Yeterlilik Kodu | TR0030018173 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | KTO Karatay Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Akabe Mah. Alaaddin Kap Cad. No: 130 42020 Karatay / KONYA | TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | https://karatay.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları yarıyıl içi sınav ve çalışmalar ile yarıyıl sonu sınav ve/veya ödevler, laboratuvar raporları, kısa süreli sınavlar ve benzeri uygulamaların başarı notuna etkisi ilgili öğretim üyeleri tarafından belirlenir. Öğrencilerin aldıkları her ders için aşağıdaki notlardan biri verilir. Notlar ve katsayıları aşağıdaki gibidir: Puan aralığı Verilen not Katsayısı 90-100 A 4,0 85-89 A- 3,7 80-84 B+ 3,3 75-79 B 3,0 70-74 B- 2,7 65-69 C+ 2,3 60-64 C 2,0 55-59 C- 1,7 50-54 D+ 1,3 40-49 D 1,0 0-39 FF 0,0 0 FX 0 FG FF: Sınava girdi, başarısız.FX: Devamsızlık nedeniyle sınava girme hakkı yok, başarısız.FG: Sınava girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız.I= EksikS= YeterliP= Devam EdenU= YetersizT= TransferI notu; yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren üç iş gününde enstitü müdürlüğüne verilecek olan belgelere dayanılarak hastalık veya başka sebeple başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde I notu FF notuna dönüşür. Ancak öğrencinin mazeretinin uzaması durumunda, enstitü yönetim kurulu süreyi ertesi yarıyıl başına kadar uzatabilir.S notu; harf notlarını gerektirmeyen derslerden başarılı olunması halinde verilir.P notu; tez çalışmalarını başarı ile sürdürülmesi halinde verilir.U notu; harf notlarını gerektirmeyen derslerde ve tez çalışmalarında başarısız olunması halinde verilir.S, P, U ve T notları; not ortalama hesaplarına katılmaz.A1. Alanıyla ilgili teorik ve uygulama konularında kazandığı bilgileri ve yaklaşımları bilimsel formasyonla ifade edebilmek.A2. Lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve becerileri kritik edebilecek bir yaklaşıma sahip olmak.A3. Bireysel düzeyde ve kolektif düzeyde çalışabilmek eğilimli olmak.A4. Alanıyla ilgili kazandığı etik sorumlulukları yerine getirebilmek.A5. Eğitim öğretim sürecini yönetebilmek ve öğrenme motivasyonu aktarabilmek.A6. Alanıyla ilgili yazılı, görsel ve teknolojik kaynaklardan yararlanabilmek.A7. Alanıyla ilgili uluslararası düzeyde ele alınan çalışmaları takip edebilecek ve mesleki çevresiyle paylaşabilecek yabancı dil birikimine sahip olmak. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Başvuruda bulunan adayların programa kabulü için;•Üniversitelerde 4 yıllık eğitim veren Tarih Bölümü, Tarih Öğretmenliği/Tarih Eğitimi Anabilim Dalı programlarından ve Anabilim Dalı Başkanlığınca kabul görülen diğer sosyal bilim bölümlerinden lisans diplomasına sahip olmak, •ALES sınavından en az 55 Sözel puanı almış olmak gerekmektedir.İlan edilen kontenjanlara göre adayların programa yerleştirilmeleri, Ana Bilim Dalı Başkanlığı tarafından yapılan giriş sınavı sonucu gerçekleştirilecektir. Yerleştirmede ALES puanının %50’si, 100 üzerinden hesaplanan lisans not ortalamasının %25’i ve yazılı sınav değerlendirmesinde 100 üzerinden alınan puanın %25’i toplanarak bir nihai puan elde edilecektir. Adaylar programa alınan en yüksek nihai puandan başlayarak kontenjan dâhilinde yerleştirileceklerdir. | |
Başarma Şartları | A1. Alanıyla ilgili teorik ve uygulama konularında kazandığı bilgileri ve yaklaşımları bilimsel formasyonla ifade edebilmek.A2. Lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve becerileri kritik edebilecek bir yaklaşıma sahip olmak.A3. Bireysel düzeyde ve kolektif düzeyde çalışabilmek eğilimli olmak.A4. Alanıyla ilgili kazandığı etik sorumlulukları yerine getirebilmek.A5. Eğitim öğretim sürecini yönetebilmek ve öğrenme motivasyonu aktarabilmek.A6. Alanıyla ilgili yazılı, görsel ve teknolojik kaynaklardan yararlanabilmek.A7. Alanıyla ilgili uluslararası düzeyde ele alınan çalışmaları takip edebilecek ve mesleki çevresiyle paylaşabilecek yabancı dil birikimine sahip olmak.Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olabilmek için 60 AKTS dersler ve seminer, 60 AKTS de yüksek lisans tezi olmak koşuluyla toplam 120 AKTS’nin tamamlanması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu Anabilim dalından mezun olan öğrenciler, araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi olarak üniversitelerde akademik hayatlarına devam edebilecekleri gibi, tarihî konularda araştırma ve inceleme yapan diğer kamu ve özel sektörde iş imkânı bulabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018173
- A) Lisans döneminde edindiği teorik bilgilere dayalı olarak akademik araştırma sürecine dair metot bilgisine ve bunu uygulama yetisine sahip olup tarih alanındaki bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
- B) Tarihin İlk Çağ, Orta Çağ, Yeni Çağ, Yakın Çağ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi, Genel Türk Tarihi gibi alt dallarını yakından tanır ve bu alanlara dair daha derinlemesine bilgi sahibi olup akademik anlamda araştırma yapıp makale yazabilir.
- C) Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirebilme ve tahlil edebilme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vâkıf olarak özet çıkarma, transkripsiyon yapma, rapor hazırlama ve bilimsel toplantılarda tebliğ sunma becerisi kazanır.
- D) Tarihî ve kültürel köklerimize ait birikimlerimize hâkim, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve yaptığı çalışmalarda mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olur.
- E) Tarihe ilişkin mevcut bilgi birikiminin ötesinde alanıyla ilgili güncel bilgileri izleyebilme ve ülkemiz şartlarına uyum sağlayabilme yeteneğine sahip olur ve gerektiğinde sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalar yapabilme yetisine sahip olur.
- F) Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır.
- G) Tarihî olaylara tarih metodolojisi çerçevesinden hareketle orijinal sorgulamalar ve değerlendirmeler getirir ve toplumda gördüğü çeşitli problemleri tarihî verileri kullanarak açıklayabilir ve çözüm üretebilir.
Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları yarıyıl içi sınav ve çalışmalar ile yarıyıl sonu sınav ve/veya ödevler, laboratuvar raporları, kısa süreli sınavlar ve benzeri uygulamaların başarı notuna etkisi ilgili öğretim üyeleri tarafından belirlenir. Öğrencilerin aldıkları her ders için aşağıdaki notlardan biri verilir. Notlar ve katsayıları aşağıdaki gibidir: Puan aralığı Verilen not Katsayısı 90-100 A 4,0 85-89 A- 3,7 80-84 B+ 3,3 75-79 B 3,0 70-74 B- 2,7 65-69 C+ 2,3 60-64 C 2,0 55-59 C- 1,7 50-54 D+ 1,3 40-49 D 1,0 0-39 FF 0,0 0 FX 0 FG FF: Sınava girdi, başarısız.FX: Devamsızlık nedeniyle sınava girme hakkı yok, başarısız.FG: Sınava girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız.I= EksikS= YeterliP= Devam EdenU= YetersizT= TransferI notu; yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren üç iş gününde enstitü müdürlüğüne verilecek olan belgelere dayanılarak hastalık veya başka sebeple başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde I notu FF notuna dönüşür. Ancak öğrencinin mazeretinin uzaması durumunda, enstitü yönetim kurulu süreyi ertesi yarıyıl başına kadar uzatabilir.S notu; harf notlarını gerektirmeyen derslerden başarılı olunması halinde verilir.P notu; tez çalışmalarını başarı ile sürdürülmesi halinde verilir.U notu; harf notlarını gerektirmeyen derslerde ve tez çalışmalarında başarısız olunması halinde verilir.S, P, U ve T notları; not ortalama hesaplarına katılmaz.A1. Alanıyla ilgili teorik ve uygulama konularında kazandığı bilgileri ve yaklaşımları bilimsel formasyonla ifade edebilmek.A2. Lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve becerileri kritik edebilecek bir yaklaşıma sahip olmak.A3. Bireysel düzeyde ve kolektif düzeyde çalışabilmek eğilimli olmak.A4. Alanıyla ilgili kazandığı etik sorumlulukları yerine getirebilmek.A5. Eğitim öğretim sürecini yönetebilmek ve öğrenme motivasyonu aktarabilmek.A6. Alanıyla ilgili yazılı, görsel ve teknolojik kaynaklardan yararlanabilmek.A7. Alanıyla ilgili uluslararası düzeyde ele alınan çalışmaları takip edebilecek ve mesleki çevresiyle paylaşabilecek yabancı dil birikimine sahip olmak.
Başvuruda bulunan adayların programa kabulü için;•Üniversitelerde 4 yıllık eğitim veren Tarih Bölümü, Tarih Öğretmenliği/Tarih Eğitimi Anabilim Dalı programlarından ve Anabilim Dalı Başkanlığınca kabul görülen diğer sosyal bilim bölümlerinden lisans diplomasına sahip olmak, •ALES sınavından en az 55 Sözel puanı almış olmak gerekmektedir.İlan edilen kontenjanlara göre adayların programa yerleştirilmeleri, Ana Bilim Dalı Başkanlığı tarafından yapılan giriş sınavı sonucu gerçekleştirilecektir. Yerleştirmede ALES puanının %50’si, 100 üzerinden hesaplanan lisans not ortalamasının %25’i ve yazılı sınav değerlendirmesinde 100 üzerinden alınan puanın %25’i toplanarak bir nihai puan elde edilecektir. Adaylar programa alınan en yüksek nihai puandan başlayarak kontenjan dâhilinde yerleştirileceklerdir.
Bu Anabilim dalından mezun olan öğrenciler, araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi olarak üniversitelerde akademik hayatlarına devam edebilecekleri gibi, tarihî konularda araştırma ve inceleme yapan diğer kamu ve özel sektörde iş imkânı bulabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018173 | |
Qualification Title | Tarih Tezli Yüksek Lisans Masters Degree | |
Awarding Body | KTO Karatay University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://karatay.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | A) Based on the theoretical knowledge gained during the undergraduate period, s/he has the knowledge of the academic research process and the ability to apply it, and develops her/his knowledge of the history field at the level of expertise.B) S/He closely knows the sub-branches of history such as First Age, Middle Age, New Age, Modern Age, History of the Republic of Turkey, History of Ottoman Institutions and Civilizations, General Turkish History and has more in-depth knowledge of these areas and can research and write articles in academic terms.C) S/He has the ability to solve, criticize and analyze historical texts and gains the ability to summarize to grips with the sources of the subject, transcribe, prepare reports and present communiqués at scientific meetings.D) S/He is aware of the accumulation of our historical and cultural roots, sensitive to community and environmental values and has professional and moral responsibility in her/his studies.E) S/He has the ability to follow up to date information on her/his field beyond the current knowledge of history and to adapt to the conditions of our country and if necessary to has the ability to carry out joint studies with other fields of social sciences.F) S/He gains confidence in expressing her/his ideas and criticisms in a constructive way verbally and in writing, openly and concretely, with the ability of self-study and independent decision-making.G) S/He brings original inquiries and evaluations to historical events through the framework of history methodology and can explain various problems s/he sees in society using historical data and can produce solutions. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For the acceptance of applicants who are present in the application;•Having a bachelors degree from the Department of History which gives 4 years of education in universities, the programs of History Teacher Education / History Education Department and other social science departments which are accepted by the Presidency of the Department,•At least 55 verbal points have to be taken from the ALES exam.Placement of candidates to the program according to the announced quotas, the result of the entrance exam made by the Presidency of the Department will be realized. A final score will be obtained by adding 50% of the ALES score, 25% of the graduate grade average calculated over 100, and 25% of the score of 100 on the written exam. Candidates will be placed to the program within the quota starting from the highest final score. | |
Conditions for Success | In order to graduate from Masters Degree Program of History, a total of 120 ECTS must be completed provided that it is 60 ECTS courses and seminar and 60 ECTS graduate thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from this department can pursue their academic life in universities as research assistants or lecturers, as well as can find jobs in other public and private sectors that research and investigate historical issues. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018173
A) Based on the theoretical knowledge gained during the undergraduate period, s/he has the knowledge of the academic research process and the ability to apply it, and develops her/his knowledge of the history field at the level of expertise.B) S/He closely knows the sub-branches of history such as First Age, Middle Age, New Age, Modern Age, History of the Republic of Turkey, History of Ottoman Institutions and Civilizations, General Turkish History and has more in-depth knowledge of these areas and can research and write articles in academic terms.C) S/He has the ability to solve, criticize and analyze historical texts and gains the ability to summarize to grips with the sources of the subject, transcribe, prepare reports and present communiqués at scientific meetings.D) S/He is aware of the accumulation of our historical and cultural roots, sensitive to community and environmental values and has professional and moral responsibility in her/his studies.E) S/He has the ability to follow up to date information on her/his field beyond the current knowledge of history and to adapt to the conditions of our country and if necessary to has the ability to carry out joint studies with other fields of social sciences.F) S/He gains confidence in expressing her/his ideas and criticisms in a constructive way verbally and in writing, openly and concretely, with the ability of self-study and independent decision-making.G) S/He brings original inquiries and evaluations to historical events through the framework of history methodology and can explain various problems s/he sees in society using historical data and can produce solutions.
For the acceptance of applicants who are present in the application;•Having a bachelors degree from the Department of History which gives 4 years of education in universities, the programs of History Teacher Education / History Education Department and other social science departments which are accepted by the Presidency of the Department,•At least 55 verbal points have to be taken from the ALES exam.Placement of candidates to the program according to the announced quotas, the result of the entrance exam made by the Presidency of the Department will be realized. A final score will be obtained by adding 50% of the ALES score, 25% of the graduate grade average calculated over 100, and 25% of the score of 100 on the written exam. Candidates will be placed to the program within the quota starting from the highest final score.
Students who graduate from this department can pursue their academic life in universities as research assistants or lecturers, as well as can find jobs in other public and private sectors that research and investigate historical issues.
Qualification is continuous