Yeterlilik Kodu | TR0030025952 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Turizm İşletmeciliği programı, turizm sektöründe yenilikçi bir eğitim anlayışıyla, eleştirel düşünme, tartışma ve analiz yeteneklerine sahip, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, öğrencilerine alanında yüksek kalitede eğitim sunarak, yenilikçi, üretken ve girişimci insan gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Mezunlar, turizm sektörünün dinamik yapısına uyum sağlayabilecek bilgi ve becerilerle donatılarak, ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilecek profesyoneller olarak yetiştirilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı ve Turizm İşletmeciliği Bölümü Staj Komşsyonunca uygun görülen turizm işletmelerinde staj uygulaması yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | 1. Mesleki Bilgi ve Beceriler 2. İletişim ve Dil Yetkinlikleri 3. Dijital Yetkinlikler 4. Problem Çözme ve Kriz Yönetimi 5. Takım Çalışması ve Liderlik 6. Çevresel ve Sürdürülebilirlik Bilinci | ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 2.00 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde; bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili fakülte veya yüksekokul kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. Sınırsız sınav hakkı verilmiş ve daha önce yarıyıl sonu sınavına girme hakkı kazanılmış olan derslerde başarı notu, eski yarıyıl içindeki çalışma ve ara sınav sonuçlarına bakılmadan, sadece yarıyıl/yıl sonu sınav notu ile belirlenir. Tek ders sınavlarının sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir. Ayrıca not belgesinde, aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır: 1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır. 2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir. 3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir. 4) MF (muaf) notu; yeterlik ve muafiyet sınavları sonucunda başarılı bulunan öğrencilere verilir. Ortalamalara katılmaz. 5) TR (transfer) notu; üniversite dışından nakil yolu ile gelen veya ÖSYM tarafından yapılan sınav ile Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere daha önce almış oldukları ve denkliği kabul edilen dersler için verilir. Ortalamalara katılmaz. Ders Tekrarı Madde 24 - Bir dersten FF, FD, DD, DZ ve BZ notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli dersler ise öğrenciler, bunların yerine başka bir seçmeli ders alabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER)-Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) Akreditasyon Tarihi: 01.01.2024-31.12.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Adayların, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamaları/sınavları başarmış olmaları (lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması) gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenciler 4 yıllık eğitimlerini toplamda 240 AKTS alarak tamamlamalıdır. Ayrıca 75 iş günü stajının da tamamlanması gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Turizm İşletmeciliği lisans mezunları, konaklama ve otelcilik, seyahat ve ulaşım, gastronomi ve yiyecek-içecek, etkinlik ve organizasyon, kamu ve akademik kariyer ile dijital ve girişimcilik alanlarında geniş iş imkanlarına sahiptir. Otellerde yönetici, resepsiyonist, rezervasyon uzmanı veya satış-pazarlama sorumlusu olarak çalışabilirken, seyahat sektöründe tur operatörü, acenta yöneticisi veya havayolu yer hizmetleri görevlisi olarak kariyer yapabilirler. Yiyecek-içecek sektöründe restoran ve kafe işletmeciliği, mutfak yönetimi veya catering hizmetlerinde görev alabilirken, kongre, fuar ve festival organizasyonlarında etkinlik planlayıcısı olarak çalışabilirler. Kültür ve Turizm Bakanlığı gibi kamu kurumlarında uzmanlık ve denetmenlik pozisyonlarında yer alabilecekleri gibi akademik kariyer yapma şansına da sahiptirler. Dijital dünyaya ilgi duyan mezunlar, turizm teknolojileri, online rezervasyon sistemleri, sosyal medya yönetimi veya turizm girişimciliği gibi alanlara yönelerek sektörde fark yaratabilirler. Dil bilgisi, dijital yetkinlikler ve sektör deneyimi, mezunların iş bulma sürecinde büyük avantaj sağlar. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030025952
ISCO 08
ISCO 08
Turizm İşletmeciliği programı, turizm sektöründe yenilikçi bir eğitim anlayışıyla, eleştirel düşünme, tartışma ve analiz yeteneklerine sahip, sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, öğrencilerine alanında yüksek kalitede eğitim sunarak, yenilikçi, üretken ve girişimci insan gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Mezunlar, turizm sektörünün dinamik yapısına uyum sağlayabilecek bilgi ve becerilerle donatılarak, ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet edebilecek profesyoneller olarak yetiştirilir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı ve Turizm İşletmeciliği Bölümü Staj Komşsyonunca uygun görülen turizm işletmelerinde staj uygulaması yapılmaktadır.
