Yeterlilik Kodu | TR0030014492 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 7 | 7 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 2211.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 360 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Toplumun gereksinimlerini gözeterek, bireyin ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi için bilgi ve beceriye sahip, etik ve mesleki değerlere uyan, meslekler arası ekip çalışmasını benimsemiş, sürekli mesleki gelişim sağlayabilen, teknolojiyi kullanabilen hekimler yetiştirmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Fakültemizde, tıp eğitiminin farklı aşamalarında kullanılan çeşitli ve nitelikli öğrenme ortamları mevcuttur. Bu ortamlar, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dökebilecekleri ve mesleki becerilerini geliştirebilecekleri şekilde yapılandırılmıştır. Öğrencilerimiz aşağıdaki öğrenme alanlarından aktif olarak yararlanmaktadır: Amfiler ve Derslikler: Modern donanıma sahip geniş ve teknolojik altyapılı dersliklerimiz, tüm kuramsal eğitim etkinlikleri için kullanılmaktadır. PDÖ (Probleme Dayalı Öğrenim) Odaları: Küçük grup eğitimlerine uygun, dijital destekli PDÖ odalarımız ile aktif ve öğrenci merkezli öğrenim desteklenmektedir. MDÜ (Mesleki Beceri Laboratuvarı): Klinik becerilerin güvenli bir şekilde öğrenilmesi ve uygulanması amacıyla kurulmuş olan MDÜ laboratuvarlarımızda, temel tıbbi beceriler mankenler ve simülasyon araçlarıyla öğretilmektedir. Araştırma ve Deney Laboratuvarları: Öğrencilerimizin temel tıp bilimleri ve klinik araştırmalarda görev alabilecekleri, moleküler biyoloji, mikrobiyoloji, biyokimya gibi alanlara yönelik tam donanımlı laboratuvarlarımız bulunmaktadır. Bilgisayar Laboratuvarı ve Dijital Eğitim Altyapısı: Bireysel çalışma ve çevrim içi kaynaklara erişim amacıyla kullanılan bilgisayar laboratuvarlarımız ve güçlü dijital altyapımız ile öğrencilerimize destek sağlanmaktadır. Kütüphane ve Çalışma Salonları: Zengin basılı ve dijital kaynaklara erişim imkanı sunan kütüphanemiz ve sessiz çalışma alanlarımız, öğrencilerimizin bireysel öğrenmesini desteklemektedir. Klinik Uygulama Alanları: Fakültemize bağlı eğitim ve araştırma hastanelerimizdeki servisler, poliklinikler ve yoğun bakım birimleri, öğrencilerin klinik uygulamalarını gerçekleştirdiği öğrenme alanlarıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Tıp fakültesi öğrenme kazanımları, öğrencinin temel ve klinik tıp bilgilerini kullanarak hasta bakımını bütüncül bir yaklaşımla yürütebilmesini, etik ve profesyonel tutum geliştirmesini, etkili iletişim kurabilmesini, yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmasını ve toplum sağlığını gözeten bir hekim olarak mezun olmasını sağlamayı hedefler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Tıp eğitiminin temel amacı, mezunlarının birey ve toplum sağlığını koruma, geliştirme ve hastalıkları tedavi etme konusunda yetkin, etik değerlere bağlı ve yaşam boyu öğrenmeye açık hekimler olarak yetişmeleridir. Bu doğrultuda fakültemizde aşağıdaki anahtar yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir:
Sağlık ekibi içinde etkin rol alabilme, iş birliğine açık olma, gerektiğinde liderlik yapabilme ve sağlık hizmetlerinde kaliteyi artırmaya yönelik sorumluluk alma becerisi hedeflenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tıp Fakültesinde sınıf geçme sistemi uygulanır. Bir üst sınıfa devam edebilmek için o yıl için ilan edilen müfredattaki blok ve derslerin tamamından başarılı olmak gerekir. Sınavlarda daha önceden ilan edilmek kaydı ile açık uçlu soru, çoktan seçmeli soru, genişletilmiş eşleştirme, boşluk doldurma, Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınav (NYKS), CORE (Clinically Oriented Reasoning Exam) ve benzerleri gibi sınav ve soru çeşitleri kullanılabilir. Sınavların ne tür cihaz ya da teknikle yapılacağına, blok kurullarının görüşünü alarak Dekanlık karar verir. Blok sonu sınavı Blok kurulu; blok sonu ve mazeret sınavının yapılandırılmasında yetkili ve sorumludur. Blok sorumlusu, soruların ve sınavın kontrolünü yapar ve gerekli belgelerin ve soruların sınav yapılana kadar saklanmasını sağlar. Sınav sonunda cevap kâğıtlarını ve/veya değerlendirme belgelerini ya da verileri, ilgili sorumlulardan alır ve sınav sonuçları ilan edilene kadar korunmalarını sağlar. Sınav evrakları, sınav sonuçları ilan edildikten sonra arşivlenmek üzere dekanlığa gönderilir. Yıl sonu ve bütünleme sınavı (1) Yıl sonu ve bütünleme sınavları, sınıf sorumlusu ve yardımcıları tarafından yapılandırılır. Sınıf sorumlusu, sınav sonunda cevap kağıtlarını ve/veya değerlendirme belgelerini ya da verileri, ilgili sorumlulardan alır ve sınav sonuçları ilan edilene kadar korunmalarını sağlar. Sınav evrakları, sınav sonuçları ilan edildikten sonra arşivlenmek üzere Dekanlığa gönderilir. Gelişim sınavları (1) Tıp Doktorluğu Eğitim Programının tüm hedefleri göz önünde bulundurularak tüm sınıflara aynı anda uygulanan sınavdır. Gelişim sınavı, yılda en az iki kez Gelişim Sınavı Kurulu tarafından yapılır. Sınav tarihinden iki hafta önce öğrencilere duyurulur (2) Gelişim sınavının bütünleme ve telafisi yoktur. (3) Bütün gelişim sınavlarında 4 yanlış 1 doğruyu siler. (4) Sınıf I-V öğrencileri, gelişim sınavlarının tamamına girer. Mazeretsiz sınava girmeyen öğrencinin girmediği sınavının notu, 0 (sıfır) olarak hesaplanır. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrenci için giremediği sınav ortalamaya alınmaz. (5) Sınıf I-V’te öğrencilerin gelişim sınavı başarısı, her sınıf kendi içinde olmak üzere geçme notu esas alınarak yapılan bağıl değerlendirme ile hesaplanır. Sınav analizleri MADDE 19 - (1) Çoktan seçmeli sınavların kalite analizleri, sınav bitiminden itibaren en geç 45 gün içinde Ölçme ve Değerlendirme Kurulu ve öğrenci işleri tarafından yapılarak blok kurulunun değerlendirmesine sunulur. Multidisipliner uygulamalar MADDE 20 - (1) Multidisipliner uygulamalar, program kurulu tarafından ilgili sınıf ve blok hedefleri arasından Ulusal ÇEP'teki beceri hedefleri gözetilerek belirlenir. Multidisipliner uygulamaların yıllık programı, MDU kurulu ve blok kurulları tarafından yapılır. Her beceri için yeterlilik karnesi, beceri eğitimini veren öğretim elemanı tarafından doldurulur; sene sonunda NYKS yapılır. Karnede tüm becerilerden yeterlilik sağlanmalıdır. Programlanmış eğitim sürecinde karne yeterliliğini alamamış öğrenciler, telafi programında eksiklerini tamamlamak zorundadır. Bir eğitim yılı için ilan edilen tüm becerilerden yeterlilik alamayan öğrenciler, NYKS’ye giremezler. (2) Yeterlilik Karnesi: Her öğrenci, bir eğitim yılında ilan edilmiş becerileri en az bir kez bilinçli yeterlilik düzeyinde yerine getirdiğini belgelemek zorundadır. (3) Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınav (NYKS): Eğitim-öğretim yılı sonunda multidisipliner uygulamaların değerlendirildiği yapılandırılmış sınavlardır. Değerlendirme (1) Sınavların değerlendirilmesi, 100 puan üzerinden yapılır. Yıl sonu puanlarının 4'lük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken Yüksek Öğretim Kurulunun öngördüğü not dönüşüm tablosu esas alınır. Başarı/başarısızlık/devamsızlık/muafiyet gibi durumlar, Tablo 1’de yer alan not ve derecelendirme sistemine göre yapılır.
