiştir.
Qualification Code | TR0030026651 | |
Qualification Title | Associate Degree in Tourism and Hotel Management | |
Awarding Body | Mersin University | |
Awarding Body Contact | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |
Awarding Body Url | https://www.mersin.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 – 1411 – Hotel and Accommodation Managers | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is an associate degree program that aims to provide students with basic competencies in the field of tourism and hotel management, to become individuals who follow developments in their field, constantly renew themselves and are analytical. | |
Learning Environments | Theoretical courses
Practical courses Field studies Compulsory internship program | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | The Tourism and Hotel Management program is conducted in accordance with the quality standards of the Council of Higher Education (YÖK) and the Vocational School (Vocational School). The curriculum is regularly updated in cooperation with stakeholders operating in the fields of tourism and hotel management in line with the current needs of the sector. In order to support the professional development of students, compulsory internship processes are meticulously evaluated, and the effectiveness of the program is constantly monitored and improved by taking into account post-internship student feedback and employer evaluations. Improvement efforts are made to increase the quality of education by monitoring the employment status of graduates in the sector.
The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.
| |
Access Requirements | Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received a sufficient score from the University Student Selection Exam. | |
Conditions for Success | In order for students to be eligible to graduate, they must have successfully completed all courses in the curriculum (equivalent to a total of at least 120 ECTS) and their general weighted grade point average at graduation must be at least 2.00 out of 4.00. In order to graduate, the student must also have successfully completed their internships. You can review the relevant regulations and guidelines. https://www.mersin.edu.tr/bulut/birim_381/Diger/Mersin_Universitesi_Lisans_Onlisans_ve_Sinav_Yonetmeligi.pdf | |
Progression Paths (Relationship Type) | Provided that they receive the required score in the Vertical Transfer Exam conducted by the Student Selection and Placement Center, they can apply to undergraduate programs related to their field or to undergraduate completion programs of Distance Education Systems. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026. | |
Url | Open Address |
TR0030026651
ISCO 08 – 1411 – Hotel and Accommodation Managers
ISCO 08 – 1411 – Hotel and Accommodation Managers
It is an associate degree program that aims to provide students with basic competencies in the field of tourism and hotel management, to become individuals who follow developments in their field, constantly renew themselves and are analytical.
Practical courses
Field studies
Compulsory internship program
- Explains basic concepts, theories and principles in the field of tourism and hotel management.
- Uses the professional knowledge acquired in the field of tourism by associating it with other disciplines in the tourism sector.
- Analyzes the problems encountered in professional practices with the theoretical and practical knowledge gained at school and internship and produces solutions to these problems by taking responsibility when necessary.
- Takes into account the ethical principles required by professional tourism and acts with occupational safety, environmental protection and quality awareness.
- Accesses information from visual and written media, official institutions and organizations related to tourism and follows the developments.
- Has professional ethics awareness about legal regulations and professional standards related to the field of tourism.
- Acquires teamwork in tourism businesses and acquires information about his/her field of expertise (travel agency, food and beverage service, accommodation, etc.).
- Establishes effective written and verbal communication with guests and collaborators by using his/her professional and technical knowledge.
- Has the competence to plan, organize and implement events such as congresses, meetings and banquets.
- Uses the minimum software and hardware technologies required by the profession.
- Have awareness of lifelong learning and self-development. Demonstrate reading, understanding, speaking and writing skills in English at least at the European Language Portfolio A2 general level.
-
Critical thinking and problem solving
-
Communication and customer relationship management
-
Teamwork and leadership
-
Cultural awareness
- Exams (Midterm, final)
- Homework and projects
- Practical exams
- Internship evaluation
The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.
Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received a sufficient score from the University Student Selection Exam.
Provided that they receive the required score in the Vertical Transfer Exam conducted by the Student Selection and Placement Center, they can apply to undergraduate programs related to their field or to undergraduate completion programs of Distance Education Systems.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
The Tourism and Hotel Management Program of the Department of Hotel, Restaurant and Catering Services has been accredited by the Association of Tourism Academicians (Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) (TUADER) to be valid between 31 December 2024 and 31 December 2026.