Yeterlilik Kodu

TR0030003258

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği (MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumDoğuş Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.dogus.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt oldukları programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan ön lisans programlarını azami dört yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Hazırlık eğitim süresi azami iki yıldır. Ek eğitim öğretim süresi, İngilizce hazırlık programında geçirilen süre; kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişiklerinin kesilmesi ve öğretim süresiyle ilgili her türlü konu 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesine göre düzenlenir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1.         Turizmin temel kavramlarını açıklar

2.          Konaklama Hizmetleri İşlemlerinin Yapılmasını Sağlar

3 .         İnsan Kaynaklarını Yönetmek, Meslek Etiğini Tanıtmak, Otel İşletmeciliği İlkelerini Açıklamak

4.          Temel Seyahat-Turizm Kavramlarını Açıklamak

5 .         Ön Büro Hizmetlerinin Yürütülmesinde Rehberlik Yapmak, Konuk Giriş /Çıkış İşlemlerinin Kontrolünü Yapmak, Oda İşlemlerini Yürütmek, Vardiya Devir İşlemlerini Yürütmek, Raporlama İşlemlerini Yürütmek

6.          Turizm Mevzuatı İle İlgili Yükümlülükleri Yerine Getirmek, Bakanlıkla İlgili Yazışmaları Yapmak

7.          Turistik ürünlerin nasıl üretileceğini açıklar

8.          Konukla İletişimi Sağlar

9.          Türkiye’nin Coğrafi Yapısını ve Bu Yapı İçerisindeki Turizm Değerlerini Öğrenmek

10.        Turizmde Pazarlamayı Kavratmak

11.        Konaklama Sektöründe Kullanılan Bilgisayar Yazılımlarına Hakim Olmak

12.        Yiyecek İçecek Maliyet Kontrolünü Yapabilmek

13.        Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır.

14.        En az Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde İngilizce kullanır.

15.        Temel hukuk, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

16.        Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır.

17 .       Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  •   Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  •   Dijital yetkinlik
  •   Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •   Vatandaşlık yetkinliği
  •   Girişimcilik yetkinliği
  •   Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı; ödev, proje, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Yarıyıl sonu sınavı yazılı olarak yapılır. İlgili fakülte/MYO yönetim kurullarının kararı ile sınav sözlü veya sözlü-yazılı olarak da yapılabilir. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları ve diğer yarıyıl içi çalışmalar dikkate alınır. Öğrencinin yarıyıl sonu başarı notunun hesaplanmasında, yarıyıl sonu sınavının ağırlığı %40’dan az ve %70’dan fazla olamaz. Yarıyıl içi çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notu üzerindeki ağırlıkları öğrencilere yarıyıl başında duyurulur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

      1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
      1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
      2. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
      3. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Giriş Şartı

YÖK tarafından kabul edilmiş sınavlar lise mezuniyet sınavları (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) veya son iki yıl içinde girilmiş üniversite giriş sınavı benzeri sınavlar (SAT, EFS vb.), Lise diploması

Başarma ŞartlarıKayıtlı olduğu programın tüm derslerini Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlayan, GNO 2.00 veya üzeri olan, programın gerektirdiği en az AKTS’ yi sağlayan ve staj yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler diploma almaya hak kazanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Konaklama İşletmeleri, Yiyecek İçecek İşletmeleri, Havayolu Şirketleri, Ulaştırma Hizmetleri İşletmeleri, Seyahat Acentaları ve Tur operatörleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Catering İşletmeleri, Rekreasyon ve Animasyon İşletmeleri
 

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003258


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği (MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Doğuş Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt oldukları programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan ön lisans programlarını azami dört yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Hazırlık eğitim süresi azami iki yıldır. Ek eğitim öğretim süresi, İngilizce hazırlık programında geçirilen süre; kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişiklerinin kesilmesi ve öğretim süresiyle ilgili her türlü konu 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesine göre düzenlenir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1.         Turizmin temel kavramlarını açıklar

2.          Konaklama Hizmetleri İşlemlerinin Yapılmasını Sağlar

3 .         İnsan Kaynaklarını Yönetmek, Meslek Etiğini Tanıtmak, Otel İşletmeciliği İlkelerini Açıklamak

4.          Temel Seyahat-Turizm Kavramlarını Açıklamak

5 .         Ön Büro Hizmetlerinin Yürütülmesinde Rehberlik Yapmak, Konuk Giriş /Çıkış İşlemlerinin Kontrolünü Yapmak, Oda İşlemlerini Yürütmek, Vardiya Devir İşlemlerini Yürütmek, Raporlama İşlemlerini Yürütmek

6.          Turizm Mevzuatı İle İlgili Yükümlülükleri Yerine Getirmek, Bakanlıkla İlgili Yazışmaları Yapmak

7.          Turistik ürünlerin nasıl üretileceğini açıklar

8.          Konukla İletişimi Sağlar

9.          Türkiye’nin Coğrafi Yapısını ve Bu Yapı İçerisindeki Turizm Değerlerini Öğrenmek

10.        Turizmde Pazarlamayı Kavratmak

11.        Konaklama Sektöründe Kullanılan Bilgisayar Yazılımlarına Hakim Olmak

12.        Yiyecek İçecek Maliyet Kontrolünü Yapabilmek

13.        Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır.

14.        En az Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde İngilizce kullanır.

15.        Temel hukuk, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

16.        Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır.

17 .       Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Anahtar Yetkinlikler
  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  •   Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  •   Dijital yetkinlik
  •   Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •   Vatandaşlık yetkinliği
  •   Girişimcilik yetkinliği
  •   Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı; ödev, proje, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Yarıyıl sonu sınavı yazılı olarak yapılır. İlgili fakülte/MYO yönetim kurullarının kararı ile sınav sözlü veya sözlü-yazılı olarak da yapılabilir. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları ve diğer yarıyıl içi çalışmalar dikkate alınır. Öğrencinin yarıyıl sonu başarı notunun hesaplanmasında, yarıyıl sonu sınavının ağırlığı %40’dan az ve %70’dan fazla olamaz. Yarıyıl içi çalışmalar ile yarıyıl sonu sınavının başarı notu üzerindeki ağırlıkları öğrencilere yarıyıl başında duyurulur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

      1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
      1. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
      2. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
      3. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

YÖK tarafından kabul edilmiş sınavlar lise mezuniyet sınavları (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) veya son iki yıl içinde girilmiş üniversite giriş sınavı benzeri sınavlar (SAT, EFS vb.), Lise diploması


Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarı ile tamamlayan, GNO 2.00 veya üzeri olan, programın gerektirdiği en az AKTS’ yi sağlayan ve staj yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler diploma almaya hak kazanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Konaklama İşletmeleri, Yiyecek İçecek İşletmeleri, Havayolu Şirketleri, Ulaştırma Hizmetleri İşletmeleri, Seyahat Acentaları ve Tur operatörleri, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Catering İşletmeleri, Rekreasyon ve Animasyon İşletmeleri
 


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003258

Qualification Title
Tourism Hotel Management Associate Degree
Awarding BodyDogus University
Awarding Body ContactEsenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.dogus.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

Except for a one-year foreign language preparatory class, students must complete their two-year associate degree programs within a maximum of four years, regardless of whether they have registered for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in. The preparatory education period is a maximum of two years.

Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description

1.   Explains the basic concepts of tourism

2.   Ensures that accommodation services are carried out

3.   Managing human resources, introducing professional ethics, explaining hotel management principles

4.    Explaining basic travel-tourism concepts

5.    Providing guidance in the execution of front office services, controlling guest check-in/check-out procedures, carrying out room procedures, carrying out shift transfer procedures, carrying out reporting procedures

6.    Fulfilling obligations related to tourism legislation, making correspondence with the ministry

7.    Explains how touristic products are produced

8.     Provides communication with the guest

9.     Learning the geographical structure of Turkey and tourism values ​​within this structure

10.    Understanding Marketing in Tourism

11.    Mastering Computer Software Used in the Accommodation Sector

12.    Being Able to Control Food and Beverage Costs

13.    Works effectively individually and in multi-disciplinary teams.

14.    Speaks English at least at the European Language Portfolio A2 level.

15.    Has sufficient awareness of fundamental law, universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.

16.    Has professional and ethical responsibility awareness.

17.    Uses computer software and information and communication technologies at least at the European Computer User License Basic Level required by the field.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

At least one midterm and one final exam are given for each course in a semester. The instructor may evaluate homework, projects, labs and similar studies as midterm exams. The final exam is given in writing. The exam may also be given orally or in writing with the decision of the relevant faculty/vocational school board of directors. All exam results and other midterm studies are taken into account in giving the midterm success grade. In calculating the student's final success grade, the weight of the final exam cannot be less than 40% and more than 70%. The weights of the midterm studies and the final exam on the success grade are announced to the students at the beginning of the semester.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions in Türkiye.
  • Within the framework of criteria set by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually. Based on these reports, both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is regulated according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”, which includes the following components:

  1. Curriculum Design and Approval:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
    2. The curricula of associate degree programs, including the intended learning outcomes, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK's guiding principles.
    3. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are governed by the institutional academic and examination regulations, developed in accordance with YÖK’s foundational principles.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other academic obligations determined by the institution.
  4. Internal and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, each higher education institution submits its Annual Institutional Self-Assessment Report to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK publishes the Institutional Feedback Reports based on external evaluations of institutions. Accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications and standards of programs meet quality assurance criteria. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of qualifications are conducted.
Access Requirements

Exams accepted by YÖK are high school graduation exams (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi etc.) or university entrance exam-like exams taken within the last two years (SAT, EFS etc.), high school diploma

Conditions for SuccessIn order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed minimum ECTS credits required for the course plan and structure and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00. For further information: Doğuş University Undergraduate Education and Examination Regulation.In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed minimum ECTS credits required for the course plan and structure and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00. For further information: Doğuş University Undergraduate Education and Examination Regulation.
Progression Paths (Relationship Type)

Accommodation Businesses, Food and Beverage Businesses, Airline Companies, Transportation Services Businesses, Travel Agencies and Tour Operators, Ministry of Culture and Tourism, Catering Businesses, Recreation and Animation Businesses

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003258


Qualification Title
Tourism Hotel Management Associate Degree

Awarding Body
Dogus University

Awarding Body Contact
Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

Except for a one-year foreign language preparatory class, students must complete their two-year associate degree programs within a maximum of four years, regardless of whether they have registered for each semester, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in. The preparatory education period is a maximum of two years.


Learning Environments

Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description

1.   Explains the basic concepts of tourism

2.   Ensures that accommodation services are carried out

3.   Managing human resources, introducing professional ethics, explaining hotel management principles

4.    Explaining basic travel-tourism concepts

5.    Providing guidance in the execution of front office services, controlling guest check-in/check-out procedures, carrying out room procedures, carrying out shift transfer procedures, carrying out reporting procedures

6.    Fulfilling obligations related to tourism legislation, making correspondence with the ministry

7.    Explains how touristic products are produced

8.     Provides communication with the guest

9.     Learning the geographical structure of Turkey and tourism values ​​within this structure

10.    Understanding Marketing in Tourism

11.    Mastering Computer Software Used in the Accommodation Sector

12.    Being Able to Control Food and Beverage Costs

13.    Works effectively individually and in multi-disciplinary teams.

14.    Speaks English at least at the European Language Portfolio A2 level.

15.    Has sufficient awareness of fundamental law, universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.

16.    Has professional and ethical responsibility awareness.

17.    Uses computer software and information and communication technologies at least at the European Computer User License Basic Level required by the field.


Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

At least one midterm and one final exam are given for each course in a semester. The instructor may evaluate homework, projects, labs and similar studies as midterm exams. The final exam is given in writing. The exam may also be given orally or in writing with the decision of the relevant faculty/vocational school board of directors. All exam results and other midterm studies are taken into account in giving the midterm success grade. In calculating the student's final success grade, the weight of the final exam cannot be less than 40% and more than 70%. The weights of the midterm studies and the final exam on the success grade are announced to the students at the beginning of the semester.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions in Türkiye.
  • Within the framework of criteria set by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published annually. Based on these reports, both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is regulated according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”, which includes the following components:

  1. Curriculum Design and Approval:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
    2. The curricula of associate degree programs, including the intended learning outcomes, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK's guiding principles.
    3. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each associate degree program are governed by the institutional academic and examination regulations, developed in accordance with YÖK’s foundational principles.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other academic obligations determined by the institution.
  4. Internal and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, each higher education institution submits its Annual Institutional Self-Assessment Report to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK publishes the Institutional Feedback Reports based on external evaluations of institutions. Accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications and standards of programs meet quality assurance criteria. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of qualifications are conducted.

Access Requirements

Exams accepted by YÖK are high school graduation exams (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi etc.) or university entrance exam-like exams taken within the last two years (SAT, EFS etc.), high school diploma


Conditions for Success
In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed minimum ECTS credits required for the course plan and structure and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00. For further information: Doğuş University Undergraduate Education and Examination Regulation.In order to be qualified as a graduate, students who have studied in this program must have completed minimum ECTS credits required for the course plan and structure and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00. For further information: Doğuş University Undergraduate Education and Examination Regulation.

Progression Paths (Relationship Type)

Accommodation Businesses, Food and Beverage Businesses, Airline Companies, Transportation Services Businesses, Travel Agencies and Tour Operators, Ministry of Culture and Tourism, Catering Businesses, Recreation and Animation Businesses


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address