Yeterlilik Kodu | TR0030011295 | |
Yeterlilik Adı | Tarih Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı, yerel 48 kredi ve 120 AKTS olmak üzere düzenlenmiştir. İlk yıl, iki dönem boyunca verilen derslerin üç (3) tanesi zorunlu, diğer ikisi (2) ise seçmelidir. İkinci yılda, iki (2) dönem boyunca tez çalışması yapılmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasına müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu Anabilim dalından mezun olan öğrenciler, araştırma görevlisi veya okutman olarak üniversitelerde akademik hayatlarına devam edebilecekleri gibi, tarihî konularda araştırma ve inceleme yapan diğer kamu ve özel sektörde iş imkânı bulabilirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tarih bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011295
Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı, yerel 48 kredi ve 120 AKTS olmak üzere düzenlenmiştir. İlk yıl, iki dönem boyunca verilen derslerin üç (3) tanesi zorunlu, diğer ikisi (2) ise seçmelidir. İkinci yılda, iki (2) dönem boyunca tez çalışması yapılmaktadır.
- Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarih alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Tarih alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Tarih alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilmektedir.
- Tarih alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Tarih alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilmektedir.
- Tarih alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
- Tarih alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilmektedir.
- Tarih alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmektedir.
- Tarih alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmektedir.
- Tarih alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Tarih alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
- Tarih alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Bu Anabilim dalından mezun olan öğrenciler, araştırma görevlisi veya okutman olarak üniversitelerde akademik hayatlarına devam edebilecekleri gibi, tarihî konularda araştırma ve inceleme yapan diğer kamu ve özel sektörde iş imkânı bulabilirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Tarih bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
Qualification Code | TR0030011295 | |
Qualification Title | Tarih Yüksek Lisans Masters Degree | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Independently conduct studies that require proficiency in the field of history.Develop and deepen knowledge in the field of history to the proficiency level based on Bachelor level qualificationsUse of theoretical and practical knowledge within the field of history at a proficiency level.Evaluate knowledge and skills acquired at proficiency level in the field of history with a critical approach and direct the learningCommunicate current developments and studies within the field of history to both professional and non-professional groups systematically using written, oral and visual techniques by supporting with quantitative and qualitative data.Audit the data gathering, interpretation, implementation and announcement stages by taking into consideration the cultural, scientific, and ethic values and teach these values.Use the knowledge, problem solving and/or implementation skills in interdisciplinary studies.Interpret the knowledge about the field of history by integrating the information gathered from different disciplines and formulate new knowledgeTake responsibility and develop new strategic solutions as a team member in order to solve unexpected complex problems faced within the applications in the field of history.Investigate, improve social connections and their conducting norms with a critical view and act to change them when necessary.Conceive the interdisciplinary interaction which the field of history is related withSolve the problem faced related to the field of history by using research methods.Communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B2 General Level.Demonstrate leadership in contexts that require solving problems related to the field of history.Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required by the field of history. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor’s Degree in acceptable fieldsA minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOKDepartment interview exam | |
Conditions for Success | Second Cycle (Master’s) Degree is awarded to students who have,required to take a minimum of 7 courses (21 National Credits)a minimum CGPA of 2.00/4.00 with no failing gradesgiven research seminars and successfully defended a thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Institutions like academic units, research centers, archives, museums, libraries. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011295
Independently conduct studies that require proficiency in the field of history.Develop and deepen knowledge in the field of history to the proficiency level based on Bachelor level qualificationsUse of theoretical and practical knowledge within the field of history at a proficiency level.Evaluate knowledge and skills acquired at proficiency level in the field of history with a critical approach and direct the learningCommunicate current developments and studies within the field of history to both professional and non-professional groups systematically using written, oral and visual techniques by supporting with quantitative and qualitative data.Audit the data gathering, interpretation, implementation and announcement stages by taking into consideration the cultural, scientific, and ethic values and teach these values.Use the knowledge, problem solving and/or implementation skills in interdisciplinary studies.Interpret the knowledge about the field of history by integrating the information gathered from different disciplines and formulate new knowledgeTake responsibility and develop new strategic solutions as a team member in order to solve unexpected complex problems faced within the applications in the field of history.Investigate, improve social connections and their conducting norms with a critical view and act to change them when necessary.Conceive the interdisciplinary interaction which the field of history is related withSolve the problem faced related to the field of history by using research methods.Communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B2 General Level.Demonstrate leadership in contexts that require solving problems related to the field of history.Use advanced informatics and communication technology skills with software knowledge required by the field of history.
Bachelor’s Degree in acceptable fieldsA minimum score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOKDepartment interview exam
Institutions like academic units, research centers, archives, museums, libraries.
Qualification is continuous