Yeterlilik Kodu | TR0030029119 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
Ayrıntılı Alan: 0811 Otel, Restoran ve Yiyecek Sağlama | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Turizm İşletmeciliği, lisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde “Birinci Düzey”, TYYÇ’de “6. Düzey”), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına ve Yüksek lisans programına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ve mesleki ağırlıklı bir programdır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir: •ISCED Eğitim Alan Kodu: 81 – Kişisel Hizmetler •ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 6, Kategorisi (Profili): 64, Alt Kategorisi: 645 - Akademik ağırlıklı lisans derecesi •Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 81 – Kişisel Hizmetler •Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı "6. Düzey" lisans derecesi | |
Öğrenme Ortamları | Sınıf, laboratuvar, teknik geziler ve stajlar | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1-Turizm sektörü ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2-Turizm sektörü ile ilgili kuramlara ve ilkelere eleştirel anlayışla yaklaşmasını sağlayacak ileri düzey alan bilgisine sahip olabilme. 3-Turizm sektörüne ilişkin edindiği ileri düzey alan bilgi ve becerisini kullanarak verileri yorumlayabilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırma ve kanıtlara dayanan çözüm önerileri geliştirebilme. 4-Turizm sektörünün gereksinim duyduğu dil becerilerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5-Turizm sektörüne ait kompleks, güncel ve mesleki projeleri yönetmek ve operasyon sorunlarının çözümünde karar verme sorumluluğunu alabilme. 6-Etkin iletişim kurabilme, takımla ve bağımsız çalışma yapabilme. 7-Turizm sektöründeki hizmet süreçlerini tanımlayabilme, yapılandırabilme ve modelleyebilme ve analiz edebilme. 8-Turizm sektörüne ilişkin çeşitli konularda görüş oluşturabilme, tartışabilme ve karşılaştığı sorunları çözebilme, meslektaşları ile iletişim kurabilme ve bunu en az iki yabancı dilde gerçekleştirebilme. 9-Turizm sektöründeki ulusal ve uluslararası güncel gelişim ve değişimleri izleme ve yorumlayabilme. 10-Toplumsal sorumluluk ve etik biliciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 11-İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilme. 12-Analitik ve bütünsel bakış açısına sahip olma, eleştirisel ve stratejik düşünebilme. | |
Anahtar Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Öğrenme Yetkinliği - Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir. Bağıl Değerlendirme Tablosu Puan Yarıyıl Sonu Başarı Notu Katsayı 90 – 100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 70-79 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0.00 Yeterli YE - Yetersiz YS - Devamsız DS 0.00 (Kredili dersler için) Yukarıdaki tabloya göre; a) Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. b) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. c) Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir. d) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm İşletmeciliği Lisans Programı, Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER), Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından, 31.12.2024-31.12.2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere 2 yıl süre ile akredite edilmiştir. Ara değerlendirme 29.11.2024-02.12.2024 tarihleri arası gerçekleştirilmiştir. | |
Giriş Şartı | Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarıyla kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus) çerçevesinde yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bölümümüzden alınan zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla tamamlayarak 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olan, öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/DC notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olan ve okuduğu 4 yıllık süre zarfında 90 günlük stajını yönetmeliklere uygun olarak tamamlayan öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030029119
Ayrıntılı Alan: 0811 Otel, Restoran ve Yiyecek Sağlama
Ayrıntılı Alan: 0811 Otel, Restoran ve Yiyecek Sağlama
Turizm İşletmeciliği, lisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde “Birinci Düzey”, TYYÇ’de “6. Düzey”), mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına ve Yüksek lisans programına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ve mesleki ağırlıklı bir programdır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alanı kodları aşağıda verilmiştir: •ISCED Eğitim Alan Kodu: 81 – Kişisel Hizmetler •ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 6, Kategorisi (Profili): 64, Alt Kategorisi: 645 - Akademik ağırlıklı lisans derecesi •Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Kodu: 81 – Kişisel Hizmetler •Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yeterlilik Türü (profili): Akademik ağırlıklı "6. Düzey" lisans derecesi
Sınıf, laboratuvar, teknik geziler ve stajlar
1-Turizm sektörü ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
2-Turizm sektörü ile ilgili kuramlara ve ilkelere eleştirel anlayışla yaklaşmasını sağlayacak ileri düzey alan bilgisine sahip olabilme.