(1) Tıp Doktorluğu Programının 1, 2. ve 3. sınıflarda bir üst sınıfa geçebilmek için yıl sonu başarı puanının 100 üzerinden 70 veya üstünde olması gerekir. Yıl sonu başarı puanı, Tablo 2’deki çarpanlarla hesaplanır. Puan hesaplamalarında sonuç, virgülden sonra en fazla iki basamak olarak ifade edilir. Nihai notlar, tam sayıya yuvarlanır (Örneğin: 69,49=69/Başarısız; 69,50=70/Başarılı). Sınıf I-III'te öğrenci değerlendirmesi a) Blok Başarı Notu: i. Blok Sonu Sınavı: Blok eğitimi sonunda yapılan sınavdır. ii. Blok Başarı Puanı Hesaplanması: Sınıf I-III'te blok sonu sınavı puanlarının blok kredisi göz önüne alınarak hesaplanan ağırlıklı ortalaması, yıl sonu başarı puanına % 50 etki eder. b) PDÖ Notu: Eşit oranda katkı sağlayan iki bileşenden oluşur: PDÖ performans notu ve PDÖ sınav notu. PDÖ notunun Sınıf sonu başarı puanına katkısı % 10 oranındadır. i. PDÖ oturumları sırasında öğrenci performansı, yapılandırılmış bir form üzerinde değerlendirilir. ii. PDÖ Sınav Notu: İkinci PDÖ oturumunda yapılan mini test sınav notunu ifade eder. Öğrenci, girmediği sınava ait soruların tamamına yanlış cevap vermiş sayılır. Yönetim Kurulunca kabul edilmiş mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrenciler, o sınav soruları hâriç tutularak 100 üzerinden değerlendirilir. c) (Değişik: 08.11.2018-2018/425) Gelişim Sınavları: Sınıf II-III’te yapılan son iki gelişim sınavının ortalaması yıl sonu başarı notuna % 5 oranında katkı yapar. Sınıf I'de o yıl girilen son iki gelişim sınavından alınan en yüksek notun % 5'i, yıl sonu başarı puanına katkı yapar. ç) Multidisipliner Uygulamalar: Mezuniyet öncesi tıp eğitimi programında belirlenmiş olan mesleki ve klinik beceri uygulamalarının tamamından yeterlilik alınması zorunludur ve yıl sonu başarı puanına katkısı % 10 oranındadır. d) Yıl Sonu Sınavı: İlgili sınıfın tüm bloklarının bitiminden sonra seçmeli bloklar hâriç diğer blokların tümünü kapsayan yapılandırılmış sınavlardır. Yıl Sonu Sınavı notunun 100 puan üzerinden en az 60 puan olma zorunluluğu vardır. Yıl sonu sınavı notu 60 puanın altında olan öğrenciler, diğer katkı veren değerlendirme notlarının katılımı ile yıl sonu başarı puanı 70 ve üzerinde olsa bile bütünlemeye kalırlar.
Sınıf IV-V'te öğrenci değerlendirmesi MADDE 24 - (1) Task Dönemleri (Sınıf IV ve V) öğrenci değerlendirmesi aşağıdaki bileşenler dikkate alınarak Tablo 3'teki çarpanlara göre yapılır: a) (Değişik: 08.11.2018-2018/425) Sınıf IV-V'te başarılı olmak için ilgili sınıfın her bir bloğundan başarılı olma koşulu aranır. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin bir üst sınıfa geçebilmesi için o sınıfın tüm bloklarının başarı puanı, 100 üzerinden 70 veya üstünde olması ve c) bendindeki koşulu sağlamış olması gerekir. Blok başarı puanı, Tablo 3’teki çarpanlarla hesaplanır. Puan hesaplamalarında virgülden sonraki iki basamak işleme katılır. Nihai notlar tam sayıya yuvarlanır (Örneğin: 69,49=69/Başarısız, 69,50=70/Başarılı). Bir sınıfın bloklarının tümünde başarı koşulunu yerine getiremeyen öğrenci, bir üst sınıf eğitimine başlayamaz. Başarısızlık hâlinde, sadece başarısız olunan bloklar tekrar edilir. b) (Değişik: 08.11.2018-2018/425) Sınıf IV-V’te yapılan son iki gelişim sınavında öğrencinin aldığı notların ortalaması, blok sonu başarı notlarına % 5 oranında katılır. c) Sınıf IV-V’te bir öğrencinin başarılı olabilmesi için her bir blok sonu sınavında ilgili klinik beceri ve hasta yönetim becerisi sınavlarının her birinden alınabilecek en yüksek puanının en az % 50'sini alması gerekir. Aksi takdirde diğer bileşenlerle geçer not elde etse bile öğrenci başarısız kabul edilir. ç) Birden çok disiplinin entegre olmayan program yürüttükleri bileşik blokların (Mental bozukluklar ve seçmeli blok, Göz ve Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Döküntülü Hastalıklar ve Kadın Hastalıkları ve Doğum) başarı değerlendirmesinde, her bir disiplin ayrı bir blok olarak değerlendirilir ve her biri için ayrı ayrı % 70 oranında başarı şartı aranır. (2) TASK Performans Puanı: Task sonu değerlendirme puanı ve hasta başı puanlarının ortalamasından oluşur. a) Hasta Başı Performans Puanı: Öğrencilerin task boyunca hasta başı eğitimi ve uygulamalara katılımı sırasındaki başarı durumu değerlendirilir. Blok başarı notuna katkısı % 5'tir. b) Task Sonu Değerlendirme Puanı: Öğrenciye task sırasında hazırladığı hastaların task sonunda sunulması ve hazırladıkları dosyaların değerlendirilmesi ile verilen nottur. Blok başarı puanına katkısı % 10'dur. (3) Klinik Beceri Sınavı: Blok hedefleri doğrultusunda blok sonunda yapılan klinik beceri sınavıdır. NYKS ile ölçülür ve değerlendirilir. (4) Hasta Yönetim Becerisi Sınavı: Semptom, hasta ve hastalık yönetimi algoritmalarının değerlendirildiği yapılandırılmış yazılı sınavlardır. (5) Task Beceri Uygulama Karnesi: Tıp Eğitimi Programımızda belirlenen Sınıf IV ve V'te mesleksel becerilerin uygulanmasının izlendiği karnelerdir.
6. Sınıf eğitimi (Aile Hekimliği Yılı = Intörnlük) ve değerlendirmesi MADDE 25 - (1) 5. sınıfın sonunda evre üç olarak tanımlanan sürece ait tüm eğitim etkinliklerini başarı ile tamamlayan öğrenciler Aile Hekimliği eğitimine başlarlar. a) Öğrenci, eğitim gördüğü anabilim dalı tarafından hazırlanmış ve program kurulu tarafından onaylanmış eğitim programına göre eğitimlerini sürdürür. Uygulanan program çerçevesinde anabilim dalı çalışma koşullarına uymak, sağlık hizmetleri ve laboratuvar çalışmalarına mesai ve mesai dışı saatlerde (nöbet) katılmak, hasta viziti, vaka takdimi, konferans, seminer ve benzeri etkinliklere katılmak ve bu etkinliklerle ilgili görevlendirmeleri bizzat yapmak zorundadırlar. Öğrenciler, ilgili stajın beceri karnesinde yer alan ve yapılması gereken uygulamaları sorumlu öğretim elemanına onaylatmakla yükümlüdür. 4. sınıf öğrencilerinin stajlarda alacağı puanlar, Tablo 4'e göre belirlenir. b) Fakültemiz aile hekimliği yılı öğrencilerinden eğitiminin en fazla üç aylık dilimini başka fakültelerde tamamlamak isteyenlerin başvuruları, ilgili anabilim dalının ve staj yapılacak fakültenin olumlu görüşü alınmak koşuluyla Fakülte Yönetim Kurulunun kararı ile gerçekleşebilir. Başvurular, öğrenci için ilgili staj başlama tarihinden en az iki ay önce yapılmalıdır. c) Ülkemizdeki diğer tıp fakülteleri ile yabancı tıp fakültelerinin aile hekimliği yılı öğrencileri, kendi fakültesinin izni ve Fakültemiz Yönetim Kurulu'nun kararı ile stajlardan bir ya da birkaçını Fakültemiz bünyesinde yapabilirler. ç) 6. sınıf öğrencileri mezun olabilmek için intörnlüğe başladığı tarihten itibaren yapılan gelişim sınavlarının en az birinde toplam soru sayısının % 25 oranında net yapmak zorundadır. Gelişim sınavlarında aldığı not ortalaması, bağıl değerlendirme üzerinden sene sonu not ortalamasına % 5 oranında katılır. d) Aile hekimliği öğrencileri staj değerlendirme formlarında belirlenen kriterlere göre değerlendirilir. e) Başarısız olan öğrenciler için bütünleme hakkı yoktur ve stajın tekrar edilmesi gerekir. Aile hekimliği yıl sonu başarı puanı, staj puanlarının Avrupa Kredi Transfer Sistemi kredileri oranında ağırlıklı ortalamasına göre hesaplanır.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. Türkçe Tıp Programına kayıt için lise diploması, ülke genelinde yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı sonuçları, uluslararası öğrencilerin yerleştirilebilmesi için ise OMÜ Yüksek Öğretim Sınavı (OMÜ-YÖS) puanı dikkate alınır. Uluslararası öğrencilerin Türkçe Tıp Programına kabulü için, TÖMER veya eşdeğerinden alınan Avrupa Dil Portfolyosu dil düzeylerine göre C1 düzeyinde, OMÜ Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin Türkçe sınav sonuçlarına göre A ve B düzeyinde Türkçe yeterlilik belgesi dikkate alınır.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Fakültemizde ilk 3 yıl sınıf geçme, sonraki sınıflarda blok geçme sistemi uygulanmaktadır. İlk üç yılda bir üst sınıfa geçebilmek için Yıl Sonu Başarı puanının 100 üzerinden 70 veya üstünde olması gerekir. Klinik sınıflarda ise blok başarısının 70 olması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Diploması Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanan tıp fakültesi mezunları, Aile Doktoru veya Uzman Hekim olarak kamu veya özel sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. Tıp fakültesini bitiren tüm hekimler için iki yıl mecburi hizmet zorunluluğu bulunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030014492
ISCO:08 2211.01
ISCO:08 2211.01
Toplumun gereksinimlerini gözeterek, bireyin ve toplumun sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi için bilgi ve beceriye sahip, etik ve mesleki değerlere uyan, meslekler arası ekip çalışmasını benimsemiş, sürekli mesleki gelişim sağlayabilen, teknolojiyi kullanabilen hekimler yetiştirmek.
