Yeterlilik Kodu | TR0030033204 | |
Yeterlilik Adı | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3212 (ISCO 08) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Önlisans Programı, Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihi: 01.01.2025/31.12.2028
| |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için; 4 yarıyıl boyunca ders programındaki zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olunması, Asgari 120 AKTS kredinin tamamlanmış olması, en az 2.00 genel ortalamaya ulaşılmış olması. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033204
3212 (ISCO 08)
3212 (ISCO 08)
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bir iş alanında mesleğini yapabilecek ileri öncesi düzeyde kuramsal ve olgusal kapsamlı bilgilere sahip olup bu bilgilerin sınırlarının farkındadır.
- Bir iş alanında mesleğine özgü ileri öncesi düzeyde kapsamlı bilişsel ve uygulama becerilerine sahip olup bunları yakın iş alanlarında da kullanır.
- Bir iş alanındaki sorunları, sahip olduğu kapsamlı bilişsel ve uygulamalı becerilerle analiz eder, yorumlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı yeni çözümler geliştirir.
- Bireysel ya da ekip üyesi olarak mesleğini icra eder ve mesleğine ilişkin beklenmeyen durumları algılar, gözetir ve yönetir.
- Kendisinin ve başkalarının performans düzeyini değerlendirir ve geliştirir.
- Mesleki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde kullanır.
- İş alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, yazılı ya da sözlü olarak alan içinden veya alan dışından birey ve gruplarla paylaşır.
- Temel insan haklarına, kültürel ve evrensel değerlere, sosyal adalete uygun hareket eder.
- Mesleğini icra ederken bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlerle mesleki mevzuat, iş sağlığı ve güvenliği ilkelerine uygun davranır.
- Mesleğini icra ederken çevreyi korur.
- Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
- Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri öncesi düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla
yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Önlisans Programı, Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon başlangıç/bitiş tarihi: 01.01.2025/31.12.2028
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033204 | |
Qualification Title | Medical Laboratory Techniques Associate Degree | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
3212 ( ISCO08 ) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, aimed at training qualified human resources, with at least 40% of the curriculum based on practical training, and constituting the first stage of undergraduate education. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal manner. Additionally, practical training is conducted in the laboratories within higher education institutions. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has a proficiency level above advanced in the key competencies listed below.
| |
Further Info | 1. Assessment and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Different methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. 3. A grading system based on letters and/or numbers is used to evaluate student performance. | |
Quality Assurance | The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." 1. Creation and Approval of Academic Programs:
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes to be achieved by students in each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, following the fundamental principles set by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, upload the "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the program's competencies are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular reviews of the established competencies according to the relevant regulations.
Vocational School of Health Services Medical Laboratory Techniques Associate Degree Program is accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK). Accreditation start/end date: 01.01.2025/31.12.2028 | |
Access Requirements | 1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalency is approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements for associate degree programs in higher education institutions. 2. Being placed in the relevant associate degree program of a higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK | |
Conditions for Success | To graduate from the program, the following criteria must be met: Successful completion of compulsory and elective courses in the curriculum throughout 4 semesters, completion of a minimum of 120 ECTS credits and achieving a minimum GPA of 2.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from vocational associate degree programs can vertically transfer to undergraduate programs based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. The quotas for vertical transfer are determined by the YÖK decision, and they will not exceed ten percent of the quota set for the related undergraduate programs. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education: 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education. 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35): 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030033204
3212 ( ISCO08 )
3212 ( ISCO08 )
It is a higher education program based on secondary education qualifications, aimed at training qualified human resources, with at least 40% of the curriculum based on practical training, and constituting the first stage of undergraduate education.
Education and training are carried out in a formal manner. Additionally, practical training is conducted in the laboratories within higher education institutions.
- Possesses advanced pre-professional theoretical and factual knowledge in a specific field of work and is aware of the limits of this knowledge.
- Has advanced pre-professional cognitive and practical skills specific to a field of work and applies these skills in related fields.
- Analyzes and interprets problems in a field of work using extensive cognitive and practical skills, and develops evidence-based new solutions for them.
- Performs their profession individually or as a team member, perceives, monitors, and manages unexpected situations related to their profession.
- Assesses and improves their own and others' performance levels.
- Critically evaluates their professional knowledge and skills, identifies learning needs, and embraces a lifelong learning approach to meet those needs.
- Communicates effectively in writing and orally in their native language and uses at least an A2 general level of a foreign language according to the European Language Portfolio.
- Uses information technologies specific to their field at least at the basic level of the European Computer Driving License.
- Shares their thoughts and proposed solutions to problems related to their field, either in writing or orally, with individuals and groups both within and outside the field.
- Acts in accordance with fundamental human rights, cultural and universal values, and social justice.
- Behaves in accordance with scientific, societal, and ethical principles and values, as well as professional regulations, occupational health, and safety principles while practicing their profession.
- Protects the environment while practicing their profession.
- Possesses the attitudes and behaviors necessary for a healthy life.
- Regulates their social relationships by adopting the values upheld by their country and the society in which they live.
- Possesses advanced pre-professional knowledge, skills, attitudes, and behaviors to solve social and economic problems, taking into account the strategic priorities of their country.
- Prioritizes the customs, unique characteristics, and national culture of society in their attitudes and behaviors
Has a proficiency level above advanced in the key competencies listed below.
- Literacy Competence
- Multilingual Competence
- Mathematical Competence and Competence in Science, Technology, and Engineering
- Digital Competence
- Personal, Social, and Learning to Learn Competence
- Citizenship Competence
- Entrepreneurship Competence
- Cultural Awareness and Expression
1. Assessment and evaluation methods, the types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
2. Different methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
3. A grading system based on letters and/or numbers is used to evaluate student performance.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
1. Creation and Approval of Academic Programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each diploma program are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
- The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes to be achieved by students in each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, following the fundamental principles set by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree upon successful completion of the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, upload the "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the program's competencies are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular reviews of the established competencies according to the relevant regulations.
Vocational School of Health Services Medical Laboratory Techniques Associate Degree Program is accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK).
Accreditation start/end date: 01.01.2025/31.12.2028
1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalency is approved by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements for associate degree programs in higher education institutions.
2. Being placed in the relevant associate degree program of a higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by YÖK
Students who graduate from vocational associate degree programs can vertically transfer to undergraduate programs based on the results of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM. The quotas for vertical transfer are determined by the YÖK decision, and they will not exceed ten percent of the quota set for the related undergraduate programs.
1. Law No. 2547 on Higher Education:
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education.
1.2. Regulation on the Continuation of Studies in Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs.
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35):
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is valid indefinitely.