3-Turizm sektörüne ilişkin edindiği ileri düzey alan bilgi ve becerisini kullanarak verileri yorumlayabilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırma ve kanıtlara dayanan çözüm önerileri geliştirebilme.
4-Turizm sektörünün gereksinim duyduğu dil becerilerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
5-Turizm sektörüne ait kompleks, güncel ve mesleki projeleri yönetmek ve operasyon sorunlarının çözümünde karar verme sorumluluğunu alabilme.
6-Etkin iletişim kurabilme, takımla ve bağımsız çalışma yapabilme.
7-Turizm sektöründeki hizmet süreçlerini tanımlayabilme, yapılandırabilme ve modelleyebilme ve analiz edebilme.
8-Turizm sektörüne ilişkin çeşitli konularda görüş oluşturabilme, tartışabilme ve karşılaştığı sorunları çözebilme, meslektaşları ile iletişim kurabilme ve bunu en az iki yabancı dilde gerçekleştirebilme.
9-Turizm sektöründeki ulusal ve uluslararası güncel gelişim ve değişimleri izleme ve yorumlayabilme.
10-Toplumsal sorumluluk ve etik biliciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
11-İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilme.
12-Analitik ve bütünsel bakış açısına sahip olma, eleştirisel ve stratejik düşünebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Öğrenme Yetkinliği - Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir. Bağıl Değerlendirme Tablosu Puan Yarıyıl Sonu Başarı Notu Katsayı 90 – 100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 70-79 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0.00 Yeterli YE - Yetersiz YS - Devamsız DS 0.00 (Kredili dersler için) Yukarıdaki tabloya göre; a) Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır. b) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. c) Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir. d) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl
yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm İşletmeciliği Lisans Programı, Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER), Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından, 31.12.2024-31.12.2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere 2 yıl süre ile akredite edilmiştir. Ara değerlendirme 29.11.2024-02.12.2024 tarihleri arası gerçekleştirilmiştir.
Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü YKS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarıyla kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus) çerçevesinde yapılmaktadır.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030029119 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Tourism Management | |
Awarding Body | Canakkale Onsekiz Mart University | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
Major Group: 08 Services, Minor Group: Detailed Group: 0811 Accommodation, Food, and Beverage Services | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Tourism Management bachelor's program (Level 6 in the Bologna Process Higher Education Qualifications Framework, Level 6 in the Turkish Qualifications Framework), is an academically and professionally oriented program that provides graduates with advanced knowledge, skills, and competencies required for professional practice areas, research fields, and transition to master's programs. The program is classified according to the 'International Standard Classification of Education (ISCED) 2011' and the 'Turkish Qualifications Framework (TYYÇ)' as follows: • ISCED Field of Education Code: 81 - Personal Services • ISCED Program Qualification Level: 6, Category (Profile): 64, Sub-category: 645 - Academic-oriented bachelor's degree • Turkish Qualifications Framework (TYYÇ) Main Field Code: 81 - Personal Services • Turkish Qualifications Framework (TYYÇ) Qualification Type (Profile): Academic-oriented Level 6 bachelor's degree. | |
Learning Environments | Classrooms, laboratories, field trips, and internships | |
Description | 1. Identifying learning needs related to the tourism industry and developing a positive attitude towards lifelong learning. 2. Possessing advanced knowledge that allows critical understanding of theories and principles related to the tourism sector. 3. Using advanced knowledge and skills related to the tourism sector to interpret data, identify problems, analyze, conduct research, and develop solution proposals based on research and evidence. 4. Being able to use language skills, information, and communication technologies required by the tourism sector. 5. Managing complex, current, and professional projects related to the tourism sector and taking responsibility for decision-making in solving operational problems. 6. Being able to communicate effectively, work in teams, and independently. 7. Being able to define, structure, model, analyze service processes in the tourism sector. 8. Forming opinions on various topics related to the tourism sector, engaging in discussions, solving problems encountered, communicating with colleagues, and doing so in at least two foreign languages. 9. Monitoring and interpreting current national and international developments and changes in the tourism sector. 10. Organizing and implementing projects and activities for social responsibility and ethical awareness for the social environment one lives in. 11. Using a second foreign language at an intermediate level. 12. Having an analytical and holistic perspective, being able to think critically and strategically. | |