Fakültemizde, tıp eğitiminin farklı aşamalarında kullanılan çeşitli ve nitelikli öğrenme ortamları mevcuttur. Bu ortamlar, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dökebilecekleri ve mesleki becerilerini geliştirebilecekleri şekilde yapılandırılmıştır.
Öğrencilerimiz aşağıdaki öğrenme alanlarından aktif olarak yararlanmaktadır:
Amfiler ve Derslikler: Modern donanıma sahip geniş ve teknolojik altyapılı dersliklerimiz, tüm kuramsal eğitim etkinlikleri için kullanılmaktadır.
PDÖ (Probleme Dayalı Öğrenim) Odaları: Küçük grup eğitimlerine uygun, dijital destekli PDÖ odalarımız ile aktif ve öğrenci merkezli öğrenim desteklenmektedir.
MDÜ (Mesleki Beceri Laboratuvarı): Klinik becerilerin güvenli bir şekilde öğrenilmesi ve uygulanması amacıyla kurulmuş olan MDÜ laboratuvarlarımızda, temel tıbbi beceriler mankenler ve simülasyon araçlarıyla öğretilmektedir.
Araştırma ve Deney Laboratuvarları: Öğrencilerimizin temel tıp bilimleri ve klinik araştırmalarda görev alabilecekleri, moleküler biyoloji, mikrobiyoloji, biyokimya gibi alanlara yönelik tam donanımlı laboratuvarlarımız bulunmaktadır.
Bilgisayar Laboratuvarı ve Dijital Eğitim Altyapısı: Bireysel çalışma ve çevrim içi kaynaklara erişim amacıyla kullanılan bilgisayar laboratuvarlarımız ve güçlü dijital altyapımız ile öğrencilerimize destek sağlanmaktadır.
Kütüphane ve Çalışma Salonları: Zengin basılı ve dijital kaynaklara erişim imkanı sunan kütüphanemiz ve sessiz çalışma alanlarımız, öğrencilerimizin bireysel öğrenmesini desteklemektedir.
Klinik Uygulama Alanları: Fakültemize bağlı eğitim ve araştırma hastanelerimizdeki servisler, poliklinikler ve yoğun bakım birimleri, öğrencilerin klinik uygulamalarını gerçekleştirdiği öğrenme alanlarıdır.
Tıp fakültesi öğrenme kazanımları, öğrencinin temel ve klinik tıp bilgilerini kullanarak hasta bakımını bütüncül bir yaklaşımla yürütebilmesini, etik ve profesyonel tutum geliştirmesini, etkili iletişim kurabilmesini, yaşam boyu öğrenme becerisi kazanmasını ve toplum sağlığını gözeten bir hekim olarak mezun olmasını sağlamayı hedefler.
Tıp eğitiminin temel amacı, mezunlarının birey ve toplum sağlığını koruma, geliştirme ve hastalıkları tedavi etme konusunda yetkin, etik değerlere bağlı ve yaşam boyu öğrenmeye açık hekimler olarak yetişmeleridir. Bu doğrultuda fakültemizde aşağıdaki anahtar yetkinliklerin kazandırılması hedeflenmektedir:
- Tıbbi Bilgi ve Klinik Akıl Yürütme Yetkinliği
Öğrencinin temel tıp bilimleri, klinik bilimler ve halk sağlığı alanındaki bilgileri birleştirerek bütüncül bir yaklaşım sergileyebilmesi; tanı koyma, tedavi planlama ve izlem süreçlerinde analitik düşünme becerisi göstermesi beklenir. - Klinik ve Mesleki Beceri Yetkinliği
Öğrencinin hasta muayenesi, tanı ve tedavi uygulamaları, acil müdahale, girişimsel işlemler gibi temel ve ileri düzey klinik becerileri güvenli ve etik çerçevede uygulayabilmesi hedeflenmektedir. - İletişim Becerileri ve Hasta İlişkileri Yetkinliği
Hasta, hasta yakını, meslektaş ve sağlık çalışanları ile etkili, empatik ve açık iletişim kurabilme; bilgi paylaşımında etik ve kültürel duyarlılık gösterme yetkinliği kazandırılmaktadır. - Mesleki Tutum, Etik Değerler ve Profesyonellik
Hekimlik mesleğine uygun tutum sergileme, tıbbi etik ilkelere bağlı kalma, hasta mahremiyetine ve haklarına saygı gösterme konularında davranışsal yetkinlikler geliştirilir. - Toplum Sağlığı ve Halk Sağlığı Yetkinliği
Bireysel hastalıkların yanı sıra toplum düzeyinde sağlık sorunlarını tanıma, koruyucu hekimlik uygulamalarına öncülük etme ve sağlık politikalarını değerlendirebilme becerisi kazandırılır. - Bilimsel Araştırma ve Kanıta Dayalı Tıp Yetkinliği
Öğrencinin bilimsel düşünme, araştırma yapma, verileri analiz etme, eleştirel değerlendirme yapma ve güncel literatürü takip etme becerileri geliştirilir. - Yaşam Boyu Öğrenme ve Kişisel Gelişim Yetkinliği
Öğrencinin öğrenme stratejileri geliştirme, öz değerlendirme yapma, geri bildirimi etkili kullanma ve mesleki gelişimine aktif katkı sağlama becerisi desteklenir. - Multidisipliner Çalışma ve Liderlik Yetkinliği
Sağlık ekibi içinde etkin rol alabilme, iş birliğine açık olma, gerektiğinde liderlik yapabilme ve sağlık hizmetlerinde kaliteyi artırmaya yönelik sorumluluk alma becerisi hedeflenir.
Tıp Fakültesinde sınıf geçme sistemi uygulanır. Bir üst sınıfa devam edebilmek için o yıl için ilan edilen müfredattaki blok ve derslerin tamamından başarılı olmak gerekir.
Sınavlarda daha önceden ilan edilmek kaydı ile açık uçlu soru, çoktan seçmeli soru, genişletilmiş eşleştirme, boşluk doldurma, Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınav (NYKS), CORE (Clinically Oriented Reasoning Exam) ve benzerleri gibi sınav ve soru çeşitleri kullanılabilir. Sınavların ne tür cihaz ya da teknikle yapılacağına, blok kurullarının görüşünü alarak Dekanlık karar verir.
Blok sonu sınavı
Blok kurulu; blok sonu ve mazeret sınavının yapılandırılmasında yetkili ve sorumludur. Blok sorumlusu, soruların ve sınavın kontrolünü yapar ve gerekli belgelerin ve soruların sınav yapılana kadar saklanmasını sağlar. Sınav sonunda cevap kâğıtlarını ve/veya değerlendirme belgelerini ya da verileri, ilgili sorumlulardan alır ve sınav sonuçları ilan edilene kadar korunmalarını sağlar. Sınav evrakları, sınav sonuçları ilan edildikten sonra arşivlenmek üzere dekanlığa gönderilir.
