Yeterlilik Kodu

TR0030220881

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08   2211.01

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Fakültenin temel amacı; Etik ilkelere ve toplumsal değerlere bağlı, insana saygılı, bireylerin ve toplumun sağlığını korumaya yönelik bilgi ve beceriler ile donatılmış, her türlü birinci basamak tıbbi tanı ve tedaviyi uygulayabilen, güncel teknolojiyi etkin kullanabilen, ülkesi ve insanlığa hizmeti benimsemiş, üstün yeteneklerle donatılmış, sürekli kendini yenileyebilen, yeni gelişmeleri takip edebilen ve uygulayabilen, bilimi önder kabul etmiş, bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetleri yapabilen, hekimler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Tıp Fakültemiz öğrencileri eğitimlerinin  ilk 3 yılını Kırıkkale Üniversitesi Kampüsü içerisinde bulunan  Merkezi Dersliklerdeki 500 kişilik amfilerde almaktadırlar. Dönem 4-6 öğrencileri ise hem teorik hem de pratik eğitimlerini Tıp Fakültesi Hastanesinde almaktadırlar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
  • Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
  • Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
  • Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Hekimlik        
  • İletişim yetkinliği         
  • Ekip Üyesi         
  • Liderlik ve Yöneticilik        
  • Sağlık Savunucusu         
  • Bilim İnsanı        
  • Yaşam Boyu Öğrenme           
  • Profesyonel    
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Üniversite Senatosu tarafından düzenlenen yönetmeliklere göre yapılmaktadır. İlk üç yılda entegre eğitim sistemi gereği her ders kurulu sonunda teorik ve/veya pratik (sözlü/çoktan seçmeli) sınav yapılmakta ve her dönem sonunda final sınavları uygulanmaktadır. Dönem 1, 2 ve 3'te yıl sonu dönem notu, ders kurulu sonu sınavlarının ağırlıklı ortalama toplamının %40'ı ve final sınavının %60'ı toplanarak hesaplanır. Öğrencinin ilgili dönemi geçmesi için puan ortalamasının 100 üzerinden en az 60 puan olması gerekmektedir. Notlar 100 üzerinden; 88-100 arası AA, 81-87 BA, 74-80 BB, 67-73 CB, 60-66 CC, 53-+59 DC, 46+-52 DD, 39-45 FD ve 0-38 FF olarak uygulanır. En yüksek derece olan AA'nın katsayı olarak karşılığı 4.00, BA'nın 3.50, BB 'nin 3.00, CB'nin 2.50, CC'nin 2.00 ve DC'nin 1.50, DD'nin 1.00, FD'nin 0.50 ve FF'nin 0.00 olarak kabul edilir. AA ile CC arasındaki dereceler geçer notlardır. Dönem 4 ve 5’te her staj bir ders kabul edilir. Pratik ve teorik sınav aşamalarından oluşan sınavlar her staj sonunda yapılır. Pratik sınavlar beceri uygulamaları ise, zorunlu haller dışında en az iki öğretim üyesinden oluşan bir komisyon tarafından yapılır. Pratik ve teorik sınavların uygulama sırasını ilgili anabilim dalı belirler. Sınavlar yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir ve başarı puanı 60 ve üzeridir. Öğrenci o stajdan başarılı sayılabilmek için, hem teorik, hem pratik sınavdan en az 60 puan almak zorundadır. Sınavın ilk aşamasından 60 puandan düşük not alan öğrenci sonraki sınav aşamasına alınmaz. Sınavın her iki aşamasından 60 ve üzerinde not alan öğrencinin staj sonu sınav puanı, teorik ve pratik sınavlardan alınan puanların ortalamasıdır. Herhangi bir aşamada 60’ın altında not alan öğrencinin başarı notu hesaplanmaz. Dönem 6 öğrencisi, her staj süresi sonunda, genel tıp birikimi, araştırma yazısı hazırlayıp sunma becerisi, görev sorumluluğu, iletişim becerisi, hasta hazırlayıp takip etme becerisi, psiko-sosyal durumu, tıbbi girişim becerisi, saha çalışmaları bakımından ayrı ayrı 100 tam puan üzerinden değerlendirilerek staj notu belirlenir.

Kalite Güvencesi

Kalite güvencesi ve akreditasyon, eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesinin artırılması, kurumun toplumsal ihtiyaçlara yanıt verebilmesi, öğrenci ve paydaşların memnuniyetinin sağlanması, ulusal ve uluslararası alanda tanınırlığın güçlendirilmesi, akademik performansın sürdürülebilirliği ve gelişimi ile şeffaflık ve hesap verebilirliğin temin edilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.