Key Competencies | Ability to Work Independently and Take Responsibility - Ability to independently carry out an advanced study in the field. - Ability to take responsibility individually and as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in field-related applications. Learning Competency - Being able to develop a positive attitude towards lifelong learning. Communication and Social Competence - Ability to share his thoughts on issues related to his field and solution suggestions to problems with both experts and non-experts by supporting quantitative and qualitative data. - Being able to organize and implement projects and events for the social environment in which one lives with the awareness of social responsibility. - Being able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. - Ability to use computer software and information and communication technologies at least at the Advanced Level of European Computer Usage License required by the field. Field-Specific Competence - Acting in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field. | |
Further Info | The final grade is determined by taking 40% of the midterm exam average and 60% of the final exam or makeup exam grade, which is communicated to students in the first two weeks of instruction. For each course, the success grades of students are considered on a 100-point scale, following the normal distribution statistics and relative evaluation method, and the semester-end success grade of the course is assessed in letter and coefficient form, as shown in the table below.<br />Relative Evaluation Table Score Semester-End Success Grade Coefficient 90 – 100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 70-79 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0.00 Sufficient YE - Insufficient YS - Absent DS 0.00 (For credit courses)<br />According to the table above:<br />a) If a student receives (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) grades in a course, they are considered to have passed that course; if they receive (DC) or (DD) grades, they are conditionally considered to have passed that course; if they receive (FD) or (FF) grades, they are considered to have failed that course. b) For non-credit courses and internships, absence and success evaluations are as follows: (YE) for sufficient, (YS) for insufficient, (DS) for absent. c) If a student takes an exam they are not eligible for, the grade they receive is canceled. d) Grades of (YE) and (YS) for common compulsory courses specified in Article 5 of Law No. 2547, and (DS) grades for non-credit courses, are not considered in the weighted grade point average calculation; however, (DS) is counted as 0.00 for credit courses.<br />Students are not given a lower grade than the success grade corresponding to the scores shown in the table above. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". Key points:
The Tourism Management Bachelor's Program has been accredited for a period of 2 years, from 31.12.2024 to 31.12.2026, by the Tourism Academicians Association (TUADER) and the Tourism Education Assessment and Accreditation Board (TURAK). | |
Access Requirements | In accordance with the regulations set by the Council of Higher Education (YÖK), admission to this program is conducted through the centralized exam system known as YKS (Higher Education Entrance Examination). Foreign students are admitted to this program with internationally recognized exam results. The admission of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between Çanakkale Onsekiz Mart University (ÇOMÜ) and partner universities (Erasmus). | |
Conditions for Success | Students who successfully complete the mandatory and elective courses of our department, achieve a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, obtain at least DD/DC grades from all courses specified in the curriculum, achieve a minimum of 240 ECTS credits, and complete a 90-day internship in accordance with regulations during their 4-year study period, are eligible to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Opportunities for Advancement: Students who graduate from this program may apply for postgraduate programs to pursue further education. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030029119
Major Group: 08 Services, Minor Group: Detailed Group: 0811 Accommodation, Food, and Beverage Services
Major Group: 08 Services, Minor Group: Detailed Group: 0811 Accommodation, Food, and Beverage Services
The Tourism Management bachelor's program (Level 6 in the Bologna Process Higher Education Qualifications Framework, Level 6 in the Turkish Qualifications Framework), is an academically and professionally oriented program that provides graduates with advanced knowledge, skills, and competencies required for professional practice areas, research fields, and transition to master's programs. The program is classified according to the 'International Standard Classification of Education (ISCED) 2011' and the 'Turkish Qualifications Framework (TYYÇ)' as follows: • ISCED Field of Education Code: 81 - Personal Services • ISCED Program Qualification Level: 6, Category (Profile): 64, Sub-category: 645 - Academic-oriented bachelor's degree • Turkish Qualifications Framework (TYYÇ) Main Field Code: 81 - Personal Services • Turkish Qualifications Framework (TYYÇ) Qualification Type (Profile): Academic-oriented Level 6 bachelor's degree.
Classrooms, laboratories, field trips, and internships
1. Identifying learning needs related to the tourism industry and developing a positive attitude towards lifelong learning.
2. Possessing advanced knowledge that allows critical understanding of theories and principles related to the tourism sector.
3. Using advanced knowledge and skills related to the tourism sector to interpret data, identify problems, analyze, conduct research, and develop solution proposals based on research and evidence.
4. Being able to use language skills, information, and communication technologies required by the tourism sector.
5. Managing complex, current, and professional projects related to the tourism sector and taking responsibility for decision-making in solving operational problems.
6. Being able to communicate effectively, work in teams, and independently. 7. Being able to define, structure, model, analyze service processes in the tourism sector.
8. Forming opinions on various topics related to the tourism sector, engaging in discussions, solving problems encountered, communicating with colleagues, and doing so in at least two foreign languages.
9. Monitoring and interpreting current national and international developments and changes in the tourism sector.
10. Organizing and implementing projects and activities for social responsibility and ethical awareness for the social environment one lives in.
11. Using a second foreign language at an intermediate level.
12. Having an analytical and holistic perspective, being able to think critically and strategically.
Ability to Work Independently and Take Responsibility - Ability to independently carry out an advanced study in the field. - Ability to take responsibility individually and as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in field-related applications. Learning Competency - Being able to develop a positive attitude towards lifelong learning. Communication and Social Competence - Ability to share his thoughts on issues related to his field and solution suggestions to problems with both experts and non-experts by supporting quantitative and qualitative data. - Being able to organize and implement projects and events for the social environment in which one lives with the awareness of social responsibility. - Being able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. - Ability to use computer software and information and communication technologies at least at the Advanced Level of European Computer Usage License required by the field. Field-Specific Competence - Acting in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field.
The final grade is determined by taking 40% of the midterm exam average and 60% of the final exam or makeup exam grade, which is communicated to students in the first two weeks of instruction. For each course, the success grades of students are considered on a 100-point scale, following the normal distribution statistics and relative evaluation method, and the semester-end success grade of the course is assessed in letter and coefficient form, as shown in the table below.<br />Relative Evaluation Table Score Semester-End Success Grade Coefficient 90 – 100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 70-79 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 0-39 FF 0.00 Sufficient YE - Insufficient YS - Absent DS 0.00 (For credit courses)<br />According to the table above:<br />a) If a student receives (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) grades in a course, they are considered to have passed that course; if they receive (DC) or (DD) grades, they are conditionally considered to have passed that course; if they receive (FD) or (FF) grades, they are considered to have failed that course. b) For non-credit courses and internships, absence and success evaluations are as follows: (YE) for sufficient, (YS) for insufficient, (DS) for absent. c) If a student takes an exam they are not eligible for, the grade they receive is canceled. d) Grades of (YE) and (YS) for common compulsory courses specified in Article 5 of Law No. 2547, and (DS) grades for non-credit courses, are not considered in the weighted grade point average calculation; however, (DS) is counted as 0.00 for credit courses.<br />Students are not given a lower grade than the success grade corresponding to the scores shown in the table above.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising educational and other activities at higher education institutions.
- Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published by YÖK based on predefined criteria.
- Reports including qualitative and quantitative assessments of universities are also made publicly available by YÖK.
- YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data of foundation universities.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs".
Key points:
- Program Design and Approval
- YÖK determines the minimum standards and criteria for opening associate degree programs.
- Learning outcomes and curriculum are determined by university senates in line with YÖK’s principles.
- National Core Education Programs are applied with YÖK’s approval.
- Assessment and Evaluation
-
- Measurement and evaluation of learning outcomes are conducted in accordance with regulations prepared by institutions following YÖK's principles.
- Certification
- Students who successfully complete all credit and non-credit requirements receive an associate degree diploma.
-
Self-Assessment and External Evaluation:
Universities submit “Internal Evaluation Reports” annually to the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK shares "Institutional Feedback Reports" with the public. Accreditation decisions made by recognized accreditation bodies also demonstrate program quality assurance. Regular review activities are conducted in line with YÖKAK regulations.
The Tourism Management Bachelor's Program has been accredited for a period of 2 years, from 31.12.2024 to 31.12.2026, by the Tourism Academicians Association (TUADER) and the Tourism Education Assessment and Accreditation Board (TURAK).
In accordance with the regulations set by the Council of Higher Education (YÖK), admission to this program is conducted through the centralized exam system known as YKS (Higher Education Entrance Examination). Foreign students are admitted to this program with internationally recognized exam results. The admission of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between Çanakkale Onsekiz Mart University (ÇOMÜ) and partner universities (Erasmus).
Opportunities for Advancement: Students who graduate from this program may apply for postgraduate programs to pursue further education.
Higher Education Law No. 2547
1.1 Regulation on Transition between Associate's and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2 Regulation on Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1 Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.