Yıl sonu ve bütünleme sınavı
(1) Yıl sonu ve bütünleme sınavları, sınıf sorumlusu ve yardımcıları tarafından yapılandırılır. Sınıf sorumlusu, sınav sonunda cevap kağıtlarını ve/veya değerlendirme belgelerini ya da verileri, ilgili sorumlulardan alır ve sınav sonuçları ilan edilene kadar korunmalarını sağlar. Sınav evrakları, sınav sonuçları ilan edildikten sonra arşivlenmek üzere Dekanlığa gönderilir.
Gelişim sınavları
(1) Tıp Doktorluğu Eğitim Programının tüm hedefleri göz önünde bulundurularak tüm sınıflara aynı anda uygulanan sınavdır. Gelişim sınavı, yılda en az iki kez Gelişim Sınavı Kurulu tarafından yapılır. Sınav tarihinden iki hafta önce öğrencilere duyurulur
(2) Gelişim sınavının bütünleme ve telafisi yoktur.
(3) Bütün gelişim sınavlarında 4 yanlış 1 doğruyu siler.
(4) Sınıf I-V öğrencileri, gelişim sınavlarının tamamına girer. Mazeretsiz sınava girmeyen öğrencinin girmediği sınavının notu, 0 (sıfır) olarak hesaplanır. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrenci için giremediği sınav ortalamaya alınmaz.
(5) Sınıf I-V’te öğrencilerin gelişim sınavı başarısı, her sınıf kendi içinde olmak üzere geçme notu esas alınarak yapılan bağıl değerlendirme ile hesaplanır. Sınav analizleri
MADDE 19 - (1) Çoktan seçmeli sınavların kalite analizleri, sınav bitiminden itibaren en geç 45 gün içinde Ölçme ve Değerlendirme Kurulu ve öğrenci işleri tarafından yapılarak blok kurulunun değerlendirmesine sunulur.
Multidisipliner uygulamalar MADDE 20 - (1) Multidisipliner uygulamalar, program kurulu tarafından ilgili sınıf ve blok hedefleri arasından Ulusal ÇEP'teki beceri hedefleri gözetilerek belirlenir. Multidisipliner uygulamaların yıllık programı, MDU kurulu ve blok kurulları tarafından yapılır. Her beceri için yeterlilik karnesi, beceri eğitimini veren öğretim elemanı tarafından doldurulur; sene sonunda NYKS yapılır. Karnede tüm becerilerden yeterlilik sağlanmalıdır. Programlanmış eğitim sürecinde karne yeterliliğini alamamış öğrenciler, telafi programında eksiklerini tamamlamak zorundadır. Bir eğitim yılı için ilan edilen tüm becerilerden yeterlilik alamayan öğrenciler, NYKS’ye giremezler. (2) Yeterlilik Karnesi: Her öğrenci, bir eğitim yılında ilan edilmiş becerileri en az bir kez bilinçli yeterlilik düzeyinde yerine getirdiğini belgelemek zorundadır. (3) Nesnel Yapılandırılmış Klinik Sınav (NYKS): Eğitim-öğretim yılı sonunda multidisipliner uygulamaların değerlendirildiği yapılandırılmış sınavlardır.
Değerlendirme
(1) Sınavların değerlendirilmesi, 100 puan üzerinden yapılır. Yıl sonu puanlarının 4'lük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken Yüksek Öğretim Kurulunun öngördüğü not dönüşüm tablosu esas alınır. Başarı/başarısızlık/devamsızlık/muafiyet gibi durumlar, Tablo 1’de yer alan not ve derecelendirme sistemine göre yapılır.
Tablo 1: Öğrenci Başarı Göstergesi |
|||
4.00 |
AA |
Pekiyi |
90-100 |
3.57 |
BA |
Çok iyi |
85-89 |
3.35 |
BB |
İyi |
80-84 |
3.14 |
CB |
Orta |
75-79 |
2.92 |
CC |
Yeterli |
70-74 |
2.71 |
DC |
Başarısız |
40-69 |
1.42 |
DD |
Başarısız |
30-39 |
0.00 |
FF |
Başarısız |
0-29 |
0.00 |
FD |
Devamsız |
|
0.00 |
FG |
Sınava Girmedi (Başarısız) |
|
|
KM |
Kaldırılan ders muafiyeti |
(1) Tıp Doktorluğu Programının 1, 2. ve 3. sınıflarda bir üst sınıfa geçebilmek için yıl sonu başarı puanının 100 üzerinden 70 veya üstünde olması gerekir. Yıl sonu başarı puanı, Tablo 2’deki çarpanlarla hesaplanır. Puan hesaplamalarında sonuç, virgülden sonra en fazla iki basamak olarak ifade edilir. Nihai notlar, tam sayıya yuvarlanır (Örneğin: 69,49=69/Başarısız; 69,50=70/Başarılı). Sınıf I-III'te öğrenci değerlendirmesi
a) Blok Başarı Notu:
i. Blok Sonu Sınavı: Blok eğitimi sonunda yapılan sınavdır.
ii. Blok Başarı Puanı Hesaplanması: Sınıf I-III'te blok sonu sınavı puanlarının blok kredisi göz önüne alınarak hesaplanan ağırlıklı ortalaması, yıl sonu başarı puanına % 50 etki eder. b) PDÖ Notu: Eşit oranda katkı sağlayan iki bileşenden oluşur: PDÖ performans notu ve PDÖ sınav notu. PDÖ notunun Sınıf sonu başarı puanına katkısı % 10 oranındadır. i. PDÖ oturumları sırasında öğrenci performansı, yapılandırılmış bir form üzerinde değerlendirilir. ii. PDÖ Sınav Notu: İkinci PDÖ oturumunda yapılan mini test sınav notunu ifade eder. Öğrenci, girmediği sınava ait soruların tamamına yanlış cevap vermiş sayılır. Yönetim Kurulunca kabul edilmiş mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrenciler, o sınav soruları hâriç tutularak 100 üzerinden değerlendirilir. c) (Değişik: 08.11.2018-2018/425)
Gelişim Sınavları:
Sınıf II-III’te yapılan son iki gelişim sınavının ortalaması yıl sonu başarı notuna % 5 oranında katkı yapar. Sınıf I'de o yıl girilen son iki gelişim sınavından alınan en yüksek notun % 5'i, yıl sonu başarı puanına katkı yapar. ç) Multidisipliner Uygulamalar: Mezuniyet öncesi tıp eğitimi programında belirlenmiş olan mesleki ve klinik beceri uygulamalarının tamamından yeterlilik alınması zorunludur ve yıl sonu başarı puanına katkısı % 10 oranındadır. d) Yıl Sonu Sınavı: İlgili sınıfın tüm bloklarının bitiminden sonra seçmeli bloklar hâriç diğer blokların tümünü kapsayan yapılandırılmış sınavlardır. Yıl Sonu Sınavı notunun 100 puan üzerinden en az 60 puan olma zorunluluğu vardır. Yıl sonu sınavı notu 60 puanın altında olan öğrenciler, diğer katkı veren değerlendirme notlarının katılımı ile yıl sonu başarı puanı 70 ve üzerinde olsa bile bütünlemeye kalırlar.
Tablo 2: Sınıf I-III’te Yıl Sonu Başarı Puanı Hesaplaması |
|
Blok başarı notu |
0,50 |
PDÖ notu |
0,10 |
Gelişim sınavları not ortalaması |
0,05 |
Multidisipliner uygulamalar notu |
0,10 |
Yıl sonu sınavı notu |
0,25 |
Yıl sonu başarı puanı (YBP) |
1.00 |
Sınıf IV-V'te öğrenci değerlendirmesi MADDE 24 - (1) Task Dönemleri (Sınıf IV ve V) öğrenci değerlendirmesi aşağıdaki bileşenler dikkate alınarak Tablo 3'teki çarpanlara göre yapılır: a) (Değişik: 08.11.2018-2018/425) Sınıf IV-V'te başarılı olmak için ilgili sınıfın her bir bloğundan başarılı olma koşulu aranır. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin bir üst sınıfa geçebilmesi için o sınıfın tüm bloklarının başarı puanı, 100 üzerinden 70 veya üstünde olması ve c) bendindeki koşulu sağlamış olması gerekir. Blok başarı puanı, Tablo 3’teki çarpanlarla hesaplanır. Puan hesaplamalarında virgülden sonraki iki basamak işleme katılır. Nihai notlar tam sayıya yuvarlanır (Örneğin: 69,49=69/Başarısız, 69,50=70/Başarılı). Bir sınıfın bloklarının tümünde başarı koşulunu yerine getiremeyen öğrenci, bir üst sınıf eğitimine başlayamaz. Başarısızlık hâlinde, sadece başarısız olunan bloklar tekrar edilir. b) (Değişik: 08.11.2018-2018/425) Sınıf IV-V’te yapılan son iki gelişim sınavında öğrencinin aldığı notların ortalaması, blok sonu başarı notlarına % 5 oranında katılır. c) Sınıf IV-V’te bir öğrencinin başarılı olabilmesi için her bir blok sonu sınavında ilgili klinik beceri ve hasta yönetim becerisi sınavlarının her birinden alınabilecek en yüksek puanının en az % 50'sini alması gerekir. Aksi takdirde diğer bileşenlerle geçer not elde etse bile öğrenci başarısız kabul edilir. ç) Birden çok disiplinin entegre olmayan program yürüttükleri bileşik blokların (Mental bozukluklar ve seçmeli blok, Göz ve Kulak Burun Boğaz Hastalıkları, Döküntülü Hastalıklar ve Kadın Hastalıkları ve Doğum) başarı değerlendirmesinde, her bir disiplin ayrı bir blok olarak değerlendirilir ve her biri için ayrı ayrı % 70 oranında başarı şartı aranır. (2) TASK Performans Puanı: Task sonu değerlendirme puanı ve hasta başı puanlarının ortalamasından oluşur. a) Hasta Başı Performans Puanı: Öğrencilerin task boyunca hasta başı eğitimi ve uygulamalara katılımı sırasındaki başarı durumu değerlendirilir. Blok başarı notuna katkısı % 5'tir.
b) Task Sonu Değerlendirme Puanı: Öğrenciye task sırasında hazırladığı hastaların task sonunda sunulması ve hazırladıkları dosyaların değerlendirilmesi ile verilen nottur. Blok başarı puanına katkısı % 10'dur. (3) Klinik Beceri Sınavı: Blok hedefleri doğrultusunda blok sonunda yapılan klinik beceri sınavıdır. NYKS ile ölçülür ve değerlendirilir. (4) Hasta Yönetim Becerisi Sınavı: Semptom, hasta ve hastalık yönetimi algoritmalarının değerlendirildiği yapılandırılmış yazılı sınavlardır. (5) Task Beceri Uygulama Karnesi: Tıp Eğitimi Programımızda belirlenen Sınıf IV ve V'te mesleksel becerilerin uygulanmasının izlendiği karnelerdir.
Tablo 3: Sınıf IV ve V’te Blok Başarı Puanı Hesaplaması Bileşen Çarpan |
|
Hasta başı performans notları ortalaması |
0,05 |
Task sonu değerlendirme notu |
0,10 |
Bilgi sınavı |
0,40 |
Hasta yönetim becerisi sınavı |
0,20 |
Klinik beceri sınavı |
0,20 |
Gelişim sınavları not ortalaması |
0,05 |
Toplam |
1.00 |
6. Sınıf eğitimi (Aile Hekimliği Yılı = Intörnlük) ve değerlendirmesi MADDE 25 - (1) 5. sınıfın sonunda evre üç olarak tanımlanan sürece ait tüm eğitim etkinliklerini başarı ile tamamlayan öğrenciler Aile Hekimliği eğitimine başlarlar. a) Öğrenci, eğitim gördüğü anabilim dalı tarafından hazırlanmış ve program kurulu tarafından onaylanmış eğitim programına göre eğitimlerini sürdürür. Uygulanan program çerçevesinde anabilim dalı çalışma koşullarına uymak, sağlık hizmetleri ve laboratuvar çalışmalarına mesai ve mesai dışı saatlerde (nöbet) katılmak, hasta viziti, vaka takdimi, konferans, seminer ve benzeri etkinliklere katılmak ve bu etkinliklerle ilgili görevlendirmeleri bizzat yapmak zorundadırlar. Öğrenciler, ilgili stajın beceri karnesinde yer alan ve yapılması gereken uygulamaları sorumlu öğretim elemanına onaylatmakla yükümlüdür. 4. sınıf öğrencilerinin stajlarda alacağı puanlar, Tablo 4'e göre belirlenir. b) Fakültemiz aile hekimliği yılı öğrencilerinden eğitiminin en fazla üç aylık dilimini başka fakültelerde tamamlamak isteyenlerin başvuruları, ilgili anabilim dalının ve staj yapılacak fakültenin olumlu görüşü alınmak koşuluyla Fakülte Yönetim Kurulunun kararı ile gerçekleşebilir. Başvurular, öğrenci için ilgili staj başlama tarihinden en az iki ay önce yapılmalıdır. c) Ülkemizdeki diğer tıp fakülteleri ile yabancı tıp fakültelerinin aile hekimliği yılı öğrencileri, kendi fakültesinin izni ve Fakültemiz Yönetim Kurulu'nun kararı ile stajlardan bir ya da birkaçını Fakültemiz bünyesinde yapabilirler. ç) 6. sınıf öğrencileri mezun olabilmek için intörnlüğe başladığı tarihten itibaren yapılan gelişim sınavlarının en az birinde toplam soru sayısının % 25 oranında net yapmak zorundadır. Gelişim sınavlarında aldığı not ortalaması, bağıl değerlendirme üzerinden sene sonu not ortalamasına % 5 oranında katılır. d) Aile hekimliği öğrencileri staj değerlendirme formlarında belirlenen kriterlere göre değerlendirilir. e) Başarısız olan öğrenciler için bütünleme hakkı yoktur ve stajın tekrar edilmesi gerekir. Aile hekimliği yıl sonu başarı puanı, staj puanlarının Avrupa Kredi Transfer Sistemi kredileri oranında ağırlıklı ortalamasına göre hesaplanır.
Tablo 4: Sınıf VI’da Staj Sonu Değerlendirmesi Çarpan |
|
Bilgi (Alt değerlendirme başlıkları staj yaptığı bölümce belirlenecek) |
0,20 |
Beceri (Beceri karnesine göre doldurulur.) |
0,60 |
Tutum (Alt değerlendirme başlıkları staj yaptığı bölümce belirlenecek.) |
0,20 |
Toplam |
1,00 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun
olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. Türkçe Tıp Programına kayıt için lise diploması, ülke genelinde yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı sonuçları, uluslararası öğrencilerin yerleştirilebilmesi için ise OMÜ Yüksek Öğretim Sınavı (OMÜ-YÖS) puanı dikkate alınır. Uluslararası öğrencilerin Türkçe Tıp Programına kabulü için, TÖMER veya eşdeğerinden alınan Avrupa Dil Portfolyosu dil düzeylerine göre C1 düzeyinde, OMÜ Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin Türkçe sınav sonuçlarına göre A ve B düzeyinde Türkçe yeterlilik belgesi dikkate alınır.