- Turizm alanında yayınlanan güncel kaynaklardaki bilgilere sahip olur; ilgili araç-gereçleri tanır ve kullanır.
- Turizm alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlar ve kullanır; karşılaştığı sorunları tanımlar, analiz ederek çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili İngilizce okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
- Turizm alanında İngilizce dışında geçerli en az bir yabancı dilde etkili iletişim kurabilecek düzeyde olur.
- Alanıyla ilgili araştırmalar yapar, proje üretme ve yürütme sürecinde gerektiğinde aktif görev alır.
- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri, mesleki standartları bilir ve uygular; evrensel etik kodlara ve kültürel değerlere bağlı kalarak sorumluluk bilinciyle hareket eder.
- Turizm alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir; farklı kültürleri ve paydaşları tanır, anlar; misafirlerle ve iş birliği yaptığı kişilerle etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
- Turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüme özen gösterir.
1. Mesleki Bilgi ve Beceriler
2. İletişim ve Dil Yetkinlikleri
3. Dijital Yetkinlikler
4. Problem Çözme ve Kriz Yönetimi
5. Takım Çalışması ve Liderlik
6. Çevresel ve Sürdürülebilirlik Bilinci
- Programda verilen her bir ders için bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı yapılır.
- Bazı dersler için ödev değerlendirmesi de yapılabilir.
- Ölçme ve değerlendirme yönteminin detaylı bilgisi için ders bilgi paketlerinin incelenmesi gerekmektedir.
- Başarı notuna ara sınav %30; yıl sonu sınavlarının etkisi %70’dir.Bağıl değerlendirme sistemi uygulanır.
- Öğrencinin dersten başarılı sayılması için 100 puan üzerinden asgari 50 puan alması gerekmektedir.
Bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yönteminde harfli notların katsayıları aşağıdaki tabloya göre belirlenir: 100 Puan üzerinden değeri |
Harfli notu |
Katsayı |
90-100 |
AA |
4.00 |
80-89 |
BA |
3.50 |
70-79 |
BB |
3.00 |
65-69 |
CB |
2.50 |
60-64 |
CC |
2.25 |
50-59 |
DD |
2.00 |
30-49 |
FD |
1.00 |
0-29 |
FF |
0.00 |
Genel not ortalamasına, tekrar edilen derslerden alınan en son not katılır. Bütün notlar öğrencinin not belgesine geçirilir.
Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 2.00 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Ödev ve uygulamaların önem kazandığı derslerde; bu çalışmaların ara sınav notunu hangi oranda etkileyeceği, ders niteliğindeki laboratuvar ve proje derslerinde yarıyıl veya yıl içi başarı notunun nasıl belirleneceği ve başarı notuna etki oranı ilgili fakülte veya yüksekokul kurulu tarafından belirlenerek ilan edilir. Sınırsız sınav hakkı verilmiş ve daha önce yarıyıl sonu sınavına girme hakkı kazanılmış olan derslerde başarı notu, eski yarıyıl içindeki çalışma ve ara sınav sonuçlarına bakılmadan, sadece yarıyıl/yıl sonu sınav notu ile belirlenir. Tek ders sınavlarının sonuçları, başarı notu olarak kabul edilir ve değerlendirilir.
Ayrıca not belgesinde, aşağıda tanımlanan harf notları da kullanılır:
1) DZ (devamsız) notu; ders kaydı yaptırılan, ancak devam koşulu yerine getirilemeyen kredili dersler için verilir ve FF notu olarak değerlendirilerek ortalamalara katılır.
2) BL (başarılı) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarılı öğrencilere verilir.
3) BZ (başarısız) notu; ortalamaya katılmayan ve kredisiz derslerden başarısız veya devamsız öğrencilere verilir.
4) MF (muaf) notu; yeterlik ve muafiyet sınavları sonucunda başarılı bulunan öğrencilere verilir. Ortalamalara katılmaz.
5) TR (transfer) notu; üniversite dışından nakil yolu ile gelen veya ÖSYM tarafından yapılan sınav ile Üniversiteye yeniden kaydolan öğrencilere daha önce almış oldukları ve denkliği kabul edilen dersler için verilir. Ortalamalara katılmaz.
Ders Tekrarı
Madde 24 - Bir dersten FF, FD, DD, DZ ve BZ notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli dersler ise öğrenciler, bunların yerine başka bir seçmeli ders alabilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER)-Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK)
Akreditasyon Tarihi: 01.01.2024-31.12.2029
Adayların, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamaları/sınavları başarmış olmaları (lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması) gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Turizm İşletmeciliği lisans mezunları, konaklama ve otelcilik, seyahat ve ulaşım, gastronomi ve yiyecek-içecek, etkinlik ve organizasyon, kamu ve akademik kariyer ile dijital ve girişimcilik alanlarında geniş iş imkanlarına sahiptir. Otellerde yönetici, resepsiyonist, rezervasyon uzmanı veya satış-pazarlama sorumlusu olarak çalışabilirken, seyahat sektöründe tur operatörü, acenta yöneticisi veya havayolu yer hizmetleri görevlisi olarak kariyer yapabilirler. Yiyecek-içecek sektöründe restoran ve kafe işletmeciliği, mutfak yönetimi veya catering hizmetlerinde görev alabilirken, kongre, fuar ve festival organizasyonlarında etkinlik planlayıcısı olarak çalışabilirler. Kültür ve Turizm Bakanlığı gibi kamu kurumlarında uzmanlık ve denetmenlik pozisyonlarında yer alabilecekleri gibi akademik kariyer yapma şansına da sahiptirler. Dijital dünyaya ilgi duyan mezunlar, turizm teknolojileri, online rezervasyon sistemleri, sosyal medya yönetimi veya turizm girişimciliği gibi alanlara yönelerek sektörde fark yaratabilirler. Dil bilgisi, dijital yetkinlikler ve sektör deneyimi, mezunların iş bulma sürecinde büyük avantaj sağlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025952 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Tourism Management | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Trakya University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The Tourism Management program aims to train individuals with an innovative educational approach who possess critical thinking, discussion, and analytical skills, as well as a strong sense of responsibility. The program seeks to equip students with high-quality education in the field, fostering innovative, productive, and entrepreneurial human resources. Graduates are equipped with the knowledge and skills to adapt to the dynamic structure of the tourism industry and are prepared to compete as professionals at both national and international levels. | ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, an internship program is carried out in tourism enterprises approved by the Ministry of Culture and Tourism and the Internship Commission of the Tourism Management Department. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation methods are determined according to the following table:
The most recent grade obtained in a repeated course is included in the overall grade point average (GPA). All grades are recorded on the student’s transcript. To pass a course, the minimum passing grade must be CC. However, students with a GPA of CB (2.50) or higher are also considered successful with a DD grade, which is recorded as DB with a coefficient of 2.00 on the transcript. For courses where assignments and practical applications are significant, the percentage of coursework affecting the midterm grade, the method for determining semester/year-long success in laboratory and project-based courses, and its impact on the final grade are set and announced by the relevant faculty or school board. For courses with unlimited exam rights, where students have previously qualified to take the final exam, the final grade is determined solely based on the semester/year-end exam score, without considering coursework or midterm results. The results of single-course exams are accepted and evaluated as the final grade. Additionally, the following letter grades are used in transcripts:
Course RepetitionArticle 24 - Students who receive an FF, FD, DD, DZ, or BZ grade in a course, or who have not taken the course in its designated semester, must retake it in the first available semester. If these are elective courses, students may choose another elective course instead. | ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Quality Assurance in Undergraduate ProgramsThe quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Tourism Academicians Association (TUADER) - Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK) Accreditation Period: 01.01.2024 - 31.12.2029 | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must complete the processes determined by ÖSYM and pass the required exams within the academic and legal regulations of the university. This includes holding a high school or equivalent diploma and obtaining a sufficient score on the Student Selection Examination. A student who has started an equivalent program domestically or abroad may apply for a transfer. The acceptance of students is reviewed before the start of the semester, considering each applicant's qualifications and the degree level they are applying for, and is evaluated on an individual basis. | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must complete their four-year education by earning a total of 240 ECTS credits. Additionally, they are required to complete a 75-day internship. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Bachelor's Degree in Tourism Management have a wide range of career opportunities in hospitality and hotel management, travel and transportation, gastronomy and food & beverage, event planning and organization, public sector and academia, as well as digital and entrepreneurial fields. They can work in hotels as managers, receptionists, reservation specialists, or sales and marketing executives. In the travel sector, they can pursue careers as tour operators, agency managers, or airline ground services staff. In the food and beverage industry, they can take on roles in restaurant and café management, kitchen operations, or catering services. Additionally, they can work as event planners for congresses, fairs, and festivals. Graduates also have opportunities in public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism, where they can work in specialist and supervisory roles, or they can pursue an academic career. Those interested in the digital world can specialize in tourism technologies, online booking systems, social media management, or tourism entrepreneurship, making a significant impact in the industry. Language proficiency, digital skills, and industry experience provide graduates with a strong advantage in the job market. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational High Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030025952
ISCO 08
ISCO 08
The Tourism Management program aims to train individuals with an innovative educational approach who possess critical thinking, discussion, and analytical skills, as well as a strong sense of responsibility. The program seeks to equip students with high-quality education in the field, fostering innovative, productive, and entrepreneurial human resources. Graduates are equipped with the knowledge and skills to adapt to the dynamic structure of the tourism industry and are prepared to compete as professionals at both national and international levels.
Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, an internship program is carried out in tourism enterprises approved by the Ministry of Culture and Tourism and the Internship Commission of the Tourism Management Department.
- Gains knowledge of current sources published in the field of tourism; recognizes and uses relevant tools and equipment.
- Interprets and applies theoretical knowledge acquired in tourism; identifies problems, analyzes them, and develops solutions.
- Possesses reading, comprehension, speaking, and writing skills in English related to the field.
- Achieves effective communication skills in at least one foreign language other than English in the field of tourism.
- Conducts research related to the field, actively participates in project development and execution when necessary.
- Understands and applies national and international legal regulations and professional standards related to the field; acts responsibly while adhering to universal ethical codes and cultural values.
- Develops a positive attitude toward lifelong learning in the field of tourism; recognizes and understands different cultures and stakeholders; effectively communicates with guests and collaborators and demonstrates presentation skills.
- Pays attention to personal care, hygiene, clothing, and appearance as required by the tourism sector.
-
Professional Knowledge and Skills
-
Communication and Language Competencies
-
Digital Competencies
-
Problem-Solving and Crisis Management
-
Teamwork and Leadership
-
Environmental and Sustainability Awareness
- Each course in the program includes a midterm exam and a final exam. In some courses, assignments may also be evaluated.
- For detailed information on assessment and evaluation methods, course information packages should be reviewed.
- The midterm exam contributes 30% to the final grade, while the final exam contributes 70%.
- A relative grading system is applied.
- To pass a course, a student must obtain a minimum of 50 out of 100 points.
The coefficients of letter grades in the relative and absolute evaluation methods are determined according to the following table:
Score out of 100 | Letter Grade | Coefficient |
---|---|---|
90-100 | AA | 4.00 |
80-89 | BA | 3.50 |
70-79 | BB | 3.00 |
65-69 | CB | 2.50 |
60-64 | CC | 2.25 |
50-59 | DD | 2.00 |
30-49 | FD | 1.00 |
0-29 | FF | 0.00 |
The most recent grade obtained in a repeated course is included in the overall grade point average (GPA). All grades are recorded on the student’s transcript.
To pass a course, the minimum passing grade must be CC. However, students with a GPA of CB (2.50) or higher are also considered successful with a DD grade, which is recorded as DB with a coefficient of 2.00 on the transcript.
For courses where assignments and practical applications are significant, the percentage of coursework affecting the midterm grade, the method for determining semester/year-long success in laboratory and project-based courses, and its impact on the final grade are set and announced by the relevant faculty or school board.
For courses with unlimited exam rights, where students have previously qualified to take the final exam, the final grade is determined solely based on the semester/year-end exam score, without considering coursework or midterm results. The results of single-course exams are accepted and evaluated as the final grade.
Additionally, the following letter grades are used in transcripts:
- DZ (Absence): Given for credit courses where the student has registered but has not met the attendance requirement. It is considered as an FF and affects the GPA.
- BL (Pass): Given to students who pass non-credit courses. It does not affect the GPA.
- BZ (Fail): Given to students who fail or are absent in non-credit courses. It does not affect the GPA.
- MF (Exempt): Given to students who pass proficiency or exemption exams. It does not affect the GPA.
- TR (Transfer): Given to students who transfer from another university or are re-admitted through ÖSYM exams for courses deemed equivalent. It does not affect the GPA.
Course Repetition
Article 24 - Students who receive an FF, FD, DD, DZ, or BZ grade in a course, or who have not taken the course in its designated semester, must retake it in the first available semester. If these are elective courses, students may choose another elective course instead.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
- Every year, YÖK publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" on higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Additionally, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public.
Quality Assurance in Undergraduate Programs
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
-
Development and Approval of Curricula
1.1. YÖK sets the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to provide are determined by the senates of higher education institutions in accordance with YÖK's fundamental principles on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after approval by YÖK, following acceptance by the relevant Deans' Council. -
Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in line with YÖK's fundamental principles. -
Certification
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements set by the higher education institution. -
Self-Assessment and External Evaluation
- As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
- YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions with the public.
- Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as proof that the programs meet quality assurance standards.
- YÖKAK regularly reviews and updates the required qualifications as per its regulations.
Tourism Academicians Association (TUADER) - Tourism Education Evaluation and Accreditation Board (TURAK)
Accreditation Period: 01.01.2024 - 31.12.2029
Candidates must complete the processes determined by ÖSYM and pass the required exams within the academic and legal regulations of the university. This includes holding a high school or equivalent diploma and obtaining a sufficient score on the Student Selection Examination.
A student who has started an equivalent program domestically or abroad may apply for a transfer. The acceptance of students is reviewed before the start of the semester, considering each applicant's qualifications and the degree level they are applying for, and is evaluated on an individual basis.
Graduates of the Bachelor's Degree in Tourism Management have a wide range of career opportunities in hospitality and hotel management, travel and transportation, gastronomy and food & beverage, event planning and organization, public sector and academia, as well as digital and entrepreneurial fields.
They can work in hotels as managers, receptionists, reservation specialists, or sales and marketing executives. In the travel sector, they can pursue careers as tour operators, agency managers, or airline ground services staff. In the food and beverage industry, they can take on roles in restaurant and café management, kitchen operations, or catering services. Additionally, they can work as event planners for congresses, fairs, and festivals.
Graduates also have opportunities in public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism, where they can work in specialist and supervisory roles, or they can pursue an academic career. Those interested in the digital world can specialize in tourism technologies, online booking systems, social media management, or tourism entrepreneurship, making a significant impact in the industry.
Language proficiency, digital skills, and industry experience provide graduates with a strong advantage in the job market.
-
Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational High Schools and Open Education Associate Degree Programs
-
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is continuously valid.
