Yeterlilik Kodu | TR0030035447 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Teori ve uygulamaya dayalı bilgi ve beceriyle donatılmış, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını hazırlamak ve yetiştirmektir. Kendisi ve başkaları için turizm işletmeleri kurma, yönetme ve geliştirme kapasitesine sahip; yenilikçi, girişimci, mesleği ile ilgili çağın teknolojilerini kullanabilen ve takım çalışması yapabilen, turizm işletmeciliği bilgilerine hâkim, turizm işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonlarını üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları ve muhasebe alanlarında kullanabilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim süreci teorik ve uygulamalı olarak iki temel bileşenle gerçekleştirilir. Teorik eğitimler genellikle sınıf ortamında yapılırken, uygulamalı eğitimler ise içecek üretim laboratuvarı, kat hizmetleri laboratuvarı, mutfak, yiyecek-içecek servis laboratuvarı ve teknoloji laboratuvarları gibi özel alanlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, staj ve işletmede eğitim dersleri, doğrudan sektör içinde, gerçek çalışma ortamlarında yapılmakta olup öğrencilerin mesleki deneyim kazanmalarına ve teorik bilgilerini pratikte uygulamalarına olanak tanımaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 13.03.2020-31.12.2030 | |
Giriş Şartı | Bölüm eşit ağırlık (EA) puanıyla ÖSYM tarafından güncellenen kontenjan dahilinde öğrenci almaktadır. Bölümde 60 günlük zorunlu yaz stajı vardır. Ayrıca ders planının sekizinci yarıyılında yer alan "işyerinde mesleki eğitim" dersi kapsamında tamamen sektörde geçen on dört haftalık zorunlu staj vardır. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır). | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler turizm ve/veya hizmet endüstrisinin farklı pozisyonlarında istihdam olanağı bulabildikleri veya kendi işlerini kurabildikleri gibi, turizm alanında akademisyen olarak veya ilgili kamu kurumlarında kariyerlerine devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030035447
ISCO 08
ISCO 08
Teori ve uygulamaya dayalı bilgi ve beceriyle donatılmış, yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde turizm endüstrisinin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını hazırlamak ve yetiştirmektir. Kendisi ve başkaları için turizm işletmeleri kurma, yönetme ve geliştirme kapasitesine sahip; yenilikçi, girişimci, mesleği ile ilgili çağın teknolojilerini kullanabilen ve takım çalışması yapabilen, turizm işletmeciliği bilgilerine hâkim, turizm işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonlarını üretim, pazarlama, finans, insan kaynakları ve muhasebe alanlarında kullanabilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Turizm işletmeciliği programı öğretim amaçları ;
PÖA 1: Turizm işletmelerinde müşteri memnuniyeti odaklı hizmet sunabilecek, operasyonel düzeyde yetkin ve profesyonel iş görenler yetiştirmek,
PÖA 2: Konaklama, seyahat, yiyecek-içecek, rekreasyon ve diğer turizm işletmelerinde stratejik kararlar alabilen, yenilikçi ve liderlik vasıflarına sahip yöneticiler yetiştirmek,
PÖA 3: Turizm sektöründe sürdürülebilirlik ve çevre bilinci konularında duyarlı, sosyal sorumluluk projeleri geliştirebilen bireyler yetiştirmek,
PÖA 4: Turizm işletmeciliği alanında uluslararası rekabet gücüne sahip, kültürel çeşitlilik ve global turizm trendlerine hâkim uzmanlar yetiştirmek,
PÖA 5: Bilgi teknolojilerini etkin kullanabilen, analitik düşünebilen ve inovatif çözümler üretebilen turizm profesyonelleri yetiştirmektir.
Eğitim süreci teorik ve uygulamalı olarak iki temel bileşenle gerçekleştirilir. Teorik eğitimler genellikle sınıf ortamında yapılırken, uygulamalı eğitimler ise içecek üretim laboratuvarı, kat hizmetleri laboratuvarı, mutfak, yiyecek-içecek servis laboratuvarı ve teknoloji laboratuvarları gibi özel alanlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, staj ve işletmede eğitim dersleri, doğrudan sektör içinde, gerçek çalışma ortamlarında yapılmakta olup öğrencilerin mesleki deneyim kazanmalarına ve teorik bilgilerini pratikte uygulamalarına olanak tanımaktadır.
- İngilizce dilinde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar
- İngilizce dili dışında müfredatta yer alan yabancı dil/dillerde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerini göstererek meslektaşları ve misafirlerle iletişim kurar.
- Farklı kültürlerden insanlarla etkili iletişim kurar.
- Araştırma yaparak proje önerisi üretir.
- Alanıyla ilgili edindiği teorik ve pratik deneyimle; bilgiye ulaşma, analiz, sentez ve yorumlama, sorunlara çözüm üretme süreçlerini yönetir.
- Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları ve etik ilkeleri temel düzeyde anlatır.
- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve mesleki donanımını sürekli geliştirir.
- Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım (temizlik, giyim, görünüm), hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
- Turizm alanındaki başlıca kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri anlatır.
- Sorumluluk alarak ekip halinde veya bağımsız olarak çalıştığını gösterir.
- Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar. BM SKA şunlardır: 1) yoksulluk, 2) açlık, 3) sağlıklı ve kaliteli yaşam, 4) nitelikli eğitim, 5) cinsiyet eşitliği, 6) temiz su ve sanitasyon, 7) erişilebilir temiz enerji, 8) insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, 9) sanayi, yenilikçilik ve alt yapı, 10) eşitsizliklerin azaltımı, 11) sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, 12) sorumlu tüketim ve üretim, 13) iklim eylemi, 14) sudaki yaşam, 15) karasal yaşam, 16) barış, adalet ve güçlü kurumlar, 17) amaçlar için ortak çaba.
- Turizm işletmeciliği ile ilgili kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları kapsamlı olarak açıklar.
- Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini ana hatlarıyla belirtir.
- Dünyadaki ve Türkiye’deki turistik değerleri turizm arzı ve talebi açısından değerlendirir.
- Yönetim alanındaki kuramları ve uygulamaları turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb.) etkin bir şekilde yönetmek için kullanır.
- Türkiye ve dünya ekonomisi ile turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin tahminde bulunur
- Turizm işletmelerinde hizmet süreçlerini konuk memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisans Ve Önlisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
13.03.2020-31.12.2030
Bölüm eşit ağırlık (EA) puanıyla ÖSYM tarafından güncellenen kontenjan dahilinde öğrenci almaktadır. Bölümde 60 günlük zorunlu yaz stajı vardır. Ayrıca ders planının sekizinci yarıyılında yer alan "işyerinde mesleki eğitim" dersi kapsamında tamamen sektörde geçen on dört haftalık zorunlu staj vardır.
Mezun olan öğrenciler turizm ve/veya hizmet endüstrisinin farklı pozisyonlarında istihdam olanağı bulabildikleri veya kendi işlerini kurabildikleri gibi, turizm alanında akademisyen olarak veya ilgili kamu kurumlarında kariyerlerine devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir

Qualification Code | TR0030035447 | |
Qualification Title | TOURISM MANAGEMENT Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim is to prepare and educate qualified human resources—equipped with theoretical and practical knowledge and skills—to meet the needs of the tourism industry at local, national, and international levels. It seeks to instill in individuals the capacity to establish, manage, and develop tourism enterprises for themselves and others; to be innovative and entrepreneurial; to effectively utilize modern technologies pertinent to their field; to work well in teams; to master tourism management; and to acquire the knowledge and skills necessary to apply the planning, organizing, executing, coordinating, and controlling functions of tourism business management in the areas of production, marketing, finance, human resources, and accounting. Tourism management program teaching objectives ; | |
Learning Environments | The educational process is carried out through two main components: theoretical and practical. While theoretical training is generally conducted in a classroom setting, practical training takes place in specialized areas such as beverage production laboratories, housekeeping laboratories, kitchens, food and beverage service laboratories, and technology laboratories. Additionally, internship and on-the-job training courses are conducted directly within the industry in real work environments, enabling students to gain professional experience and apply their theoretical knowledge in practice. | |
Description |
| |
Key Competencies | It possesses an advanced level of competence in the following key areas:
| |
Further Info | The methods of assessment and evaluation applied to each course are described in detail in the “Course Teaching Plan.” Additionally, the exams, evaluation procedures, and graduation requirements are essentially arranged in accordance with the procedures and principles specified in the Sakarya University of Applied Sciences Undergraduate and Associate Degree Education and Examination Regulation. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs, The Council of Higher Education (YOK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YOK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Design and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues. 1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YOKAK legislation. Tourism Academics Association (TUADER - Tourism Education Evaluation and Accreditation Board) | |
Access Requirements | Students are admitted to the department based on the equal weight (EA) score, updated by ÖSYM, within the available quota. The program includes a compulsory 60-day summer internship. Additionally, as part of the "Professional Training at the Workplace" course offered in the eighth semester of the curriculum, there is a mandatory 14-week internship that takes place entirely within the industry. | |
Conditions for Success | To graduate from this program, students are required to achieve a minimum overall GPA of 2.00 on a 4.00 scale for all courses specified in the curriculum and to earn 240 ECTS credits. Additionally, students must complete their internships within the specified duration and under the prescribed conditions. (The overall GPA is calculated based on local credits.) | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can find employment in various positions within the tourism and/or service industry or establish their own businesses. They may also pursue careers as academics in the field of tourism or continue their careers in relevant public institutions | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) | |
Validity Period (If Any) | Qualification period valid | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030035447
ISCO 08
ISCO 08
The aim is to prepare and educate qualified human resources—equipped with theoretical and practical knowledge and skills—to meet the needs of the tourism industry at local, national, and international levels. It seeks to instill in individuals the capacity to establish, manage, and develop tourism enterprises for themselves and others; to be innovative and entrepreneurial; to effectively utilize modern technologies pertinent to their field; to work well in teams; to master tourism management; and to acquire the knowledge and skills necessary to apply the planning, organizing, executing, coordinating, and controlling functions of tourism business management in the areas of production, marketing, finance, human resources, and accounting.
Tourism management program teaching objectives ;
PTO 1: To train competent and professional employees at the operational level who can provide customer satisfaction-oriented service in tourism enterprises,
PTO 2: To train managers who can make strategic decisions, have innovative and leadership qualities in accommodation, travel, food and beverage, recreation and other tourism enterprises,
PTO 3: To train individuals who are sensitive about sustainability and environmental awareness in the tourism sector and who can develop social responsibility projects,
PTO 4: To train internationally competitive specialists in the field of tourism management who have a good command of cultural diversity and global tourism trends,
PTO 5: To train tourism professionals who can use information technologies effectively, think analytically and produce innovative solutions.
The educational process is carried out through two main components: theoretical and practical. While theoretical training is generally conducted in a classroom setting, practical training takes place in specialized areas such as beverage production laboratories, housekeeping laboratories, kitchens, food and beverage service laboratories, and technology laboratories. Additionally, internship and on-the-job training courses are conducted directly within the industry in real work environments, enabling students to gain professional experience and apply their theoretical knowledge in practice.
- Communicate with colleagues and guests by demonstrating basic reading, comprehension, speaking and writing skills in English
- To be able to communicate with colleagues and guests by demonstrating basic reading, comprehension, speaking and writing skills in foreign language(s) in the curriculum other than English.
- Communicate effectively with people from different culturesr.
- Produce a project proposal by doing research.
- With the theoretical and practical experience gained in the field; manages the processes of accessing, analyzing, synthesizing and interpreting information and producing solutions to problems.
- Uses information and communication technologies, software and tools related to the field.
- Explains national and international legal regulations, professional standards and ethical principles related to the field at a basic level.
- Continuously develops personal and professional equipment with the awareness of lifelong learning.
- Applies personal care (cleaning, clothing, appearance), hygiene and sanitation rules required by the tourism sector.
- Explains the main theories, facts, concepts and principles in the field of tourism.
- Demonstrates the ability to take responsibility and work in a team or independently.
- Explains at least one of the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDGs). The UN SDGs are: 1) poverty, 2) hunger, 3) healthy and quality lives, 4) quality education, 5) gender equality, 6) clean water and sanitation, 7) affordable clean energy, 8) decent work and economic growth, 9) industry, innovation and infrastructure, 10) reducing inequalities, 11) sustainable cities and communities, 12) responsible consumption and production, 13) climate action, 14) life in water, 15) life on land, 16) peace, justice and strong institutions, 17) common endeavor for the goals.
- Comprehensively explains the concepts, theories, principles and facts related to tourism management.
- Outlines the structure and functioning of the tourism sector and its importance in the development of the country.
- Evaluates touristic values in the world and in Turkey in terms of tourism supply and demand.
- Uses the theories and practices in the field of management to effectively manage tourism businesses (hotel business, travel business, food and beverage business, etc.).
- Forecasts the future by following the developments in the Turkish and world economy and tourism
- Manages service processes in tourism enterprises in a way to ensure guest satisfaction.
It possesses an advanced level of competence in the following key areas:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The methods of assessment and evaluation applied to each course are described in detail in the “Course Teaching Plan.” Additionally, the exams, evaluation procedures, and graduation requirements are essentially arranged in accordance with the procedures and principles specified in the Sakarya University of Applied Sciences Undergraduate and Associate Degree Education and Examination Regulation.
In order to monitor the quality of higher education programs, The Council of Higher Education (YOK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YOK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YOK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Design and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.
1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YOKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YOKAK legislation.
Tourism Academics Association (TUADER - Tourism Education Evaluation and Accreditation Board)
Accreditation Start/End Date:
13.03.2020 - 31.12.2030
Students are admitted to the department based on the equal weight (EA) score, updated by ÖSYM, within the available quota. The program includes a compulsory 60-day summer internship. Additionally, as part of the "Professional Training at the Workplace" course offered in the eighth semester of the curriculum, there is a mandatory 14-week internship that takes place entirely within the industry.
Graduates can find employment in various positions within the tourism and/or service industry or establish their own businesses. They may also pursue careers as academics in the field of tourism or continue their careers in relevant public institutions
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles for Credit Transfer between Associate and Bachelor Programs in Higher Education Institutions through Transition, Double Major, and Minor
1.2. Regulation on the Right of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Continue to Bachelor Education
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Qualification period valid