Diploması Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanan tıp fakültesi mezunları, Aile Doktoru veya Uzman Hekim olarak kamu veya özel sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. Tıp fakültesini bitiren tüm hekimler için iki yıl mecburi hizmet zorunluluğu bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği |
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030014492 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Medical Doctor Licence Diploma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 7 | 7 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Medicine | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 2211.01 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 360 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 6 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | To train physicians who possess the knowledge and skills necessary to protect, maintain, and improve individual and public health in accordance with societal needs; who adhere to ethical and professional values; who embrace interdisciplinary teamwork; who are capable of continuous professional development; and who can effectively use technology. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Our faculty offers a variety of qualified learning environments that support different stages of medical education. These environments are structured to help students apply theoretical knowledge and develop professional skills. Students actively benefit from the following learning areas: Lecture Halls and Classrooms: Our spacious and technologically equipped classrooms support all theoretical education activities. PBL (Problem-Based Learning) Rooms: Our digitally supported PBL rooms are suitable for small group learning and promote student-centered education. Skills Laboratory (Skills Lab): Our skills labs, equipped with models and simulators, enable students to safely learn and practice essential clinical skills. Research and Experimental Laboratories: Fully equipped laboratories in fields such as molecular biology, microbiology, and biochemistry provide opportunities for basic and clinical science research. Computer Laboratory and Digital Education Infrastructure: Computer labs and robust digital systems support students' individual learning and online access. Library and Study Areas: Our library offers access to rich printed and digital resources, with quiet study areas for individual learning. Clinical Practice Settings: Hospital wards, outpatient clinics, and intensive care units affiliated with our faculty serve as essential learning spaces for clinical training. All these learning environments are continuously developed to provide a contemporary, integrated, and student-centered medical education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | The learning outcomes of the medical school aim to enable students to integrate basic and clinical medical knowledge for holistic patient care, develop ethical and professional attitudes, communicate effectively, acquire lifelong learning skills, and graduate as physicians who prioritize public health. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The main objective of medical education is to train physicians who are competent, ethically grounded, and committed to lifelong learning, capable of protecting and improving individual and public health. Accordingly, our faculty aims its graduates to obtain the following core competencies: 1.Medical Knowledge and Clinical Reasoning Ability to integrate basic and clinical knowledge with public health, and to demonstrate analytical thinking in diagnosis, treatment planning, and patient follow-up. 2. Clinical and Professional Skills Proficiency in patient examination, diagnostic and therapeutic interventions, emergency response, and procedural skills within an ethical and safe framework. 3. Communication and Patient Relations Ability to communicate effectively, empathetically, and clearly with patients, families, colleagues, and healthcare workers. 4. Professional Attitude and Ethics Commitment to ethical principles, respect for patient rights and confidentiality, and professional behavior aligned with the responsibilities of the medical profession. 5. Community and Public Health Understanding of health issues at the community level, leadership in preventive medicine, and ability to evaluate health policies. 6. Scientific Research and Evidence-Based Medicine Skills in scientific thinking, conducting research, analyzing data, and critically evaluating medical literature. 7. Lifelong Learning and Self-Development Ability to self-assess, seek feedback, improve learning strategies, and actively contribute to professional development. 8. Interdisciplinary Collaboration and Leadership Capacity to work effectively within healthcare teams, collaborate across disciplines, and assume leadership roles when appropriate | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Exams 1) The class passing system is applied in the Faculty of Medicine. In order to pass to the upper class, it is required to be successful in all the blocks and courses scheduled for that relevant year in the curriculum 2) Open ended questions, multiple choice questions, extended matching, fill in the gaps, Objective Structured Clinical Examination (OSCE), Clinically Oriented Reasoning Exam (CORE) and other similar kinds of examinations and types of questions can be used provided that previously announced. The Dean’s Office and the block committees decide what kind of devices or techniques shall be employed for the administration of the exams.
Block-end Exam 1) The block committee has the authority and the responsibility for the completion of end of the block and the make-up exams. The block coordinator checks the questions and the exam, and ensures that the required documents and questions are kept safely until the exam is made. After the completion of the exam, he/she receives the answer sheets and / or the evaluation documents or the data from the responsible staff and ensures that they are kept safely until the results are announced. After the announcement, examination documents are sent to the dean’s office to be archived.
Year-end and make-up exam 1) Year-end and make-up exams are structured by the class coordinators and co-coordinators. The class coordinator receives the answer sheets and / or the evaluation documents or data from the responsible staff at the end of the exam and ensures that the results are kept safely until the results are announced. After the announcement, examination documents are sent to the dean’s office to be archived after the exam results are announced.
Progress Exams 1) It is an exam which tests all objectives of Medical Doctors Education Program and all classes take it simultaneously. Progress exam is undertaken at least twice a year by the Progress Exam Committee. The date of the exam announced 2 weeks before the exam. 2) There is no make-up or substitution exam for progress exams. 3) Four false answers nullify one true answer in progress exams. 4) Students in class I-V take all progress exams. Student’s exam note will be accepted as zero (0) in the case of missing an exam without an excuse. If there is a valid excuse and accepted by the Faculty Board, that exam will be excluded in the calculation of the student’s score. 5) Exam results of the students are evaluated by relative evaluation system depending on the required passing degrees for each class from I to V.
Exam analyses 1) Quality of the multiple-choice questions exams will be analyzed within the 45 days after the exam by the Assesment and Evaluation Board and Student Affairs Office and presented to the Block Board to be evaluated.
Multidisciplinary practices 1) Multidisciplinary practices are determined by the program board among the relevant class and block objectives by taking into consideration the skill objectives of the national CEP (national core educational program). The annual program of multidisciplinary practices is carried out by multidisciplinary practice board and block boards. The qualification report of each skill is filled by the instructor who gives the skill training, OSCE is made at the end of the year. Competence should be provided from all skills. Students who have not been able to get the report card competence during the programmed training process must complete their inadequacy in compensation program. Students who cannot be qualified for all the skills declared in a school year cannot take OSCE. 2) Qualification report: Each student must certify that s/he has fulfilled the skills announced in one academic year at least once in the level of conscious proficiency. 3) Objectively Structured Clinical Exam (OSCE): They are the structured exams in which the multidisciplinary practices are evaluated at the end of the academic year.
Evaluation 1) The assessment of the exams are done by a maximum point of 100. When calculating the equivalents of the year end points in the 4 point system, the grade conversion table stipulated by the Council of Higher Education is taken as a basis. Success/ failure/absenteeism / exemption is made according to the grade and rating system in Table 1. Calculation of year-end success score
1) At the first, second and third classes of Medical Program, to be able to pass to the upper grade classes, the end of year achievement score must be 70 or higher in a maximum score of 100. The year- end achievement score is calculated with the multipliers in Table 2. In the calculation of points, the result is expressed by maximum of two digits after the dot. Final marks are scrolled to integer. (For example: 69.49= 69/ Fail; 69.50= 70 / Successful) a) Block Success Score: i. Block-end Exam: The exam that is done at the end of the block. ii. Calculation of block success score: The weighted average of the block-end exam in class 1-3, that is calculated by taking the block credit into consideration, has a 50% effect on the yearend success score. b)PBL score: It consists of two components that contribute equally: PBL performance score and PBL exam score. The contribution of PBL score to the year-end success score is 10%. i) During PBL sessions, student performance is assessed on a structured form. ii)PBL exam score: It refers to the quiz in the second PBL session. If the student misses the exam, s/he is considered to have answered all the questions false. Students who cannot take the exam due to an excuse accepted by the Board of Directors are exempted from the quiz. c) (Amendment:08.11.2018-2018/425) Progress exams: The average of the last two progress exams in Class 1-3 contributes to the year-end success score by 5%. For Class 1, 5% of the highest grade in the last two progress exams contributes to the year-end success score. d) Multidisciplinary practices: Qualification must be obtained from all professional and clinical skills applications determined in the pre-graduate medical education program and the contribution to the year-end success score is 10%. e) Final exam: It is a structured exam that includes the objectives of all blocks except elective blocks after completion of the curriculum. The final score must be at least 60 out of 100 points for the calculation of year-end success score. Students, who have a final exam score below 60 points, will have to take the make-up exam even if the year-end success score is 70 or higher with the participation of other contributing assessment grades.
Task Periods (Class IV and V) student’s assessment is made according to the factors in Table 3, taking into the account the following components: a) (Amendment: 08.11.2018-2018/425) In order to be successful in class 4-5, it is required to succeed from each block of the related class. The 4th and 5th class students must obtain a passing score of 70 out of 100 or above from all the blocks of that class to pass to the upper class, and must have provided the condition under sub-paragraph c). Block success score is calculated by factors in Table 3. In the calculation of the scores, the two digits after the comma are processed. The final scores are rounded to an integer (for example: 69.49 = 69 /Failed, 69.50 = 70 / Successful). A student who cannot fulfil the condition of success in all of the blocks of a class cannot begin an upper class education. In case of failure, only the failed blocks are repeated. b) (Amendment: 08.11.2018-2018/425) The 5 % of the average score obtained by the student in the last two progress exams held in Classes 4-5 is added to each block score. c) In order for a student to be successful in Classes 4-5, the student must take at least 50% of the highest score that can be obtained from each of the relevant clinical skills and patient management skills exams in each block exam. Otherwise the student is considered failed even if s/he obtains passing score from other components. d) In the assessment of combined blocks in which the multiple disciplines carrying out of non-integrated programs (Mental disorders and elective block, Eye and Ear Nose Throat Diseases, Rash Diseases and Obstetrics and Gynecology), each discipline will be considered as a separate block and 70% success rate will be required for each. (2) TASK Performance Score: It consists of the average of Task-end assessment score and bedside practice scores. a) Bed-side practice performance score: Students' performance throughout the task and their participation in the clinical applications are evaluated. Its contribution to the block success score is 5%. b) Task-end assessment score: It is a score that is given to the students during the presentation of patients and following the evaluation of the files prepared by students at the end of TASK. Its contribution to the block success score is 10%. (3) Clinical Skill Exam: It is a clinical skill exam conducted at the end of the block according to the block objectives. It is measured and evaluated by OSCE. (4) Patient Management Skills Exam: It is a constructed written exam evaluating the symptoms, patient and disease management algorithms. (5) Task Skill Application Report Card: These are the reports used for the application of occupational skills in Class IV and Class V which are determined in our Medical Education Program.
Education and evaluation of class 6 (year of family medicine=internship)
1) At the end of the fifth year, successful students who completed all the educational activities belong to the period defined as phase three, start their Family Medicine education. a) The student maintains his / her education according to the education program that prepared by the department where he / she is trained and approved by the program board. Within the framework of the program, students are required to comply with the working conditions of the department, (participate in health services and laboratory study in working and off-hours, participate in patient visits, case presentations, conferences, seminars and similar) and perform these activities personally. Students' practices that in the internship skills report card must be approved by the responsible instructor. Internship scores of sixth grade students are determined according to Table 4. b)The applications of the students who want to complete the maximum three months of their education in other medical faculties can be released by the Faculty Administrative Board decision providing the positive feedback of the related department and the internship faculty. Applications must be submitted at least two months prior to the beginning of the internship. c)Students from other national medical faculties and foreign medical faculties may perform one or more internships in our faculty with the approval of their faculty and our Faculty Administrative Board. d) In order to graduate, class 6 students have to get a net of 25% of the total number of questions at least in one of the development exams since the beginning of the internship. Score average of development exams is added to the score average of final by 5%. e) Family medicine students are evaluated according to the internship evaluation form criteria. f) For the failed students, there is no make-up exam and the internship must be repeated. The year-end achievement score of family medicine is calculated according to the weighted average of the internship points at the rate of European Credit Transfer System.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the students is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in this regard. 3. Documentation: Undergraduate students who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it has prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality of the qualifications of the programs is assured. YÖKAK carries out regular review activities related to the qualifications determined by the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In our faculty, a class passing system is applied for the first 3 years and a block passing system for the following classes. In order to advance to the next class in the first three years, the End of Year Success score must be 70 out of 100 or higher. In clinical classes, the block success must be 70. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Medical school graduates whose diplomas are approved by the Ministry of Health can work as Family Doctors or Specialist Physicians in public or private health institutions. There is a two-year compulsory service requirement for all physicians who graduate from medical school. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Credits Between Programs at Associate Degree and Undergraduate Levels in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030014492
ISCO:08 2211.01
ISCO:08 2211.01
To train physicians who possess the knowledge and skills necessary to protect, maintain, and improve individual and public health in accordance with societal needs; who adhere to ethical and professional values; who embrace interdisciplinary teamwork; who are capable of continuous professional development; and who can effectively use technology.
Our faculty offers a variety of qualified learning environments that support different stages of medical education. These environments are structured to help students apply theoretical knowledge and develop professional skills.
Students actively benefit from the following learning areas:
Lecture Halls and Classrooms: Our spacious and technologically equipped classrooms support all theoretical education activities.
PBL (Problem-Based Learning) Rooms: Our digitally supported PBL rooms are suitable for small group learning and promote student-centered education.
Skills Laboratory (Skills Lab): Our skills labs, equipped with models and simulators, enable students to safely learn and practice essential clinical skills.
Research and Experimental Laboratories: Fully equipped laboratories in fields such as molecular biology, microbiology, and biochemistry provide opportunities for basic and clinical science research.
Computer Laboratory and Digital Education Infrastructure: Computer labs and robust digital systems support students' individual learning and online access.
Library and Study Areas: Our library offers access to rich printed and digital resources, with quiet study areas for individual learning.
Clinical Practice Settings: Hospital wards, outpatient clinics, and intensive care units affiliated with our faculty serve as essential learning spaces for clinical training.
All these learning environments are continuously developed to provide a contemporary, integrated, and student-centered medical education.
The learning outcomes of the medical school aim to enable students to integrate basic and clinical medical knowledge for holistic patient care, develop ethical and professional attitudes, communicate effectively, acquire lifelong learning skills, and graduate as physicians who prioritize public health.
The main objective of medical education is to train physicians who are competent, ethically grounded, and committed to lifelong learning, capable of protecting and improving individual and public health. Accordingly, our faculty aims its graduates to obtain the following core competencies:
1.Medical Knowledge and Clinical Reasoning
Ability to integrate basic and clinical knowledge with public health, and to demonstrate analytical thinking in diagnosis, treatment planning, and patient follow-up.
2. Clinical and Professional Skills
Proficiency in patient examination, diagnostic and therapeutic interventions, emergency response, and procedural skills within an ethical and safe framework.
3. Communication and Patient Relations
Ability to communicate effectively, empathetically, and clearly with patients, families, colleagues, and healthcare workers.
4. Professional Attitude and Ethics
Commitment to ethical principles, respect for patient rights and confidentiality, and professional behavior aligned with the responsibilities of the medical profession.
5. Community and Public Health
Understanding of health issues at the community level, leadership in preventive medicine, and ability to evaluate health policies.
6. Scientific Research and Evidence-Based Medicine
Skills in scientific thinking, conducting research, analyzing data, and critically evaluating medical literature.
7. Lifelong Learning and Self-Development
Ability to self-assess, seek feedback, improve learning strategies, and actively contribute to professional development.
8. Interdisciplinary Collaboration and Leadership
Capacity to work effectively within healthcare teams, collaborate across disciplines, and assume leadership roles when appropriate
Exams
1) The class passing system is applied in the Faculty of Medicine. In order to
pass to the upper class, it is required to be successful in all the blocks and courses scheduled for that relevant year in the curriculum
2) Open ended questions, multiple choice questions, extended matching, fill in the gaps, Objective Structured Clinical Examination (OSCE), Clinically Oriented Reasoning Exam (CORE) and other similar kinds of examinations and types of questions can be used provided that previously announced. The Dean’s Office and the block committees decide what kind of devices or techniques shall be employed for the administration of the exams.
Block-end Exam
1) The block committee has the authority and the responsibility for the completion of end of the block and the make-up exams. The block coordinator checks the questions and the exam, and ensures that the required documents and questions are kept safely until the exam is made. After the completion of the exam, he/she receives the answer sheets and / or the evaluation documents or the data from the responsible staff and ensures that they are kept safely until the results are announced. After the announcement, examination documents are sent to the dean’s office to be archived.
Year-end and make-up exam
1) Year-end and make-up exams are structured by the class coordinators and co-coordinators. The class coordinator receives the answer sheets and / or the evaluation documents or data from the responsible staff at the end of the exam and ensures that the results are kept safely until the results are announced. After the announcement, examination documents are sent to the dean’s office to be archived after the exam results are announced.
Progress Exams
1) It is an exam which tests all objectives of Medical Doctors Education
Program and all classes take it simultaneously. Progress exam is undertaken at least twice a year by the Progress Exam Committee. The date of the exam announced 2 weeks before the exam.
2) There is no make-up or substitution exam for progress exams.
3) Four false answers nullify one true answer in progress exams.
4) Students in class I-V take all progress exams. Student’s exam note will be accepted as zero (0) in the case of missing an exam without an excuse. If there is a valid excuse and accepted by the Faculty Board, that exam will be excluded in the calculation of the student’s score.
5) Exam results of the students are evaluated by relative evaluation system depending on the required passing degrees for each class from I to V.
Exam analyses
1) Quality of the multiple-choice questions exams will be analyzed within
the 45 days after the exam by the Assesment and Evaluation Board and Student Affairs Office and presented to the Block Board to be evaluated.
Multidisciplinary practices
1) Multidisciplinary practices are determined by the program board among
the relevant class and block objectives by taking into consideration the skill objectives of the national CEP (national core educational program). The annual program of multidisciplinary practices is carried out by multidisciplinary practice board and block boards. The qualification report of each skill is filled by the instructor who gives the skill training, OSCE is made at the end of the year. Competence should be provided from all skills.
Students who have not been able to get the report card competence during the programmed training process must complete their inadequacy in compensation program. Students who cannot be qualified for all the skills declared in a school year cannot take OSCE.
2) Qualification report: Each student must certify that s/he has fulfilled the skills announced in one academic year at least once in the level of conscious proficiency.
3) Objectively Structured Clinical Exam (OSCE): They are the structured exams in which the multidisciplinary practices are evaluated at the end of the academic year.
Evaluation
1) The assessment of the exams are done by a maximum point of 100. When calculating the equivalents of the year end points in the 4 point system, the grade conversion table stipulated by the Council of Higher Education is taken as a basis. Success/ failure/absenteeism / exemption is made according to the grade and rating system in Table 1.
Calculation of year-end success score
Table 1: Student Success Indicator |
|||
4.00 |
AA |
Excellent |
90-100 |
3.57 |
BA |
Very good |
85-89 |
3.35 |
BB |
Good |
80-84 |
3.14 |
CB |
Highly satisfactory |
75-79 |
2.92 |
CC |
Satisfactory |
70-74 |
2.71 |
DC |
Fail |
40-69 |
1.42 |
DD |
Fail |
30-39 |
0.00 |
FF |
Fail |
0-29 |
0.00 |
FD |
Nonattendance |
|
0.00 |
FG |
Did not attend to End Semester/Final exam (fail) |
|
|
KM |
Removed course exemption |
1) At the first, second and third classes of Medical Program, to be able to
pass to the upper grade classes, the end of year achievement score must be 70 or higher in a maximum score of 100. The year- end achievement score is calculated with the multipliers in Table 2. In the calculation of points, the result is expressed by maximum of two digits after the dot. Final marks are scrolled to integer. (For example: 69.49= 69/ Fail; 69.50= 70 /
Successful)
a) Block Success Score:
i. Block-end Exam: The exam that is done at the end of the block.
ii. Calculation of block success score: The weighted average of the block-end exam in class 1-3, that is calculated by taking the block credit into consideration, has a 50% effect on the yearend success score.
b)PBL score: It consists of two components that contribute equally: PBL performance score and PBL exam score. The contribution of PBL score to the year-end success score is 10%.
i) During PBL sessions, student performance is assessed on a structured form.
ii)PBL exam score: It refers to the quiz in the second PBL session. If the student misses the exam, s/he is considered to have answered all the questions false. Students who cannot take the exam due to an excuse accepted by the Board of Directors are exempted from the quiz.
c) (Amendment:08.11.2018-2018/425) Progress exams: The average of the last two progress exams in Class 1-3 contributes to the year-end success score by 5%. For Class 1, 5% of the highest grade in the last two progress exams contributes to the year-end success score.
d) Multidisciplinary practices: Qualification must be obtained from all professional and clinical skills applications determined in the pre-graduate medical education program and the contribution to the year-end success score is 10%.
e) Final exam: It is a structured exam that includes the objectives of all blocks except elective blocks after completion of the curriculum. The final score must be at least 60 out of 100 points for the calculation of year-end success score. Students, who have a final exam score below 60 points, will have to take the make-up exam even if the year-end success score is 70 or higher with the participation of other contributing assessment grades.
Table 2: Calculation of Year-End Success Score in Class I-III Factor |
|
Block success score |
0,50 |
PBL score |
0,10 |
Average score of progress exams |
0,05 |
Professional skills score |
0,10 |
Final exam success score |
0,25 |
Year-end success score (YES) |
1.00 |
Task Periods
(Class IV and V) student’s assessment is made according to the factors in Table 3, taking into the account the following components:
a) (Amendment: 08.11.2018-2018/425) In order to be successful in class 4-5, it is required to succeed from each block of the related class. The 4th and 5th class students must obtain a passing score of 70 out of 100 or above from all the blocks of that class to pass to the upper class, and must have provided the condition under sub-paragraph c). Block success score is calculated by factors in Table 3. In the calculation of the scores, the two digits after the comma are processed. The final scores are rounded to an integer (for example: 69.49 = 69 /Failed, 69.50 = 70 / Successful). A student who cannot fulfil the condition of success in all of the blocks of a class cannot begin an upper class education. In case of failure, only the failed blocks are repeated.
b) (Amendment: 08.11.2018-2018/425) The 5 % of the average score obtained by the student in the last two progress exams held in Classes 4-5 is added to each block score.
c) In order for a student to be successful in Classes 4-5, the student must take at least 50% of the highest score that can be obtained from each of the relevant clinical skills and patient management skills exams in each block exam. Otherwise the student is considered failed even if s/he obtains passing score from other components.
d) In the assessment of combined blocks in which the multiple disciplines carrying out of non-integrated programs (Mental disorders and elective block, Eye and Ear Nose Throat Diseases, Rash Diseases and Obstetrics and Gynecology), each discipline will be considered as a separate block and 70% success rate will be required for each.
(2) TASK Performance Score: It consists of the average of Task-end assessment score and bedside practice scores.
a) Bed-side practice performance score: Students' performance throughout the task and their participation in the clinical applications are evaluated. Its contribution to the block success score is 5%.
b) Task-end assessment score: It is a score that is given to the students during the presentation of patients and following the evaluation of the files prepared by students at the end of TASK.
Its contribution to the block success score is 10%.
(3) Clinical Skill Exam: It is a clinical skill exam conducted at the end of the block according to the block objectives. It is measured and evaluated by OSCE.
(4) Patient Management Skills Exam: It is a constructed written exam evaluating the symptoms, patient and disease management algorithms.
(5) Task Skill Application Report Card: These are the reports used for the application of occupational skills in Class IV and Class V which are determined in our Medical Education Program.
Table 3. Calculation of block success scores in Class 4 and 5 Factor |
|
Average of patient visit performance scores |
0,05 |
Task-end assessment score |
0,10 |
Theoretical exam |
0,40 |
Patient Management Skills Exam |
0,20 |
Clinical Skill Exam |
0,20 |
Average of development exam score |
0,05 |
Total |
1.00 |
Education and evaluation of class 6 (year of family medicine=internship)
1) At the end of the fifth year, successful students who completed all the educational activities belong to the period defined as phase three, start their Family Medicine education.
a) The student maintains his / her education according to the education program that prepared by the department where he / she is trained and approved by the program board. Within the framework of the program, students are required to comply with the working conditions of the department, (participate in health services and laboratory study in working and off-hours, participate in patient visits, case presentations, conferences, seminars and similar) and perform these activities personally. Students' practices that in the internship skills report card must be approved by the responsible instructor. Internship scores of sixth grade students are determined according to Table 4.
b)The applications of the students who want to complete the maximum three months of their education in other medical faculties can be released by the Faculty Administrative Board decision providing the positive feedback of the related department and the internship faculty.
Applications must be submitted at least two months prior to the beginning of the internship.
c)Students from other national medical faculties and foreign medical faculties may perform one or more internships in our faculty with the approval of their faculty and our Faculty Administrative Board.
d) In order to graduate, class 6 students have to get a net of 25% of the total number of questions at least in one of the development exams since the beginning of the internship. Score average of development exams is added to the score average of final by 5%.
e) Family medicine students are evaluated according to the internship evaluation form criteria.
f) For the failed students, there is no make-up exam and the internship must be repeated. The year-end achievement score of family medicine is calculated according to the weighted average of the internship points at the rate of European Credit Transfer System.
Table 4. Assessment of end of internship in Class 6 Component Factor |
|
Knowledge (Sub-evaluation headings will be determined by the internship department) |
0,20 |
Skill (Filled according to the Skill report card) |
0,60 |
Attitude (Sub-evaluation headings will be determined by the internship department |
0,20 |
Total |
1,00 |
In order to ensure the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" belonging to higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports containing quantitative and qualitative evaluations directed at higher education institutions prepared according to these reports are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the students is carried out in accordance with the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK in this regard.
3. Documentation: Undergraduate students who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" it has prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality of the qualifications of the programs is assured. YÖKAK carries out regular review activities related to the qualifications determined by the legislation.
-
To have graduated from a secondary education institution or from a foreign secondary education institution recognized as equivalent by the Ministry of National Education, and to have met the admission requirements of undergraduate programs of higher education institutions.
-
To have been placed into the relevant undergraduate program of a higher education institution through the centralized examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
-
For admission to the Turkish Medical Program, a high school diploma and the results of the national Undergraduate Placement Examination are taken into consideration. For the placement of international students, the OMÜ Higher Education Examination (OMÜ-YÖS) score is considered. For the admission of international students to the Turkish-Medium Medical Program, a Turkish language proficiency certificate at the C1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) from TÖMER or its equivalent, or at A or B levels according to the OMÜ Turkish Language Teaching Practice and Research Center's exam results, is required.
Medical school graduates whose diplomas are approved by the Ministry of Health can work as Family Doctors or Specialist Physicians in public or private health institutions. There is a two-year compulsory service requirement for all physicians who graduate from medical school.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Credits Between Programs at Associate Degree and Undergraduate Levels in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The document is valid continuously.