Kırıkkale Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, uluslararasılaşma, topluma katkı ve yönetim alanlarında kaliteyi güvence altına almayı amaçlamakta ve bu doğrultuda iç değerlendirme süreçlerini sürekli iyileştirmektedir. İç kalite güvence sistemi, her yıl düzenli olarak hazırlanan raporlarla desteklenmekte ve üniversitenin misyon, vizyon ve stratejik hedefleri doğrultusunda bir kalite politikası uygulanmaktadır.

Bu süreç kapsamında eğitim-öğretim programları belirli aralıklarla gözden geçirilmekte ve güncellenmekte, ders içerikleri ve öğretim yöntemleri değerlendirilmektedir. Öğrencilerin geri bildirimleri ve memnuniyet anketleri dikkate alınarak akademik ve idari personelin performans değerlendirmeleri yapılmakta, mezunların kariyer süreçleri takip edilmekte ve iş hayatındaki performansları analiz edilmektedir. Kurumsal öz değerlendirme raporları hazırlanarak sürekli iyileştirme çalışmaları yürütülmektedir.

Ayrıca, Kırıkkale Üniversitesi, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından gerçekleştirilen dış değerlendirme süreçlerine dahil olmaktadır. Dış değerlendirme, bağımsız değerlendiriciler tarafından yapılan analizler ve kurumsal geri bildirim raporları ile tamamlanmaktadır. Bu değerlendirmeler, üniversitenin güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koyarak eğitim kalitesinin yükseltilmesine ve süreçlerin daha verimli hale getirilmesine katkı sağlamaktadır.

Üniversitenin iç ve dış değerlendirme sonuçları, şeffaflık ilkesi doğrultusunda hem kurumun hem de YÖKAK'ın resmi internet siteleri aracılığıyla kamuoyuyla paylaşılmaktadır. Tüm bu çalışmalar sayesinde, hem Kırıkkale Üniversitesi’nin hem de genel olarak yükseköğretim sisteminin kalite standartlarının yükseltilmesi hedeflenmektedir. Kırıkkale Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü’nce uygulanan yönetmelik ve yönergeler "https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik" adresinde yayımlanmaktadır.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans ve lisans diploma programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavların  sayısal ilgili alanından yeterli puanı almış olması ve sağlık durumu, askerlik görevi vb. yönlerden engelli olmaması gerekir.
Bunun dışında Yükseköğretim Kurumlarında önlisans ve lisans düzeyinde yatay geçiş kapsamında çıkartılan kanun esaslarına göre de öğrenci kabul edilmektedir.
(http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130921-9.htm; http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/04/20100424-11.htm ; http://oidb.kku.edu.tr/kanun.html)

Başarma ŞartlarıTıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin, temel tıp dönemlerinde ve klinik stajlarda 100 üzerinden en az 60 puan, (eşdeğer harf notu: CC ve dörtlük sisteme göre eşdeğer katsayı: 2.00) alanlar başarılı olarak kabul edilir. Öğrenci son yıl 12 ay süre ile intern doktor olarak stajlarını yapar. 100 puan üzerinden 60 puan ve üzerinde not alanlar başarılı sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla iş bulma imkânına sahiptirler. Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar. 

Yasal Dayanağı

Kırıkkale Üniversitesi, eğitim ve -öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı ve yönetim ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte olup bu doğrultuda iç ve dış kalite güvence sistemlerini oluşturmak ve işletmekle yükümlüdür. Kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerinin temel dayanakları, 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ile Kırıkkale Üniversitesi Senatosu’nun 26.03.2021 tarihli ve 08/03 nolu Senato Kararı ile kabul edilen “Kırıkkale Üniversitesi Kalite Güvence ve Akreditasyon Yönergesi”ne dayanmaktadır. 15/5/2019 tarihli ve 30775 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 14/5/2019 tarihli ve 1107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmenliği kapsamında düzenlemeler yapılmaktadır. Diğer yasal dayanaklar;

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030220881


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08   2211.01


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08   2211.01


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Fakültenin temel amacı; Etik ilkelere ve toplumsal değerlere bağlı, insana saygılı, bireylerin ve toplumun sağlığını korumaya yönelik bilgi ve beceriler ile donatılmış, her türlü birinci basamak tıbbi tanı ve tedaviyi uygulayabilen, güncel teknolojiyi etkin kullanabilen, ülkesi ve insanlığa hizmeti benimsemiş, üstün yeteneklerle donatılmış, sürekli kendini yenileyebilen, yeni gelişmeleri takip edebilen ve uygulayabilen, bilimi önder kabul etmiş, bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetleri yapabilen, hekimler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Tıp Fakültemiz öğrencileri eğitimlerinin  ilk 3 yılını Kırıkkale Üniversitesi Kampüsü içerisinde bulunan  Merkezi Dersliklerdeki 500 kişilik amfilerde almaktadırlar. Dönem 4-6 öğrencileri ise hem teorik hem de pratik eğitimlerini Tıp Fakültesi Hastanesinde almaktadırlar.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
  • Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
  • Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
  • Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
  • Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
  • Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Hekimlik        
  • İletişim yetkinliği         
  • Ekip Üyesi         
  • Liderlik ve Yöneticilik        
  • Sağlık Savunucusu         
  • Bilim İnsanı        
  • Yaşam Boyu Öğrenme           
  • Profesyonel    

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme Üniversite Senatosu tarafından düzenlenen yönetmeliklere göre yapılmaktadır. İlk üç yılda entegre eğitim sistemi gereği her ders kurulu sonunda teorik ve/veya pratik (sözlü/çoktan seçmeli) sınav yapılmakta ve her dönem sonunda final sınavları uygulanmaktadır. Dönem 1, 2 ve 3'te yıl sonu dönem notu, ders kurulu sonu sınavlarının ağırlıklı ortalama toplamının %40'ı ve final sınavının %60'ı toplanarak hesaplanır. Öğrencinin ilgili dönemi geçmesi için puan ortalamasının 100 üzerinden en az 60 puan olması gerekmektedir. Notlar 100 üzerinden; 88-100 arası AA, 81-87 BA, 74-80 BB, 67-73 CB, 60-66 CC, 53-+59 DC, 46+-52 DD, 39-45 FD ve 0-38 FF olarak uygulanır. En yüksek derece olan AA'nın katsayı olarak karşılığı 4.00, BA'nın 3.50, BB 'nin 3.00, CB'nin 2.50, CC'nin 2.00 ve DC'nin 1.50, DD'nin 1.00, FD'nin 0.50 ve FF'nin 0.00 olarak kabul edilir. AA ile CC arasındaki dereceler geçer notlardır. Dönem 4 ve 5’te her staj bir ders kabul edilir. Pratik ve teorik sınav aşamalarından oluşan sınavlar her staj sonunda yapılır. Pratik sınavlar beceri uygulamaları ise, zorunlu haller dışında en az iki öğretim üyesinden oluşan bir komisyon tarafından yapılır. Pratik ve teorik sınavların uygulama sırasını ilgili anabilim dalı belirler. Sınavlar yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir ve başarı puanı 60 ve üzeridir. Öğrenci o stajdan başarılı sayılabilmek için, hem teorik, hem pratik sınavdan en az 60 puan almak zorundadır. Sınavın ilk aşamasından 60 puandan düşük not alan öğrenci sonraki sınav aşamasına alınmaz. Sınavın her iki aşamasından 60 ve üzerinde not alan öğrencinin staj sonu sınav puanı, teorik ve pratik sınavlardan alınan puanların ortalamasıdır. Herhangi bir aşamada 60’ın altında not alan öğrencinin başarı notu hesaplanmaz. Dönem 6 öğrencisi, her staj süresi sonunda, genel tıp birikimi, araştırma yazısı hazırlayıp sunma becerisi, görev sorumluluğu, iletişim becerisi, hasta hazırlayıp takip etme becerisi, psiko-sosyal durumu, tıbbi girişim becerisi, saha çalışmaları bakımından ayrı ayrı 100 tam puan üzerinden değerlendirilerek staj notu belirlenir.


Kalite Güvencesi

Kalite güvencesi ve akreditasyon, eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesinin artırılması, kurumun toplumsal ihtiyaçlara yanıt verebilmesi, öğrenci ve paydaşların memnuniyetinin sağlanması, ulusal ve uluslararası alanda tanınırlığın güçlendirilmesi, akademik performansın sürdürülebilirliği ve gelişimi ile şeffaflık ve hesap verebilirliğin temin edilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.

Kırıkkale Üniversitesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, uluslararasılaşma, topluma katkı ve yönetim alanlarında kaliteyi güvence altına almayı amaçlamakta ve bu doğrultuda iç değerlendirme süreçlerini sürekli iyileştirmektedir. İç kalite güvence sistemi, her yıl düzenli olarak hazırlanan raporlarla desteklenmekte ve üniversitenin misyon, vizyon ve stratejik hedefleri doğrultusunda bir kalite politikası uygulanmaktadır.

Bu süreç kapsamında eğitim-öğretim programları belirli aralıklarla gözden geçirilmekte ve güncellenmekte, ders içerikleri ve öğretim yöntemleri değerlendirilmektedir. Öğrencilerin geri bildirimleri ve memnuniyet anketleri dikkate alınarak akademik ve idari personelin performans değerlendirmeleri yapılmakta, mezunların kariyer süreçleri takip edilmekte ve iş hayatındaki performansları analiz edilmektedir. Kurumsal öz değerlendirme raporları hazırlanarak sürekli iyileştirme çalışmaları yürütülmektedir.

Ayrıca, Kırıkkale Üniversitesi, Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından gerçekleştirilen dış değerlendirme süreçlerine dahil olmaktadır. Dış değerlendirme, bağımsız değerlendiriciler tarafından yapılan analizler ve kurumsal geri bildirim raporları ile tamamlanmaktadır. Bu değerlendirmeler, üniversitenin güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini ortaya koyarak eğitim kalitesinin yükseltilmesine ve süreçlerin daha verimli hale getirilmesine katkı sağlamaktadır.

Üniversitenin iç ve dış değerlendirme sonuçları, şeffaflık ilkesi doğrultusunda hem kurumun hem de YÖKAK'ın resmi internet siteleri aracılığıyla kamuoyuyla paylaşılmaktadır. Tüm bu çalışmalar sayesinde, hem Kırıkkale Üniversitesi’nin hem de genel olarak yükseköğretim sisteminin kalite standartlarının yükseltilmesi hedeflenmektedir. Kırıkkale Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü’nce uygulanan yönetmelik ve yönergeler "https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik" adresinde yayımlanmaktadır.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde ön lisans ve lisans diploma programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavların  sayısal ilgili alanından yeterli puanı almış olması ve sağlık durumu, askerlik görevi vb. yönlerden engelli olmaması gerekir.
Bunun dışında Yükseköğretim Kurumlarında önlisans ve lisans düzeyinde yatay geçiş kapsamında çıkartılan kanun esaslarına göre de öğrenci kabul edilmektedir.
(http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130921-9.htm; http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/04/20100424-11.htm ; http://oidb.kku.edu.tr/kanun.html)


Başarma Şartları
Tıp Doktoru unvanı kazanmak için öğrencilerin, temel tıp dönemlerinde ve klinik stajlarda 100 üzerinden en az 60 puan, (eşdeğer harf notu: CC ve dörtlük sisteme göre eşdeğer katsayı: 2.00) alanlar başarılı olarak kabul edilir. Öğrenci son yıl 12 ay süre ile intern doktor olarak stajlarını yapar. 100 puan üzerinden 60 puan ve üzerinde not alanlar başarılı sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Fakültesi mezunları kamuya ait sağlık kurumlarında ve zorunlu hizmet sonrası özel sağlık kurumlarında “Tıp Doktoru” unvanıyla iş bulma imkânına sahiptirler. Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı’nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı’na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar. 


Yasal Dayanağı

Kırıkkale Üniversitesi, eğitim ve -öğretim, araştırma ve geliştirme, uluslararasılaşma, sosyal sorumluluk ve toplumsal katkı ve yönetim ve kurumsal yapı alanlarında kaliteyi güvence altına almayı hedeflemekte olup bu doğrultuda iç ve dış kalite güvence sistemlerini oluşturmak ve işletmekle yükümlüdür. Kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerinin temel dayanakları, 23.11.2018 tarihli ve 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ile Kırıkkale Üniversitesi Senatosu’nun 26.03.2021 tarihli ve 08/03 nolu Senato Kararı ile kabul edilen “Kırıkkale Üniversitesi Kalite Güvence ve Akreditasyon Yönergesi”ne dayanmaktadır. 15/5/2019 tarihli ve 30775 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 14/5/2019 tarihli ve 1107 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı uyarınca Türkiye Yeterlikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmenliği kapsamında düzenlemeler yapılmaktadır. Diğer yasal dayanaklar;

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030220881

Qualification Title
Bachelor's Degree in Medicine
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO 08   2211.01

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

The main purpose of the faculty is to train physicians commited to ethical principles and social values, respect for human beings, equipped with the knowledge and skills to protect the health of individuals and communities; capable of effectively implementing the first-stage medical diagnosis and treatment; using all kinds of current technology, adopting the service to country and humanity, having been supplied with superior abilities, constantly renew itself, capable of following and implementing new developments, accepted the science as a leaders, capable of performing scientific research and development activities. 

Learning Environments

The students of our Faculty of Medicine receive the first 3 years of their education in the 500-person lecture halls in the Central Classrooms within the Kırıkkale University Campus. Term 4-6 students receive both their theoretical and practical training at the Faculty of Medicine Hospital.

Description
  • Possesses advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, practical tools, multimedia educational materials, and other resources containing fundamental and up-to-date information in the field of health.
  • Has knowledge of the nature, source, boundaries, accuracy, reliability, and validity of information.
  • Acquires, follows, evaluates, and applies scientific knowledge in the health field and keeps up with current literature.
  • Interprets and evaluates scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the health field.
  • Identifies and analyzes problems, develops solutions based on research and evidence while adhering to professional and ethical values, shares knowledge, and works collaboratively in teams.
  • Utilizes information technologies relevant to healthcare and research.
  • Conducts health education for individuals, families, and society using advanced theoretical and practical knowledge in the health field.
  • Develops scientific, evidence-based solutions to field-specific problems.
  • Independently conducts studies using advanced knowledge in the health field.
  • Takes individual and team responsibility for solving unforeseen and complex problems encountered in health-related practices.
  • Plans, manages, monitors, and evaluates activities aimed at the professional development of those under their supervision within the scope of a project.
  • Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field and conducts descriptive-level research.
  • Critically evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the health field.
  • Defines learning objectives and demonstrates the ability to learn effectively.
  • Identifies learning resources and accesses them efficiently and quickly.
  • Adopts lifelong learning, remains open to development, and continuously demonstrates this behavior.
  • Determines and applies effective ways to access information.
  • Informs relevant individuals and institutions about health-related topics, conveys thoughts and solutions to problems both in writing and verbally, and listens to the ideas, needs, and expectations of stakeholders.
  • Supports ideas and solutions to problems with quantitative and qualitative data, shares them with both experts and non-experts as an active team member in collaborative processes.
  • Organizes and implements projects and activities in collaboration with other professional groups with a sense of social responsibility.
  • Uses a foreign language at least at the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) B1 level to follow developments in the field and communicate with colleagues.
  • Uses computer software and information and communication technologies at a level required by the field, at least equivalent to the European Computer Driving License (ECDL).
  • Follows and evaluates current events and developments in society and the world related to the health field.
  • Communicates effectively both verbally and in writing.
  • Has knowledge and skills in intercultural communication.
  • Effectively and securely documents professional activities and practices, ensuring accurate and efficient record-keeping.
  • Collects, interprets, and applies health-related data and collaborates with professionals from other disciplines while adhering to social, scientific, cultural, and ethical values.
  • Complies with and participates in quality management processes.
  • Has sufficient awareness of individual and public health, including infant and child health, environmental protection, and occupational safety, and applies this knowledge in practice.
  • Acts in accordance with laws, regulations, and professional ethical principles regarding individual responsibilities, rights, and duties.
  • Serves as a role model for colleagues and an exemplary professional for society.
  • Demonstrates competence in understanding the structure, physiological functions, and behaviors of both healthy and ill individuals, as well as the relationship between an individual’s health and their physical and social environment.
  • Participates in post-graduation institutional, local, national, and international education programs, credits them, and documents achievements.
  • Understands the significance of ethical principles and ethics committees in education, practice, and research for both individuals and society.
Key Competencies

1    Medical Expert         
2    Communicator         
3    Collaborator         
4    Leader         
5    Health Advocate         
6    Scholar         
7    Lifelong Learner         
8    Professional

Further Info

Examinations, assessment and grading are held according to the regulations arranged by the University Senate. During the preclinical years (first three years), theoretical and practical examinations after each committee and final examination at the end of that academic year must be taken and passed in order to continue to the next term. In the preclinical years, passing score of that year is calculated by taking the sum of the 40% of the average of the committee scores and 60% of the final examination. The student must have a score of 60 out of 100 in order to pass that year. According to grading, the alphabetical grading equivalent of numerical grading is as follows; 88-100 = AA; 81-87 = BA; 74-80 = BB; 67-73 = CB; 60-66 = CC, 53-59 DC;  46-52 DD; 39-45 FD and 0-38 = FF. It is accepted that the highest score AA is equivalent to 4.00; BA to 3.50; BB to 3.00; CB to 2.50; CC to 2.00, DC to 1.50, DD to 1.00;FD to 0.50 and FF as 0.00. Scores between AA and CC are passing scores. Each internship at any of the clinical departments during the fourth and fifth years is accepted as one course. Practical and theoretical examinations are held after each course. When the practical examination necessitates the assessment of an ability, the examination commission consists of at least two academic staff in the exception of extraordinary situations. Whether the practical or the theoretical examination will be held first is determined by that department. The passing score of that independant course is 60 out of 100. At least a score of 60 must be taken both from the practical and the theoretical examination in order to pass that course. In case of a lower score than 60 in whatever examination is taken first, the student can not take the next examination. The score of that course is calculated as taking the average of the practical and theoretical examinations. In case of a lower score than 60 in the first examination, the score of that course is not calculated. During the sixth year, score of each course is assessed by evaluating the general medical accretion, ability to prepare and present a research project, task responsibility, communication skills, ability to prepare and follow the patient, psychosocial situation, ability to perform medical intervention and field working skills after the end of each internship of the relevant course.

