Yeterlilik Kodu | TR0030011156 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Biruni Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Merkezefendi Mahallesi G/75 Sk. No: 1-13 Zeytinburnu/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.biruni.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ülkemizde ve Dünya’da örnek bir akademik ünite olarak, bilimsel araştırmalarla evrensel bilgi birikimine katkıda bulunmaktır. Toplumu daha sağlıklı kılabilmek için üretilecek sağlık politikalarında etkin biçimde rol alan, bilimsel ve etik değerlere bağlı, araştırmacı ve nitelikli hizmet anlayışına sahip hekimler yetiştirerek ülkemizde temel, klinik ve cerrahi tıp alanındaki çalışmalara öncülük etmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1-Sağlık Hizmeti Sunucusu | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Tıp fakültesi'nde sınavlar, kurul sınavları, final,bütünleme ve mazeret sınavlarından oluşmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon başlangıç yılı 01.01.2024 Akreditasyon bitiş tarihi 01.01.2030 | |
Giriş Şartı | Tıp Fakültesi'ne giriş için ülkemizde ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eğitim almış ve eşdeğerliği kabul edilmiş olmak ve üniversite sınavında (YKS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Kayıt ve kabul şartları, ilgili yılın Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzu'nda belirtilir. | |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 360’dır. Öğrencilerin tüm zorunlu stajlarını ve intern eğitimlerini belirtilen sürede ve tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Genel tıp doktorlar (aile hekimleri ve temel tedavi hizmeti veren hekimler dâhil); modern, tıbbın ilke ve yöntemlerini uygulayarakinsanlardaki hastalıkları, rahatsızlıklar, yaralanmaları, ve diğer fiziksel ve ruhsal bozuklukları teşhis eder, bunların tedavisini yapar ve koruyucu önlemler alır, genel sağlık bakımını yaparlar. Uygulamaları belirli hastalık kategorileri veya tedavi yöntemleriyle sınırlı değildir, bireylere ailelere ve topluma sürekli ve kapsamlı bir tıbbi bakım sağlanması sorumluluğunu üstlenebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011156
ISCO:08
ISCO:08
Ülkemizde ve Dünya’da örnek bir akademik ünite olarak, bilimsel araştırmalarla evrensel bilgi birikimine katkıda bulunmaktır. Toplumu daha sağlıklı kılabilmek için üretilecek sağlık politikalarında etkin biçimde rol alan, bilimsel ve etik değerlere bağlı, araştırmacı ve nitelikli hizmet anlayışına sahip hekimler yetiştirerek ülkemizde temel, klinik ve cerrahi tıp alanındaki çalışmalara öncülük etmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Fizik muayene dahil tanı girişimlerini, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
- Tedavi girişimlerini, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
- Koruyucu hekimlik girişimleri, araçlarını ve bilişim teknolojisini uygun ve tam olarak kullanır.
- Görev tanımında yer alan girişim/yöntemleri, araçlarını ve bilişim teknolojilerini uygun ve tam olarak kullanır.
- Hizmetini güncel ve uygun bilgilere dayanarak sunar.
- Hizmet sunumunda kendisinin ve diğer sağlık çalışanlarının sınırlılıklarına ve etkinlik alanlarına uygun destek alır.
- Acil tıbbi durumlarda uygun ve etkili tanı ve tedavi girişimlerinde bulunur. Adli tıbbi durumlarda uygun ve etkili hizmet sunar.
- Tıbbi laboratuvar ve görüntüleme gibi yüksek maliyetli yöntemleri maliyet etkili kullanır.
- Çok sayıda tıbbi durumu etik ve etkili biçimde önceliklindedir.
- Tıbbi durumların çözümünde zaman maliyetini uygun biçimde ayarlar.
- Tıp etiğine ve mesleki kurallara uyar. Mesleğinin bilimsel gelişimine katkı verir.
- Kendisinin ve meslektaşlarının sağlığını koruyarak hizmeti süreklileştirir.
- Mesleki mevzuata uygun davranır.
- Hasta mahremiyetine ve hasta verilerinin gizliliğine önem verir.
- Tüm mesleki uygulamalarında uygun şekilde onam alır.
- Mesleki haklarının bilincindedir ve gelişimine destek verir.
- Hasta haklarına uygun mesleki uygulama yapar.
- Ekibe uygun ve etkili katılım sağlar.
- Ekip içi çatışmalarda çözümcül olur.
- Multidisipliner görevlerde işbirliği yapar.
- Ekip çalışmasında ekibin başarısını ön planda tutar.
- Ekip çalışanlarının sınırlıklarına ve görevlerine saygı gösterir.
- Ekip içi görevlerini tam ve zamanında yapar.
- Ekibin üretken olması için çaba gösterir.
- Sürekli öğrenmeyi önemser ve öğrenir (bilgi ve deneyimini geliştirir).
- Tıbbi bilgiyi eleştirel gözle değerlendirir.
- Kendisi dışındakilerin de öğrenmesini destekler.
- Bilimsel veri eksikliğini fark eder, araştırır ve yaygınlaştırır.
- Hastaya, yakınlarına ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
- Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir.
- Sağlık hizmetinin etkinliğini arttırmayı önemser ve katılır.
- Klinik yönetimini genel/yerel mevzuata uygun yürütür.
- Kısıtlı kaynakları etkili kullanır.
- Gereğinde liderliği üstlenir.
- Profesyonellik ilkelerine uygun davranır.
- Olağan üstü durumlarda yönetsel sorumluluk alır.
- Sağlık alanındaki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
- Vücudun normal ve anormal işlevlerini fark ederek klinik uygulama yapar.
- Bir bilimsel kanıtı basit ve etkili biçimde raporlar.
- Bilimin açıklayamadığı/bilgisi dâhilinde olmayan patogenez durumlarını merak eder.
- Kullandığı farmakolojik maddelerin etkinliklerini, etkileşimlerini ve yan etkilerini fark ederek kullanır.
- Klinik uygulamasının her aşamasında kanıta dayalı uygulama yapar.
- Tıbbi kanıtları eleştirel olarak değerlendirir.
- Mesleki bilimsel dili kullanır.
- Bilimsel araştırma tasarlama sorumluluğunu üstlenir.
- Bilimsel araştırmaya dönüşebilen klinik sorular oluşturur.
- Bilimsel toplantıları yeterliliğinin ötesinde yeni bilgiye ulaşmak için kullanır.
- Bilimsel araştırmalar içinde araştırma kurallarına uygun yer alır.
- Hastanın sorununun anlaşıldığına ve çözüldüğüne kanaat getirmesini önemser.
- Hasta ve yakınlarının bilgi ve görüşlerini dinler ve dikkate alır.
- Hasta ile ilgili tüm sağlık çalışanlarının bilgi ve görüşlerini dikkate alır.
- Hastaya, yakınlarına ve ilgili sağlık çalışanlarına uygun sözlü bilgilendirme yapar.
- Hasta için tüm paydaşların katılımı ile bakım/gelişim planı oluşturur.
- Hasta ile ilgili tüm sağlık çalışanları ve kurumları uygun şekilde yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
- Hizmetle ilgili uygun yazılı kayıt ve bilgilendirme yapar. Mesleki sosyal çevresi ile tutarlı ve düzeyli bir ilişki sürdürür.
- Mesleki süreçlerin tamamında kültürel farklılıkları gözeterek iletişim kurar.
- Mesleki süreçlerin tamamında muhataplarını etkili biçimde dinler, anlar ve cevaplar.
- Hastanın sağlığını korur ve geliştirir.
- Yakın bölgedeki nüfusun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde yer alır.
- Ülke nüfusunun sağlık göstergelerinin tespitinde yer alır.
- Ülke nüfusunun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde aktif ve etkili biçimde yer alır.
- Çevreyi koruma etkinliklerine aktif katılım sağlar.
- İş güvenliği uygulamalarına aktif katılım sağlar.
- İnsan sağlığının korunması ve geliştirilmesinde aktif ve etkili biçimde yer alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1-Sağlık Hizmeti Sunucusu
2-Mesleki Etik ve Profesyonel İlkeleri Benimseyen
3-Sağlık Savunucusu
4-Lider-Yönetici
5-Ekip Üyesi
6-İletişimci
7-Bilimsel ve Analitik Yaklaşım Gösteren
8-Yaşam Boyu Öğrenen
Tıp fakültesi'nde sınavlar, kurul sınavları, final,bütünleme ve mazeret sınavlarından oluşmaktadır.
Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinde ve ders izlencelerinde belirtildiği gibi;
Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde her ders kurulu sonunda sınav yapılır. Ders kurulu sınavı o ders kurulunda okutulan tüm dersleri kapsar. Bir ders kurulunun sınav notu teorik ve pratik sınavlarından alınan puanların toplamından oluşur.Ders kurullarındaki pratik sınavların puanı, o dersin toplam puanının %25’ini aşmayacak şekilde belirlenir. Bir ders kurulunun teorik sınav notu sınavın içerdiği bütün derslerden elde edilen puanların toplamıdır. Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde, her dönem sonunda ders kurullarının tümündeki dersleri kapsayan final sınavı yapılır. Bu sınavdan alınan not final sınav notu olarak işlenir.Dönem sonu başarı notu, birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde ders kurulu sınavlarından alınan notların ortalamasının % 60’ı ile yıl sonu sınavının %40’ının toplanmasıyla hesaplanır. Başarılı olmak için dönem sonu başarı notunun, 100 üzerinden en az 60 puan olması şarttır.
Ders kurullarının her birinden en az 50 almak koşulu ile yıl içi ortalaması 75 ve üzeri olan öğrenciler finalsiz geçme hakkına sahiptir. Bütünleme sınav geçme notu 60'dır.
Dördüncü ve beşinci sınıf klinik staj dönemidir. Dördüncü ve beşinci dönemlerde, her stajın sonunda sınav yapılır. Bu sınav, teorik (yazılı veya sözlü ya da hem yazılı hem sözlü) ve pratik (yazılı veya sözlü ya da hem yazılı hem sözlü) olarak yapılır. Bu sınavlarda başarısız olan öğrencilere başarısız olduğu staj/stajlar için staj bütünleme sınav hakkı verilir.
Aile hekimliği döneminde (altıncı dönem) öğrenciler, her anabilim veya bilim dalında yapılan çalışma sonunda klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, aldıkları hasta öyküleri, yazdıkları epikrizler, hastalara davranış ve ilgileri, nöbetler, katıldıkları seminerler, teorik bilgi düzeyleri, genel davranışları ayrı ayrı göz önüne alınarak staj sorumlusu tarafından değerlendirilirler. Başarılı sayılabilmek için 100 puan üzerinden en az 60 puan alınması şarttır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon başlangıç yılı 01.01.2024
Akreditasyon bitiş tarihi 01.01.2030
Tıp Fakültesi'ne giriş için ülkemizde ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eğitim almış ve eşdeğerliği kabul edilmiş olmak ve üniversite sınavında (YKS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. Kayıt ve kabul şartları, ilgili yılın Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzu'nda belirtilir.
Genel tıp doktorlar (aile hekimleri ve temel tedavi hizmeti veren hekimler dâhil); modern, tıbbın ilke ve yöntemlerini uygulayarakinsanlardaki hastalıkları, rahatsızlıklar, yaralanmaları, ve diğer fiziksel ve ruhsal bozuklukları teşhis eder, bunların tedavisini yapar ve koruyucu önlemler alır, genel sağlık bakımını yaparlar. Uygulamaları belirli hastalık kategorileri veya tedavi yöntemleriyle sınırlı değildir, bireylere ailelere ve topluma sürekli ve kapsamlı bir tıbbi bakım sağlanması sorumluluğunu üstlenebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011156 | |
Qualification Title | Medical Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Biruni University | |
Awarding Body Contact | Merkezefendi Mahallesi, G75. Sokak No: 1-13, Zeytinburnu, İstanbul | |
Awarding Body Url | https://biruni.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | To contribute to the accumulation of universal knowledge through scientific research as a model academic unit both in our country and globally. To lead studies in basic, clinical, and surgical medicine in our country by educating physicians who play an active role in the development of health policies aimed at improving public health, who are committed to scientific and ethical values, and who possess a research-oriented and high-quality service approach. | |
Learning Environments | Learning takes place through formal, open, or distance education. In addition, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and businesses. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses an advanced level of the key competencies listed below:
| |
Further Info | The examinations of medical school include the committees, final and make-up exams. In first 3 phases, courses are formed by committees and students are assessed by an exam at the end of each committee. The committee grade is composed of theoretical and practical points. Practical exam points are determined as up to 25% of the total points of related course. The grade point average (GPA) for all phases are computed for each student at the end of each phase. GPA is the 50% of the average of committee scores and 50% of the final or make-up exam scores. In order to be successful GPA must be equal or higher than 60 points.If the average points of the committees are equal or greater than 80, the student may prefer not taking the final exam. In that case, the average point of the committees is accepted as GPA.The student should successfully complete the full (six-year) program with 360 ECTS credits. | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs;
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with fundamental principles set by YÖK. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions following the approval of YÖK after being accepted by the relevant Dean's Councils.
Accreditation Start Year: 01.01.2024 Accreditation End Date: 01.01.2030 | |
Access Requirements | For admission to the faculty of medicine, students should hold national high school degree or equivalent degree taken from foreign countries and approved by national authorities. Also, foreign candidates must acquire appropriate mark from relevant exams indicated in the legislation. Students should take adequate mark from numerical part (MF-3) of university entry exam (LYS). More information about general admission and registration requirements can be found in the guide of Student Selection and Placement System or Higher Education Examination (OSYM). | |
Conditions for Success | The student should successfully complete the full (six-year) program with 360 ECTS credits.Doctor of Medicine Diploma: Students ,who successfully complete each of the six phases, receive their diploma by repeating the Hippocratic Oath. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program may obtain workplacements as a physician or general practitioner in primary care institutions and they have the chance of continue their higher education on Doctorate Degree or Specialization in Medicine programs. They may also prefer to make academic career in in the university departments of related sciences. | |
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011156
ISCO:08
ISCO:08
To contribute to the accumulation of universal knowledge through scientific research as a model academic unit both in our country and globally. To lead studies in basic, clinical, and surgical medicine in our country by educating physicians who play an active role in the development of health policies aimed at improving public health, who are committed to scientific and ethical values, and who possess a research-oriented and high-quality service approach.
Learning takes place through formal, open, or distance education. In addition, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and businesses.
- Knows the basic structure, development and functional mechanisms of the body at molecular, cellular, organ and system levels.
- Defines the causes, formation mechanisms of the diseases and the changes in the affected organs.
- Takes a detailed medical history, performs physical examination and accurately interprets the findings.
- İmplements diagnostic procedures required for primary health care and makes the accurate diagnosis.
- Knows the epidemiogly of most frequently occuring diseases and applies preventive medicine.
- Makes clinical decisions by maintaining patient and health staff safety and using evidence-based medicine applications.
- Takes medical records in delivery of health services and uses the related information systems.
- Manages the correct and urgent treatment in case of life threatening conditions and coordinates referral or transport of the patient when necessary.
- Knows the financial regulations and legal obligations related to delivery of health services.
- Establishes correct and effective communication with all stakeholders of health care services.
- İmplements basic ethical principles in medical practice and research.
- Manages health care team in primary health care organization and collaborate.
- Uses Turkish language effectively, uses English at least at the level required to follow the international literature and communicate with colleagues.
- Follows the recent scientific and technological developments in medical practice.
Possesses an advanced level of the key competencies listed below:
-
Healthcare Provider
-
Adopts Professional Ethics and Principles
-
Health Advocate
-
Leader-Manager
-
Team Member
-
Communicator
-
Demonstrates a Scientific and Analytical Approach
-
Lifelong Learner
The examinations of medical school include the committees, final and make-up exams. In first 3 phases, courses are formed by committees and students are assessed by an exam at the end of each committee. The committee grade is composed of theoretical and practical points. Practical exam points are determined as up to 25% of the total points of related course. The grade point average (GPA) for all phases are computed for each student at the end of each phase. GPA is the 50% of the average of committee scores and 50% of the final or make-up exam scores. In order to be successful GPA must be equal or higher than 60 points.If the average points of the committees are equal or greater than 80, the student may prefer not taking the final exam. In that case, the average point of the committees is accepted as GPA.The student should successfully complete the full (six-year) program with 360 ECTS credits.
In order to ensure the quality of higher education programs;
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities within higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports," which contain information about higher education institutions and are prepared within the framework of criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
- "Foundation Higher Education Institutions Reports," which include academic, administrative, and financial data regarding foundation (private) higher education institutions, are also published annually by YÖK. These reports contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with fundamental principles set by YÖK.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions following the approval of YÖK after being accepted by the relevant Dean's Councils.
- Assessment and Evaluation: The methods of assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs who successfully complete the course credits and other requirements determined by higher education institutions are awarded a bachelor's degree diploma.
- Self-Assessment & External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions annually submit "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared based on the external evaluations of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs' qualifications has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities related to the competencies determined within the framework of its legislation.
Accreditation Start Year: 01.01.2024
Accreditation End Date: 01.01.2030
For admission to the faculty of medicine, students should hold national high school degree or equivalent degree taken from foreign countries and approved by national authorities. Also, foreign candidates must acquire appropriate mark from relevant exams indicated in the legislation. Students should take adequate mark from numerical part (MF-3) of university entry exam (LYS). More information about general admission and registration requirements can be found in the guide of Student Selection and Placement System or Higher Education Examination (OSYM).
Graduates of the program may obtain workplacements as a physician or general practitioner in primary care institutions and they have the chance of continue their higher education on Doctorate Degree or Specialization in Medicine programs. They may also prefer to make academic career in in the university departments of related sciences.
- Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
- Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous