Yeterlilik Kodu

TR0030218441

Yeterlilik Adı
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Sağlık Hizmetleri MYO) Önlisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Medipol Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.medipol.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Geleneksel yöntemlerin yanında, modern teknikleri de bilen ve uygulayabilen, özel ve kamu laboratuvarlarında görev alabilecek nitelikli personel yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. İkinci öğretim mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

AKTS Notu Puanlar Başarı Katsayısı Harfli Başarı Notu Derecesi
A 95-100 3,77-4,0 A Pekiyi
90-94 3,55-3,76 A- Pekiyi
85-89 3,34-3,54 B+ Pekiyi
B 80-84 3,13-3,33 B İyi
C 75-79 2,91-3,12 B- İyi
70-74 2,70-2,90 C+ İyi
D 65-69 2,48-2,69 C Orta
E 60-64 2,27-2,47 C- Orta
F,Fx 0-59 (F1-F2 ) F Geçmez
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TYT puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

Başarma ŞartlarıProgramda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları hastaneler, tıp fakülteleri, özel tahlil laboratuvarları, sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerin, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu laboratuvarları, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu laboratuvarları, gıda sanayii işletmeleri ile tıp alanında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218441


Yeterlilik Adı
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Sağlık Hizmetleri MYO) Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Medipol Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Geleneksel yöntemlerin yanında, modern teknikleri de bilen ve uygulayabilen, özel ve kamu laboratuvarlarında görev alabilecek nitelikli personel yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. İkinci öğretim mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.

AKTS Notu Puanlar Başarı Katsayısı Harfli Başarı Notu Derecesi
A 95-100 3,77-4,0 A Pekiyi
90-94 3,55-3,76 A- Pekiyi
85-89 3,34-3,54 B+ Pekiyi
B 80-84 3,13-3,33 B İyi
C 75-79 2,91-3,12 B- İyi
70-74 2,70-2,90 C+ İyi
D 65-69 2,48-2,69 C Orta
E 60-64 2,27-2,47 C- Orta
F,Fx 0-59 (F1-F2 ) F Geçmez

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TYT puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.


Başarma Şartları
Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları hastaneler, tıp fakülteleri, özel tahlil laboratuvarları, sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerin, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu laboratuvarları, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu laboratuvarları, gıda sanayii işletmeleri ile tıp alanında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218441

Qualification Title
Medical Laboratory Techniques
Awarding BodyIstanbul Medipol University
Awarding Body ContactKavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul
Awarding Body Urlhttps://www.medipol.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

In addition to traditional methods, it is to train qualified personnel who know and apply modern techniques and can work in private and public laboratories.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance teaching. In addition; Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. Secondary education is available.

Description
  • Has basic theoretical and practical knowledge about the field.
  • Has knowledge of ethical principles and rules related to the field.
  • Uses basic theoretical and applied knowledge, basic computer programs and related technologies.
  • Carries out a given task independently by using the basic knowledge of the field.
  • Critically evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field; determines the learning needs and directs their learning.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at the level required by the field.
  • Acts and participates in quality management and processes.
  • Have sufficient awareness of individual and public health, environmental protection and occupational safety.
  • Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to their duties, rights and responsibilities as an individual.
Key Competencies
  • Possess the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multi-lingual proficiency
  • Mathematical proficiency and proficiency in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learn-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in the semester and the general exam in midterm exams and assignments that replace midterm exams, applied studies, group studies and similar studies. Valid for all courses, a student who does not get at least 50 points from the general exam is considered unsuccessful in that course. In order to be successful in the course, it is necessary to have at least 60 points or a success coefficient of 2.27 at the end of the semester.

 

ECTS Grade Points Coefficient of Success Letter Grade Degree
A 95-100 3,77-4,0 A Very Good
90-94 3,55-3,76 A- Very Good
85-89 3,34-3,54 B+ Very Good
B 80-84 3,13-3,33 B Good
C 75-79 2,91-3,12 B- Good
70-74 2,70-2,90 C+ Good
D 65-69 2,48-2,69 C Avarage
E 60-64 2,27-2,47 C- Avarage
F,Fx 0-59 (F1-F2 ) F Fail
Quality Assurance

In order to observe the quality of higher education programs;

  • The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

The "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Curricula: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He obtains an associate degree 

4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation

Access Requirements

In order to be admitted to this program, it is necessary to have completed high school or an equivalent education and to have received a diploma and to have received sufficient points in the National Higher Education Institutions Examination (YKS). Students are admitted to the program according to the TYT score type and the principles determined by the Council of Higher Education. Foreign Students are admitted within the framework of the success criteria determined by the Senate.

Conditions for SuccessStudents who have successfully completed all the courses, practices and internships stipulated in the program and have received a total of at least 120 ECTS credits are entitled to receive a diploma. The degree of graduation success is determined by the overall weighted average score.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can be employed in hospitals, medical faculties, private analysis laboratories, research centers of health institutions, laboratories of the Public Health Institution of Turkey, laboratories of the Turkish Medicines and Medical Devices Agency, food industry enterprises and institutions and organizations that conduct research and development studies in the field of medicine.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification period applies.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218441


Qualification Title
Medical Laboratory Techniques

Awarding Body
Istanbul Medipol University

Awarding Body Contact
Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

In addition to traditional methods, it is to train qualified personnel who know and apply modern techniques and can work in private and public laboratories.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance teaching. In addition; Applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. Secondary education is available.


Description
  • Has basic theoretical and practical knowledge about the field.
  • Has knowledge of ethical principles and rules related to the field.
  • Uses basic theoretical and applied knowledge, basic computer programs and related technologies.
  • Carries out a given task independently by using the basic knowledge of the field.
  • Critically evaluates the basic knowledge and skills acquired in the field; determines the learning needs and directs their learning.
  • Uses information and communication technologies together with computer software at the level required by the field.
  • Acts and participates in quality management and processes.
  • Have sufficient awareness of individual and public health, environmental protection and occupational safety.
  • Acts in accordance with the laws, regulations, legislation and professional ethics rules related to their duties, rights and responsibilities as an individual.

Key Competencies
  • Possess the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multi-lingual proficiency
  • Mathematical proficiency and proficiency in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learn-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Success in a course is determined by the course grade. The course success grade is obtained by evaluating the student's success in the semester and the general exam in midterm exams and assignments that replace midterm exams, applied studies, group studies and similar studies. Valid for all courses, a student who does not get at least 50 points from the general exam is considered unsuccessful in that course. In order to be successful in the course, it is necessary to have at least 60 points or a success coefficient of 2.27 at the end of the semester.

 

ECTS Grade Points Coefficient of Success Letter Grade Degree
A 95-100 3,77-4,0 A Very Good
90-94 3,55-3,76 A- Very Good
85-89 3,34-3,54 B+ Very Good
B 80-84 3,13-3,33 B Good
C 75-79 2,91-3,12 B- Good
70-74 2,70-2,90 C+ Good
D 65-69 2,48-2,69 C Avarage
E 60-64 2,27-2,47 C- Avarage
F,Fx 0-59 (F1-F2 ) F Fail

Quality Assurance

In order to observe the quality of higher education programs;

  • The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

The "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by the Council of Higher Education. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Curricula: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. After the curriculum of the National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He obtains an associate degree 

4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation


Access Requirements

In order to be admitted to this program, it is necessary to have completed high school or an equivalent education and to have received a diploma and to have received sufficient points in the National Higher Education Institutions Examination (YKS). Students are admitted to the program according to the TYT score type and the principles determined by the Council of Higher Education. Foreign Students are admitted within the framework of the success criteria determined by the Senate.


Conditions for Success
Students who have successfully completed all the courses, practices and internships stipulated in the program and have received a total of at least 120 ECTS credits are entitled to receive a diploma. The degree of graduation success is determined by the overall weighted average score.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can be employed in hospitals, medical faculties, private analysis laboratories, research centers of health institutions, laboratories of the Public Health Institution of Turkey, laboratories of the Turkish Medicines and Medical Devices Agency, food industry enterprises and institutions and organizations that conduct research and development studies in the field of medicine.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification period applies.


Url
Open Address