Quality Assurance

Quality assurance and accreditation are of great importance in enhancing the quality of educational processes, ensuring that institutions meet societal needs, achieving student and stakeholder satisfaction, strengthening national and international recognition, sustaining and improving academic performance, and ensuring transparency and accountability.

Kirikkale University aims to secure quality in education, research and development, internationalization, social contribution, and governance, continuously improving its internal evaluation processes in this direction. The internal quality assurance system is reinforced through periodic annual reports, and a quality policy aligned with the university's mission, vision, and strategic objectives is implemented.

As part of this process, educational programs are regularly reviewed and updated, course content and teaching methods are evaluated, and student feedback and satisfaction surveys are considered. Academic and administrative staff performance assessments are conducted, graduates' career progress is tracked, and their professional performance is analyzed. Institutional self-assessment reports are prepared, and continuous improvement efforts are carried out.

Additionally, Kirikkale University participates in external evaluation processes conducted by the Higher Education Quality Council of Turkiye (YÖKAK). External evaluation is completed through assessments by independent evaluators and institutional feedback reports. These evaluations identify the university’s strengths and areas for improvement, contributing to the enhancement of education quality and optimizing processes.

The results of internal and external evaluations are publicly shared on the official websites of both the university and YÖKAK in line with the principle of transparency. Through these efforts, both Kirikkale University and the higher education system aim to enhance overall quality standards. The regulations and guidelines implemented by the Kirikkale University Quality Coordination Office are available at "https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik."

Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions are published based on the criteria established by Council of Higher Education (YÖK). These reports, which include quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate and bachelor's degree programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."

Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes to be gained by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.

Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the fundamental principles established by YÖK and the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations set by higher education institutions.

Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions submit their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year to the Information System prepared by YÖKAK at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that programs meet the required quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications determined by its regulations.

Access Requirements

High school or equivalent diploma and enough points from National Student Selection and Placement Centre's  central exam are required, and the applicant should not have a problem with his/her health condition, military service, etc.

Conditions for SuccessIn order for a student to graduate and earn the “Medical Doctor” degree, he/she must complet each of the preclinical (three years) year and the clinical courses (two years) with an average score of 60 out of 100 (which is equivalent to CC or 2,00). The student must also complete the sixth year of the education as an intern which lasts 12 months and pass at least with an average score of 60 out of 100.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine have the opportunity to find a job with the title of "Medical Doctor" in public health institutions and in private health institutions after the compulsory service. Graduates of the Faculty of Medicine work in various health units such as community health units and emergency services of public hospitals in primary health care with the course organized by the Ministry of Health of the Republic of Turkiye for the two-year compulsory service. Medical doctors who pass the Medical Specialization Exam held twice a year work as physicians in hospitals of various universities or in training and research hospitals of the Ministry of Health of the Republic of Turkiye.

Legal Basis

Kirikkale University aims to ensure quality in education and training, research and development, internationalization, social responsibility and community contribution, as well as management and institutional structure. In this regard, the university is responsible for establishing and operating internal and external quality assurance systems. The fundamental basis of quality assurance and accreditation processes is grounded in the "Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council," published in the Official Gazette No. 30604 on 23.11.2018, and the "Kirikkale University Quality Assurance and Accreditation Directive," adopted by the Kirikkale University Senate with Senate Decision No. 08/03 dated 26.03.2021. Regulations are also made within the scope of the "Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework," published in the Official Gazette No. 30775 on 15.05.2019, pursuant to Presidential Decision No. 1107 dated 14.05.2019. Other legal bases include:

  1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030220881


Qualification Title
Bachelor's Degree in Medicine

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08   2211.01


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08   2211.01


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

The main purpose of the faculty is to train physicians commited to ethical principles and social values, respect for human beings, equipped with the knowledge and skills to protect the health of individuals and communities; capable of effectively implementing the first-stage medical diagnosis and treatment; using all kinds of current technology, adopting the service to country and humanity, having been supplied with superior abilities, constantly renew itself, capable of following and implementing new developments, accepted the science as a leaders, capable of performing scientific research and development activities. 


Learning Environments

The students of our Faculty of Medicine receive the first 3 years of their education in the 500-person lecture halls in the Central Classrooms within the Kırıkkale University Campus. Term 4-6 students receive both their theoretical and practical training at the Faculty of Medicine Hospital.


Description
  • Possesses advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, practical tools, multimedia educational materials, and other resources containing fundamental and up-to-date information in the field of health.
  • Has knowledge of the nature, source, boundaries, accuracy, reliability, and validity of information.
  • Acquires, follows, evaluates, and applies scientific knowledge in the health field and keeps up with current literature.
  • Interprets and evaluates scientifically proven data using advanced knowledge and skills acquired in the health field.
  • Identifies and analyzes problems, develops solutions based on research and evidence while adhering to professional and ethical values, shares knowledge, and works collaboratively in teams.
  • Utilizes information technologies relevant to healthcare and research.
  • Conducts health education for individuals, families, and society using advanced theoretical and practical knowledge in the health field.
  • Develops scientific, evidence-based solutions to field-specific problems.
  • Independently conducts studies using advanced knowledge in the health field.
  • Takes individual and team responsibility for solving unforeseen and complex problems encountered in health-related practices.
  • Plans, manages, monitors, and evaluates activities aimed at the professional development of those under their supervision within the scope of a project.
  • Fulfills the responsibility of producing scientific knowledge specific to the field and conducts descriptive-level research.
  • Critically evaluates the advanced knowledge and skills acquired in the health field.
  • Defines learning objectives and demonstrates the ability to learn effectively.
  • Identifies learning resources and accesses them efficiently and quickly.
  • Adopts lifelong learning, remains open to development, and continuously demonstrates this behavior.
  • Determines and applies effective ways to access information.
  • Informs relevant individuals and institutions about health-related topics, conveys thoughts and solutions to problems both in writing and verbally, and listens to the ideas, needs, and expectations of stakeholders.
  • Supports ideas and solutions to problems with quantitative and qualitative data, shares them with both experts and non-experts as an active team member in collaborative processes.
  • Organizes and implements projects and activities in collaboration with other professional groups with a sense of social responsibility.
  • Uses a foreign language at least at the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) B1 level to follow developments in the field and communicate with colleagues.
  • Uses computer software and information and communication technologies at a level required by the field, at least equivalent to the European Computer Driving License (ECDL).
  • Follows and evaluates current events and developments in society and the world related to the health field.
  • Communicates effectively both verbally and in writing.
  • Has knowledge and skills in intercultural communication.
  • Effectively and securely documents professional activities and practices, ensuring accurate and efficient record-keeping.
  • Collects, interprets, and applies health-related data and collaborates with professionals from other disciplines while adhering to social, scientific, cultural, and ethical values.
  • Complies with and participates in quality management processes.
  • Has sufficient awareness of individual and public health, including infant and child health, environmental protection, and occupational safety, and applies this knowledge in practice.
  • Acts in accordance with laws, regulations, and professional ethical principles regarding individual responsibilities, rights, and duties.
  • Serves as a role model for colleagues and an exemplary professional for society.
  • Demonstrates competence in understanding the structure, physiological functions, and behaviors of both healthy and ill individuals, as well as the relationship between an individual’s health and their physical and social environment.
  • Participates in post-graduation institutional, local, national, and international education programs, credits them, and documents achievements.
  • Understands the significance of ethical principles and ethics committees in education, practice, and research for both individuals and society.

Key Competencies

1    Medical Expert         
2    Communicator         
3    Collaborator         
4    Leader         
5    Health Advocate         
6    Scholar         
7    Lifelong Learner         
8    Professional


Further Info

Examinations, assessment and grading are held according to the regulations arranged by the University Senate. During the preclinical years (first three years), theoretical and practical examinations after each committee and final examination at the end of that academic year must be taken and passed in order to continue to the next term. In the preclinical years, passing score of that year is calculated by taking the sum of the 40% of the average of the committee scores and 60% of the final examination. The student must have a score of 60 out of 100 in order to pass that year. According to grading, the alphabetical grading equivalent of numerical grading is as follows; 88-100 = AA; 81-87 = BA; 74-80 = BB; 67-73 = CB; 60-66 = CC, 53-59 DC;  46-52 DD; 39-45 FD and 0-38 = FF. It is accepted that the highest score AA is equivalent to 4.00; BA to 3.50; BB to 3.00; CB to 2.50; CC to 2.00, DC to 1.50, DD to 1.00;FD to 0.50 and FF as 0.00. Scores between AA and CC are passing scores. Each internship at any of the clinical departments during the fourth and fifth years is accepted as one course. Practical and theoretical examinations are held after each course. When the practical examination necessitates the assessment of an ability, the examination commission consists of at least two academic staff in the exception of extraordinary situations. Whether the practical or the theoretical examination will be held first is determined by that department. The passing score of that independant course is 60 out of 100. At least a score of 60 must be taken both from the practical and the theoretical examination in order to pass that course. In case of a lower score than 60 in whatever examination is taken first, the student can not take the next examination. The score of that course is calculated as taking the average of the practical and theoretical examinations. In case of a lower score than 60 in the first examination, the score of that course is not calculated. During the sixth year, score of each course is assessed by evaluating the general medical accretion, ability to prepare and present a research project, task responsibility, communication skills, ability to prepare and follow the patient, psychosocial situation, ability to perform medical intervention and field working skills after the end of each internship of the relevant course.


Quality Assurance

Quality assurance and accreditation are of great importance in enhancing the quality of educational processes, ensuring that institutions meet societal needs, achieving student and stakeholder satisfaction, strengthening national and international recognition, sustaining and improving academic performance, and ensuring transparency and accountability.

Kirikkale University aims to secure quality in education, research and development, internationalization, social contribution, and governance, continuously improving its internal evaluation processes in this direction. The internal quality assurance system is reinforced through periodic annual reports, and a quality policy aligned with the university's mission, vision, and strategic objectives is implemented.

As part of this process, educational programs are regularly reviewed and updated, course content and teaching methods are evaluated, and student feedback and satisfaction surveys are considered. Academic and administrative staff performance assessments are conducted, graduates' career progress is tracked, and their professional performance is analyzed. Institutional self-assessment reports are prepared, and continuous improvement efforts are carried out.

Additionally, Kirikkale University participates in external evaluation processes conducted by the Higher Education Quality Council of Turkiye (YÖKAK). External evaluation is completed through assessments by independent evaluators and institutional feedback reports. These evaluations identify the university’s strengths and areas for improvement, contributing to the enhancement of education quality and optimizing processes.

The results of internal and external evaluations are publicly shared on the official websites of both the university and YÖKAK in line with the principle of transparency. Through these efforts, both Kirikkale University and the higher education system aim to enhance overall quality standards. The regulations and guidelines implemented by the Kirikkale University Quality Coordination Office are available at "https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik."

Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions are published based on the criteria established by Council of Higher Education (YÖK). These reports, which include quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate and bachelor's degree programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."

Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes to be gained by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.

1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions upon approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.

Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the fundamental principles established by YÖK and the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions.

Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations set by higher education institutions.

Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions submit their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year to the Information System prepared by YÖKAK at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that programs meet the required quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities concerning the qualifications determined by its regulations.


Access Requirements

High school or equivalent diploma and enough points from National Student Selection and Placement Centre's  central exam are required, and the applicant should not have a problem with his/her health condition, military service, etc.


Conditions for Success
In order for a student to graduate and earn the “Medical Doctor” degree, he/she must complet each of the preclinical (three years) year and the clinical courses (two years) with an average score of 60 out of 100 (which is equivalent to CC or 2,00). The student must also complete the sixth year of the education as an intern which lasts 12 months and pass at least with an average score of 60 out of 100.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Faculty of Medicine have the opportunity to find a job with the title of "Medical Doctor" in public health institutions and in private health institutions after the compulsory service. Graduates of the Faculty of Medicine work in various health units such as community health units and emergency services of public hospitals in primary health care with the course organized by the Ministry of Health of the Republic of Turkiye for the two-year compulsory service. Medical doctors who pass the Medical Specialization Exam held twice a year work as physicians in hospitals of various universities or in training and research hospitals of the Ministry of Health of the Republic of Turkiye.


Legal Basis

Kirikkale University aims to ensure quality in education and training, research and development, internationalization, social responsibility and community contribution, as well as management and institutional structure. In this regard, the university is responsible for establishing and operating internal and external quality assurance systems. The fundamental basis of quality assurance and accreditation processes is grounded in the "Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council," published in the Official Gazette No. 30604 on 23.11.2018, and the "Kirikkale University Quality Assurance and Accreditation Directive," adopted by the Kirikkale University Senate with Senate Decision No. 08/03 dated 26.03.2021. Regulations are also made within the scope of the "Regulation on the Procedures and Principles Regarding the Implementation of the Turkish Qualifications Framework," published in the Official Gazette No. 30775 on 15.05.2019, pursuant to Presidential Decision No. 1107 dated 14.05.2019. Other legal bases include:

  1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
  2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode